Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1164

Årstid | Forår

Måned | Marts

Latest topics
Top posting users this month
Dust
Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba13Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba14Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba15 
Luce
Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba13Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba14Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba15 
Jake
Rafaela
Lori
Sean
Phoenix
Camden
Sajro
Genevira

Statistics
Der er i alt 199 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Button

Vores brugere har i alt skrevet 160895 indlæg in 8422 subjects

Vampyrens sovemønster (Afstemning)

Go down

Sover vampyrer?

Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba1325%Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba15 25% 
[ 2 ]
Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba1363%Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba15 63% 
[ 5 ]
Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba1312%Vampyrens sovemønster (Afstemning) Voteba15 12% 
[ 1 ]

Totale stemmer : 8

Vampyrens sovemønster (Afstemning) Empty Vampyrens sovemønster (Afstemning)

Indlæg by Sean on Man 24 feb - 6:33

Hej alle!

Så jeres kære moderator, @Marcus, og jeg snakkede lidt om det. Sover vampyrer eller sover de ikke?
Det er ikke tydeligt fra racebeskrivelsen, og jeg ved der er folk der både spiller med at de sover, og folk der spiller med at de ikke sover. Og nogle der ikke helt siger hvad de gør - andet end de gemmer sig om dagen.

Så i dag er dagen! Nu finder vi ud af det, en gang for alle!
Og i stedet for at Marcus og jeg sidder og leger boss, tænkte vi på at høre jeres mening. Hvad har I spillet med? Hvad tænker I at en vampyr gør?
Med hjælp fra jeres meninger, vil vi tage en beslutning en gang for alle om hvorvidt vampyrer sover eller ej! Smile

Det kan være værd at huske at vampyrer i forvejen bliver anset som levende-døde. Deres kroppe fungerer ikke som alle andres, hvilket også er tydeligt i form af at de lever af folks blod. I deres racebeskrivelse står der at de kan gå i dvale, men her hentydes der mere til at de kan gemme sig i længere tid, i en form for koma-tilstand.
Men spørgsmålet er om de stadig har brug for at sove eller ej.

Tak for jeres hjælp!

Om afstemningen:
- Kun en afstemning pr. bruger (og kun en afstemning pr. person, uanset om man har 10 brugere)

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 9715
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Vampyrens sovemønster (Afstemning) Empty Re: Vampyrens sovemønster (Afstemning)

Indlæg by Dust on Man 24 feb - 8:17

Basseret på største delen, hvis ikke stort set alt mytologi, jeg er bekendt med omkring vampyre, og vampyr lignende væsner, har jeg ofte erfaret at disse sover, på den ene eller anden måde, så jeg vil sige helt sikkert ^^
Dust
Dust

Antal indlæg : 506
Evner/magibøger : Djævlefrugt: lyn

Indlæg by Vetis on Man 24 feb - 10:11

Jeg tænker lidt både og...

Sådan at de har brug for at hvile men ikke decideret sover. Dette tænker jeg kan have med at gøre, at deres kroppe er døde men deres sind derimod er meget aktivt. Tænker dermed at deres "søvn" er mere en meditativ hvile, som kan give dem ro og er med til at de kan få bearbejdet alle deres oplevelser og nye viden.

Det er i alt fald min tanke, men det giver mening at de har brug for hvile ligesom alle andre.

Antal indlæg : 293
Evner/magibøger : Genderbend... sorta

Indlæg by Genevira on Man 24 feb - 10:23

Altså rent mytologisk, er det jo efterhånden svært at sige noget konsekvent. Af, hvad jeg har erfaret mig, så vil der i størstedelen af ældre vampyrlitteratur (Dracula, The Vampire Chronicles and so on) være et eller andet behov for søvn for vampyrene (om de så sover i kister eller huller i jorden eller noget helt andet er der så endnu flere delte meninger om). Men hvis vi ser på for eksempel Twilight er behovet for søvn jo blevet kylet ud af vinduet sammen med så meget andet af den mere klassiske vampyrmytologi.
Såå, jeg tror det kommer ret meget an på, hvad man ligesom viber mest med?
Det her blev et vildt mærkeligt svar xD.
Men altså jeg finder umiddelbart flest elementer af noget mere OG vampyrism i racebeskrivelsen og vil umiddelbart tro, at de har et eller andet iboende behov for at sove.
Tror vidst jeg fik beskrevet på et tidspunkt, at Gene sover som en død, så længe det er lyst medmindre, hun aktivt bliver vækket, men det kan der jo i for sig være mange årsager til (eks: Hun er ny til hele vampyrhalløjet og bliver muligvis udmattet på en anden måde end de ældre. Eller også ved hun bare så lidt om sin egen race, at hun er overbevist om, at det er noget hun skal). I mean who knows at this point? xD. Certainly not me xD
Genevira
Genevira

Antal indlæg : 92
Evner/magibøger : Charm Speak*

Indlæg by Cimberlie on Man 24 feb - 15:08

Jeg har lidt samme mening som Vetis, men jeg tænker også at vampyrer er jo nattevæsner. Så jeg har altid ment at de er vågen om natten, sover om dagen Smile
men som Vetis også nævnte, de har vel brug for at hvile engang imellem. Fordi de er så aktive om natten, bliver jeg selv i tvivl om de faktisk sover som andre væsner samt mennesker. Der er rigtig mange myter, film, bøger der fortæller det ene og det andet. Måske det kommer an på hvad man selv tænker og synes ^^

Tror det kan være meget individuelt, men jeg tænker at de ikke sover, hvis de endelig hviler sig tænker jeg det er om dagen.

Det var bare lige mit indput XD

Antal indlæg : 218
Evner/magibøger : Poison Bite

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum