Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1161

Årstid | Sommer

Måned | Juli

Latest topics
Top posting users this month
Razor

Reign

Lori

Christian

Sayra

Sean

Selene

Niylah

Ethan

Tatia

Statistics
Der er i alt 289 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Lucky

Vores brugere har i alt skrevet 149293 indlæg in 7649 subjects

Du er dog ung? //Spurv//

Side 3 af 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: Du er dog ung? //Spurv//

Indlæg by Sajro on Man 10 dec - 17:12

Han besluttede sig for at de ord ville blive stikordet til at han skulle stikke af. Han løb ud i skoven og forsvandt til han ikke var synlig mere, og sørgede for det var et sted han havde efterladt tøj... Han blev sig selv igen og tog hurtigt tøj på og kom så løbende hen imod hende og brasede ind i lysningen...

''Hvad råber du dog sådan op for tøs?''

Han var forundret over at hun ikke var død, eller han spillede forundret over det. Han stod lidt og kiggede på hende. Han så ned af hende hun havde jo ikke fået andet end et par rifter på den ene arm og han kiggede hurtigt på det...

''Du har da ikke brug for hjælp... Underligt... Den indså nok at du var får lidt kød til at du var noget værd.''

[You must be registered and logged in to see this image.]
Sajro
Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 6253
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Vis brugerens profil http://www.sajro.org

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by Gæst on Man 10 dec - 17:17

Det var sært. Spurvs øjne blev smalle. Dyret var blevet bange for hendes lyd, og det havde da også været ret smart tænkt, sådan at mase sin magi ned i jorden et eller andet tilfældigt sted, men den effekt havde hun ikke ligefrem forudset. At dyret stak af. Hun fandt kødstykket frem og slugte et par skiver.

"Hvor var du?" hvæsede hun da Sajro kom brasende. Ikke lige så elegant som det store dyr, mærkeligt nok. Han måtte have været et stykke væk. Havde han hørt hendes råb? At dømme efter hans udsagn ja, men hans tøj var i uorden, og der var snavs i hans skæg og øjenbryn. Det så Spurv imidlertid ikke.

"Haha, ja, den spiser ikke små piger, meget morsomt." Hun undertrykte en stærk trang til at lyve sig verdensmester i ulvejagt. "Den blev bange for dit navn."

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Man 10 dec - 17:26

''Ja din fine ide med at stikke af imens jeg var i teltet gjorde jo at jeg ikke vidste præcist hvor du var henne for pokker...''

Han vrissede bare tilbage af hende. Han havde ikke noget imod at sige tingene til hende på den måde. Han mente jo at det var dumt gjort, men han grinede lidt da hun fortalte hvad det var der var sket... han grinede lidt ved tanken om at det jo faktisk var ham...

''Ahhh... Så er jeg nu ret sikker på den bare gemme sig lige ude i træerne et sted... jeg ved ihvertfald at den lurer igen.''

Han smilede bare drilsk og rystede hurtigt snavset ud af skægget på sig selv.

Sajro
Raceleder
Raceleder

Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Indlæg by Gæst on Tirs 11 dec - 22:57

"Hvordan ved du det?" spurgte hun og lagde armene overkors. Hendes ansigt fortrak sig ganske kort i grim smerte, da hun kom til at strejfe det sårede område. Hun undersøgte det med fingerspidserne og pillede omhyggeligt de klumper af jord, hun lige kunne få fat på eller se, ud af rifterne. Heldigvis var de efter følelsen at dømme, (mørket var tæt mellem træerne, og selv om det var blevet klart og blege stjerner skinnede svagt mellem de nøgne grene, var det ikke til at se klart. Slet ikke når blusen hang i laser) hverken dybe eller brede, kun som et par striber trukket med en skarp kniv.

"Kan du mærke den eller sådan noget? Ulven?"

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Tirs 11 dec - 23:07

''Det kan jeg da se min kære...''

han smilede stille og gik hen til hende og kørte hurtigt en negl ned langs hendesarm og skar blusens ærme op så man kunne komme til hendessår bedre. Han holde hendes arm strakt ud og kiggede på såret... han fandt noget frem fra hans lommer et lille drikke skind og en lille forbinding...

''Bare stå stille...''

Han skyllede såret og rensede det helt med vand, inden han bare hurtigt forbandt såret med hans forbinding og han klappede hende så bare lidt oven på såret...

''Sådan og ja på en måde...''

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Tirs 11 dec - 23:44

"Se? Hvor?"
Spurv vred kroppen for at se om dyret lurede mellem træernes stammer, og skar ansigt, da han hældte et eller andet desinficerende på hendes arm. Det sved og igen vred hun sig for at kunne se, hvordan det fik hendes arm til at se ud.
Der var ingen ulv at se. Ikke så meget som sæt lysende, glubske øjne, der kun ville stå som antydning i det uigennemtrængelige mørke, spejlende stjernernes bleghvide pletter.
"Hvordan skar du trøjen?"
spurgte hun interesseret og studerede kanten af stoffet. Et rent snit. Hver tråd var skåret over, hvor den havde siddet. Det var ikke ofte, hun så (eller følte, for mørket var mørkt) noget i den dur. Han forbandt såret og hun fulgte nøje med, nysgerrig efter at lære det. Det var en kunst i sig selv, og skønt hun næsten mestrede den, så kunne hun altid blive bedre.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Ons 12 dec - 8:40

''Jeg snakker om dine sår... Jeg har jo boet i skoven længe så jeg kan se ret godt i mørket...''

Han smilede stille til hende, og han havde ikke lige tænkt over at det han havde gjort med at skære hendes ærme op. Han havde ikke haft nogen ide om at hun måske kunne blive mistænksomt om det. Han tænkte dog hurtigt og forvandlede kun hans negle til klør og viste hende dem...

''Sådan der... Spørg mig ikke hvorfor jeg ser sådan ud... Nok bare en del af evolutionen''

Han forbandt det meget godt og satte det til sidst fast og han kiggede bare på hende og han vidste ikke hvad han skulle men de skulle vel tilbage mod hans telt...

''Er du stadig opsat på at skulle hjem?''

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Ons 12 dec - 23:08

Spurv så alvorligt på hans hænder, og det var ikke til at sige, om hun var bange eller ej, i hvert fald foregik der noget med mange små tandhjul, der greb ind i hinanden og fik hendes tanker til at snurre som et urværk.
Hun tog fat i den nærmeste hånd og undersøgte den indgående, vendte den, kiggede på hans håndflade, og gav Nathan, der var vendt tilbage og sad udenfor synskredsen med vagtsomme øjne, associationer til et egern, som har modtaget en hasselnød af en venlig forbipasserende. Til sidst lod hun sine fingre løbe langs indersiden af hver klo-finger og mærkede på kanterne og på spidsen.

"Det er sært," sagde hun eftertænksomt og strakte sine egne fingre. "Er det brugbart? Kan du andet?"

Og så et spørgsmål, som fik hende til at hæve øjenbrynene.
"Selvfølgelig skal jeg hjem. Hvad ellers?"
Hun slog armene om sig selv og kiggede næsten bebrejdende på hende, som om det var direkte syndigt at foreslå at pjække fra arbejde.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Ons 12 dec - 23:15

''Ja jeg kan andet end det... vil du set det?''

Han smilede stille til hende men han endte ud med ikke at give hende noget valg overhovedet Han smilede bare drilsk til hende og tog så fast i hendes skulder mens han ændrede sit hoved og derefter resten af hans krop, så han stod som det ulvemonster han tidligere havde mødt...

''Hey...''

Han smilede bare så godt han nu engang kunne med et sådan hoved som han nu engang havde fået. Han stod bare lidt og han holdt hende fast så hun ikke kunne smutte fra ham...

''Og ikke noget med at gøre noget dumt... Det ender bare galt så...''

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Ons 12 dec - 23:41

Spurv havde aldrig i sit liv været så overrumplet. Låst der, i et jerngreb, kunne hun ikke andet end at glo og glo med øjne, der truede med at trille ud af deres huler. Så vågnede hun. Kiggede ind i gabet. Op i de store øjne, der sad foran på det besynderlige kranium, og noget nyt blussede op.

"Dig!" hikkede hun og vred sig med eet som en ål.
"Dig!" Hendes stemme steg til et rasende skrig, og pludselig gik det op for hende, at hun besad visse evner. Luften blev sitrende, næsten elektrisk laddet, og hun gav sig til at bøje hans fingre bagud med magisk kraft.

"Du aner ikke, hvor bange, du gjorde mig." snerrede hun og mærkede, hvordan hendes indre kogte. "NOGET DUMT!" skingrede hun, og mærkede, hvordan vreden pludselig toppede "Dit dumme.. Tykke.." dampen gik af hende, og hun vred sig en sidste gang, før hun blev helt slap. ".. Grødhoved!" hun gav sig til at græde hjerteskærende.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Tors 13 dec - 11:42

Han strammede sit greb lid for ikke at slippe hende men da hun i sidste ende begyndte at græde slap han hende, og satte ehnde blidt ned på jorden op af et træ... han blev så sig selv igen, og satte sig på jorden foran hende... han havde syntes hun virkede så modig og sikker på sig selv så han havde været sikker på hun ville have klaret det...

''Du virkede bare så modig og sikker på dig selv, så jeg troede at du kunne tage min spøg...''

han så stille på hende og sendte hende et lille forsigtigt smil, fordi han havde aldrig ment at være ond, han troede bare hun havde forstået det... han kiggede bare forsigtigt på hende...

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Tors 13 dec - 20:39

Spurv så ikke på ham, sad bare med hovedet mod knæene og tårer dryppende ned i skovbunden. Hun havde hulket kraftigt et øjeblik, men det var taget helt af, kun strømmen af tårer kunne ikke standses, og hun havde ikke lyst til at vise ham det, men da han så talte blev hun nødt til det. Hun løftede sit forgrædte ansigt mod ham, og der var et stædigt drag om munden.
"Jeg kunne da godt tage din spøg," snerrede hun og tørrede sine kinder med bagsiden af hånden. Den efterlod en stribe af mudder.
"Jeg.. eh.."
Hun vidste godt, hun havde malet sig selv ind i et hjørne. Hun burde have sagt noget helt andet. Noget klogt, smart eller spændende. En vittighed, et eller andet.
Så kom hun i tanke om noget, hun plejede at være god til.
"Vil bare gerne hjem!" klynkede hun og gav sig til at græde igen.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Tors 13 dec - 20:47

Han så på hende og han lyttede til hende og han vidste godt at hun ikke havde kunnet tage den og det var okay at man ikke havde det godt. Han løftede derfor hendes hoved da hun sagde hun gerne ville hjem. Han troede ikke på hende overhovedet...

''hey det der tror jeg ikke på... Du skal altså lære at indse dine svagheder og hvad du kan gøre bedre fordi det er den måde du kan blive bedre på.''

Han smilede stille til hende og kyssede ehnde blidt på panden inden han lagde armene om hende og bare hev hende indtil sig. Han var ikke nogen farlig person men han var dog meget meget drillesyg...

''Hey hvis du virkelig gerne vil hjem så bare sig det, bad dig kun blive fordi jeg savner selskab og du lignede til at kunne trænge til at blive en dygtig jæger.''

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Tors 13 dec - 21:35

Og så blev hun trøstet som et lille barn. Først strittede hun en smule imod, ganske instinktivt. Ingen skulle holde om hende uden hendes tilladelse. Og den fik man ikke bare lige! Så slappede hun af og lod ham kysse sig på panden og alt muligt.

"Jeg skal bare hjem inden i morgen, ellers bliver kokken sur. Og Ian savner mig!" hviskede hun og pillede tankeløst ved hans læderrustning. Den var fin, tænkte hun, men anede ikke, hvor unik den egentlig var. "Jeg sagde, jeg ville vise ham, hvordan man jonglerer i morgen.." mumlede hun og trak sine ærmer ud over fingrene. Hun blev væk i tanker. Det var Simon, der havde lært hende at jonglere. Han havde lært det af deres far, det var før, han druknede.

"Vil du lære mig at blive en jæger?"
Spurgte hun tøvende efter et øjebliks stilhed. Det var ikke til at se, men indvendigt smilede hun bredt. Det var ikke planlagt, men tårerne havde gjort det, hverken hendes dolk eller hendes magi ville have kunnet klare.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Lør 15 dec - 12:47

''Jamen bare rolig du skal nok være hjemme til imorgen... jeg havde da aldrig haft planer om at holde dig her imod din vilje...''

Han smilede forsigtigt og han blev bare siddende med hende sådan og han var faktisk glad for at opleve hende sådan der opleve hende opføre sig som et lille barn. Ikke fordi hun var det, men hun var ung og ikke klar til at skulle tackle alle verdens problemer helt alene... Hun havde brug for stadig at træde ned og være barn igen.

''Ja det vil jeg da gerne... det har jeg hele tiden gerne ville... Det var jo derfor jeg ville have haft dig til at blive her en uge...''

Han smilede stille og han blev bare siddende sådan med hende, trak sig ikke væk fra hende eller rykkede sig, han sad bare med hende.

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Søn 16 dec - 0:57

Spurv lagde hovedet ind mod ham og holdt øjnene lukkede. Det var længe siden, der var nogen, der havde trøstet hende. Aldrig haft planer.. Det var da godt at vide, og selv om han havde givet hende en ulidelig forskrækkelse kunne hun ikke rigtigt være sur på Sajro. Ikke ret længe ad gangen. Han virkede alt andet end farlig i dette øjeblik.

"En uge," spurgte hun tøvende og på sine snavsede fingre. "Tager det ikke længere tid? Jeg kan godt komme herud i en uge. Mindst."

Nathan landede lydløst ikke langt derfra, og hun hilste ham med tanketale. Han svarede ikke, men hun mærkede, at han sitrede svagt, delvist af den mærkelige mistro, som også dybt i hende, men også af overstadig glæde. Hun vidste, han elskede skoven, og håbede, hun engang ville blive et med den, som han var.

'En uge er ikke evigt,' advarede hun ham. 'Vi får se,' gav han igen og klaprede svagt med næbet.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Man 17 dec - 8:38

''Altså nej men det ville kræve det var 100% intensivt... Så hvis det kun er noget af dagen du kan komme herud kommer det nok til at tage mere end en uge at lære dig det ordentligt.''

Han kiggede stille på hende og han lagde hende bare lægge sig lidt ind imod ham. Det var altid rart for ham at kunne være der for andre personer. Han nød altid muligheden for det. Han vidste ikke lige hvad grunden til det var, men måske fordi han så følte han gjorde noget.

''Nu håber jeg bare at du kan holde til at komme herud?''

Han smilede stille og aede hende forsigtigt på ryggen.

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Fre 21 dec - 20:20

"Selvfølgelig kan jeg holde til det." sagde Spurv stilfærdigt med en vis stædighed i stemmen. Det var tydeligt, at Spurv ikke så skoven som en trussel nu hvor hun havde mødt ulvemonstret. Måske ville hun ikke have de store chancer mod en ulv eller de dyr, skoven ellers gemte på, det kunne hun godt se, men hun nærede en stærk tiltro til sin egen snedighed og Nathans vinger.

De var et makkerpar af den slags, man skulle lede længe efter, mente hun.

"Bare fordi man er lille er man ikke nødvendigvis svag,"
Det var samme diskussion som før. De mindste slanger er de giftigste, det var i hvert fald, hvad hun havde lært.
"så er der bare andre betingelser, ikke? Vi kan løbe og gemme os."
Hun trak igen i lædersnorerne, der holdt rustningen sammen, så prikkede hun på den.
"Havde du den på hele tiden?"

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Fre 21 dec - 20:27

''Husk at dyrene i skoven ikke har dden samme frygt for at skade dig som jeg havde. De vil dræbe dig ved første mulighed og første gang de er sulten eller ser dig som en trussel...''

Han vidste at hun ville blive jagtet og dræbt. Så at flygte og gemme sig var ikke nogen mulighed i denne skov. Jo længere tid de løb jo flere dyr ville der bare komme efter dem. Det var nok den dårligeste ide overhovedet.

''Nej... Jo mere i flygter jo flere fjender dukker der op... I skal lære at dræbe dem, både med og uden våben.''

Han nikkede stille til hende da hun spurgte om han havde haft den på hele tiden. Det havde han altid den voksede med ham når han skiftede og sad altid perfekt på personen der bar den.

''Her!''

Han trak sin rustning af og gav hende på, og da hun fik den på tilpassede den hende strak og sad helt tæt på hendes krop.

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Fre 21 dec - 20:48

Spurv spidsede munden en smule og kløede sig i håret.
"Hvad hvis man ikke har lyst til at slå dyr ihjel?"
spurgte hun og gned sin næse.

"De ved jo ikke, at de gør noget galt, vel?"
Det var bare et forsvar. Hun var en smule skuffet over, at hendes argumenter var faldet til jorden så let, skubbet til side til fordelen for udsagnet om, at den stærkeste overlever. Haren overlever også. Fordi den løber. Og kaninen kryber i sin grav. Ligesom ræven. Hun ville være en ræv. En ræv, der forsvarer sine unger, kan være dræbende. Eller som rotten. Slås mod dem, den kan slå, flygter for de større.

Hun havde levet efter reglen om, at man ikke slår på dem, der er mindre end een selv, i hvert fald i princippet, men samtidig havde de, der var mindre end hende, ikke turdet tage kampen op, og hun havde kunnet dominere over dem.

Så tog han rustningen af og hun lod ham trække den over sit hoved og SE! Den trak sig sammen om hende.
"Oh," sagde hun ganske forundret og lod fingrerne løbe ned over læderet. Den sad helt tæt om hendes overkrop, tegnede hendes hofter og skulderblade og smalle barm. Hun kunne svagt mærke antydningen af sine ribben under panseret.
"Den er mærkelig."

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Fre 21 dec - 20:53

''Du gør jo heller ikke noget selv ved at dræbe for at redde dit liv... For ting hvis du har en gruppe af 10 ulve efter dig og flygter til byen? Og disse bare følger efter...''

Han kiggede stille på hende og han smilede lidt da hun havde fået rustningen på. Meget tynd kunne man se men hendes lille uskyldige krop var alligevel meget smuk når det kom til stykket. Han smilede sagte til hende.

''Nej den er speciel og perfekt... Du kan jo prøve at give ham den på!''

Han pegede og snakkede om uglen der sad sammen med hende, selv der ville den skrympe og passe til dens krop. Det var faktisk ret smukt at se hende sidde der med rustningen på...

''Du er faktisk køn.''

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Fre 21 dec - 21:31

Uro malede sig i Spurvs træk. Ulve i byen. Naturligvis ville de blive dræbt, men hvor mange liv ville det koste? Hvor mange ville komme til at stå i vejen for dem? Hun sank noget og undlod at svare. Kiggede i stedet på den perfekte rustning.
Som ville passe Nathan. Hun kiggede spørgende på ham.

Du er faktisk køn, sagde han.

Spurvs ansigt fortrak sig i et udtryk af alt for mange tanker. Et glimt af umiddelbar glæde over ros blandet med mistro, overraskelse og forfærdelse. Køn! Køn? Hvorfor sagde han sådan noget? Hvad var der GALT med ham?

Hun var ikke køn. Damer var kønne, prinsesser var kønne, voksne var kønne, men ikke Spurv. Spurv var bare spurv, og hendes hals snørrede sig sammen. Ja, hun gjorde voksenting, men inden i, på bunden af hende, sad barnet spurv med drivende næse og fugtige, mistænksomme øjne.

Hun fumlede et øjeblik med rustningen, så trak hun den af og rakte den frem mod ham med uro i ansigtet.

"Tak.." sagde hun tøvende, og tilføjede: "Og Tak for lån."

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Fre 21 dec - 22:26

Han fornemmede tydeligt at hun blev forlegen ved at han sagde hun var køn men det var hun da. Ja man kunne vel fristes til at sige hun var smuk. Han kunne da sagtens fristes til at have sex med hende selvom hun var så ung men det var nok bare hans dyriske side der tænkte sådan.

''Så lidt til begge dele. Hvis det gør det bedre kan jeg da også sige du er smuk.''

Han smilede skævt til hende. Han kunne godt lide at give komplimenter specielt hvis folk blev meget generte eller forlegne ved det. Han lagde en hånd på hendes skulder,.

''Du er egentligt også sød og meget modig.''

Han grinede lidt.

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Gæst on Fre 21 dec - 22:43

Smuk?!
De blå øjne blev kuglerunde et øjeblik, så blev de smalle sprækker, der lynede ondt. En snerren tegnede sig over Spurvs ansigt. Han måtte gøre grin med hende. Ingen havde nogensinde før kaldt hende smuk i ramme alvor, og det var ikke det rette tidspunkt at begynde på. Og sød og modig.

Hun blottede sine tænder i en kort latter, der var så langt fra hans som overhovedet muligt, koldt og glædesløst, og som døde lige så brat som den var opstået.

"Stop dig selv," sagde hun kontant og lagde armene over kors.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sajro on Fre 21 dec - 22:47

''Hvorfor må jeg nu ikke være venlig og fortælle min mening om dig? Efter jeg faktisk nu har lovet dig at lære at klare dig selv i skoven og at jeg har ladet dig prøve min rustning...''

Han så bare på hende spørgende og egentligt var han ikke ret tilfreds med det hun havde sagt til ham. Det var ikke rigtigt ret pænt sagt til ham fordi han jo bare forsøgte at være venlig og fortælle sin mening om hende.

''Hvad er der galt i at fortælle en pige at man synes hun er køn, smuk og sød?''

Han så hende i øjnene og holdt øjenkontakt med hende og lod den bare ikke brydes lige sådan. Han vidste ikke hvad han skulle sige mere til hende. Han hadede at blive skældt ud uden grund...

Sajro
Raceleder
Raceleder

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 3 af 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics