Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Marts

Seneste emner
» A sneaky human, and a metal vampire
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyLør 23 Mar 2024 - 20:07 af Renata

» Maybe less drama than before... (Lori) (X)
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyOns 20 Mar 2024 - 5:15 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyMan 18 Mar 2024 - 16:48 af Lenore

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyMan 18 Mar 2024 - 7:10 af Katrina

» Bare et helt almindeligt familiemøde (Genevira og Lori)
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyTors 14 Mar 2024 - 23:07 af Genevira

» Chill, she ain't got non~ Abigail (Fortidsemne)
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyTors 14 Mar 2024 - 15:34 af Genevira

» Lena beware of the city - (Sean)
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyOns 13 Mar 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» Nothing is what it was... ~ Renata
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyTirs 12 Mar 2024 - 20:57 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? EmptyMan 11 Mar 2024 - 16:12 af Sasha

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Lori
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Lenore
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Genevira
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Celenia
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Renata
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Jake
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Abigail
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Elizabeth
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 
Madelena Gray
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba13Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba14Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164639 indlæg i 8719 emner

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

3 deltagere

Go down

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Empty Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

Indlæg af Gæst Lør 23 Nov 2013 - 21:25

Hej allesammen, jeg har længe gået og tænkt på nogle ting (især efter Sajro begyndte at lege med layoutet herinde (det er forresten blevet rigtig flot, Sajro, så kudos for det!)), så jeg tænkte at jeg ville spørge jer; brugerne. Jeg nogle spørgsmål, som jeg håber I vil bruge tid på at besvare! Jeg vil bruge jeres svar til at redigere/ændre i min egen sides design, så I (forhåbentlig) vil kunne lide det.

  1. Hvad synes du gør en side flot? Kan du godt lide sorte baggrunde med skrigende farver? Eller ville du egentlig gerne se en lys side, med mange billeder? Eller en sort med mange billeder? Eller en lys side med skrigende skriftfarver? 
  2. Hvad, designmæssigt, ville få dig til at fravælge en side? Kan du slet ikke holde ud, når man har skrigende blå og skrigende gul overalt på en side? Hvad med blå, gul, rød og grøn sammen? Hvornår siger du stop? Og hvis du er ligeglad med hvordan siden ser ud, ja... Hvorfor er du ligeglad? Irriterer det dig ikke?
  3. Hvorfor, tror du, folk bruger meget kraftige (kontrast) farver, på en masse sider? Jeg vil ganske enkelt gerne vide det. Er det fordi de fleste ikke ved at man kan bruge "hex"-farver i stedet for "red"-kommandoer, eller er der andre grunde, tror du?


Jeg ved godt, at dette er nogle ganske underlige spørgsmål jeg stiller, men jeg håber at nogle af jer vil sætte jer ned og besvare dem. Det ville være en stor hjælp! :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Empty Sv: Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

Indlæg af Rafaela Lør 23 Nov 2013 - 22:05

For mig betyder det meget, at baggrunden ikke er så mørk som her på siden fordi min hjerne og øjne ikke snakker sammen overhovedet og derfor har svært ved og se er sådanset "blind" hvis jeg ikke bruger mine briller. Jeg betragtes som blind der ihvertfald, men da jeg er meget stædig prøver jeg så vidt muligt og ignorere baggrunden og ændre istedet farverne på teksten så det næsten "skære" en i øjnene som mange ellers har klaget meget over. Derfor skal farverne for mit vedkommende virkelig være skarpe og helst have et lidt lys baggrund og hvis den absolut skal have en sort baggrund eller bare mørk i det hele taget så skal teksten mm være meget skarpere.

Håber du kunne bruge dette ^^ Ved godt jeg gik meget ind i mit syns-handicap, men siden skulle vel også kunne passe ind til dem som mig ^^

_________________
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Empty Sv: Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

Indlæg af Delilah Søn 24 Nov 2013 - 10:53

Spørgsmål 1: Hvad synes du gør en side flot?
Personligt kan jeg bedst lide sorte baggrunde, fordi når man sidder om aftenen eller i bare forholdsvist ikke-perfekt oplyste rum, så skriger lysere baggrunde af en og jeg har endda oplevet hovedpiner grundet lyse baggrunde i mørke rum. Derudover passer alle farver jo med sort, right?^^
Dog irriterer det mig kraftigt hvis der er utroligt mørke farver på en mørk baggrund derefter, fordi det irriterer ligeledes øjnene på en måde der virkelig .. Ja, fucker med hjernen. Men jeg er faktisk ikke så super krævende med designet - Foreksempel havde jeg aldrig et problem med layoutet på siden før, selvom mange klagede(dog synes jeg det er meget federe nu, såå ...).
Jo mere elegant man kan gøre siden, og overskueligt, jo bedre. Så simpelt lyder det vidst(selvom det er en hel del sværere at gøre)^^

Spørgsmål 2: Hvad, designsmæssigt, ville få dig til at fravælge en side?
Øh .. Indrømmet, jeg nægter at være på en side med hvid baggrund. Jo mørkere baggrund jo mere tilfreds er jeg. Men egentligt, hvis bare designet er gennemført, så er det meget meget få sider jeg fravælger grundet design. De skal seriøst fucke med synet(grunde måske nogle sindssyge kontraster, nogle super mørke skriftfarver eller noget seriøst lyse baggrunde), før jeg fravælger dem på grund af det^^
(At jeg så er super kræsen i forhold til indholdet er en heeelt anden historie)

Spørgsmål 3: Hvorfor tror du folk bruger meget kraftige(konstrast) farver på en masse sider?
... Undskyld hvad? Hex? Red? Du ved godt at du fuldstændig mindfucker mig lige nu, ikke? o.o
Anyway, for at besvare spørgsmålet: Jeg tror de laver kontrastfarver fordi de står tydeligere frem(sjovt nok), og de gerne vil fremhæve det i forhold til andre ting som måske er knapt så frembrusende farver.
Dog skal man passe på med at fremhæve for meget, for det er super irriterende for øjnene i længden at så på kontrastfarver(selv hvid/sort eller omvendt kan begynde at blive ubehageligt i længden).

Done! xD

_________________
Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Empty Sv: Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

Indlæg af Sajro Man 2 Dec 2013 - 1:13

1:
Tema, tema, tema! At siden har et farvetema som der ligeledes holdes fast i. Jeg synes det ser bedst ud når tingene hænger sammen, og ikke bare er alt for tilfældigt. Jeg føler et design er pænere hvis jeg også føler at jeg kan se der er tænkt lidt, og ikke bare gjort noget. Derudover synes jeg, meget godt om både mørkerød og mørkeblå sammen med en mørk baggrund. har det på samme måde som Delilah at jeg ikke kan lide hvide baggrunde.

2:
For mange farver, hvis der bliver brugt alt for mange farver bliver jeg alt for hurtigt træt i hovedet. Farver på en side har også en betydning for mig, i hvor vigtigt det der står er. Jeg vil gerne kunne lære en sides "farvekoder" at kende altså vide at når teksten er blå så er det en overskrigt og er den hvid er det brødtekst.
Ellers så knækkede billeder hader jeg også. Altså en baggrund hvor man f.eks. kan se den er gentaget på streger der ikke helt mødes pænt.

3:
Grunden tror jeg at folk ikke er erfarne med det rigtigt. De ved intet om at sætte en side op, og sætter derfor bare noget op hurtigt, som de synes skiller sig ud fra resten og som de selv enten kan lide eller om ikke andet bare leve med.
det med hex-koder mod farvenavne tror jeg ikke har den store betydning, især for den her slags sider, da alle farver klares med hex-koder/rgb-farvevælger. Når det kommer til et css-ark tror jeg heller ikke da de fleste sider der beskriver farver til css bruger hex fremfor navnene.

PS. tak for de rosende ord, det varmer mit hjerte. Smile

_________________
Varulve Form (Klik for at se):

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Siggy
Sajro
Sajro
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Tilbage til toppen Go down

Debat: Hvad gør en RPG-side pæn? Empty Sv: Debat: Hvad gør en RPG-side pæn?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum