Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1162

Årstid | Vinter

Måned | Januar

Latest topics
» The big adventurequest ~Assorian's fællesemne
Yesterday at 9:21 by Assorian

» Ulvene og Bjørnen på tur - Fenrer
Fre 12 jan - 10:53 by Fenrer

» Fredsommelig ~ Kira
Fre 12 jan - 10:51 by Fenrer

» Easy kid ~ Rollo
Fre 12 jan - 8:30 by Fenrer

» Time to build -Fenrer -Cody
Fre 12 jan - 8:29 by Fenrer

» Et særligt møde - Azir
Tirs 9 jan - 10:40 by Larlii

» You have a bounty on you? XxX
Tors 4 jan - 20:48 by Claan

» Et job for den rette - Gil
Tors 4 jan - 18:21 by Jake

» XxX The loose and comfort ~ Fenrer
Tors 4 jan - 15:49 by Fenrer

Top posting users this month
Fenrer

Cody

Gil

Larlii

Azir

Gautham

Taliia

Rollo

Sean

Claan

Statistics
Der er i alt 237 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Isabell

Vores brugere har i alt skrevet 151627 indlæg in 7813 subjects

Just a walk in the city, what can go wrong? - Lori

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Just a walk in the city, what can go wrong? - Lori

Indlæg by Tatia on Tirs 7 jun - 9:30

S: En boghandler i Firewood
T: Middag
V: Solrigt
O: Bliver beskrevet
P: [You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]

Ingen var glad for når hun tog fra flokken. Der var altid et eller andet dramtisk der skete når hun gjorde det. Tatia besluttede sig dog for ikke at være en fange i sit eget hjem. Så hun tog afsted. De kunne ikke tvinge hende til at blive hjemme, også selvom de blot var bekymret for hende. Alt hvad der sket og havde ramt hende. Det havde gjort hende stærkere mentalt, også fysisk. Hun ville vende sig til bylivet lidt, for hendes lillebrors skyld. Dog havde hun besluttet sig for at blande sig ind med befolkningen. Derfor havde hun også ladet sit sværd blive hjemme. Hvis der skulle komme en nærkamp var hun ligeså god uden våben som med, faktisk bedre. Tatia havde dog lovet sig selv ikke at blive fanget denne gang, ikke blive tortureret eller lade nogle nedgøre hende. Det var dagens mål, at gå en tur alene uden hun skulle prøve at blive knækket. Hun havde fundet tilbage til det gamle forladte hus fra da hun var barn. På grund af det nu var beboet, måtte hun tage en side fra Raozrs bog og var hoppet ind af et åben vindue. Der havde ikke været nogle hjemme og hun kendte vejen til det hemmelige rum hun havde fundet med Jamie dengang de var børn. Hun var hoppet derned og havde taget en håndfuld guldmønter. Derefter fik hun dækket sine spor og sin hemmelige gang.. så skulle hun til boghandlen!

Tatia kom ind. Det var over ti år siden hun havde været i en bog handel eller bare en butik. Der var trængt i følge hende. Ikke meget plads. Fingerspidserne gled henover bøgerne imens hun læste på titlerne. Hun var glad for, at hun havde lært at læse og skrive da hun var barn. Dog var der en bestemt genre bøger hun ledte efter. Det var fagbøger om dyr. Hvorfor kunne man spørge. Hvad skulle en ung pige bruge så mange dyrbøger til? Hun samlede flere ind i sin favn og snart kunne hun slet ikke se over de bøger hun havde stablet og de var tunge. Tatia kunne ikke rigtig se noget, så selvfølgelig snublede hun over en kant på et tæppe, hvilket resulterede i hun fald forover og tabte alt hun havde i hænderne. Et par bøger dumpede i hovedet på hende og resten blev kastet frem ad.
"Pokkers os." Mumlede hun lettere irriteret og gav et suk fra sig. Hun tog sig til hovedet og gik sat sig op. I det mindste var det ikke voldsomt drama eller en voldsom skade, men stadigvæk uheld... typisk hende. Bylivet var måske bare slet ikke for hende.

Tatia

Antal indlæg : 634
Evner/magibøger : Fire energy

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Just a walk in the city, what can go wrong? - Lori

Indlæg by Lori on Tirs 7 jun - 19:33

Puha endnu en tur ud for at hente bøger for hans chef Hr Morty. Han gik nu gennem bygen Firewood med en lille seddel hvor der stod hvad nummer boghandleren havde. Han så yderst søgende ud som han gik undt der. Der gik dog heldigvis ikke længe før han fandt den lille butik. Han trådte inden for. Denne butik var godt nok lille.. Mindre end den han allerede arbejdede i. Men her var nu meget hyggeligt.
Ejeren kom over til Lori ”kan jeg hjælpe dem unge mand?” spurgte han. Lori smilede høfligt ”ja jeg er her for at hente nogle bøger for Morty” sagde han mens han fiskede en seddel op af brystlommen på sin vest. Han gav den til manden. Der blev grundigt læst, og manden smilede bredt ”nu skal jeg finde dem frem” sagde han og forsvandt ud bag ved. Lori undrede sig somme tider over, om alle boghandlere kende hinanden. Hr. Morty sagde altid ”bare hils fra mig” Og så vidste de altid hvem han talte om.

Lori stod og så rundt, da hans opmærksomhed blev fanget at en stor bunke bøger der kom spadserede, med noget der lignede en ung kvinde bag. Han så hvordan hun snublede, og ville gribe ud efter hende, men før han overhoved kunne nå at gøre noget, bulrede bøgerne ned på gulvet og hende med. Han bed sig en smule i læben, og gik over til hende, satte sig på hug ved siden af hende. Han begynde at samle hendes bøger sammen ”kom du noget til?” spurgte han mens han så bekymret på hende.

//sorry for længden

Lori
Moderator
Moderator

Antal indlæg : 691
Evner/magibøger : forvandling til dæmon skikkelse

Vis brugerens profil

Indlæg by Tatia on Tirs 7 jun - 23:30

Det var nyt for Tatia at være her, og det vidste hun udmærket. Hun havde overvurderet sine egne evner indenfor at bærer bøger. Så karma ramte hende hårdt i hovedet - bogstavligtalt. Tatia kiggede lidt nysgerrigt op da der faktisk stadigvæk fandtes venligsindede væsner som spurgte ind til en. Dæmon opfangede hun hurtigt, men han virkede ikke ligefrem til at at osse af had til alle verdens væsner. Det var ligesom Jacob. En anden ikke fjendtlig dæmon - indtil videre. Tatia nikkede let.
"Et par bøger i hovedet, men det går nu nok." Sagde hun og begyndte stille at samle bøgerne ind. Det var rart han hjalp hende måtte hun alligevel indrømme. Så kom hun på benene igen og sendte ham et stort smil.
"Mange tak for hjælpen.. det er rart at se, at der stadigvæk findes venlige folk." Den sætning kunne menes på mange forskellige måder. Indenfor mænd, indenfor race - Tatia mente nu mest blot indenfor byen. Hun kunne kun i realiteten bære halvdelen af bøgerne, hvordan kunne hun regne med at få dem hele vejen til det vestlige Ashen Wood? Måske skulle hun bare finde sit et alternativt bosted, hvor hun kunne slå sig ned når hun havde brug for at være sig selv eller noget? Ideen ramte hende, måske ordne lidt om ved hendes forældres hus.. det var så slidt også selvom nogle lige var flyttet ud. Hun kunne da bosætte sig der. Hun havde guldmønterne til at betale for det. Måske det kunne være hende og Wades lille tilflugt sted når de havde brug for bare at være dem selv uden afbrydelser. Ja.. det var en god ide!
"Vil du kunne give mig en hånd måske?" Spurgte hun og vendte sig om imod dæmonen der før havde hjulpet hende.
"Jeg skal have bragt bøgerne over til e.. mit hus et par gader nede.." Hun skar lidt en grimasse dog med et varmt smil. "Men jeg tror ærligtalt jeg ender med at ødelægge halvdelen af bøgerne.. og min kæreste er ikke hjemme.. så jeg kunne virkelig bruge en hånd.. jeg skal nok betale dig hvis det er det." Tilføjede hun og vippede hovedet let på højkant. De blågrønne øjne ville gerne have hans hjælp. For ærligtalt så havde hun ikke tid til at vandre frem og tilbage flere tusinde gange.

Tatia vidste ikke om hun skulle regne med et ja eller et nej, men hun vidste hun skulle betale. Så hun gik hen til boghandleren og gav ham de antal mønter han skulle have for de mange bøger. Tatia smilte derefter til ham og takkede for handlen. At købe ting var ikke noget hun var van til. Hun var van til man deltes om, hvad det var, men Razor havde hurtigt forklaret hende, hvordan det egentlig forgik - plus hun selv havde fundet ud af det.
"Mit navn er Tatia forresten." Præsenterede hun sig så.

Tatia

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Ons 8 jun - 0:02

Lori fik hjulpet pigen op med sine bøger, og smilede æidt da hin sagde det var rart at se der stadig fandet venlige personer. Han grinte lidt "ja der er stadig et par stykker af os tilbage" sagde hsn med en mild stemme.
Han betragtede hende lidt som hun kom op, og hørte da Hendes sprøgsmål. Han så lidt mod disken hvor de bøger han skulle hsve med hjem lå. der vsr jo kun 3 og de kumne nemt vlre i hans taske. Derfor vende han blikket mod hende igen. "jeg vil meget gerne hjælpe dig!" sagde han roligt. Han betragtede hende betale. Han stak sine egne bøger i sin taske, og tog en stak af hendes "og du skal ikkee betale noget" sagde han roligt.

Han begynde at gp, og hørte da hendes præssentation af sig selv "og jeg hedder Lori" Sagde han til hende, og holde døren for hende på vej ud. Lori gik og kiggede. lidt. på titlerne mens de gik "er du meget glad for dyr?... siden du studere dem så grundigt?" spurgte han

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Tatia on Ons 8 jun - 11:00

Hun lod en blid latter forlade sine læber over hans svar, ja der var stadigvæk et par stykker gode mennesker tilbage i denne verden. Hun så en anelse overrasket på ham, da han sagde ja til at ville hjælpe hende. Det havde hun ikke forventet. Men det var nok efter hendes sidste oplevelse i Terroville, hvor hun ville have haft noget mad.. okay, måske var det ikek det bedste bare at tage - men det var jo hvad hun var van til - at dele. Hun vippede hovedet kært på skrå med et stort smil over hans venlighed. Det var sjældent man mødte folk som var så venlige. Meget sjældent. De fleste ville have noget til gengæld eller lignende. Tatia nikkede til ham da hun fik hans navn Lori. DEt var ikke et navn hun hørte så tit, men det var hendes eget jo heller ikke. Tatia rynkede kort på næsen og gik ud dengang han holdt døren for hende.
"Jeg interessere mig meget for dem ja.. de forskellige egenskaber de har. Det er helt utroligt.. forskellige evner.. nogle er hurtige, nogle smedige.. andre kan camouflere sig med omgivelserne.. " Svarede hun ærligt. Eller ærligt og ærligt, hun brugte sin viden til bygge videre på sin evne. Selvom den var ude af kontrol for tiden.. så kunne hun vel stadigvæk søge viden til den.

Solen var dejlig varm imod hendes hud. Latteren fra børn som løb rundt og legede i kvarteret fandt hun hyggeligt. Tatia huskede det var da hun boede i byen - dengang var det nok mest hende som løb rundt og legede, men hun kunne stadigvæk huske det.
"Så kommer du tit her i Firewood Village?" Spurgte hun med et smil. Heldigvis kunne hun stadigvæk huske, hvordan man skulle bevæge sig igennem denne by. Tatia holdt bøgerne i sin favn, så hun kunne ikke rigtig fortage sig andet end at gå. Huset kunne ses i det fjerne. Det var ikke for stort og ikke for lille - det var hyggeligt. Tatia kom derhen og låste døren op. Der var heldigvis ingen flyttede ind endnu. Hun gik ind og lagde bøgerne på sofa bordet. Indretningen var simpel og virkede en smule rigmands agtig, den passede slet ikke til hendes rolle i skoven - men den kendte Lori jo ikke.
"Kan jeg byde på noget at drikke?" Spurgte hun med et varmt smil.

Tatia

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Ons 8 jun - 13:14

Lori smilede da hun fortalte om dyrende. Hun virkede virkelig intrasseret. Han var nu ikke selv så god til fag litteratur! Trods han chef havde prøvet at få ham til det flere gange, så tilhørte hans hjerte altid og kun eventyrbøgerne! Men det behøvede han jo ikke fortælle hende!
”Det lyder spændende ja” sagde han roligt mens de gik videre.

Han så på hende ved hendes spørgsmål, og rystede på hovedet ”Nej det kan man ikke sige.. jeg har kun været her en gang før, og det var på gennemrejse. Og det er mange år siden” sagde han roligt. Han havde kun rejst igennem her den gang han var løbet hjemmefra! Den gang han var stukket af, og aldrig skulle tilbage.
”jeg rejste endda så hurtigt i gennem, at jeg slet ikke så det halve af byen” grinte han lidt. selvom det egentlig ikke var en sjov ting. Han havde rejst hurtigt igennem fordi han bare måtte væk.

Da de kom hjem til hende, gik han roligt ind, og satte bøgerne ved siden af hendes. Han så sig lidt om, og hørte hendes spørgsmål ”uhm… ja tak -hvis det ikke er til for meget besvær” spurgte han roligt. Han gik roligt rundt og kiggede, dog kun i stuen. Han ville ikke lyde som en når, men dette lignede ikke helt noget der ville være hendes til. Men igen, hvad vidste han om det?

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Tatia on Ons 8 jun - 22:22

Det var sikkert ikke alle der forstod hendes lidenskab til at ville lære om alle disse dyr. Ja hende og Wade havde læst meget sammen, og hun havde fået en masse viden den vej - også selvom han lærte det 10 gange hurtigere end hende på grund af hans evne. Dog stoppede det hende ikke i at lære mere. Han var ikke fra denne by. Det gjorde hende intet. Faktisk var hun ligeglad, men det var da en måde at holde en samtale igang. Alt andet ville bare gå hen og blive dødkedeligt ikke sandt?
"Hvis man har travlt. Så bemærker man sjældent omgivelserne.. hvilket ofte er en skam." Kommenterede hun med et skævt smil.

Tatia placerede hænderne på sine hofter da de havde sat bøgerne. Hun rystede blidt på hovedet ganske kort.
"Det er ikke til besvær. Desuden er det rart med selskab af folk som ikke hele tiden prøver at slå en ihjel." Hun trak lidt på den ene skulder og lod så sine arme glide ned langs sin side imens hun gik ud i køkkenet. "Ikke at jeg er en totalt fancy på den eller noget.. men det eneste jeg kan finde som ikke er vand er champagne."  Hun åbnede flasken og fandt to glas. Så skænkede hun op af de boblende vidunder og rakte derefter Lori et glas. Så skålede hun med ham, hvorefter hun tog en slurk. Tatia satte derefter glasset på sofabordet og smed sig i sofaen.
"Kom og sæt dig." Sagde hun med et munteret smil. "Medmindre du har noget du skal.. ellers så må du da gerne blive.." Tilføjede hun.
"Du kan fortælle mig, hvad din yndlingsbog hedder.. eller din yndlingsgenre." Tatia var nysgerrig anlagt. Hvilket var tydeligt når man fik hende på tomands hånd.

/Sorry at det blev så kort Sad

Tatia

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Ons 8 jun - 22:38

Han smilede og nikkede over det hun sagde. Den gang havde han nok heller ikke haft lysten til at stoppe op og se sig om! Han skulle bare vidre, og det skulle gerne gå hurtigt. Han havde bare skulle væk.

Da de kom hjem til hende, så han lidt efter hende da hun hentede drikkelse. Han kunne ikke lade vær med at se lidt overrasket ud da hun sagde hun kun havde Champagne. Det var ellers ikke så lidt! Men okay,.. det smagte jo godt. ”Haha det gør ikke noget.. ” grinte han lidt, som om han skulle nøjes med noget. Det var sjovt, for ellers så han hende ikke som en ”fin” type.. mere en der var nede på gjorden, og ikke så - fancy! For at brug hendes eget udtryk.

Han betragtede hende lidt da hun kom ind, og smed sig i sofaen. Han hørte hendes tilbud, og så lidt på klokken på det ur der han på væggen. Hmm han skulle jo ikke rigtig nå noget.. hans chef havde givet ham fri hele dagen for at hente de her bøger. ”jo tak” sagde han så, og satte sig selv i sofaen. Han så lidt på de mange bøger, og hørte da hendes spørgsmål. Han bed sig lidt i læben. Åh det havde han håbet hun ikke ville spørge om.

Han så lidt på hende ”jo altså… jeg kan bedst lide eventyr.. du ved den slags med prinser og prinsesser og sådan” Han tog en lille tår af den vidunderlige drik.
”men min yndlings bog er uden tvivl en gammel en der hedder ’en fortryllet verden’! den er utrolig godt skrevet og så er pottet bare fantastisk” sagde han med et varmt smil, og lyste nærmest op da han fortalte om den. Det var virkelig en god bog. Og han havde læst den utrolig mange gange snart

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Tatia on Fre 10 jun - 8:37

Tatia var ikke speciel fin på den, faktisk var hun det direkte modsatte. Dog var det lidt sjovt, hvordan en enkelt ting kunne få en til at se anderledes ud i det storebilled ikke sandt? Hun havde lovet Wade at passe på sig selv, og holde sig udenfor fare når hun besøgte byen. Hun var glad for, at han stolede på hende - på trods af alt det som var sket. Lori takkede til champagnen.
Eventyr. Hun kunne godt lide eventyr, hun elskede selv blot at gå på eventyr og fortælle. Specielt da hun var mindre havde hun forgudet de forskellige eventyrbøger. Men nu var det længe siden hun egentlig havde læst sådan en bog. Meget længe siden.
"Eventyr er også skønne." Svarede hun med et smil på læben. Regnede han med, at hun ville dømme ham på det? For det havde hun ikke i sinde. "Et godt plot og en god forfatter. Så har du automatisk en fantastisk bog." Tilføjede hun med et skævt smil på læben. Så kløede hun sig kort i nakken.
"Min mor læste eventyr for mig inden hun døde.. eller hun skrev dem selv. Jeg tror faktisk der er nogle af bøgerne her på hylderne. Hun var også glad for eventyr." Sagde hun så og rejste sig op. Tatia gik hen til hylden og kiggede efter den bog. Der var eventyrer her. Den nye familie som havde boet her havde ikke fjernet bøgerne. De kunne vel ikke få sig selv til det. Tatia greb en bog ud fra hylden og satte sig tilbage i sofaen. Hun kunne sagtens læse.. også skrive det var ikke det.
"Vil du læse højt?" Spurgte hun og bed sig let i underlæben. Selvfølgelig skulle Lori have lov til at sige nej. Det ville hun forstå også. Men det ville være rart at få et eventyr læst op som ikke var på trigedasleng. Resten af de bøger hun havde læst igennem sit liv havde været for viden. Det skulle hun måske spørge Wade om? Om han ville læse for hende.. det ville han sikkert godt.

Tatia

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics