Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» A sneaky human, and a metal vampire
Grin med gud - jeres meninger EmptyOns 17 Apr 2024 - 20:41 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Grin med gud - jeres meninger EmptyOns 17 Apr 2024 - 19:04 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Grin med gud - jeres meninger EmptySøn 14 Apr 2024 - 8:19 af Jake

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
Grin med gud - jeres meninger EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Grin med gud - jeres meninger EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:34 af Taliia

» Life update & other shit - Marcus
Grin med gud - jeres meninger EmptyFre 12 Apr 2024 - 16:38 af Sean

» Emnesteder og meet-up (adminnyhed)
Grin med gud - jeres meninger EmptyTors 11 Apr 2024 - 20:40 af Sean

» Dato for næste meetup i Jylland (afstemning)
Grin med gud - jeres meninger EmptyTors 11 Apr 2024 - 20:23 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Grin med gud - jeres meninger EmptyTors 11 Apr 2024 - 19:04 af Lenore

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Jake
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Sasha
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Lenore
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Katrina
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Edgar
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Celenia
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Marcus
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Renata
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 
Taliia
Grin med gud - jeres meninger Voteba13Grin med gud - jeres meninger Voteba14Grin med gud - jeres meninger Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164665 indlæg i 8722 emner

Grin med gud - jeres meninger

2 deltagere

Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Lør 25 Feb 2012 - 13:11

Hej folkens

Dette vil højst sandsynligt blive et diskussions emne, så folk bedes holde et pænt sprog og acceptere andre meninger.

Jeg har set sådan noget Grin med gud, på dr. Med Omar Marzouk. (Kan også ses på dr.dk, hjemmesiden)
Han rejser rundt i Danmark og studere de forskellige trosretninger, for så at gøre grin med dem, på en måde de selv ville kunne grine med af.
Dog laver han også et sjov for de "vantro" hvor han ikke viser helt lige så meget hensyn.

Der har før været snakke om diskussionsemner, men nu starter jeg altså ud med religion, da jeg finder det meget interessant.

Hvad syntes i om de forskellige religioner? Tror i selv på noget?
og hvor går grænsen?




_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Man 27 Feb 2012 - 11:14

slet ingen meninger overhoved? et havde jeg alligevel aldrig troet^^

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Gæst Man 27 Feb 2012 - 11:19

Altså jeg har skift mellem mange ting, men der en religion som min mor aldrig vil lad mig gå ind under selv om jeg har været der i hemmelighed. Det var satanisme men den har jeg skift ud med Wiccan hvis i altså kender til den, det en naturreligion og man tilbeder naturen men på samme tid har det os med magi og gør.
Man kan sige det heksenes måde og leve på og den har gjord en del for mig for hovedreglen over dem alle sammen er at man selv skal skrive sin leveregler..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Man 27 Feb 2012 - 11:50

okay.
Jeg har selv været...religions-forvirret, hvis man kan sige det sådan?
Min familie er ikke direkte kristne, men jeg er opvokset med kirken, konfirmation og alt det der. Men så e dag tænkte jeg at jeg ville noget nyt, jeg fandt ikke kristendommen, protestantismen, som noget for mig mere.

Jeg kiggede på forskellige religion som jeg syntes man hørte så meget om, bla. Wiccan som jeg er blevet meget fascineret af, og er det stadig.
Men jeg havde brug for noget mere...frit. Jeg syntes ikke om det at man skulle, af hvad jeg fandt frem til i hvert fald, studere alt muligt i så og så lang tid, før man kom højere op i hierarkiet.
Satanismen har jeg læst om af interesse, uden selv at finde den tiltrækkende og jeg syntes folk har for mange fordomme om den.
Jeg kender en der er det og hun er helt fint. Ja, hun har sine særheder, men det har vist intet med hendes tro at gøre Smile

Selv fandt jeg asatroen, en åben tro uden regler, lige noget for mig Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sajro Man 27 Feb 2012 - 12:23

Jeg synes selv det er meget interessant at der faktisk er så mange fordomme omkring satanisme. Det er det eneste problem ejg har med religion, fordi der er så mange religiøse der har kraftige fordomme om andre religioner.
Her siger jeg ikke at alle religiøse er fordomsfulde, men mange er desværre. Det er jo alt i alt et problem ved vores samfund at vi er så fordomsfulde.

Jeg er ikke selv troende, fordi jeg ikke ser nogen grund til at have en tro, jeg er dog dybt fascineret af tro, og specielt asatro har jeg fundet interessant, mest fordi den er bred og du ikke binder dig til en gud der står for alt.

Jeg finder det tiltrækkende at ingen af guderne i asatro er omnipotente. Omnipotent er almægtig, at kunen alt.

Men som sagt er jeg ikke troene men kun fordi jeg ikke kan se hvorfor og jeg finder det ulogisk at have noget større end en selv at tro på. Jeg er typen der vil finde en logisk forklaring på alt.

Jeg har dog intet imod at folk er troene så længe de ikke prøver at stoppe den ned i halsen på mig.

_________________
Varulve Form (Klik for at se):

Grin med gud - jeres meninger Siggy
Sajro
Sajro
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Gæst Man 27 Feb 2012 - 12:31

Personligt har jeg ingen mening inden for tro.
Jeg er godt nok konfirmeret, men det var mere fordi jeg ik var sikker på hvad jeg troede eller ville og så at hele min familie er blevet konfirmeret.
Jeg tror religion er en smags sag og alle har deres egen smag. Så længe de ik prøver på at smide en tro på mig, så respektere jeg deres valg.
Jeg tror ik på gud eller liv efter døden på nogen måde. Jeg tror vi er alene om det og når vi dør, så er det slut. Ingen straf, ingen tilgivelse, intet nyt liv, bare sort og tomt.

Mange synes det lyder lidt depri, så det behøver i ik at nævne, men det er bare sådan jeg tror det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Man 27 Feb 2012 - 13:01

Og det er også fair nok Smile

Mange religiøse der har fordomme?
mange ureligiøse har også fordomme.
Men nogle af grundene tro jeg er at for det første kender de ikke særlig meget til den tro, måske ikke andet end hvad medier og folk har fortalt dem. og det har aldrig været lige sandt, hvem vil fortælle noget kedeligt?
Der ud over tror jeg også det er fordi nogle folk har svært ved at acceptere andres tro.
De mener nok deres er mere rigtig og for at holde folk fra nogle af de andre, opfinder de nogle små...forklaringer eller fordomme.

Nogle af fordommene tror jeg dog er mediernes skyld.
Sker der noget og de lige får tilføjet "satanisme" samt at folk er opvokset med at satan er ond, og at satanisme da kun kan være at man dyrker satan....
Ja, jeg regner med i kan se hvad jeg mener Smile


_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sajro Man 27 Feb 2012 - 13:12

Singal jeg skrev jo også at det var et af problemerne ved vores moderne samfund, at den lige netop er så fyldt med fordomme. Jeg kender bare ingen der har lige så mange fordomme som de stærkt religiøse folk jeg har mødt.

Men stadig siger jeg ikke at alle stærkt religiøse har mange fordomme.

_________________
Varulve Form (Klik for at se):

Grin med gud - jeres meninger Siggy
Sajro
Sajro
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Man 27 Feb 2012 - 13:22

det ved jeg?
Jeg tilføjede bare ikke-religiøse?

Men måske, og det er igen kun ud fra mine egne tanker, høre man mest om religiøses fordomme, fordi de er mest interesseret i emnet?
ikke-religiøse mennesker måske at det er lige meget...det gider de ikke tage sig af...

Jeg ved det ikke, det er bare ideer.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Gæst Man 27 Feb 2012 - 13:44

Jeg er ateist.
Jeg har aldrig helt forstået meningen -eller formålet med at have en religion, uanset hvilken.
Jeg mener vi selv er ene ansvarlig for at udfylde rammerne i vores liv. Jeg tror på vi kun har det ene, og at det består af tilfældigheder og meningsløshed, samt påvirkninger af de valg vi selv beslutter.
Jeg mener ikke der er en højere mening med vores liv.
Regler, bud, henvisninger, guidelines til hvordan vi lever liver bedst,mener jeg skal udspringe inde fra os selv, vores etik og moral og ikke udfra et religiøst skrift.

Hvis der er en gud, af en slags....så får han / hun det røde kort af mig. Børn der dør af sygdom, krig der dræber og invaliderer menneskers sind, overgreb , misrygt m.m der er bare ikke iorden , hvis der er en større mening med ting !

Det eneste jeg finder at religion kan byde på, er et værn mod denne følelse af håbløshed og meningsløshed . En tro på at man igen kan mødes med dem man har mistet, at der er en mening med at et barn dør fordi det er i himlen hos gud. I stunder af sorg, kan jeg misunde dem hvis tro måske kan hjælpe dem igennem de sorteste tider i livet.

Selv må jeg forholde mig til smerten og meningsløsheden.

Håber ikke nogen føler sig støt, jeg har altid respekteret andres holdninger....
Så længe de ikke ringer på min hoved dør, så bliver jeg sur...jeg ringer jo heller ikke på deres for at vil pådutte dem min Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sean Man 27 Feb 2012 - 19:03

hehe. Nej tak, ingen skal påduttes noget. Smile

Selv fandt jeg en religion jeg kunne lide, fordi jeg ledte efter fællesskab. Efter et sted hvor nogen eller noget ville acceptere mig for den jeg er og tage imod mig.
I mine øjne er asatroen den religion. Fællesskab og åbenhed, det eneste de går efter, i det store hele, er: Vi behandler dig, som du behandler os.

Så behandler man dem dårligt, kommer det tilbage til en selv.
Men der er ingen regler, ingen retningslinier. og fordi religionen er så gammel og uden bestemte tekster, er enhver fortolkning af den lige så rigtig som de andres.
Den er kort sagt hvad man selv gør den til og derfor kan man forme den efter en selv.
Guderne er bare de samme.

Jeg tror ikke på guderne faktisk er guder, som sidder oppe i deres borge og diskutere.
De er alle repræsentanter for forskellige ting i menneskets liv eller deres følelser. De gør også fejl.

F.eks. er thor tit beskyttelse, freja den løse kærlighed og Frigg for ægteskabet.
Men igen: det er alt efter hvordan man tolker det Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10218
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Grin med gud - jeres meninger Empty Sv: Grin med gud - jeres meninger

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum