Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1162

Årstid | Efterår

Måned | November

Statistics
Der er i alt 294 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er skovmanden

Vores brugere har i alt skrevet 156213 indlæg in 8115 subjects

who is this Lorikan guy? - Sean

Go down

who is this Lorikan guy? - Sean

Indlæg by Lori on Søn 27 nov - 19:01

T: tidlig eftermiddag
O: bøger, stille dag uden så mange kunder.
V: køligt men tørt
[You must be registered and logged in to see this link.]

Sikken en kedelig dag! Der var stort set i gen kunder, og den der kom, gik mest bare rundt og bladrede lidt i bøgerne inden de gik igen. Hans chef var stadig syg, og Lori var efterhånden begyndt at tvivle på om han nogle sinde blev rask. Men han håbede meget.
Det havde bestemt været en stresset tid. Han arbejdede hver dag, og så havde han selvfølgelig også haft en masse at tænke på.
Især det brev han havde fået som han i første omgang troede var for sjov. MEN... Navnet Lorikan florerede hele tiden i hans hoved.. det havde stået i brevet, faktisk var prevet primært til denne Lorikan.. Regin havde kaldt ham Lorikan, og denne Sean som havde reddet ham en gang havde også talt om at Lori ikke var alene.

I brevet havde der stået noget med hans mor, og faktisk var han taget der ud selvom han havde fået afvide i brevet at hun ikke ville se for godt ud. Men hun var der ikke.. kun en stor blodig plet i det ene hjørne.
Han havde ikke rigtig forstået det, og ax gode grunde havde han ikke kunne spørge nogle om Lori.
Han havde ikke talt med Reign siden deres bogjagt.. de havde slet ikke haft kontakt. Og noget i ham havde slet ikke lyst til At tale med Reign om det her.. for noget sagde ham at han ikke ville blive glad for at høre sandheden.

Han gik og sætte de mange bøger på hylderne, og ventede bare på at han kunne lukke butikken.
Han havde forsøgt sig med at læse op på det faktum at de åbenbart.. eller... Måske var to i den er krop. Han ville vide mere, dog fandt han intet, ikke engang på biblioteket!
Lori
Moderator
Moderator

Antal indlæg : 841
Evner/magibøger : forvandling til dæmon skikkelse

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: who is this Lorikan guy? - Sean

Indlæg by Sean on Tirs 29 nov - 17:57

Han havde egentlig meldt sig ud af samfundet. Han havde ikke været hjemme i sit hus i flere dage, hvis ikke snart uger. Han havde sørget for det var lukket ordentlig af - måske vendte han snart tilbage. I stedet havde han fordybet sig i sin gamle klan, tilbragt sin tid hos resterne af den og fokuseret på sin forsvundne søn, der ikke lod sig finde. Han havde endda sendt et brev til Assorian, der forklarede at han ikke agtede at være hersker længere...ikke officielt og i hvert fald ikke lige nu. Faktisk så han nok hellere en anden blev hersker...
Men han kunne ikke helt ignorere det. Han havde vist Lorikan ud af døren. Været vred og såret, var det et eller andet sted stadig. Havde der været sandhed i mandens ord? Lidt. Men der havde også været usandheder. Han flygtede ikke - han prøvede, kæmpede for, at finde ud af hvad han ville med sit liv. For at komme op af den mørke pøl af tomhed der fyldte ham indeni. Og hvad hvis Lorikan ikke havde andre? Mindede de så meget om hinanden, at Lorikan heller ikke havde andre at vende sig til?
Det var åndssvage tanker. Men de var der og forlod ham ikke.

Iklædt sit sædvanlige, sorte tøj trådte han ind af døren. Sværdet hang ved hans side, den sorte kappe indhyllede hans muskuløse skikkelse og reddede ham for det kolde vejr udenfor. Det var trods alt vinter nu, selv om han var glad for det ikke regnede. Det passede ham fint, at der ikke så ud til at være andre kunder i butikken lige nu. Så kunne han nå at snakke med Lori, håbede han. Han rodede lidt op i det mørkebrune hår og lod blikket glide rundt i butikken. Nah, han havde overvejet at lade som om, han kiggede efter en bog. Men han havde mødt Lori før og Lori ville sikkert genkende ham og have spørgsmål...Måske. I hvert fald valgte han et mere direkte fremgang.
Han gik over til Lori, efter at have fundet ham. Et lille smil spillede i hans mundvige.
"Lori? Hvis du ikke har travlt..." Han slog let ud med den ene hånd, mod butikken. Det var tydeligt her ikke var travlt.
"...Så lad os snakke. Jeg formoder du husker mig? Ellers tillad mig. Sean McGivens."

Utopia always comes with a price...
Sean
Admin

Antal indlæg : 9239
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Tirs 29 nov - 19:39

Døren gik endelig i butikken, og det fik Lori til at skynde sig en del mere med de bøger han var ved at sætte på plads. Dog da han var på hen mod døren for at se hvem det var, og om han kunne hjælpe noget, blev han meget overrasket over hvem det var er var kommet.
Det var manden fra Dragons Peak! Sean?... var det ikke det han hed.
I hvert fald kunne manden tydeligt huske hvad Lori selv hed. Så det var Sean han hed!

Han så lidt nervøst på ham. ”hvad vil du gerne snakke om?” spurgte han lidt undrende. Han valgte at gå over for at sætte resten af bøgerne på plads. Det kunne han jo sagtens gøre mens de snakkede.. og så ville det jo også være en helt del nemmere ikke at skulle virke sårbar. For inderst inde vidste han vidst godt hvad Sean her gerne ville tale om… om brevet! Om indholdet og at det andet.
Han havde startet med at tro at det var en joke. Indtil han var kommet i tanke om hvor han havde hørt Navnet Lorikan før.
Regin have ved en fejl kaldt ham Lorikan… Såh.. han måtte jo vide hvad der foregik også. Den eneste der ikke vidste hvad er foregik, og hvem denne Lorikan var… var åbenbart Lori.
Han stod lidt i sine egne tanker, og satte de mange bøger op på hylderne med en trænet hånd, der trods hans fraværenhed, stadig kunne finde de rigtige pladser på hylden.
hvad betød det brev overhoved?
Og hvad have Sean ment med at Lori ikke var alene?

Hans tågede og fraværende tanker blev dog endelig for meget, og den ene af bøgerne ramte ikke helt hylden, men gled i stedet ud af hans hånd, og faldt ned på gulvet med et brag der vækkede Lori. Han rystede tankerne væk, og så ned på den faldende bog.
Han samlede den op og sukkede lidt. ”hvem er ham Lorikan overhoved?” spurgte han pludseligt, og gik tilbage mod disken hvor butikkens brænde ovn også var. Han gik hen og tog en kedel fra ovenen, og så på Sean ”te?” spurgte han roligt og hælde op i en kop til dig selv først.

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Ons 30 nov - 20:04

Hans blik fulgte Lori, som han vimsede rundt. Nej, ikke vimsede...Nok virkede han en smule undvigende, men taget i betragtning han var Lorikans mere usikre og forsigtige selv, var det ikke en overraskelse. Han tog sig selv i at lade blikket glide over hans krop. Det var så sjovt, at se nøjagtig den samme, tiltrækkende krop...Men med helt andre bevægelser. Disse bevægelser bar ikke den samme selvsikkerhed og rytme, som Lorikan gjorde. Hvad hvis han ikke brød sig om den mand, der kom ud af det, når de to blev forenet? For han var ikke i tvivl om det nok skulle ske. Han brød sig om Lorikan, på sin egen, indviklede måde. Men når de to blev en...Ville det være en helt ny mand, ville det ikke?
Gad vide hvilket navn de ville kaldes under...
Nej. Det var egoistisk og i princippet ganske ligegyldigt. Han tvang sig selv til at se væk. Over på hylderne med en masse bøger. Der var nogle titler han genkendte.

Han var gået over til disken og hvilede med en hånd på den, mens Lori satte på plads. Han ville ikke være for nærgående, skræmme Lori fra vid og sans inden han rigtig havde nået at sige noget. Bogen der faldt fik hans opmærksomhed et øjeblik - et svagt chok i den pludselige, høje lyd.
Han sendte Lori et lille smil, da denne kom over til disken.
"Ja tak til the" svarede han roligt og placerede begge hænder på disken. Igen studerede han Lori. Skulle vænne sig til...At det ikke var Lorikan. Til sidst rømmede han sig lidt. Lori havde startet samtalen og det var vist meget godt, for han havde ikke helt vidst hvor han skulle starte.
"Lorikan er din anden personlighed...Ah, lad mig starte fra starten, måske?" Han sendte Lori et mere åbent smil, trods det modstred hans egne, indre følelser.
"Som barn skulle dig - begge sider af dig - have været ret forfærdelig. Eller svær at omgås...Jeg husker ikke de nøjagtige detaljer. Pointen er at din mor valgte at kaste en forbandelse over dig. Hun brød sig ikke om den mere vilde side i dig, den dæmoniske side. Hun ønskede kun at se dig, Lori. Den søde, den forsigtige. Så hun kastede en forbandelse over dig, der splittede din personlighed i to. Den ene er Lori - dig selv - og den anden er Lorikan. Lorikan er alt det, du ikke er og omvendt. Det er nærmest en...Mur. Inde i dit sind" hans hænder lavede nogle fagter til hans fortælling, som kunne han den vej igennem gøre det hele mere forståeligt. Hans blik hvilede på Lori undervejs. Ledte efter reaktioner, og om han overhoved forstod hvad han prøvede at forklare ham. Han samlede sine hænder foran sig et øjeblik og ventede med at sige mere. Lori skulle have tid til at fordøje og forstå. Stille spørgsmål, hvad der uden tvivl måtte være nogle af.

Sean
Admin

Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Tors 1 dec - 17:01

Det var med lidt små nervøse hænder at ha hælde teen op! hvorfor var Sean her? og hvad ville han? Det hele gjorde ham nervøs, og af ren refleks tog han sig lidt til aet på has mave der for længst var vokses sammen og blevet et stort ar frem for et sår. Han huskede kun Sean fra den dag, men et eller andet sagde ham at sean have set en del mere til Lori end Lori have set til sean… selvom det var meget ulogisk.
Han stillede koppen foran Sean og lyttede til hvad han fortalte, og blev mildest talt overrasket. Hvad var det for noget vrovl? To sind? Såh….. Lori var ikke Lori i virkeligheden? Han var en helt anden?
Han stod blot uden at sige en lyd, uden at verken nikke eller ryste på hovedet eller noget andet til de ting Sean nu sagde sagt. Og da der var blevet talt færdig, så han bare måbende på Sean.

En lille og meget nervøs latter forlod hans læber. ”dæmon?” gentog han. Han så lidt på Sean ”er du fuld eller sådan noget?” spurgte han og rystede på hovedet ”jeg er ingen dæmon…. Jeg er blot et menneske” sagde han så. Han satte sig teh fra sig, og trak lidt på skuldrende ”jeg aner ikke hvad det er du taler om… jeg er mig, og det har jeg været hele mit liv! Desuden.. har jeg aldrig mødt mine rigtige forældre! Hvis min mor kastede en forbandelse over mig så jeg blev god igen, hvorfor beholde hun mig så ikke bare?” sagde han og begynde så småt at se mere og mere negativ ud.
Han så rund ”sig mig bliver jeg holdt for nar?... hvorfor kommer du og fortæller mig sådan noget?” brummede han.
Det der måske egentlig skræmte ham mest var at han troede en smule på det.. Han havde snart oplevet så mange ting han ikke kunne forklare, at han troede en smule på det.
Hvordan skulle han være endt hjemme hos Sean den nat? han vidste jo ikke engang selv hvorfor og hvornår han var stået ud af sengen og gået ned i byen.

Han stod lidt, men så, så på Sean ”har du mødt ham?.. denne.. Lorikan?” spurgte han pludseligt stille. Hvis Sean havde mødt ham… så havde Reign sikkert også. Måske var det derfor han havde kald Lori for Lorikan da de vågnede. Fordi han troede at han stadig talte med den anden.

//sorry for længden

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tors 1 dec - 17:43

Han kunne godt forstå Loris reaktion og et eller andet sted havde han også forventet den. Mon Lorikan var derinde et sted, fulgte med, men uden magt til at styre noget af det eller sige noget? Sean havde bedt ham om at gå. Efterladt et brev. Var blevet væk i et stykke tid og stod nu her, med Lori, fordi han et eller andet sted følte sig ansvarlig. Og fordi det var nemmere at fokusere på andres problemer end sine egne. Hans blik hvilede på Lori...Vidste denne ikke engang han var dæmon? Den problematik havde han ikke overvejet. Så...Lorikan sørgede for deres mad? Han overvejede det, mens han lod Lori sluge det han netop havde fortalt. Han så ned i theen et stykke tid. Den varme drik sendte en liflig duft.

"Jeg kender ikke særlig meget til din familiehistorie, ud over det. Måske opdagede hun at Lorikan stadig var der og valgte at skille sig af med dig...Med jer" foreslog han og trak lidt på den ene skulder. Han havde ikke alle svarene, men hvis Lori og Lorikan blev en person, burde de begge have alle svarene...Og hinandens minder, vel? Åh, der var så mange ting han ikke vidste om personlighedssplittelse.
Han svarede ikke rigtig på mere, før Lori spurgte ind til Lorikan. Han var tæt på at smile, men formåede at holde sig så seriøs, som han gik ud fra Lori foretrak det skulle være.
"Ja. Det var sådan jeg mødte dig første gang. Anden gang opsøgte Lorikan mig, fordi han havde været oppe at slås. Deraf såret i maven...Hør, jeg forstår godt alt dette er sært at forholde sig til. Utroligt, måske næsten umuligt. Men har du aldrig opdaget noget? Noget underligt? Folk der genkendte dig, uden du kendte dem? Sår og ømhed, selv om du husker det som om du bare har sovet? Måske ting der har flyttet sig eller dig der vågner andre steder?" foreslog han og trak af de erfaringer, han selv havde gjort sig omkring det. Sandelig måtte Lori da kunne indse det? Og måske skulle han bruge noget mere tid til at overveje det. Tit skulle folk have tid til at tænke over tingene.
"Jeg er ikke en mand, der kommer for at spilde min tid eller udføre grove jokes som disse. Det kan du stole på" Hans alvorlige øjne måtte fortælle Lori at dette var sandheden. Sean havde aldrig brudt sig om den slags, omend han vidste andre gjorde det stort behag og stor sjov. Sean fandt det idiotisk. Dumt. Latterligt og ikke mindst spild af tid.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Fre 2 dec - 3:00

Svaret omkring hans rigtige mor, var måske ikke lige det han havde håbet på.. men igen.. Sean kunne vel ikke vide alt? Og hvis han gjorde ville det nok bare skræmme Lori endnu mere.
Han stod bare og rørende lidt i Teen mens Sean fortalte om denne Lorikan. Dog stoppede han op da Sean spurgte om Lori virkelig ikke havde opdaget det selv.

De ting han spurgte om fik blikket til at falde. Jo! Netop alle de ting havde han prøvet, og det havde skræmt ham lige meget hvor gang... Ret naivt havde han måske tænkt at han blot gik i søvne. Men den dag der nok havde skræmt han mest havde været den dag han var vågnet i Seans seng, med et stort sår ind over sin mave...
Han sukkede lidt "jo... Jeg har tænkt over det.. men har måske bare været tåbelig nok til at tro...eller.. håbe på at jeg blot gik i søvne" sagde han så.
Han sukkede og satte bægge hænder mod disken, og støttede sig mod dem.

Det der nok gjorde mest ondt, var tanken om hvor mange der i virkeligheden kende til dette. Sean gjorde, han vidste ikke om hans chef gjorde.. og den ældre kvinde han levede hos.... Og... Hvad med Reign? Vidste han det? Hold nu op!! Selvfølgelig vidste han det!... Hvorfor skulle han ellers havde kaldt Lori for Lorikan den dag? Han rystede tankerne fra sig! Han havde ikke lyst til at tænke på Reign nu.

Han så på Sean "men... Hvorfor fortæller du mig de her ting?" Spurgte han så. Han rettede sig lidt op. "For du er vel ikke kommet uden en særlig grund?... Hvorfor skal jeg vide det her?" Spurgte han så, og lagde sine arme over kors. Det var så meget nemmere at holde folk lidt på afstand på denne måde. For Sen vidste allerede alt for meget. Og det skræmte ham..

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Fre 2 dec - 12:26

Han tog theen op til munden, pustede lidt på den og tog en prøvende tår. Men i virkeligheden var han langt mere fokuseret på samtalen med Lori, end theen. Han drak kun for at sprede en mere afslappet stemning mellem dem, hvor lidt en tår af theen så end gjorde for det.
Han sendte Lori et svagt smil. Jah, han troede gerne på han havde haft disse naive tanker. Men han dømte ham ikke på det. I stedet nikkede han svagt ved det næste spørgsmål - det var kun passende. Og beviste Lori var klar til at modtage resten af oplysningerne. Nu havde de trods alt fået baggrunden af det hele på plads.
Hænderne gled langt disken et øjeblik, før han så op på Lori igen. Han lænede sig ind mod disken.
"Jeg har haft kontakt med Lorikan. Jeg valgte at hjælpe ham med at finde ud af noget om forbandelsen. Ser du, Lorikan vil gerne være en hel person igen. Han vil gerne, at I to bliver til den ene, hele person som I var til at starte med. Tro mig, han indser hvor forskellige I er, men han vil gerne kunne leve et ordenligt liv. Han vil gerne kunne være der hele tiden, i stedet for kun at være der når du, Lori, falder i søvn. Det giver problemer. Og må jeg driste mig til at sige: Problemer for jer begge. Irritationer i begge jeres hverdage, I begge kan blive fri for. Trygheden i at vide, du er en person og har styr på din krop igen" Han smilte lidt.
"Første skridt i at løfte forbandelsen kræver I begge vil det. Og hvordan skulle I nogen sinde blive enige om det, når I ikke kan kommunikere sammen? Der kommer jeg ind" Hans hænder samlede sig om den varme kop the. Fortsat hvilede hans mørkegrå blik på Lori. Ikke nok med at Lori fik en masse underligt at vide om sig selv, han skulle også pludselig tage stilling til det og måske vælge om han ville blive en person, med en personlighed af sig selv, han slet ikke kendte. Men Sean stolte på han nok kunne få overtalt ham...Det måtte han.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Fre 2 dec - 15:53

Det hele kørte rundt i hovedet på ham. Hvordan kunne han være 2 personer? Hvorfor lige ham? hvad havde han gjorde den gang der havde fået hans egen mor til at skaffe sig af med ham? Der var så mange spørgsmål, og han havde ingen til at give ham svar. Sean her havde jo selv sagt at han ikke vidste det hele.
Han tog sig lidt til hovedet. Han havde hovedpine allerede. Men en underlig en, som om der var noget der trykkede på, indefra. Selvom hovedpine altid var indvendig, så var denne her anderledes.
Han rettede blikket mod Sean da han hørte hvad han forklarede.
EN person? Kunne de det?
Han stod blot og lyttede opmærksomt på det Sean fortalte.

Såh… han og Lorikan kunne blive en person? Sean havde lige sagt at Lorikan var alt det som Lori ikk var. Det måtte sige, modig, stærk og ikke bange for sin egen skygge. Men han måtte jo også have en del dårlige sider… hvis Lori var den ene side og han så sig selv som ret blødsøden, måske lidt naiv og venligt. Så måtte Lorikan jo være det modsatte.
Han bed sig lidt i læben. ”men….. hvem siger at vi overhoved bliver en god person? Hvad hvis vi bliver ond? Eller..” han så lidt nervøst ned. ”du sagde han er en dæmon…. Såh.. bliver jeg det jo også, og.. det er jeg ikke sikker på jeg har lyst til at være” sagde han med en nervøs stemme, uvidende om at han jo allerede VAR en dæmon.

Men det ville helt klart gøre tingene letter… han ville vide hvad der foregik, og… måske ville han også få ordentlig søvn.
Hans blik gled lidt op på Sean ”såh…. Hvis både jeg og denne… Lorikan vil fjerne den mur, så forsvinder den?” spurgte han lidt uforstående. Han tog en dyb indånding, og sukkede ud. Han var lige rundtosset efterhånden. Han prøvede at tage en tår af sin teeh men den smagte ham ikke rigtig. Måske var det fordi han var så nervøs og rundt på gulvet.
Han så lidt op mod Sean. "du sagde at du mødte Lorikan første gang…. men… da vi to talte sammen første gang,.. forklarede du at… du havde mødt mig før, under en…. Uhm… ’hed nat’ som du kalde det" sagde han og bed sig lidt genert i læben.
”vil det sige at vi… i realiteten har… du ved?” han lavede en del armfagter.
Her var deres forskel tydelig, i modsætningen til Lorikan der nok bare havde sagt ordet ’SEX’ så fik blot emnet Lori til at skifte farve i hele hovedet og ligne en genert skolepige der ikke anede hvor hun skulle gøre af sig selv.

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Fre 2 dec - 16:29

Oven på alt det her og det var hvad Sean havde lavet med Lorikan, der var hans spørgsmål? Nogen gange ville han aldrig forstå hvordan folk hang sammen. Han rettede sig op og gik rundt om disken. Kun for at hive en stol, der var gemt lidt væk, frem foran pejsen. Han greb Loris skuldre og skubbede ham blidt, men bestemt, over til stolen.
"Slap af. Bare tag dig tid" bad han. Selv lænede han sig op af væggen, ved siden af pejsen. Hænderne gled om bag hans ryg og støttede mod muren bag ham.
"Lori, du er allerede en dæmon. Lorikan har taget sig af...De mere specifikke ting. Han vidste du ikke ville kunne håndtere det selv" bemærkede han i en rolig og betryggende stemme. For en gangs skyld følte han sig mere sig selv. Måske havde Lori en beroligende effekt på ham?
"Du har to personligheder...Forestil dig du har en skål med sukker og en skål med noget surt. F.eks. citronsaft..." Han holdt sine to hænder frem, som repræsenterede de hver deres skål.
"...Når du bliver en person, blandes indholdet af de to skåle i en stor skål. Der vil ikke længere kun være sødt, heller ikke kun surt. Der vil være en balance af dem begge. De vil begge være til stede. Nogle dage vil man være mere sød, andre dage mere sur. Nogle dage, bare i harmoni mellem de to. Du forsvinder ikke, Lori. Du bliver hel" Han syntes selv det lød overbevisende. Og det mindede uhyggeligt meget om de ord han havde givet Lorikan tidligere.
"Du behøver ikke overveje hvad Lorikan og jeg lavede sammen. Du vil få svarene tidligt nok. Første skridt i at løfte forbandelsen er i begge vil. Bagefter vil der være en mindre form for ritual. Jeg kan guide dig igennem det første stykke..." For en gangs skyld forlod hans blik Lori. Han vidste Lorikan lyttede derinde, et sted, men han bemærkede det ikke når han bare snakkede med Lori. Og hvis ritualet var en succes...Han var ikke sikker på han faktisk ønskede at blive og se resultatet. Han ville nok grave sig ned i sit hul igen, velvidende han havde overholdt Lorikans ønske og gjort ham til en person.
Hvis Lori vel at mærke var helt med på ideen.
"Måske vil du kunne mærke noget, men det vil ikke være færdiggjort før ritualer" bemærkede han.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Tors 8 dec - 8:19

Han så lidt nervøst på Sean da han kom om bag disken, og endnu mere da han valgte at sætte Lori på en stol. Han så lidt op mod ham som han forklarede.
Allerede en dæmon?.... Men.. hvordan havde denne Lorikan stået for noget mere specifikt? Det var trods alt Lori der var vågen største delen af tiden.

Han lyttede til hvad Sean forklarede, uden spørgsmål eller indvendinger. Han havde alt for travlt med at fordøje de her oplysninger. Det var bestemt ikke noget man prøvede hver dag, eller alle prøvede, at en mand kom ind og begynde at forklare en masse ting om at man pludselig var en dæmon, og at man havde to personligheder.

Så han skulle have lyst til at fjerne muren mellem dem, inden det kunne lade sig gøre. Han sad lidt blot og så ned i gulvet. Måske havde Sean Ret? Måske ville det være mere harmonisk, bedre balance. Han kunne væte fri for at være bange og bekymret altid... Og han kunne måske få mere mod til at sige og gøre tingene?

Han så lidt op på Sean "Okay... Jeg vil gerne fjerne muren mellem os" sagde han så. Trods han stadig var nervøs. Han var bange for hvad der ville ske. Og hvad nu hvis Sean i virkeligheden snød ham.
Han såpå Sean med et lidt uroligt blik. "Og du garanterr mig at det her er sandt?" Spurgte han lidt nervøst.

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Man 12 dec - 9:11

Han smilte svagt. Han havde sagt hvad han kunne, nu var det op til Lori at fordøje og overveje det hele. Han var dog overrasket, Lori havde klaret det hele meget pænere end han nok selv ville. Kunne alle måske bilde ham ting ind, hvis de bare var vedholdende nok? Måske, måske ikke. Der vil altid være nogen, der var mere naive end andre. Hans blik gled rundt i butikken, mens Lori tænkte. Ved en pludselig tanke gik han hen efter sin the, der var mere kold end varm nu. Alligevel tog han en tår af den, mærkede at han havde været mere tørstig end først troet og tog en tår mere. Blikket gled over til døren. Ingen var kommet for at forstyrre dem. Det var en stille dag, selv om folk nok snart ville købe ind til Yule-højtiden. Et svagt træk i hans ene mundvige. En familieaften, han formentlig ville bruge helt alene. Før i tiden ville han have været derhjemme. Måske holdt et bal for andre, der ville være med. Hans tjenere ville lave god mad og dele højtiden med hinanden, før de ville tage hjem og dele resten af den med deres familie. Personligt ville han som altid være alene, medmindre en kvinde eller en søn blev. Det eneste der ville være anderledes i år, var at der ingen kvinder eller sønner ville være.

Han vendte sig om mod Lori og gik tilbage til pejsen, da han snakkede. Hans blik gled over til ham og han nikkede. Godt. Alt var gået godt.
"Det hele er sandt og jeg skal nok hjælpe dig. Måske skal du have lidt tid til at vænne dig til tanken? Lad os mødes om et par dage, medmindre du gerne vil vente yderligere?" foreslog han.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Man 12 dec - 17:36

Der fløj mange tanker gennem hans hoved. Var han virkelig en dæmon? Der var mange ting der pludselig faldt på plads. Mange ting som pludselig gav mening. Hvis Lorikan var alt det Lori ikke var… så måtte det jo kun blive bedre?
Lori havde ingen selvtillid, ingen viljestyrke og ingen mod. Såh.. måske det ville blive bedre? Måske ville det faktisk blive godt. Som Sean havde sagt, ville der komme ligevægt. Ikke for meget usikkerhed og frygt, og ikke for meget hovmod og hårdhed?
Det var lidt underligt for de fleste ville nok blive skræmt eller skeptisk over de her besked, men jo mere han tænkte over det, jo mere gav det mening. Og jo mere fik han faktisk lyst til at gøre det her.

Han så dog op på Sean da han nævnte at de kunne ses om nogle dage. Han rejste sig fra stolen. ”hvorfor ikke bare nu?” spurgte han måske lidt for ivrigt. Men han kende sig selv. Tænkte han meget længere over dette, ville han få kolde fødder! Han ville blive nervøs og ikke turde alligevel.

Han rømmede sig dog lidt ”jeg tror bare jeg fortryder hvis jeg venter for længe…” mumlede han. Han satte sig lidt ned igen.
”det er underligt… der er mange ting der pludselig giver mening” sagde han så. Han bed sig lidt i læben. ”men de lyder til at kende mig… uhm.. Lorikan ret godt?” sagde han og så op på Sean. Han smilede lidt for sig selv ”ja jeg husker dem kun fra da de lod mig hvile hos dem” sagde han så og tænkte tilbage. Allerede den gang havde Sean nævnt noget med en personligheds forstyrrelse. Lori havde troet at han var bindegal. Men det sagde man jo ikke til en mand der havde reddet ens liv!.

Han så lidt på Sean ”jeg vil gerne have denne forbandelse hævet så hurtigt som muligt… jeg tror kun det vil gøre noget godt for mig” sagde han og så på Sean.
”sådan som du fortæller det, så lyder det til at både Lorikan og jeg har ret meget brug for hinanden” sagde han så.

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tors 15 dec - 14:33

Han overvejede det lidt. Det var allerede eftermiddag og det ville nok være mørkt, inden de nåede helt ud i skoven. Hans blik gled over til et af vinduerne. Nogle mørke skyer hvilede på himlen. Vinteren betød kulde og mørke. Fornemmelsen af man knap var gået i gang, før dagen var væk igen. Hvilket var rart, for dem der var natdyr! Og noget ha normalt ikke så som et problem.
Han lod vurderende blikket glide over Lori. Nåe ja, det var jo ikke fordi han selv havde planer.
"Bare kald mig Sean. Her er jeg hverken en De eller Dem" bemærkede han så og rettede sig op igen. Tog nogle rolige skridt over til disken.
"Okay. Hvis du lukker butikken af og sørger for varmt tøj, kan jeg hurtigt anskaffe et par heste. Vi kan mødes nede ved den nordlige port om ikke så længe?" foreslog han så. Han ville nok også selv sørge for han havde nok varmt tøj. Natten var koldere, der var begyndt at være frost i luften og de hytte de skulle ud til, indeholdt næppe nogen specielt varme.

Han var allerede på den anden side af disken, da han så over på Lori igen med et svagt smil.
"Snart vil du vide hvor meget jeg kender ham...Og hvor lidt jeg kender ham" og sandheden om at sidst de så hinanden, havde Sean sendt ham væk. Måske ville dette blive sidste gang han rigtig så Lori eller Lorikan. Hvem vidste hvordan det hele ville blive tolket, når Lori blev hel og kendte til det hele. Følte det hele.

//Beklager det ikke blev så godt o.o

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Ons 11 jan - 21:40

Han betragtede Sean som han stod der og så overvejende ud. Han vidste egentlig ikke hvorfor, men det var faktisk mest på grund af Sean at han så gerne ville det her. Han ville gerne vide hvad det var. Han var blevet nysgerrig. Hvad ar det for et liv han levede uden selv at vide det? og hvorfor var denne Sean så hemmelighedsfuldt omkring det?
Han rettede blikket hurtigt op da Sean lød til at indvilge i at gøre det her nu. Han rejste sig fra stolen og nikkede ”jeg skal nok skynde mig” sagde han og var allerede ved at slukke for stearinlys og sådan noget.

Han så lidt undrende på Sean da han sagde det med at kende Lorikan og ikke gøre. Igen… denne hemmeligheds fulde facade! Hvad var det mon han gemte der inde? Hvad var det han skulde? Hvad var det Lori ikke måtte få afvide?

Han fik lukket Sean ud, og gik selv i gang med at lukke butikken ned. Finde noget mere varmt tøj. Han lånte noget af det hans chef havde og ligge i butikken. Ellers skulle han først hele vejen hjem. Og det ville tage for lang tid. Der havde været så stille i butikken hele dagen, så det at han lukkede før gjorde ikke ligefrem noget. Overtøjet blev taget på, lyset slukket, lukket skiltet blev sat op i vinduet. Og døren blev låst efter ham. Nøglerne kom ind i brystlommen hvor de altid blev gemte for at han ikke tabte dem.
Det var måske lidt for ivrige skridt der blev taget ned med den nordlige port. Det var ikke fordi han glædet sig, men nærmere fordi der var så meget han gerne ville have svar på. Han var nervøs, meget nervøs.. men også utålmodig. Han var nød til at find ud af hvad alt dette var for noget, hvorfor var hans liv som det var?
Men i denne fart gik der ikke længe før han kom til porten hvor der ventede 2 heste. Han så på Sean ”er der langt?” spurgte han som han overtog tøjlerne på den ene hest. Han strøg hesten over den kraftige og smukke hals. Han havde altid været vild med disse prægtige dyr, men aldrig havde han haft en. Han havde redet nogle gange, men det var ikke noget han havde haft meget tid til at prøve.

Det var allerede begyndt at blive holdt. Man kunne se sin hånde, der kom skyer hver gang hestene prustede. Han så på Sean ”du viser an” sagde han inden han steg op på det prægtige dyr.

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sean on Tors 19 jan - 10:10

Han sendte Lori et opmuntrende smil og snart var han ude af butikken og i den kolde luft igen. Han trak vejret dybt, før han med hastige skridt begav sig væk.
Ikke at der gik lang tid, før han selv havde klædt lidt om - det tog jo i virkeligheden ingen tid - og havde anskaffet et par heste. Alt gik hurtigt, når man havde folk at kommandere rundt med og dem havde han heldigvis stadig et par stykker af. Han var selv næsten lige ankommet, da Lori kom. Han gav ham et par af tøjlerne og satte selv op på sin hest. Hans var sort, med hvide sokker.
"Det er ikke slemt. Jeg ved ikke om du selv nåede at tage ud i skoven og tjekke det" svarede han roligt og så ud af porten, før han gav tegn til at de skulle komme af sted.

Turen gik ud af porten og fulgte vejen et øjeblik. Snart ville vejen dreje af og der ville være flere stier til skoven, omend ikke direkte veje. Så meget var der jo heller ikke at hente der. Sean havde efterhånden lært at finde vej til skoven og nogenlunde finde rundt i den, ikke så lidt tak til Alane i sin tid. Han havde ikke så meget at sige undervejs, som han hele tiden gennemtænkte det hele. Havde han glemt noget? Om ritualet? Godt han i det mindste havde skrevet det hele ned. Hans blik gled over til Lori. Mon drengen var ved at eksplodere af nervøsitet?
"Nervøs?"
Hans blik gled hen til skoven, der hele tiden kom nærmere. Stærk i takt med at himlen hele tiden blev mørkere.

Sean
Admin

Vis brugerens profil

Indlæg by Lori on Fre 20 jan - 13:26

Lori rystede på hovedet til svar på Seans spørgsmål. ”Jeg må nok ærligt indrømme at jeg ikke helt troede på det du skrev, såh…. Nej” sagde han en smule skamfuldt. Tænk at han havde troet at Sean var bimlende gal. Okay måske var han stadig ikke helt overbevist om det modsatte…
Men det var der vel ikke så meget at sige til.
Hvis han var en dæmon, så ville hans liv jo pludselig så lidt anderledes ud. Der var dog noget han havde tænkt på.
Han vidste jo udmærket godt hvilke væsner der fandtes, og han var klar over at der var mere end en slags dæmon! Langt mere!.

Han hørte Sean spørge om han var nervøs. ”meget..” mumlede han lidt, og fulgte blot Sean Han skulle lige huske det med at styre en hest, det var længe siden han havde gjort det. og man kunne godt blive lidt rusten.
Han skævede lidt mod Sean. ”må jeg spørge om noget?” sagde han så og tøvede lidt. Han valgte at spørge alligevel ”hvilken slags dæmon er jeg?.. hvis altså du ved det?” spurgte han og så mod Sean, men prøvede dog stadig at følge med i hvor hans hest den bevægede sig hen.

Han var faktisk lidt bange for svaret. Der var vel ingen af dæmonerne der var behagelige, slet ikke hvis man var menneske.
Sjæledæmoner – de sugede folks sjæle ud og levede af dem…
Bloddæmoner – drak som Vampyre andres blod
Skyggedæmoner – levede af folks skygger
Incubus/ Succubus – levede af folks sjæle men de havde så også lige sex med folk for at få fat på dem..
Han kunne ikke ligefrem pege på nogle af dem og håbe på hvad for en han var.. for ham var det nitter alle sammen. Han kom til at tænke på noget… gad vide om denne Sean.. også selv var en dæmon? Og i så fald… hvilken

Lori
Moderator
Moderator

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen