Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Marts

Seneste emner
» A sneaky human, and a metal vampire
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyLør 23 Mar 2024 - 20:07 af Renata

» Maybe less drama than before... (Lori) (X)
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyOns 20 Mar 2024 - 5:15 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyMan 18 Mar 2024 - 16:48 af Lenore

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyMan 18 Mar 2024 - 7:10 af Katrina

» Bare et helt almindeligt familiemøde (Genevira og Lori)
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyTors 14 Mar 2024 - 23:07 af Genevira

» Chill, she ain't got non~ Abigail (Fortidsemne)
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyTors 14 Mar 2024 - 15:34 af Genevira

» Lena beware of the city - (Sean)
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyOns 13 Mar 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» Nothing is what it was... ~ Renata
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyTirs 12 Mar 2024 - 20:57 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Til helvede og tilbage med Adalia EmptyMan 11 Mar 2024 - 16:12 af Sasha

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Lori
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Lenore
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Genevira
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Celenia
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Renata
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Jake
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Abigail
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Elizabeth
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 
Madelena Gray
Til helvede og tilbage med Adalia Voteba13Til helvede og tilbage med Adalia Voteba14Til helvede og tilbage med Adalia Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164639 indlæg i 8719 emner

Til helvede og tilbage med Adalia

Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Gæst Søn 1 Jun 2014 - 19:30

"Nu er det vidst på tide at jeg får noget at spise!" udbrød Rowan og skubbede sig væk fra sit skrivebord. Han lukkede sine bøger sammen, og satte dem på plads på reolen. Kortet han havde studeret, blev snildt rullet sammen og placeret i en gammel tønde, hvor alle de andre kort ligeledes stod ranke og ventede på at blive brugt. Han havde brugt hele formiddagen indendørs, og var efterhånden en anelse ør i hovedet. "Det bliver godt at få lidt luft." mumlede varulven for sig selv og strakte armene over hovedet. "Jeg har på fornemmelsen at det bliver en fantastisk dag i dag!" Og med disse ord og et kækt smil på læberne, forlod han sit hjem og drog ud på de støvede gader. Doomsville var, som altid, ganske livlig på denne tid af dagen. Det væltede rundt med småfolk og sælgere, og Rowan brugte et øjeblik på at studere de mange boder, der var blevet sat op på gågaden. Han traskede dog videre, uden at spilde for megen tid på bods-kiggeriet. Han slog sig flere gange på låret, for at sikre at hans pung ikke var blevet snuppet - noget havde han da lært af at bo i byen! Han trak på smilebåndet, da han spottede kroen Den Dansende Drage længere fremme. Det var efterhånden blevet hans stamsted. Da han åbnede døren dertil, blev han overrasket over hvor få gæster der var. Det var trods alt snart midt-dag, og der var knap halvt fyldt! Dette betød hurtig levering af maden, og en vinduesplads. Dejligt! Det virkelig ud til at blive en god dag! Med et stort smil fandt Rowan vejen til krodisken, hvor han bestilte en fisk hvis navn han ikke kunne udtale, og en vin hvis oprindelsessted han ikke kendte. Man skulle jo prøve noget nyt! Efter at have bestilt sin mad, satte han sig ved en vinduesplads og kiggede dagdrømmende ud på gaden. Byens folk summede forbi med deres daglige gang. Da han endelig lod sit blik fjerne fra vinduet, gik det op for ham, at han havde fået gæster ved sit bord. Tre mænd havde valgt at sætte sig overfor ham. 

"Goddag." sagde den midterste; en midaldrende mand med et spidst gråt skæg. Rowan stirrede på ham i et langt øjeblik, en anelse forvirret, før han høfligt svarede: "Goddag min ven, kan jeg hjælpe dig med noget?" Ingen af de tre mænd svarede ham, og der var en lang pause mellem dem. Rowan skævede kort rundt, for at sikre sig at der var andre på kroen til at hjælpe ham, hvis disse tre pludselig fandt på at overfalde ham. 
"Han er varulv." hviskede manden til venstre, til den spids-skæggede i midten. Rowan stirrede forvirret på dem. De lignede normale borgere: de havde skjorter og veste på. Den ene havde ildrødt hår, og de to andre skæg. De kunne være hvem som helst. Jægere? Rowan krummede fingrene. "Ja, jeg er en varulv." gav Rowan til kende, og sendte et mistroisk blik på manden der havde hvisket. "Hvem er I? Hvad vil I?"  
I dét sekund kom en tjener med Rowans mad. "Er her et problem?" spurgte tjeneren, en stor mand som havde serveret for Rowan flere gange før.
"Vores bror her vil ikke med hjem. Han er lidt syg. Kom nu, Mako, vi skal hjem." sagde den spids-skæggede og kiggede på Rowan med et smil. "Mako? Hvad? Jeg forstår-" Pludselig rejste de tre mænd sig op simultant og gren Rowan i kraven. "HEY! Slip! Hvad har I gang i?!"
"Vi beklager at vi laver en scene," sagde den rødhårede til tjeneren, "Vores bror har ikke været længe. Han er lidt kuk-kuk. Her... Lad mig betale jer for besværet." 
Rowan troede ikke sine egne øjne. Tjeneren åd den råt! Han modtog glædeligt betalingen for middagen, og de tre ukendte mænd fik uden problemer lov til at eskortere varulven ud af kroen. "Slip mig! Jeg er ikke Mako!" Råbte han igen og igen. Han forsøgte at vride sig fri, men deres greb var hårdt og urokkeligt. Så snart de var ude af bygningen, trak de ham ind i en menneskefri gade. "Gør ham tavs." var det sidste Rowan hørte inden han mærkede en stikkende smerte til baghovedet. Alt blev sort.



Der lugtede af salt. Og tang. Og fisk. 
Rowan blinkede et par gange og rettede hovedet op. "Hva... Hvor... HUH!?" Med et sæt vågnede han op og stirrede forvirret rundt i hvad der lignede et lastrum. Omkring ham var der tønder, kister og bure med alskens dyr. Rowan forsøgte at rejse sig, men hans arme var bundet bag ryggen. Han var desuden bundet til en pæl der gik tværs igennem loftet og ned i gulvet. Der gik ikke lang tid før en genkendelig følelse gjorde ham utilpas. De sejlede. "Ugh..." Rowan tog en dyb indånding og forsøgte at holde mogenmaden indenbords. Efter et øjeblik kiggede han rundt igen, og betragtede sine omgivelser: kister med alskens symboler på, lukkede tønder, bure med høns, hunde, et par grise... Og intet andet. Han sukkede og forsøgte at vride sine hænder fri - det var først nu det gik op for ham, at det ikke var hans egne hænder han kunne mærke bag ryggen. Han drejede hovedet og så sig over skulderen, blot for at lange lokker af blond hår. "Hey! Er du vågen?" spurgte han hviskende. 

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Sv: Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Gæst Ons 18 Jun 2014 - 0:22

Beklædning

Hvis der var en ting Adalia Sorrows hadet mere, end at blive overfaldet, så var det at blive overfaldt og snydt. Og dette var lige præcis, hvad hun var blevet inden for de sidste 24 timer. Normalt holdte hun sig langt væk fra blodøerne, og specielt Pirate Bay, men et meget vigtigt erne havde bragt hende der. Et erne hun på ingen måde havde kunne sige nej til, i hvertfald ikke så længe at hun troede det faktisk var så vigtigt som giveren af de vigtige informationer havde sagt det ville være. Men dum som hun jo nogle gange var, havde hun taget denne mand for sit ord og var draget mod Blodhavet og dens barbariske øer. Rejsen havde været lang og besværlig, men hun havde klaret den inden for en passende tidsperiode, og var ankommet til en larmende kro kaldt "Den Gyldne Gris".

Ikke langt fra "Det Vilde Svin" havde hun tænkt, da hun trådte ind i krostuen. Måske kan jeg finde en lille smule Doomsville her på dette gudsforladte sted?
Hun fik udleveret en nøgle til et lille snusket værelse på østfløjen af kroen, og efter at have smidt sine få egendele der, skiftede hun tøj og påbegyndte så sin tur ned ad imod det sted hun havde fået angivet som mødestedet for de to mennesker. Eller menneske og menneske... Hun vidste jo ikke engang, hvilken race denne person ville komme fra. Dæmon, vampyr, varulv, menneske. Hun vidste intet. Ikke andet end at han var en mand, og at han havde noget hun ønskede.

Men det var gået galt. Selvfølelig var det gået galt. Da hun havde nået den lille gyde, var ingen mødt op, og hun besluttede sig derfor at vente der i 5 minutter. Hvis ingen kom, ville hun tage tilbage til kroen igen, og hvis nogen kom var aftalen jo i hus.
Som hun nu kom til at tænke over det, ville hun ønske at ingen var kommet.
Men efter 2 minutters ventetid var en mand dukket på. Høj, ranglet og med kortklippet rødt hår. Hans tænder havde skinnet gulligt i det sarte aften lys.
"Er du Mac Smee?" havde hun spurgt.
"I egen høje person" havde manden svaret, og smilet så hans gule tænder kom endnu mere til syne. Uden at sige yderligere, havde han trukket et halv krøllet stykke papir frem, og havde foldet det lidt ud. Først havde han set på det, så på hende, også tilbage på det igen. "Og De, lille frøken må jo så være Adalia Sorrows. Ikke?" Papiret blev vendt, og hendes øjne faldt på et billede der forstillede en ung kvinde, gjort i noget der kun kunne være ren diamant. Øjnene havde kigget tomt ud på hende og hun havde ikke engang nået at reagere, førend at noget ramte hende hårdt i baghovedet, og hun sank sammen som en slatten sæk kartofler.

Hendes baghoved gjorde ondt. Hendes krop var øm, og hendes håndled brændte. I et par sekunder prøvede Adalia at finde ud af, hvor pokker hun var. Det føltes som om hele verden gyngede, og i starten regnede hun bare med at det var fordi hun var svimmel, men da hendes klare lyseblå øjne slog op fandt hun ud af, at det ikke bare var hendes hoved der drillede. Hele verden gyngede faktisk. Helt bogstaveligt talt.
Lugten af saltvand og tang nåede hendes næse, da hun indsnusede den friske og kolde luft, i et forsøg på at finde ud af hvad der forgik. Der gik kun et par sekunder, førend at alt faldt på plads. Hun var blevet snydt. Snydt af en flok lurvede pirater, der kun var ude på at stjæle hendes kræfter. En sydende vrede begyndte at bredde sig i hendes mave, og hun skulle lige til at råbe da en pludselig stemme afbrød hende. Det gav et lille gib i hende, da hun på ingen måde havde regnet med at der ville være andre i lastrummet, som dette rum tydeligvis måtte være.
"Vågen?" hviskede hun i svar, med en langt mere hæs stemme end hun normalt plejede at have. "Ja. Hvor er vi? Og hvem er du?" Hun kunne ikke se denne anden person, grundet den stramme måde hendes hænder var blevet bundet på, men efter at have fumlet lidt følte hun pludselig en anden hånd imod sin. Den var varm og føltes menneskelig, hvilket på alle måde beroligede hende.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Sv: Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Gæst Ons 18 Jun 2014 - 0:56

"Mit navn er Rowan, og jeg aner ikke hvor vi er." svarede han lavmelt og forsøgte at hive lidt i rebene, der holdt ham fast. Hvorfor skete disse ting altid for ham? Rowan sukkede og vred sine hænder igen, dog uden held. "Kan du komme fri af-" Hans sætning blev afbrudt, da en dør blev sparket åben. For enden af lastrummet var en trappe, der sandsynligvis førte op på dækket. Ned af denne trappe, kom nu tre mænd. Den ene af de tre, var den spidsskæggede mand, der havde været med til at snuppe Rowan i kroen. De to andre mænd var ukendte for ham - den ene var høj og rødhåret, den anden lidt lavere, med langt sort hår. De så alle tre lige hæslige ud. 
"Godmorgen, de damer!" hvislede den rødhårede, og de to andre klukkede. "Nu håber jeg at I har nydt turen." Den rødhårede, vendte sig imod de to andre mænd, og pegede så på kvinden der sad bag Rowan. "Det er hende... Hun skal nok bringe os sin vægt værd i guld!" De to andre mænd nikkede. 
"Varulven kan vi få en god pris for i Minotaris." sagde den spidsskæggede og betragtede Rowan med et skævt smil. "Varulve-slaver er eftertragtede." 
"Udmærket," sagde den sorthårede, som umiddelbart så ud til at være deres leder. "Vi er i Minotaris i morgen. Så vil jeg have dem af mit skib..." Og med disse ord forlod de tre mænd lastrummet og forsvandt igennem døren, der førte dem op på dækket. Rowan stirrede lamslået efter dem. Slave? Han kunne mærke sin mave sno sig, og kæmpede fortsat for at holde dens indhold nede. 
"Hey du?" sagde han, efter en lang pause. "Kan du komme fri af rebene? Noget siger mig, at du har lige så lidt lyst til at ende som en handelsvare i Minotaris, som jeg har. Hvad siger du til en flugtplan?"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Sv: Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Gæst Ons 18 Jun 2014 - 7:51

Svaret manden gav, var ikke til megen gavn for hende så hun valgte blot at mumle et eller andet uforståeligt, hvorefter at døren nedtil lastrummet sprang op og ledte 3 mellem store pirater ned til dem. Hun genkendte dog kun den ene, den rødhårede, siden det var ham der måtte gå under navnet Mac Smee. Selvom hun personligt havde lyst til at smække ham en i hoved med en kæmp, prøvede hun at lade vær med at fokusere på de ting de sagde i stedet for få vrikket sine hænder til, så hun kunne prøve at skære dem fri. En ting disse pirater tydeligvist ikke var, var intelligente. For når man havde kvinden af diamant ombord som last, var det mindste man kunne gøre da at sikre sig man fik bundet hende til med noget, hun ikke selv kunne skære over.

Da piraterne igen var forsvundet, begyndte hun at vride sig hårde for at komme til at sidde i den helt rette vinkel. Ellers ville hendes kræfter ikke gøre hende meget godt.
"Åh, gid man dog bare skulle sælges som slave" svarede hun med en stemme der flød over af ironi. "Men jeg frygter, at det langt fra er den skæbne jeg går imøde. Træk dine hænder lidt til dig. Jeg ville nødigt komme til at skære en finger af"
Endelig følte hun, at hendes hænder var placeret rigtigt i forhold til rebet, og roligt lod hun sine hænder forvandle til diamant. En kold og tindrende fornemmelse spredte sig i hendes fingre, en fornemmelse hun altid følte når hendes kræfter blev brugt.
Hun kunne stadig mærke lidt af mandens hænder, varulvens, imod sine, men hverken gjorde eller sagde yderligere inden hun begyndte at snitte lidt i rebet med sine nu ualmindelige skarpe negle. Der gik ikke ret lang tid, førend at rebet langsomt begyndte at give fra sig og springe op.

Så snart Adalia følte, at hendes hænder endnu engang var frie, trak hun sig op at stå og prøvede starts at finde frem til en løsning til hvordan de kunne slippe væk fra skibet. For de var udentvivl nød til at komme væk.
Lugen de 3 pirater var kommet ned ad, måtte uden tvivl lede op til hoveddækket. Der skulle de ikke op, da et normalt piratcrew typisk bestod af mindst 15 væsner. Og 15 mod 2 var bare ikke fair. Efter hurtigt at have scannet rummet, fandt hun frem til at den eneste anden udvej måtte være igennem nogle af de huller som kanonerne skød ud af. Men udfra størrelsen på dem, kunne hun hurtigt konkludere at ingen af dem på nogen måde ville være i stand til at komme igennem der.

"Udfra hvordan situationen udtager sig, så vil jeg sige at jeg denne gang ikke har nogen ide om hvordan vi slipper herfra" Hun vendte sig om imod manden, og tog først nu ham lidt i øjesyn. Selvom det var dunket i kælderen, kunne hun se at han havde venlige øjne. Og venlige øjne var noget hun satte stor pris på, siden øjnene jo var sjælens vinduer.
"Vi bliver på en eller anden måde nød til at komme op på dækket. Derfra vil vi bedre kunne anskue hele situationen. Men hvordan... Hvordan ved jeg ikke"
Hun satte forsigtigt og tænksomt en af dem mange blonde krøller om bag hendes ene øre, og så så tænksomt på lastlugen. Måske var der alligevel en mulighed for at slippe ud, men... Den var risikabel.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Sv: Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Gæst Fre 26 Dec 2014 - 18:40

( Jeg er virkelig ked af at jeg ikke lige har fået svaret tidligere! Jeg vil gøre mit bedste for at svare hurtigere i fremtiden!! )

Rowan mærkede hvordan kvindens hænder pludselig blev kolde - hendes advarsel havde for ham været en anelse besynderlig, men det gik nu op for ham at hun nok havde sagt det af en grund. Han knyttede sine hænder, for at beskytte fingrene, og bed tænderne sammen, da hendes skarpe krop fra tid til anden snittede hans håndled. Rebene blev kort efter kappet over, og varulven kom hurtigt op at stå. Han strakte sine ben og brugte et øjeblik på at orientere sig. Ligesom hende, søgte hans blik efter en vej ud. Han fandt ligeledes en mulighed i kanonvinduerne, men den ville kvinden kun lige akkurat kunne komme ud af; måske. Han var selv for stor. Han vendte blikket imod kvinden, og blev et kort øjeblik lidt små-bedøvet af hendes skønhed. Varulven fandt dog hurtigt fokus igen, og gav sig til at tænke over hendes ord. Hun havde ret. De måtte finde vej op på dækket.

"Der må komme nogle vagter herned igen på et tidspunkt," mumlede han og rynkede næsen. "Når de kommer herned overmander vi dem." Han skævede til hende - hvis hun bare havde været en mand, så havde hans plan været lidt ... nemmere. "Vi tager deres, øøh, uniformer. Det vil kun give os et par minutter, men det vil dog være tid nok til at komme op og få set os omkring. Måske har de en robåd vi kan snuppe." foreslog han og skævede til kvinden. Han bad hende dernæst sætte sig tilbage, hvor de havde været bundet fast. Han placerede sig selv ved lugen, for at vente på den næste patrulje.

Og så ventede de...

Og ventede...

Ventede...

Rowan vågnede med et sæt ved lyden af en klokke. Han satte sig straks op - havde han sovet? Hvor længe var der gået? Han hørte fodtrin på dækket over dem. Rigeligt med fodtrin. Folk råbte og varulven fangede ordene "havn" og "fortøjre". De var fremme! Rowan blev bleg - han havde forspildt sin chance for frihed! Han kastede et hurtigt og fortvivlet blik hen mod kvinden, hvis navn han endnu ikke kendte. Han ville sige noget - undskylde - men han nåede end ikke at åbne sin mund, før lugen over ham gik op. Han sprang hurtigt hen til kvinden, og satte sig ved hende, som hvis de stadig havde været bundet. Fire mænd kom ned. To af dem tog fat på Rowan og de andre to i kvinden. De blev hurtigt trukket op at stå, og fik trukket hætter nedover hovedet. Rowan hørte den ene beklage sig over, at rebene var skåret over. Han mærkede sine hænder blive bundet sammen igen, og blev derefter skubbet op ad trappen og op på land...

---> spole (jeg håber det er OK) spole --->

Sækken blev flået af hans hovede og han fik iskoldt havvand hældt ned over hovedet. Varulven gispede og rettede sig straks op. Han kastede et lamslået blik omkring sig. Han stod på en markedsplads, ikke langt fra kvinden fra tidligere, og side om side med en række andre mænd. De var begge blevet placeret på noget, der kunne ligne en tribune. Der gik ikke lang tid, før Rowan indså hvad det var - en slave-handlesplads.
( Jeg håber det er OK hvad jeg har lavet Razz Jeg tænkte det ville være lidt små-kedeligt hvis de "bare" brød fri og tog hjem Wink Du må gøre hvad du vil, men jeg foreslår at hvis de bliver solgt, at de så i det mindste ender det samme sted :p )

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til helvede og tilbage med Adalia Empty Sv: Til helvede og tilbage med Adalia

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum