Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Marts

Seneste emner
» A sneaky human, and a metal vampire
En brugers guide til kreativitet. EmptyLør 23 Mar 2024 - 20:07 af Renata

» Maybe less drama than before... (Lori) (X)
En brugers guide til kreativitet. EmptyOns 20 Mar 2024 - 5:15 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
En brugers guide til kreativitet. EmptyMan 18 Mar 2024 - 16:48 af Lenore

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
En brugers guide til kreativitet. EmptyMan 18 Mar 2024 - 7:10 af Katrina

» Bare et helt almindeligt familiemøde (Genevira og Lori)
En brugers guide til kreativitet. EmptyTors 14 Mar 2024 - 23:07 af Genevira

» Chill, she ain't got non~ Abigail (Fortidsemne)
En brugers guide til kreativitet. EmptyTors 14 Mar 2024 - 15:34 af Genevira

» Lena beware of the city - (Sean)
En brugers guide til kreativitet. EmptyOns 13 Mar 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» Nothing is what it was... ~ Renata
En brugers guide til kreativitet. EmptyTirs 12 Mar 2024 - 20:57 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
En brugers guide til kreativitet. EmptyMan 11 Mar 2024 - 16:12 af Sasha

Mest aktive brugere denne måned
Sean
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Lori
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Lenore
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Genevira
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Celenia
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Renata
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Jake
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Katrina
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Sasha
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 
Abigail
En brugers guide til kreativitet. Voteba13En brugers guide til kreativitet. Voteba14En brugers guide til kreativitet. Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164639 indlæg i 8719 emner

En brugers guide til kreativitet.

3 deltagere

Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Delilah Man 10 Mar 2014 - 21:11

Hej guys!^^

Jeg synes der for tiden er en hel masse der bukker under for kreativitetsmangel, og det er jo en kedelig affære! Så jeg besluttede mig for at jeg ville koge nogle forskellige idéer til hvordan man kan få kreativitet sammen til et lille indlæg her, og så må folk afprøve dem eller ej. Dette er hvad der virker for mig - held og lykke!

Bøger/Tv/Musik:
Klassikeren! Det der kan distrahere, kan også gøre en hel masse gavn, hvis man bruger det rigtigt. Hvis kreativitetsdepoterne er tømt, så kan det være helt vildt smart hvis man lige læser i en bog, ser nogle afsnit af yndlingsserien i fjernsynet eller hører et album lækkert musik. Man især hvis man begynder at vinkle bogen eller serien ind i universet ens karakter befinder sig i(her: middelalder med fantasyvæsner), så gør det godt! Se en serie i middelaldersettings med fantasyvæsner, eller læs en bog i samme omgivelser. Så kan man nemlig sætte sin karakter ind i handlingen, og få idéer derigennem!
Musikken er heller ikke svær på det punkt. Prop noget musik på som minder én om karakteren. Kan være karakterens fortid, følelser, nuværende situation eller bare følelser omkring en bestemt person. Men tro mig, hvis det minder én nok om ens karakter, så booster det virkelig kreativiteten. Og det bedste er at musikken kan genbruges! Hvis det sætter én i et bestemt humør i forhold til karakteren, så kan man smide det på imens man svarer et emne hvor karakteren har det humør, og så går det bare glat!

Andre karakterer:
Okay, jeg kan godt mærke at denne her kommer til at lyde virkelig dum rent etisk. Men følg lige med, så skal jeg nok forklare hvorfor det ikke er etisk ukorrekt;)
Alle kan blive enige om at det er NO GO at kopiere andres karakterer. I mit hoved er kopiering af en karakter når den oprindelige karakters ejer, kan genkende sin egen karakter i den kopierede karakter. Og derfor handler det SLET ikke om at man skal tage ting fra andres karakterers profiler. Men at lade sig inspirere af andres profiler kan give det vildeste kreaboost - så længe man ikke kopierer!
Hvis man synes en person har en suuper fed karakter, så smut ind og læs karakterens profil eller et par emner med denne karakter. Lad dig inspirere af nogle forskellige scenarier eller idéer ved karakteren(men kopier det og så er det meget forkert!), og find på dine egne idéer, som måske kan gøre at du føler din karakter bliver lige så fed at spille som denne anden karakter. Eller også så kan det faktisk bare give super meget krea, bare at læse andres emner - selv hvis du ikke lader dig inspirere.
Man får plots man ikke havde overvejet, beskrivelsesmåder og sjove finurlige talemåder eller lignende, som kan inspirere. Så læs andres karakterer eller emner - bliv inspireret! Men kopier for Guds skyld ikke;)

Opdater karakteren!:
Åh ja .. Det er netop denne, som faktisk virker til at give flest den største potion kreativitet, selv når flaget går helt ned på halvt for kreabomben. Det kan jo være man er kørt lidt død i sin karakter, og så er der jo svar på det! Opdater karakteren! Lad være med at lave en ny karakter, medmindre det er hvad man lige har lyst til. Hvis det bare er fordi man er kørt død i en karakter, så behøver man slet ikke komme op med en helt ny!
Det handler ikke om mere end et lækkert lille twist i karakteren. Din karakter keder dig? Er karakteren stadig kedelig hvis han/hun er blevet smækket i et halsbånd, og får små stød hvis karakteren siger noget han/hun ikke må - selvom karakteren i princippet er en fri mand/kvinde? Er karakteren helt død for spændende idéer hvis dennes moder/fader(eller måske skaber?) en dag bliver fundet brutalt myrdet, og personen i blodtørst sværger at NU vil han/hun gøre ALT hvad der er muligt for at finde ud fa hvem der slog dennes moder/fader/skaber ihjel? Man kan ALTID smide et lækkert plottwist ind i karakteren, der bare puster nyt liv og sjove idéer ind lige med det samme!
Se så, se så! Det kan være lidt besværligt at finde på hvad dette geniale plottwist til karakteren så skal være meen så kan man jo kigge på de andre punkter for at finde ud af hvor man kan få inspiration. Eller man kan prikke en medspiller på skulderen og lokke med kager og saftevand, indtil man får et løfte om hjælp til idéer!

Frisk luft og en rask gåtur:
Okay, så ærligt talt er det ikke noget jeg selv finder særlig hjælpsomt, men det er fordi jeg altid ender med at tænke på alt muligt andet. Men for ret mange så hjælper det super meget hvis man lige kommer ud af stolen og det lumre værelse, og ud i den friske luft til at få bevæget benene! Tænk samtidig over idéer, emner, karakteren og så skulle det faktisk komme lidt af sig selv har jeg hørt.
Ifølge mine kilder skulle det fungere særligt godt hvis der er et bestemt emne man har problemer med. Gå en tur med emnet i tankerne(Og husk at skrive det ned hvis du får geniale idéer, så de ikke bliver glemt!), og når du kommer tilbage så har du forhåbentligt en masse sjove reaktioner og idéer gemt i ærmet! Måske ikke lige til emnet(men højst sandsynligt), men måske andre ting! Og selv da har man fået noget ud af det. En af mange grunde til at ilt og motion er sådan nogle dejlige ting.
Under denne her kategori hører også en aften i byen, en videoaften eller noget andet hvor man bare er væk fra computeren. Det handler mest om det med at være VÆK fra computeren, men alligevel have emnet i tankerne.

Tænk over emnet - eller lad være!:
Ja, det var en mærkelig underrubrik. Men det er fordi der er to løsninger, hvoraf den ene virker bedst for en ret stor gruppe, men den anden virker bedst for resten. De to er således:
Tænk over svaret: Læs svaret, men svar ikke på det med det samme. Tænk over emnet, imens du eventuelt går den tur - eller bare sov på svaret. Idéer kan komme til én. Det kan være plotidéer, sådan et AHA-øjeblik, eller bare en sætning som karakteren skal sige eller tænke, som man finder på, og som bare starter lavinen. Giv det tid og tanker, så bliver det super godt! Så får man tænkt det nok igennem til faktisk at have en gennemført tråd, og ikke noget halvsjusk.
Læs ikke før du svarer: Det her er hvad der virker for mig. Læs IKKE svaret lige når medspilleren svarer - læs ikke svaret før du har sat dig ned og besluttet dig for at NU svarer du den tråd, koste hvad det koste vil. Når man læser tråden igennem får man for det meste idéer til hvad der skal ske lige med det samme, og så skriv dem ned med det samme. Så risikerer du ikke at du får tænkt det hele igennem, kommer med geniale tanker, glemmer dem igen og så har mistet al lyst til at svare i emnet når du sætter dig og kigger på det igen. Læs det - og svar med det samme!

Random ting:
Hvis man overhovedet har krea nok til at svare et emne, men bare er helt tom for idéer af hvad der skal ske .. Fat mod! Det er intet problem. Smid noget fuldstændigt random ind i emnet, på et tidspunkt eller en måde hvor modspilleren bare tænker Wtf, den havde jeg ikke set komme! Det gør at modspilleren for kreativtet, og fordi man får emnet igang, så bliver det også nemmere at svare næste gang. I er ved havnen? Super, lagde i mærke til piratskibet der eksploderede hundrede meter væk? I er i en bar. Fedt, gjorde det ondt da den fulde mand gik over og væltede ned over dig, imens han sang i vilden sky?
Det behøver ikke være vildt og voldsomt, men kan også bare være små sjove ting, som er helt uventede. Det kan give inspiration, kreativtet og et sjovere emne, hvis man får det gjort engang imellem!

Tving dig selv - eller hold pause:
Igen er der to modeller.
Tving dig selv: Beslut med dig selv at du svarer et emne om dagen. Eller et emne om ugen, hvis man ikke har tid. Det er ikke vigtigt for ofte, men at man beslutter sig for at man VIL have svaret så meget over en vis periode af tid, og så overholder det. Fordi hvis man på den måde tvinger sig selv til at skrive, og tvinger sig selv til at tænke i sine karakterers baner, så får det gang i tandhjulene og oftest begynder de med tiden at dreje helt af sig selv. Og så er man ude af sin skriveblokade, inden man ser sig om. En dag har man bare pludseligt lyst til at svare et emne, selvom man har opfyldt sin 'kvote' af emnesvar.(Min personlige favorit af disse to muligheder)
Hold pause: Nogen går helt ned med stress og ubehag hvis emnerne hober sig for meget op. Og så er det IKKE en god idé at gøre overstående - hold alle denne slags personer langt væk fra det! Hvis man ikke kan tvinge sig selv, så hold en pause fra emner i en periode. Slap af, se film og vær på chatten, hyg med nogle bøger og noget spil. Og når man så føler sig klar, så må man beslutte at NU begynder jeg at svare ét emne - og så svarer man det. Man kan hoppe tilbage til pausen, eller kan komme igang igen. Det vigtigste er at man slapper af og tager tankerne af emnebesvarelser, før man er klar igen.

De rigtige emnepartnere:
Uh, nu kommer jeg til at lyde som en kælling, for det kommer til at lyde som om jeg synes nogen er dårlige emnepartnere. Men sådan er det ikke. For nogen karakterer er der bare nogle relationer der kører glattere og sjovere end andre, eller nogle relationer der skaber mere spil. For selve brugeren kan det også være der er nogle brugere der giver dem mest kreativitet og mest inspiration i emner - og hvis det er tilfældet, så er der intet bedre tidspunkt til at spørge dem, og de ikke nok vil se om de kan få lokket noget kreativitet i én!
De rigtige emnepartnere kan gøre underværker. Ikke at andre emnepartnere er dårlige, men at de måske ikke altid booster kreativiteten på samme måde som nogle bestemte emnepartnere gør det. Så fokusér på emnerne med de rigtige emnepartnere, og tag resten når der engang imellem er krea i overskud. Ingen tvinger nogen til at svare i noget som helst - det er helt frivilligt hvornår og hvordan man svarer. Også i hvilken rækkefølge det sker!
Måske fortæl emnepartneren at kreativiteten er lidt lav, og spørge om personen ikke vil oppe sig lidt ekstra for at få nogle super fede svar ud af det - nogen der kan være karakteropdaterende, spændingsskabende og overraske, præcis som de øvre punkter har fortalt giver kreativitet? Det skal nok hjælpe på kreativiteten. Det rigtige emne kan altid give god kreativitet:)

Plots og relationer:
Det sidste og næsten vigtigste punkt. Ingen kan have god kreativitet, hvis relationerne man har med sin karakter ikke er spændende, og plotsene ikke er andet end "hej, hvad laver du fremmede?" emner. Der skal GANG i den, noget sjov og noget at spille på. Tandhjulene trækker ikke sig selv - de bliver trukket af fede plots, sjove emnepartnere og en genial karakter! Hvis man ikke har noget kreativitet, så er det ikke den smarteste idé at starte et "fremmede der møder hinanden tilfældigt" plot, fordi det giver sjældent særlig meget gang i den.
Fedt med den karakter der sidder i hjørnet og stirrer mystisk ind i flokken på baren, med mørke skygger under hætten og hvad ved jeg. Men hvis modspillerens karakter ikke er den type der hiver de mystiske op til dans og skubber dem ind i en kamp på liv og død, så kan det altså ende med at ens karakter får lov at sidde og rådne op i det hjørne dér. Og det er jo ikke sjovt for nogen!
Prøv i stedet noget hvor jeres karakterer bliver trukket ind i fare, intriger og længerevarende plots, der måske endda kan ende med at være karakterændrende. Hav et mål med de plots der skabes, hvis det går helt galt. Skal din karakter ende ud med at have skiftet race, have fundet sin mors grav eller have et nyt forhold til en fed karakter? Hvis man ikke har kreativitet, kan det være en god idé at planlægge inden man går igang. Lettere sagt end gjort, men når først man har fået indviklede, sjove relationer og nogle spændende, dristige plots, så er det ikke tit ens kreadrops kommer til syne. Det er det hele værd!

Det blev ikke et lille kort indlæg, men tilgengæld kom der en hel gruppe af idéer på, til hvad man kan gøre for at få kreativitet hvis man går ned med fanen. Jeg håber det hjalp nogen at jeg gav mig tid til at skrive denne kæmpe bunke tekst, delt op i mindre afsnit. Men hvis det kan få bare 2-3 stykker ind på emnebanen igen, så er det uden tvivl det hele værd:)

- Del

_________________
En brugers guide til kreativitet. 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Sean Tirs 11 Mar 2014 - 7:03

Du er fuld af gode ideer. Smile

En fantastisk tråd. Wink
Jeg kendte allerede det meste af det, men det er jo ikke sikkert andre gjorde Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10211
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Rafaela Tirs 11 Mar 2014 - 8:25

Vildt god tråd! ^^
Kender meget af det selv ^^
Bare se på hvordan Luce og Rafaela blev fordijegfordrejede nogle regler for mig selv xD De var/er ikke kedelige ^^
Så kan varmt anbefale nogle forskruede plots eller bare nogle få karakter ændringer ^^

_________________
En brugers guide til kreativitet. 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Delilah Tirs 11 Mar 2014 - 21:15

Tak begge to!
Jeg håber bare at det hjælper nogen^^

En lille opdatering til det med den friske luft:
Motion er det bedste, næsten. Det er dét med ilt og sådan noget. Plus, motion skulle vist øge koncentrationen og sådan noget, så vidt jeg har hørt. Men jeg kan i hvert fald mærke på mig selv at når jeg har motioneret så har jeg langt nemmere ved at svare emner, end når jeg har siddet og fladet den.
Jeg ved ikke præcis hvorfor, men ifølge mine erfaringer, så virker motion bedre end en tv-pause eller en solbadning. Motion rocks;)

_________________
En brugers guide til kreativitet. 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Gæst Tirs 11 Mar 2014 - 21:56

Gode råd Tiger!

Personlig så går jeg enten i bad eller går 10 turer rundt om mit hus.. Så plager jeg at snakke med mig selv om ideer til plots o.o

Ellers så hører den rigtige musik :3

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Delilah Tirs 18 Mar 2014 - 18:00

Tak Queen!^^

Jeg holder lige denne her oppe, fordi jeg igen har fået en hel del "ingen krea" beskeder. Så ser vi om det hjælper! Forhåbentligt!

_________________
En brugers guide til kreativitet. 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Gæst Tirs 18 Mar 2014 - 18:34

Oh wow, I love this. Har selv ofte problemer med kreativiteten, fordi jeg er pisse doven, så tak for lige at hive op i det her emne igen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

En brugers guide til kreativitet. Empty Sv: En brugers guide til kreativitet.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum