Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1162

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Latest topics
» en ny start - Taliia
Today at 9:45 by Midnight

» To unge hjerte (privat) XxX ~ Midnight
Today at 7:57 by Midnight

» Listen to my voice ~ Raxess
Yesterday at 23:51 by Raxess

» midlertidig fravær
Yesterday at 22:45 by Jozaf

» Have you meet me? ~ Emnesøgning
Yesterday at 22:04 by Gabriello

» Meetup i Odense 20.-21. Oktober - INFO
Yesterday at 20:49 by Althorn

» Well, look who's here (XxX) - Allistor
Tirs 16 okt - 22:01 by Allistor

» Mishas fraværstråd!
Tirs 16 okt - 13:55 by Chester

» Midsommerballet - Fællesemne
Tirs 16 okt - 11:05 by Sean

Top posting users this month
Melisandre

Arthur

Midnight

Matthias

Raxess

Taliia

Sean

Althorn

Zayden

Marcus

Statistics
Der er i alt 290 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Keruel

Vores brugere har i alt skrevet 155826 indlæg in 8090 subjects

Welcome, woman! (Maeve)

Go down

Welcome, woman! (Maeve)

Indlæg by Sean on Tirs 5 apr - 16:07

S: Drageborgen, Dragons Peak
V: Kølig vind, fugtigt vejr
T: Midt på dagen

@Maeve

Brevet havde ligget i hans kaos nogle dage. Hans arbejdsbord bugnede at ting og sager, men selv om de fleste ville beskrive det som rodet, havde Sean sin egen orden. Planer, rapporter, breve...Så mange ting! Men sådan var det vel at overtage en hel by og sætte en borg i stand samtidig. Godt han havde en fyldt pengepung, ellers skulle han nok bo i en kold borg for en tid...Det slap han heldigvis fra, selv om han efterhånden kunne mærke det. På nuværende tidspunkt tog han sig dog en pause, drak en god kop the og læste nogle af de breve han var kommet bagud med. For et par dage siden havde han modtaget et tilbud fra en adelig familie der vist boede i nærheden. Åbenbart var det normalt for royale og andre herskere at holde en form for adeligt hof omkring sig, så de altid kunne mærke hvordan det gik i byen og omegnen eller kunne holde styr på sine adelige. Men ud over de ting, havde han generelt brug for lidt ekstra hænder, så han havde hurtigt sent et brev retur omkring at han takkede ja.
En dag var aftalt og han vidste hun ville komme i dag. Hvor gammel havde hun været igen? Detaljen, sammen med hendes navn, havde forladt hans tanker. Han havde haft så meget at tænke over de sidste par dage, at de mindre ting gled ud med skyllevandet. Han knurrede svagt for sig selv - han havde arbejdet med at sælge informationer. Så gik det ikke han glemte den slags!
Han lod hånden glide igennem håret og smed de sidste breve fra sig. Han slugte den sidste sjat the og rejste sig op. Han havde ikke mange, faste ansatte endnu. Flest håndværkere, der hjalp med at sætte borgen i stand, men han havde tvunget dem til at gøre et værelse klar til denne nye kvinde der måske skulle flytte ind her. En adelsdame! Hvis hun skulle være her, skulle hun ikke være bange for at arbejde. Han havde kun brug for nyttige folk. Ellers måtte hun pakke sin taske og tage hjem igen...
Værelset lå i hans side af borgen. Assorian havde også sin egen fløj, de havde mere eller mindre delt borgen mellem dem, da de overtog den.

Han trak en skjorte af hvid over sig og knappede den. Bukserne var sorte, et par støvler sad på hans fødder. Han tog sig sværd, der lå på hans store dobbeltseng og satte det om sine hofter. Han gik ingen vegne uden det, selv ikke i hans egen borg. Han kunne høre lyden af en port der blev åbnet udenfor og folk der råbte et eller andet. Hans vagter, måske. At porten blev åbnet måtte betyde nogen ankom, for han havde ikke andre planer i dag. Han havde beordret håndværkerne om ikke at hamre så meget i dag - han ville nødig skræmme kvinden væk før hun rigtig var kommet. Lidt stilhed var dog godt, han kunne næsten høre lyden af hamrene for sine ører!
Vejret var ikke det bedste, men han havde ingen planer om at være udenfor. Derfor gik han direkte over til døren, ud på gangen og gik mod entreen.
Porten ville åbne ind til borggården, der bestod af brosten. Lige fremme ville der være to store døre, der ville føre ind i entreen, der førte alverdens veje ud til andre steder i borgen. Borgen lignede mest en borg, trods det var uden voldgrav. Af sten, som så mange ting var i denne by, selv om han havde prøvet at indsætte møbler af træ. Træ var flot og havde en skøn duft, hvis man spurgte ham.
Med en rask bevægelse med hånden gjorde han tegn til hans vagter om at få åbnet dørene. To tjenerinder, han havde fået ansat, løb nervøst frem. Det var første gang de rigtig havde fået en opgave og der var ingen butler til at hundse rundt med dem. Sean stoppede op på dørtrinet, med armene bag ryggen og så roligt mod hvem end der ankom...

Utopia always comes with a price...
Sean
Admin

Antal indlæg : 9228
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Welcome, woman! (Maeve)

Indlæg by Maeve on Tors 7 apr - 18:59

Det havde været en lang tur for Maeve. Mændene der red med hende, var vant til så lange ture, og i nogle tilfælde var deres ture længere. Hendes krop var blevet ret stiv i det, og den emmede af ømhed, 12 timer på en hesteryg hver dag var en sej kamp, hun var ikke vant til det, og de havde endda holdt ekstra pauser pga. Maeve.
Men nu var de endelig nået frem til bjerget, bjerget der var mere end hvad det så ud til på ydersiden, på toppen, som man ikke kunne se i dag og bjergets indre, var den gamle storby. De havde taget turen igennem emerald of Dreams skoven og havde overnattet der, de havde ankommet sent den foregående aften, og Maeve havde ikke tænkt sig at skulle penetrere en elverskov i mørket, når hun var træt og øm.
De nærmede sig roligt borg porten, Maeve sad stadig på hesten, den som havde båret hende hele vejen, hendes loyale ganger. Maeve var klædt i en midnats blå kappe broderet med guldtråd i kanterne, hendes hår var opsat. Hun bar sorte ride bukser og en hvid skjorte. Alle klæderne viste at hun kom fra en højere rang i hierakiet, eller rettere, hendes far gjorde.
De nærmede sig nu porten, og før hun vidste af det havde de fået adgang til borgen. To af Maeves vagter red ind på gårdspladsen, tæt efterfulgt af Maeve selv, og derefter resten af hendes følge. Efter to uger med alt for mange timer på en heste ryg, var hun træt, og mest af alt øm. Hende krop syrede nærmest, men til trods for det var der intet i he des holdning der fortalte om dette. Hun holdt ryggen rank og da de nåede midtvejs gennem gårdspladsen, svang hun sig elegant af hestens ryg, og kastede tøjlerne til den første tyende der var nær hende. Hun regnede stærkt med at det tyende der stod her var klar over hvilken pasning og pleje en hest som denne skulle have og hvis ikke skulle Maeve nok selv sørge for den. Maeve var meget påpasselige når det kom til hendes hest, Shade. Det var en sort hingst af racen Arabian, og der af kom han også fra en yderst vellykket stamtræ. Maeve havde selv trænet ham, og nu var det kun hende der kunne ride på hesten.
Maeve vendte sig nu mod de store døre ind til selve borgen fra gårdsspladsen, hvor en mand stod. * så dette er den nye hersker, Sean, af Dragons Peak* tænkte hun imens hun gik op af trinene til hvor han stod. Hun var ikke klædt til det officielle møde, men man kunne altså ikke ride 14 dage på en hesteryg i kjole.
Da Maeve stod foran ham nejede hun galant men rejste sig ikke op." Jeg sender min faders hilsner og taknemmelighed. Som representant for Mithrith slægten håber jeg at at De, Sean, kun vil få glæde af mig så længe jeg opholder mig i Deres rige." hun ventede med at rejse sig til hun fik lov.
Maeve

Antal indlæg : 91
Evner/magibøger : Telekinese

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Fre 8 apr - 13:26

Han var lige ved at grine. Af hans tid her på borgen, var Maeve den første rigtige adelige han havde mødt, foruden hun var den første der faktisk havde bukket for ham og kaldt ham en 'De' - Noget hans ellers selvstændige bekendtskaber kategorisk nægtede. Ja, Maeve ville nok få noget af et chok, når hun opdagede hvilket hof hun skulle være en del af. Noget utraditionelt, noget vildt og med folk, der helt sikkert havde mærkværdige krav og viljer. Spørgsmålet var om hun kunne tåle mosten eller hun ville hjem til sin farmand igen.
Han bukkede svagt, før han tilbød hende sin hånd, så hun kunne lægge sin i hans. Et tegn til at hun måtte rejse sig, og hvis hun efterkom ønsket om hendes hånd, ville et flygtig kys blive placeret på hendes håndryg. Flygtet, men stadig et lille kys der bar præg af erfarne læber, der havde imødegået mange flere kvinder, end Maeve sikkert havde set i sit liv.
Selvfølgelig vidste han at hendes familie var dæmoner. Det var også en af grundene til han overhoved havde sagt til at starte med!
"Velkommen til Mithrith" Svarede han roligt, mens nogle af hans stalddrenge myldrede rundt i borggården bag hende for at tage sig af hestene. Med den ene hånd gav han den ene tjenerinde besked om at vise vagterne til nogle forfriskninger, mens den anden vidste hun skulle tage imod Lady'ens bagage.
Det var ikke fordi han ville nægte at kalde hende Maeve. Men oftest tog han det første navn folk slyngede ham og kaldte folk det. Og Maeve havde først og fremmest præsenterede sig som en del af sin familie, om det så var godt eller skidt.
"Jeg er beæret over din familie, helt fra Sunfury, her bemærket min nye stilling og stillede sig til rådighed. Næste gang du har kontakt med dem, så bring mine hilsner og fortæl de endelig må komme på besøg" forsikrede han, før det gik op for ham at han nok havde gjort en lille fejl. En svag grimasse gled over hans ansigt, alt for hurtigt til nogen nok rigtig nåede at opdage den.
"Jeg må godt kalde dig en du, ikke? Og endelig. Bare Sean eller et du til mig. Jeg elsker det formelle, men ikke så formelle" Han trak let på den ene skulder, før han slog let ud med armen til at hun måtte træde ind i borgen.
"Jeg beklager. Borgen var forsømt da vi overtog den, så der er endnu folk i fuld gang med et sætte skik på den. Men jeg har fået gjort et værelse klar til dig, jeg håber det vil være til din tilfredshed" kommenterede han samtidig, med et svagt smil. Hvis hun trådte indenfor, ville de først træde ind i den store entre, hvorfra man selv kunne vælge hvor man ville hen i borgen. Ligeud var til tronesalen, venstre til Seans gemakker, Højre til Assorians og endelig et par døre der førte rundt til de mere generelle dele af borgen. Fakler hang på væggene. Sean ville installere nogle lyskrystaller, men det måtte blive lidt senere.

Sean
Admin

Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Vis brugerens profil

Indlæg by Maeve on Tirs 12 apr - 13:23

Maeve lagde blidt sin hånd på hans og rejste sig. Lige denne del af hele denne begivenhed havde været noget hun nærmest var blevet pryglet til at gøre med perfektion hjemmefra. Hun vidste endnu ikke hvem Sean var, hans personlighed eller hans fulde magt. Maeve havde været den der havde hørt om Seans overtagelse af Dragons Peak, det var hende der havde sået ideen om Maeve i dette magtfulde hof hos sin fader. Så meget som hun nu holdte af sin familie, så havde hun altså brug for at komme væk og lave andet end at sidde og brodere i en lukket stue hele dagen for så at se pæn ud om aftenen, som en genstand der blev vist frem uden det var til stor gavn for hende selv.
Hun smilede uanfægtet over dette kys på hendes håndryg, hun var opvokset med disse, siden barnsben. Allerede nu gled hendes øjne over omgivelserne, sugede detaljer, personer og genstande til sig, dannede et overblik over stedet.
Hendes blik landede endnu engang på Seans ansigt, det var et afmålt udtryk hun bar, ikke til at læse, hun havde lært fra den bedste om hvordan man afholdte følelserne i at komme uden på hvor andre kunne se dem, for hun var altid blevet fortalt hvor vigtigt som adel det var at kunne gøre denne slags
Hun smilede over hans åbenlyse fejl og det blev nu tydeligt for hende at han ikke var vant til det formelle. " jeg vil sørge for at de får din hilsen så hurtigt som muligt, det vil betyde meget for dem." hun sagde det med et lille smil der havde tvetydig mening, den havde lidt drilsk over sig men det var overdækket af det fine, neutrale adel smil, kun en person som gik op i at læse ansigtsudtryk ville kunne se dette.
Hun nikkede som accept" det gør mig ikke spor, Sean. Ser du, jeg holder noget så meget af min familie, men for en kvinde i min unge alder kan det hurtigt blive kedeligt at sidde derhjemme og brodere hver dag og stå i hjørnerne hver aften og smile sødt. Da jeg hørte om denne nyhed, tænkte jeg at det ville være en god mulighed for mig at komme ud og blive yderligere dannet, men forhåbentlig også få kontakter. Jeg følte mig simpelthen for ung til at sidde stille dag ud og dag ind. Derfor håber jeg da at du har noget mere krævende planlagt for mig." hendes blik gled over indgangen til borgen og hun trådte let ind." der er i hvert fald brug for en kærlig hånd her, men det er jo ikke noget man ikke kan overkomme med et par undersåtter." hun sagde det med et let smil.
Hun vendte sig mod ham da hun stod midt i entreen." jeg er sikker på at det yderst tilfredsstillende... Dette sted kan blive storslået hvis du har den rigtige til at gøre arbejdet!" hun var dybt imponeret over stedet trods dets nuværende udseende.

// har svaret over mobilen så håber du kan overleve de mulige fejl jeg har lavet xD//
Maeve

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tirs 12 apr - 19:51

Han sendte hende et lille, omend noget nær oprigtigt smil. Som incubuc faldt det ham naturligt at flirte eller charmere sig ind på folk, efterhånden både mænd som kvinder, og det var nok den største grund til han kunne være så høflig og gentlemans-agtig. Ellers ville han nok være en grov kriminel i stedet, hård i kanten og i tonen. Men som det var, elskede han det sofistikerede og mystiske.
Han lod selv blikket glide over entreen ved hendes ord, før de vendte tilbage til hende med et drillende og udfordrende udtryk. Hvis hun ikke allerede havde gættet det, var han ikke den typiske adelsmand og derfor skulle de nok få det sjovt sammen. Han gik et lille skridt tættere på hende, før han slog ud med armene, som viste han hende hele borgen. Så lænede han sig lidt frem mod hende med et lille smil.
"Jeg har ikke brug for uduelige små dukker. Min tanke var netop du enten kunne gøre dig praktisk eller rejse hjem til din familie igen, med alt respekt! Jeg har brug for en blanding mellem smukke adelskvinder, der kan dreje hovedet på mine forretningsfolk der kommer forbi, kombineret med nogle der kan lidt af hvert. Siden du tog dig den frihed at kommentere på borgen og dens udseende..." Han så op mod loftet igen, før han trak let på den ene skulder.
"...Kan jeg røbe at jeg ER ved at forbedre det, men jeg ejer ikke en kvindes sans for orden og farvesammensætning. Jeg havde tænkt enten nogle mørkelilla farver eller mere ovre i de gyldne..." han så betænksomt frem for sig et øjeblik. Hans nye trone havde allerede lilla betræk og dragemønstre, for at holde temaet.
"Måske du kan gøre dig nyttig herhjemme? Jeg har ingen butler længere, men du kunne jo sagtens overtage rollen! Tage dig af at borgen bliver gjort rigtig fin og beboelig, at vi altid er klar til at modtage gæster, at du altid har styr på hvad der sker her på borgen? Det ville være rart jeg ikke selv skulle tænke over det hele tiden. Jeg har allerede nok at se til, men borgen har taget det meste af min opmærksomhed" sagde han så endelig og så på hende igen. Hun var kun lige kommet og han satte allerede krav til hende! Men han foretrak man var på det rene, at man vidste hvor man var i forhold til hinanden. Og uanset hvor yndig en kvinde hun var - det var ikke undsluppet ham - ville det være bedst hvis hun allerede nu tog stilling til hvad hun ville.
"Selvfølgelig hører der nogle privilegier til. En god pengepung til lommepenge, muligheden for at følge med i det politiske liv og måske indirekte påvirke det. Du vil ikke få muligheden for at kede dig" lokkede han, før hans skæve smil voksede en anelse og han sendte hende et lettere flatterende blik. hun havde selv bragt det op og nu udnyttede han nok muligheden. At hun havde kedet sig derhjemme talte godt for at hun nok ville sige ja - skønt han havde absolut ingen ide om hvorvidt hun ville være god til arbejdet. Han tjekkede normalt altid folk i hoved og røv, før han ansatte nogen som helst. Derfor løftede han også en finger.
"Men selvfølgelig først i en prøveperiode. Så vi kan se om vi kan...Arbejde sammen" sagde han til sidst, lidt mere alvorligt. Hans mørkegrå blik hvilede roligt på hendes skikkelse. Så alt, så intet, så nok.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Maeve on Tirs 12 apr - 23:00

Maeve smilede og trådte roligt længere ind i entreen, kiggede kort igennem dørene som førte til tronsalen. Maeve var vant til at blive flirtet med, det var nærmest en uskreven regel for de adelige herrer, og da hun jo godt havde indset at han var af racen incubus, dette havde hun opfanget ved hans lidt for perfekte udseende og at hun med det samme havde følt en tiltrækkelse til ham som hun ikke havde prøvet før.
Hun smilede til ham, hans drillende og udfordrende blik tog hun som det var, en udfordring " måske vi skulle tage det an på en prøve nu? Jeg er sikker på at du vil være yderst tilfreds med det arbejde jeg ville kunne få lavet for dig, for jeg er ikke kommet for at gøre hvad jeg allerede foretog derhjemme.. Nemlig ingenting. Jeg er ikke ny i dette felt, tværtimod, jeg er blevet opdraget til sådanne opgaver hele mit liv, og dreje hovedet om på folk, både i overført betydning og i direkte, ja i så fald så er sidst nævnte nok en anderledes prioritering for dæmonernes adelsfamilier i for hold til andre racer, selv jeg er oplært med det, jeg skal jo også have noget at styrke mig på" det sidste blev sagt med et svagt smil og hun havde endnu engang vendt sig i mod ham." så er det jo godt at jeg er ankommet! Og må jeg foreslå at du i stedet for gyldne farver simpelthen kører noget guld ind over den mørkelillae farve? Det kunne være i form af guld lakerede paneler, fodlister og dørkamme, til det vil maghoni træ passe ind, og her tænker jeg på tronsalen. Lilla er en stærk farve som anses for at være en konges farve, og guld viser at du ikke mangler pengene til at leve i rig luksus." hun sagde det smilende, endnu et smil der ikke ville kunne fortolkes til hvad det var af det blotte øje, nej dette smil var drillende under overfladen.
" jeg ville være beæret over at være en slags butler for dig. Lommepenge lyder ganske fint, ellers ville man jo heller ikke kunne forvente af mig at se repræsentabel ud efter noget tid. Magt skal du passe på med at love mig.. Jeg kan.. Rettere jeg er, meget hengivende over for magt" der var noget lettere forførende over hende hun stod stadig med en pæn afstand til ham men hendes blik havde ændret sig og det samme havde hendes holdning, men så igen hun var en kvinde hun måtte bruge hvad hun havde jo, og hendes moders ord stod hende klart på hjernen, at falde i med sine seksuelle lyster ville afskære en fra en god fremtid.
Hun rettede sig op og holdte nu den pæne holdning igen, hendes blik var igen blev det neutrale observerende og smilende uskyldige læber prydede hendes ansigt.
" jo en prøve periode lyder som en god ide, hvem ved, måske det bliver til min fordel" det sidste var drillende uden der var skjul på, hun havde endnu ikke fundet noget ubehageligt ved Sean som der indikerede at han ville forbryde sig i mod hende på den ene eller anden måde, og oftest mente hun at man kunne mærke den slags på forhånd.
Maeve

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tors 14 apr - 18:32

Hans blik gled over hende. Han elskede det, den lille leg hvor man sendte nogle flirts til hinanden. Han var udmærket klar over han ikke kunne spise hende, ej hellere tage hende for sig selv. Alt det der med adelig stolthed og ære og hvad ellers! Om ikke andet, måtte han i hvert fald vente til han vidste mere om hvor hun stod angående den slags ting. Ja, det var vel næppe nyt han overvejede de fleste han mødte, som en legekammerat. Alt for længe havde han holdt sig for sig selv, holdt sig til Fenris...Han havde netop sikret et åbent forhold, så det var med at udnytte det. Og Maeve var en smuk kvinde, en smuk dæmon.
Alligevel blev han hvor han var, uden at gøre mere ved det. Dette var hverken tid eller sted.
"Lilla er jeg med på. Til dels også guld...Men ikke steder som paneler og dørkamme. Det vil simpelthen irritere mine øjne og næppe være særlig kønt. Borgen er jo hovedsaglig lavet af sten, skal du tænke på. Det skal være noget der passer til dens rustikke stil. Og guld har aldrig være min ynglings" kommenterede han roligt.
"Men derfor kan gardiner eller puder eller hvad i kvinder nu elsker, jo godt få et par guldkanter. Om ikke andet, så blot for at sende et symbol på rigdom. Det kan jo aldrig skade at prale lidt" Sean havde også på det punkt altid været dobbeltmoralsk. På den ene side elsker han det mere jordnære, på den anden side elskede han at prale. Måske ville dette blive en god mellemvej mellem de to ting.
"Hvilken slags træ, må du dog bestemme. Jeg foretrækker dog stærkt træ, noget der ikke går i stykker når bare man ser på det. Styrke. Om noget skal mine omgivelser være praktiske, holdbare, stærke" tilføjede han, så hun havde noget mere at gå efter. Trods alt var han en lidt kræsen mand, når det handlede om den slags.
Han gjorde tegn til hende om at følge efter ham.
"Kom, lad mig vise dig til dit værelse" foreslog han og ville vise hende vej, hvis hun indvilligede i at gå med.
"Alle her elsker magt. Mig selv, min general, mine bekendtskaber. På det punkt vil du næppe kede dig...Og du vil med tiden måske ligefrem se dig ligestillet med nogle af mine fremtidige gæster. At være en kvindelig butler ved min side giver sine fordele, det kan jeg sagtens love. Men jeg kræver loyalitet, diskretion og ærlighed. Hvis der sker noget i borgen, uanset hvad, ønsker jeg at vide det. Jeg ønsker ikke du holder noget hemmeligt for mig...For så kan jeg ikke bruge dig" Påpegede han og så sig over skulderen, for at se om hun ville gå med og ellers om hun havde forstået hvad han sagde.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Maeve on Tors 14 apr - 21:27

Hun smilede til ham med et smil der var svagt skævt og fremhævede hendes højre smilehul. Hun kiggede endnu engang på sine omgivelser og nikkede svagt til hans ord" alt efter hvilken mørkelilla du tænker, så kunne sølv måske gå mere an end guld? Men det kan vi jo altid se på senere. Jeg tænker også mest at det er tronsalen der holdes i den lilla'e farve? At male de flotte sten gange ville være syndt! De skal bare renoveres, efter min mening. Jeg finder det flotteste og stærkeste træ man kan få" hun sagde det sidste med et lille blink i øjet og et smil over læben. Hun smilede og nikkede, var parat til at følge ham hen til der hor hun skulle opholde sig fra nu af. Hun knipsede kort med fingrene og fire mænd fra hendes følge kom slæbende på hendes kufferter. Tøj og sager havde brug for meget plads, med al det der skulle være under kjolerne, hår pynt, smykker, sko osv. Ja at skulle rejse som adelskvinde var ikke en nem omgang! Hun havde dog kun fire rejse kufferter med sig. Hun ville have nye kjoler, som hun havde forklaret sin far, så kunne man ikke bo der hvor hun skulle bo uden helt nye klæder. Han havde selvfølgelig givet sig og hun havde fået en stor pose guld med sig, Maeves fader mente ikke at Sean skulle betale for hendes overforbrug af kjoler allerede fra den første dag.
Hun smilede over det med magten." det glæder mig at høre! Og jeg tror bestemt heller ikke at jeg kommer til at kede mig her, tværtimod! Jeg tror jeg gjorde den helt rette beslutning ved at forlade mit barndomshjem og rejse den lange vej hertil, jeg har en god fornemmelse omkring dette. " hun sagde det med et nærmest kærligt smil, hun var ikke nogen erfaren flirter, elsker eller forfører som Sean, men hun var trods alt dæmon, født og skabt i synder og begær, hun havde ikke erfaringen endnu, men som for de fleste dæmoner lå det i hendes natur.
" min loyalitet ligger hos dig da den ligger hos min familie og de har påkrævet dette af mig, men ikke kun derfor, jeg føler også at du fortjener den. Du er en dæmon og derfor vil min loyalitet automatisk rettes efter dig, men også fordi du er længere oppe i hierakiet end jeg. Du skal ikke frygte at jeg vender den i mod dig, i såfald skal du have gjort mig meget uret på en yderst frygtelig måde og jeg kan ikke engang nu tænke ov noget der ville være så forfærdeligt. Jeg kan ikke se hvad jeg skulle gemme for dig, og diskretion har været en del af min opdragelse, frygt ej for at den forsvinder." hendes svar var roligt og balanceret, hun forstod godt at han ville have dette på det rene. Med så mange forrædere der i dag fandtes blandt dæmonerne, som om hierakiet snart forsvandt fuldstændig i de dæmoniske range. Hun håbede dog ikke dette ville ske.
Hun smilede til ham da han vendte sig mod hende for at se om hun var med, hun kneb øjnene let sammen og gav ham et lettere forførende blik og blinkede efterfølgende drilsk.
Maeve

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Fre 15 apr - 8:04

Han smilte svagt.
"Tanken var aldrig at male noget som helst. Der kan komme nogle bannere eller flag op, hvis det skulle være...Ser du denne her?" spurgte han og holdt sin ene hånd frem. På ringefingeren sad der en ring, omend han aldrig havde været gift. Ringen var af sølv, men pointen var at der var indskraveret et symbol i dens overflade. Et par vinger. Den ene halvdel stammede øjensynligt fra en engel, den anden fra en dæmon. I tidernes morgen havde der også hørt skrift til symbolet, men det var nu mere eller mindre forsvundet. Han havde fået det af Nephthys, det var hans symbol, hans personlige. Så var han ligeglad med om nogen kunne gætte meningen med det eller ej.
"Se godt på det. Jeg kan få det tegnet op til dig. Det symbol skal hænge på bannere og flag, ikke andres. Det er nyt og det er mit" kommenterede han bestemt. Det stod ikke til diskussion.
"Farvesammensætningen lader jeg være op til dig. Men jeg giver dig ret i intet skal males. Der skal kun tilføjes. Tæpper, puder, gardiner, bannere...Alt den slags" Han trak lidt på den ene skulder. Han havde nogle lidt vage ideer om hvad og hvorfor, men nu skulle det være op til Maeve at få det til at hænge sammen. En opgave hun allerede virkede til at tage alvorligt og det passede ham mere end godt.
"Jeg ønsker stenene skal bestå. Som gulve, som vægge, som lofter. Møblerne kan være af træ, dørene kan være af træ og jern" Tilføjede han, inden hun fik for gode ideer om at bygge hele borgen om til et af træ. Det ville enormt upraktisk, trods alt. Han foretrak borgen kunne holde til noget, end falde sammen om ørerne på dem.

Han førte hende igennem nogle gange og op af en trappe. Gangene var lyst op af fakler på nuværende tidspunkt og Sean gjorde en svag bevægelse mod dem.
"Jeg planlægge at skifte de fleste fakler ud med lyskrystaller. De kræver færre ressourcer og de stinker mindre. Også selv om de er lidt dyrere" fortalte han, mens de gik videre.
Til sidst kom de endelig til en gang, hvor der var nogle døre til begge sider. Sean vendte sig om mod hende og slog let ud med armene.
"Velkommen til min personlige gang, alle værelserne her er mine...Selv om jeg efterhånden har givet dem ud til folk der står mig nær. Siden du arbejder for mig og med mig, tænkte jeg det kun var ret og rimeligt du også skulle have værelse her. Derinde er mit private værelse. Gå aldrig ind uden tilladelse. Jeg hader folk der snager" kommenterede han og pegede på en af dørene de gik forbi. Nede for enden af gangen stoppede han op ved en af dørene og åbnede den, før de trådte ind i et nyt rum. Det var tydeligt rummet var gjort i stand, selv om der lige nu manglede et personligt præg. Sean havde tænkt at hun som kvinde nok helst selv ville sætte præg på sit værelse. Ellers var der sikret en god seng, et borg og nogle stole, et stort klædeskab.
"Jeg beklager sparsommeligheden. Jeg kan bedst selv lide at bestemme hvordan mit rum skal se ud og jeg gik automatisk ud fra du nok ønskede det samme. Sengen skulle dog være god! Føl dig fri til at rykke om og bestille materialer hertil" Sagde han med et svagt smil, før han trådte til siden så hendes mænd med taskerne kunne komme ind. Han var ikke typen der frådsede og det faldt ham absurd at skulle indrette et rum, kun for at det hele kunne blive kasseret igen.
Han svarede ikke på om hun ville forblive ham loyal, selv om hun netop havde sagt lige de ord, han håbede alle dæmoner ville sige. Respekten for racen, for disciplin og orden var faldet og dæmonerne var ikke længere den stolte og samlede race de tidligere havde været. Det pinte ham og hver dag kæmpede han for at samle dem igen, kæmpede for at en ny dæmon skulle indse det gode i at tilhøre en så stærk og stolt race. Ofte forgæves.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Maeve on Lør 16 apr - 17:12

Hun betragtede det indgraverede symbol på ringen med stor interesse, hun havde ikke før stødt på dette symbol, i hvert fald ikke af hvad hun kunne huske."Det er en meget smuk ring! Symbolet er yderst unikt, jeg har aldrig set noget lignende, hvad er det mening?" Nysgerrigheden var ikke til at slå fejl af i hendes stemme. Hun var facineret af ringen, uden tvivl. Maeve havde studeret symboler og dæmoniske ritualer hjemme på sine forældres herregård, de havde ment at hun ville kunne få brug for det en dag, og derfor havde de fundet en af de få dæmoner der stadig kunne de gamle ritualer til at oplære Maeve.
Hun nikkede som accept"At få det tegnet op lyder som en god ide, der er jo brug for skabeloner til bannerne og flagene" Sagde hun med en rolig stemme og rystede kort på hovedet"Men nej, det giver ingen mening at skulle male det, og de større døre, som dem ind til din fløj af borgen, Assorians fløj, selve indgangs partierne og andre store døre, skal uden tvivl være lavet af det stærkeste materiale der kan findes."
Hun lyttede til hans planer og hvad der skulle bevares og hvad der skulle skiftes ud. Hun skrev det sig bag øret, sørgede for at hun ville kunne huske det.
Maeve følte sig overbevist om at hun nok skulle komme til at passe helt fint ind her på borgen. hun lagde blikket på Sean, hun havde en mindre forespørgsel til ham."Jeg vil ikke bede dig om for meget Sean, men er det måske tilfældet at der er et lille ubrugt rum et sted på borgen som jeg kan gøre til mit astralske tempel samt alter? Jeg går meget op i at udføre mine ritualer, ofre gaver og styrke min indre energi" Hun sagde det roligt, hvis det ikke var muligt, så var der ikke noget at gøre ved det, måske hun kunne gøre plads til et lille alter inde på det værelse hun fik tildelt, men hvis muligheden var der for noget større, ville hun da selvfølgelig foretrække dette!
"..Og lyskrystaller lyder som en genial ide!"Det var som om hun havde glemt lyskrystallerne for så at huske dem igen.
I al den tid de gik gennem borgen mod hans værelser, betragtede hun omgivelserne imens hun lyttede til hans ord, og selvfølgelig svarede, dannede overblik over hvad der skulle laves, hvad der skulle bruges osv.
Hun betragtede kort døren hvorpå han havde orienteret hende om at bag denne dør fandtes hans personlige værelse og at hun skulle holde sig væk derfra. Maeve var dog heller ikke personen som ville gå rundt og snage på den måde, og slet ikke hos en person som Sean.Hun smilede venligt til ham" Jeg har ingen intentioner om at forbryde mig mod dit private gemakker, og slet ikke efter at du har været så god ved mig og lade mig bo hos dig og være en del af hoffet" Hendes svar var ærligt, om han ville tro hende endnu, ville hun lade ham bestemme, men hun ville personligt heller ikke selv stole på et nyt bekendtskab.
Da Sean stoppede, stilte Maeve sig ved siden af ham og kiggede ind i værelset. Det så helt fint ud, det var ikke fordi at man tænkte dårligt om det, og det var et ganske perfekt værelse der kunne formes som man selv ville have det."Det er helt perfekt! som du selv nævner, så er det jo for at jeg kan sætte mit eget personlige præg på det, og det er jeg taknemmelig for, det er jo trods alt her jeg skal opholde mig på ubestemt tid, så for mig er det helt perfekt. Jeg er glad for at have fået tildelt et så flot værelse, tak Sean." Hun sagde det med et smil som viste at hun mente det, hun trådte ind i værelset og betragtede det kort."Jeg er sikker på at jeg vil føle mig yderst tilpas her. Jeg tænker at du nok har en masse at se til lige nu, og jeg kunne godt bruge et bad og nyt frisk og passende tøj. Måske vi kunne spise aftensmad sammen i aften?" Hun kiggede afventende på ham.
Maeve

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Søn 17 apr - 9:23

Hans fingre gled betænksomt over ringen, da hun spurgte ind til historien. Snurede den rundt, lod en finger glide over mønstret. Hvad var historien? Hverken stor eller storslået, men personlig. Han tvivlede på hun ville finde den særlig bemærkelsesværdig.
"Jeg har en veninde...." Nephthys, en kvinde der forhåbentlig også skulle bo her på slottet og fungere lidt som hans personlige lejemorder, der tog sig af de kontakter han ikke brød sig om. Det var i hvert fald hvad de havde snakket om, men hun var en kvinde der sagtens kunne skifte mening ret pludselig. Men han håbede.
"...Som betyder en del for mig og jeg betyder en del for hende. Ikke som i familie, ikke som i elskere eller partnere. Pointen er hun engang gav mig et smykke med symbolet. Dengang hørte der noget tekst til også, som siden er blevet glemt. Men vores forhold var præget af ubalance og vi skændes tit og ofte, før hun stak af og jeg ikke så hende i noget tid. Da jeg var vred og såret, smed jeg smykket væk. Siden dukkede hun op igen og jeg fortrød. Så en dag vendte hun tilbage med noget gaver. En dolk, en ring, et armbånd, en kappenål. Alle med dette symbol. Siden da besluttede jeg mig for at det skulle være mit symbol" Han så over på hende, da han blot havde kigget frem for sig mens han havde fortalte. Han smilte svagt.
"Ingen storslået historie og du vil måske fristet til at tænke på mig i et andet lys, jeg kun kan håbe fortsat vil være godt. Du er den eneste der kender historien, jeg ynder ikke den bliver spredt. Se det som et tegn til et godt samarbejde" påpegede han.

Hans blik gled over rummet endnu en gang, før han så tilbage på Maeve. Et lille alter?
"Jeg var ikke klar over du havde en interesse for...Ja, hvad?" spurgte han. Som minimum ville han have en ide af hvad der blev udført under hans tag. Han havde haft nok af gamle, hemmelige ritualer til at han ville tage nogle chancer. En han velvilligt var gået med til for at blive archdemon - og dermed en af de få der endnu huskede ritualet - og siden et andet ritual eller to, hvoraf det ene fik hans nye evne mere frem i lyset. Nej, den slags skulle der ikke spøges med og han ville gerne vide hvad hun havde i tankerne. Det mindede ham om han nok hellere må få snakket med Assorian om Maeve. Selv om Assorian stod for sin egen del af borgen, ville det aldrig fungere hvis de pludselig havde to butlere der mente de stod for hele borgen.
Han sendte hende et lille smil og nikkede svagt.
"Jeg ville ikke sige jeg har masser af tid, men jeg havde besluttet mig for at tage godt imod dig, så tænk ikke på det. Dog forstår jeg og jeg syntes det lyder fint at mødes senere" Svarede han roligt.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Maeve on Tirs 24 maj - 21:41

Maeve lyttede til hans fortælling. Hun fandt den beundringsværdig, for i en tid som den de levede i, var dette faktisk ikke så normalt at høre. At dem med magt tog personlige genstande noget der kunne ramme dem, svække dem i værste tilfælde, og gøre dem til et symbol på deres magt. I hendes øjne var det at tage noget der kunne være ens svaghed og forvandle det om til en offentlig styrke. I dette tilfælde, havde Sean gjort det til et symbol for ham, et symbol der, når det en dag ville være kendt i alle kroge af Underworld, ville repræsentere ham og minde folk om ham.
"Jeg synes at det er det perfekte valg af symbol du har valgt til at repræsentere dig selv. Du tager noget som en fjende på den ene eller anden måde ville kunne få vendt i mod dig, og gør det til en styrke, til din arv. Noget de ikke kan bruge imod dig!" Svarede hun med en snært at beundring i stemmen. Netop denne slags handlinger, at tage ting andre kunne se som svagt og vende ind om til en styrke, var noget Maeve altid havde håbet på at hun selv ville kunne gøre, hvis dagen nu engang skulle opstå og der var brug for det. "Du kan roligt stole på mig, jeg fortæller det ikke videre. Og nu hvor vi er ved det.. Når jeg først er kommet på plads her, vil jeg jo nok se og høre en masse ting. Er der noget ingen må kende til? For hvis der er, ville det være at vide det så jeg eventuelt kan dække over dig. Jeg ved det er meget at bede om, så lad os starte i det små hvis det er og lad mig med tiden vise dig at jeg er loyal overfor dig. Dette er mit nye hjem og du er min Herre. Jeg vil gøre mit bedste for at tjene dig og sørge for at intet kan volde dig katastrofer eller smerte.. Selvom du nok har lært at undgå det selv før i tiden, men nu bor du på en stor borg og ikke alle undersåtterne som arbejder og vil komme til at arbejde for dig, vil være lige loyale." Hun sagde det roligt. Maeve havde allerede gjort op med sig selv nu at hun ville være loyal over for Sean, der var noget omkring ham hun fandt troværdigt men også en følelse som hun endnu ikke kunne sætte fingeren på, og det var meget sjældent at hun havde oplevet det.

"Det er intet stort, bare så jeg kan ofre til Lucifer når der bliver tid til det, jeg regner ikke med at skulle sidde stille her og jeg vil ikke lave nogle fanatiske ritualer, medmindre du beder mig om det" Det sidste var sagt med en smule mystik over sig men hun lagde ikke selv mærke til det.
I følge Maeve skulle man ikke afvise nogle af de ritualer der eksisterede de kunne blive nyttige i desperate tider, hvad end dette så kunne indebære.
"Hvis jeg kan være til nogen hjælp kan jeg jo sende bud når jeg er mere præsentabel, det burde ikke tage den halve dag"Hun svarede med et skævt muntert smil.
Maeve

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tors 26 maj - 9:05

Hånden gled over hans hage for et øjeblik. En styrke? Han havde aldrig tænkt over det på den måde, det havde bare virket naturligt for ham. Symbolet betød noget for ham og det var nyt, ingen havde krævet det som deres endnu, så han kunne passende bruge det til dette. Han var ret sikker på Neph havde haft andre meninger, da hun i sin tid havde givet ham det. Om det så var at han både indeholdte en djævelsk og blid side eller om hun var hans blide side...Haha! Jah, det sidste gjaldt i hvert fald ikke længere. Hun var en drabelig vampyr nu. En stærk kvinde!
"Jeg går ud fra du har ret" svarede han så blot. Der var ikke så meget mere at sige til det, selv om han havde nogle ting at tænke over nu.

I stedet steg hans smil en anelse, da hun spurgte ind til de mørke og hemmelige ting. Sådanne ting gemte alle vel, specielt hvis de havde en hel borg til gemmested! Dog var der intet i borgen der kunne vise sig upassende skummelt. Han vidste tjenere ville vade over det hele, uanset om man bad dem om det eller ej og at låste døre ville sætte gang i deres fantasier. Især efter han havde vist sine hårde love til Josette i borggården, foran alle der arbejdede der. De vil nok snakke om hvilken streng Herre de havde og hvor lidt de gerne ville fanges i noget kriminelt. Han var tæt på at grine, men det ville være upassende, når Maeve ikke var indviet i det. I stedet sank han sit spyt og rømmede sig lidt, før han trak lidt på den ene skulder.
"Der vil nok være snak om at jeg er til både mænd og kvinder. Men taget i betragtning jeg er en incubus er det vel kun naturligt. Dog er jeg klar over at...Være sammen med sit eget køn...Kan være ihh så skandaløst i denne verden. Så hvis du bemærker jeg har et mandligt selskab, som er mere end bare en gæst, så hold det til dig selv og tys på dem der arbejder her. Det kan ikke undgås de opdager det og jeg vil ikke høre en masse rygter om hvad jeg laver og ikke laver i min fritid" bemærkede han roligt. Hvis Maeve skulle fungere som en butler, ville det ende med hun nok ville blive en af de personer der ville vide mest om ham og hans vaner, men som samtidig skulle holde det hemmeligt og opføre sig passende uanset. Sigmund, hans gamle butler, havde været fantastisk til det! Han savnede allerede manden. I stedet for at lade en simpel tjener gøre nøjagtig de samme ting, som han havde, havde han krævet at gøre alle tingene selv.
"Åh...Og tro mig...Jeg vil vide det, hvis rygterne går igennem byen" Tilføjede han bare med et lille, mystisk smil. Det var ikke for sjov han havde arbejdet hele sit liv med kriminalitet og at sælge informationer.
Han overvejede om der var mere, men oftest kunne man ikke huske det hele, når man havde brug for det.
"Jeg husker ikke andet på nuværende tidspunkt. Jeg skal nok give besked hvis det er og ellers er tilladt selv at opsøge mig for svar. Hellere det end misforståelser."

Han så lidt på hende, da Lucifer var blevet nævnt. Selv om der var stolte og ærefulde dæmoner, huskede de færreste hvem der efter sigende skulle have startet det hele og som de derfor burde takke for deres styrker og muligheder. Det var...Interessant...Nej, fascinerende, at Maeve var sådan en kvinde.
"Det kan jeg ikke sige nej til" svarede han så bare med et lille smil. Selv havde han også en tatovering på det ene ben, næsten usynlig dog, som man påstod kom fra nogle af de reneste familier og som efter sigende selve Lucifer skulle have givet nogle familier i starten. Han vidste ikke helt om han troede på det, men han gik ikke selv op i det, selve om visse fanatiske familier gjorde.
Han smilte og vendte sig om for at gå over til døren. Med en hånd på håndtaget så han tilbage på hende.
"Du vil opdage at hvis du bruger en halv dag, hver dag, på at gøre dig præsentabel vil du på ingen måde kunne følge med i tempoet her på borgen. Jeg foretrækker hårdt arbejde over forfængelighed. Men oven på rejsen, kan jeg forestille mig du nok har brug for at få orden på dit værelse også, så jeg vælger at tro det er hvad du mente" Det svage smil hvilede i hans mundvige.
"Jeg vil lade dig få fred" Han bukkede let i overkroppen, før han åbnede døren og forlod værelset.

//Slutter vi emnet eller...? o.o

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen