Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyIgår kl. 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyIgår kl. 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyMan 29 Apr 2024 - 10:24 af Lori

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Til kamp mod teknikken. - Page 2 EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Abigail
Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba13Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba14Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba15 
Edgar
Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba13Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba14Til kamp mod teknikken. - Page 2 Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164684 indlæg i 8727 emner

Til kamp mod teknikken.

3 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Gæst Tors 13 Jun 2013 - 10:06

Kode:
Den er er sjov

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Gæst Tors 13 Jun 2013 - 12:13

Prøv at slå "hide" op i en engelsk dansk ordbog, så er du i hvert fald lidt af vejen Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Gæst Tors 13 Jun 2013 - 12:26

Jeg ved godt det betyder skjult * sukker* - og netop derfor forstår jeg ikke man kan læse alt der der står 
Imellem [hide]....( osv) intet er skjult, det er jo kejserens nye klæder xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Delilah Søn 16 Jun 2013 - 22:12

Wow, dér fik Cam sin helt personlige legeplads xD

Ej, men i modsætning til stemningen herinde(som jeg kan læse mig til, udover Cams finde lege), så er jeg faktisk blevet ret glad for de her malplacerede, hvide klatter! På trods af farven og den engelske ordbog( ... -.- ), så har de langt flere funktioner end den anden, og er meget mere brugervenlig. Den er super god^^
Jeg vil ikke have den gamle tilbage^^
Kun ordbogen ._.

_________________
Til kamp mod teknikken. - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Gæst Lør 22 Jun 2013 - 15:15

Det er virkelig hyggeligt lige at læse forvirringen igennem, haha. 
Camille, jeg vil nu fortælle dig om nogle af koderne, så du får fjernet din tvivl. Jeg vil starte med disse fem:

Til kamp mod teknikken. - Page 2 AFsvvCK
Fra venstre mod højre: Den første ligner en lille talebobel, og dét er faktisk en citations-funktion. Altså hvis du vil citere noget en anden har sagt. Tryk på den og skriv under Author (optional) navnet på personen du vil citere (du behøver ikke udfylde punktet, da der som sagt står "optional")

Det vil se sådan her ud:
Nille skrev:Rowan er helt vildt sej, det er så fantastisk. Han er bare så klog og den sejeste varulv i hele verden, tihi!

Der kommer automatisk en gul boks op i skrive-feltet (den gule boks forsvinder når du poster!), hvor navnet på personen du citerer står med fed kursiv. Nedenunder kan du selv skrive citatet. Alle ved desuden at alt der er skrevet som citater er sandt, ikke sandt Nille? (;

NÆSTE KNAP: Den ligner et papir med tegnene <> henover. Dette er en KODE-knap.
Kode:
Når tekst står sådan her, og der står "code" ovenover...
... Så er det lavet for at man kan skrive egentlige koder inde i boksen, uden at de bliver eksekveret. Altså hvis du fx har en HTML-kode der gør teksten kursiv, eller gerne vil fortælle folk hvordan de laver deres tekst fed med BB-koder (dét som siden her bruger), så plejer man at sige:
[*b]Tekst her[*/b] og beder folk fjerne stjernerne. Men med CODE-funktionen kan man bare skrive
Kode:
[b]Tekst her[/b]
Dermed kan folk bare kopire koden uden at skulle retten i den for at få den til at virke.
Så, for at opsummere: CODE-funktionen er bare til at kunne skrive koder, uden at de "virker" - så man altså kan læse koder uden problemer. Du kan nok ikke bruge det til rollespilssammenhænge, eftersom CODE-funktionen vidst nok ikke vil lade dig bruge fed tekst eller farvet tekst. 

NÆSTE KNAP: Et papir med en gul advarselstrekant. Dette er et SPOILER-TAG. Altså hvis du fx sidder og skriver om din yndlings TV-serie med folk i debatområdet, men så skal skrive noget som kan "ødelægge" serien for folk, så bruger du et spoiler-tag. På den måde kan folk, som ikke vil læse det, lade være med at se det, imens folk der gerne vil læse det, kan vælge at se det. 
Dette er en spoiler for Harry Potter!:
For at vise spoileren, skal du trykke på "Dette er en spoiler for Harry Potter!"-teksten og så kommer teksten frem. Hvis du skal SKRIVE et spoiler tag, uden at bruge knappen, så kan du skrive:
Kode:
[spoiler="Dette er en spoiler for Harry Potter!"]Skriv din spoiler her.[/spoiler]

Her viste jeg desuden hvordan du brugte CODE-funktionen, som var den forrige knap.

NÆSTE KNAP: Den ligner en boks der er skåret over i to. Koden virker ærligt talt lidt underlig og jeg kan ikke helt gennemskue hvad den skulle bruges til. Den hedder "HIDE", hvilket betyder "skjul" som du selv nævner. Tilsyneladende rykker den bare teksten ind (at dømme efter min preview). Koden for at skrive den er:

Kode:
[hide]Dette er en skjult tekst.[/hide]


NÆSTE KNAP: Den ligner en tabel med en lille grøn cirkel - og dét er det sørme også! Det er en super dejlig funktion hvis du skal lave tabeller eller opstillinger. Tryk på den og vælg antal rækker (3) og kolonner (2) og vupti! Du sætter selv teksten ind i rækkerne efterfølgende.
Kolonne 1, række 1Kolonne 2, række 1
Kolonne 1, række 2Kolonne 2, række 2
Kolonne 1, række 3Kolonne 2, række 3
LAD OS FORTSÆTTE TIL DEN NÆSTE GRUPPE KNAPPER!!
Til kamp mod teknikken. - Page 2 G3E6f8n
Vi starter fra venstre mod højre: Den ligner et billede med en floppy-disk foran (I unge mennesker har nok aldrig set en floppy-disk før; det var før CD-ens tid! I kender det nok som et GEM-ikon).

Hvis I har et billede på computeren I gerne vil uploade, så kan I nu gøre det direkte fra hjemmesiden, i stedet for at skulle bruge alle mulige uploadssider som tinypic, photobucket og imgur først. Tryk på ikonet og tryk Browse - vælg det billede I vil sætte ind og tryk Upload. Jeres browser (internet explorer, firefox, chrome, hvad I nu bruger) vil åbne et nyt vindue/en ny tab og sende jer hen på ImageShack, hvor I kan se jeres billede i mini-format. Tryk på "continue to the image links"  og så kan I få de links I skal bruge (hvis I ikke er medlemmer på imageShack så kan I ikke få billede-url'en, hvilket faktisk gør funktionen lidt ligegyldig). For at opsummere på denne knap: Ikke så brugbar hvis du vil sætte billeder ind uden at være medlem af ImageShack. Den her funktion snød mig lidt - jeg troede den var smart... Det var den ikke.

NÆSTE KNAP: Den ligner et fotografi med et lille grønt plus. Hvis I har en URL til jeres billede, så kan I let indsætte billedet i jeres svar/post/emne ved at trykke på denne knap og indsætte koden dér hvor der står "http://" -- hvis billedet er meget stort og I gerne vil gøre det større, så kan I skrive den ønskede størrelse i felterne Width (bredde) og Height (højde). En god side at uploade billederne på er fx http://www.imgur.com 

NÆSTE KNAP: Det ligner en grå lænke med et lille grønt plus, og det er det også. Nærmere betegnet er det et link. Hvis I skal indsætte links til sider, så kan I bruge denne funktion: Tryk på ikonet, indsæt link og skriv den tekst som linket skal være. Altså: https://theunderworld.danskforum.net/ og Description: The Underworld bliver til:  The Underworld

NÆSTE KNAP: Youtube!
Indsæt et link til en youtube video og så bliver den lagt ind! Bemærk at I skal bruge linket i toppen at youtube siden og IKKE "share"-linket.

NÆSTE KNAP: En blå baggrund med en gul dims på. DAILYMOTION! Der er ikke mange der bruger denne side (de fleste bruger jo youtube) men hvis I finder en video herinde, så kan I også dele den. Tryk på knappen og indsæt linket. Bemærk at I skal bruge URL-linket i toppen af browseren, og ikke et perma-link!


NÆSTE KNAP: En hvid side med et f på - FLASH! Hvis du har et link til en flash, som du gerne vil spille, så kan du gøre det ved hjælp af denne funktion. Jeg tror ikke at det nogensinde bliver relevant og jeg ved ikke helt hvilket eksempel jeg skulle bruge, så bare lad som om at denne knap ikke eksisterer!!

Vi fortsætter nu med de næste fire knapper: 
Til kamp mod teknikken. - Page 2 Ce1LCGJ
Den første fra venstre: Et A med en rød pil op og ned. Du ændrer størrelsen på din tekst på denne måde. Når du trykker på knappen kan du vælge nogle standard-størrelser:
Skriftstørrelse
Kode:
[size=24]Skr[/size][size=18]ift[/size][size=12]stør[/size][size=9]rel[/size][size=7]se[/size]

Du kan også ændre på tallene inde i selve koden og dermed få nogle andre størrelser. Fx:
Denne er størrelse 22. Størrelse 20. Størrelse 16. Størrelse 14. Størrelse 13...
Kode:
[size=22]Denne er størrelse 22. [/size][size=20]Størrelse 20. [/size][size=16]Størrelse 16. [/size][size=14]Størrelse 14. [/size][size=13]Størrelse 13...[/size]


NÆSTE KNAP: En farvepalette: Skift farve på din tekst.
Meget simpelt og behøver nærmest ingen forklarring. 

NÆSTE KNAP: Et A
Skift skrift-type  din tekstDet er altid sjovt, hihi.

NÆSTE KNAP: Et A med et rødt minus.
Dette er med IMPACT tekst og nu trykker jeg på A med rødt minus. Denne knap bruges til at gøre teksten tilbage til hvad den var før - hvis du altså vælger noget du ikke vil bruge alligevel, så kan du let fjerne det med denne funktion. Det virker OGSÅ på tekst farve!!

De næste 4 knapper (ja jeg sprang "..." over - den vender vi tilbage til!)
Til kamp mod teknikken. - Page 2 L8k4usJ

Den første fra venstre: En kalender! Tryk på den, og datoen kommer frem: 06.22.2013 

NÆSTE KNAP: Et ur! Tryk på den og tidspunktet kommer frem - tjek selv med dit ur, det er rigtigt nok! 14:57:52

NÆSTE KNAP: Et papir på en skriveplade. Tryk på den, skriv den ønskede tekst og: Jeg har lyttet til Epic Sax Guy (youtube link længere oppe) alt for længe. Jeps. Intet. Der sker intet med denne tekst. Jeg gjorde den endda selv kursiv, for at vise hvad jeg havde skrevet, og hvor mine kommentarer begynder igen. Ligegyldig funktion - ignorer den!

NÆSTE KNAP: Et papir. Klik på den hvis du SELV vil skrive dine BB-koder. Altså hvis du IKKE kan lide denne editor (hele den hvide boks) og bare gerne vil kunne skrive som du plejede, så tryk på det hvide papir. BUM så kan du se/skrive dine egne koder. Tryk på den igen for at komme tilbage til MCE-editoren (den hvide boks med knapperne). 

Og nu til den sidste knap jeg vil tale om...
Til kamp mod teknikken. - Page 2 NejQ0Fs

Tryk på den. I dare you. DEN FÅR FLERE KNAPPER TIL AT DUKKE OP! NOOOOOOOOOO!! Dem må vi så tage fra en ende af!
Til kamp mod teknikken. - Page 2 C8kDuTI
Fra venstre mod højre: 
Xgiver dig mulighed for at sænke din skrift. Altså faktisk som det 2-tal du ser på billedet. Så du kan skrive lidt tekst sådan her!! Smart ikke sandt?

NÆSTE KNAP: X2 hæver din skrift. Du kan skrive en lille tekst sådan her!! Wow, det er næsten helt magisk!

NÆSTE KNAP: To pile mod venstre. 
ÅH NEEEJ DET GÅR ALT FOR STÆRKT! AAARGH! JEG RAMMER VÆGGEN! NEEEJ!! STOP DET!! AAARGH!
Det får din tekst til at rykke mod venstre. Du kan også bare skrive den:
Kode:
[scroll]Din tekst her[/scroll]

NÆSTE KNAP: To pile opad.
NEJ NEJ NEJ SÆT MIG NED! JEG KAN IKKE LIDE HØJDER! AAARGH!
Jeg har forresten hørt på Epic Sax Guy i 15 minutter nu.
Det får din tekst til at rykke opad. Du kan også bare skrive den selv:
Kode:
[updown]Din tekst her[/updown]

NÆSTE KNAP: X Y •. RANDOM! Vælger et tilfældigt nr.
Kode:
[rand]10[/rand]
Du vælger selv om der skal stå 10, 13, 2183, 3 eller andet - det antal du skriver i koden, er det antal nr. der er i alt. Altså fx med 10: "Et tilfældigt tal mellem ét og 10!" - valgte du 25 ville det naturligvis være "et tilfældigt tal mellem ét og 25!".

SIDSTE KNAP: En rød terning. Den er også i bunden af indlæg og emner, men jeg ved ærligt talt ikke hvordan den virker. Det er jeg sikker på at en admin eller folk der har brugt den før, kan forklare bedre end jeg!
EDIT: JEG HAR LIGE SET HVAD DEN RØDE TERNING GØR! Den tvinger Sakref til at skrive i tråden OG den kopirer dit svar, så det fylder to gange. Bemærk nemlig Sakrefs kommentar under dette svar! Haha! Mit råd: Hvis I ikke ved hvordan den skal bruges, så UNDGÅ TERNINGEN! 


Det var en kort gennemgang af næsten alle koder (dem der måske kunne forvirre) - jeg håber dette kunne hjælpe lidt på forvirringen over den nye MCE!
Nille & Caroline skrev:Wow Rowan! Du er virkelig god til at forklare ting! Du er vores helt! 


Sidst rettet af Rowan Lør 22 Jun 2013 - 15:32, rettet i alt 7 gange (Reason for editing : Rettet fejl.)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Sakref Morladin Lør 22 Jun 2013 - 15:15

The member 'Rowan' has done the following action : Dices roll

'Ja/nej' : 2
Sakref Morladin
Sakref Morladin
Admin

Antal indlæg : 2453
Reputation : 1
Bosted : Darkwind Citadel.
Evner/magibøger : kan kontrollere skygger. (se profil tekst)

https://theunderworld.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Gæst Lør 22 Jun 2013 - 15:41

Wow  Rowan ! 

Det er længe siden jeg har smilet SÅ stort under et indlægs svar. 
Jeg er meget beæret over du har givet dig så meget tid og gjordt dig så umage for i forsøg på at redde mig ( og de øvrige ) fra teknik drunkedøden. 

Tusind mange gange tak. Smile

Jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg nu kunne det hele, det vil kræve et par gennemlæsninger mere , og lidt fri leg med knapperne! Men du kan så ' holde mig i hånden ' imens. XD

Jeg bemærkede jo en lille dare undervejs !
Og nuuuu er jeg jo ikke lige typen der vender kinden til en sådan , så jeg gaber højt og tager hele mundfulden ind- uden at spilde naturligvis Smile

Tak for et uventet smil og tak for din kloge og sjove guide til mig 
Og alle andre der mobbes af teknikken xD 

Smile
Og ja... Jeg har aldrig leget med  terningen ,mon nogen kan gætte hvorfor ? XD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Til kamp mod teknikken. - Page 2 Empty Sv: Til kamp mod teknikken.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum