Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
ACTA EmptyIdag kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
ACTA EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
ACTA EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
ACTA EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
ACTA EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
ACTA EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
ACTA EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
ACTA EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Lena beware of the city - (Sean)
ACTA EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

Mest aktive brugere denne måned
Jake
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 
Genevira
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 
Lori
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 
Edgar
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 
Valentine
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 
Abigail
ACTA Voteba13ACTA Voteba14ACTA Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164690 indlæg i 8727 emner

ACTA

Go down

ACTA Empty ACTA

Indlæg af Gæst Man 6 Feb 2012 - 20:59

Hvad er ACTA?



Hvis man ikke vil se filmen ovenover, kan ACTA også forklares ganske kort: ACTA ønsker at gøre internettet lovligt.

Konsekvenser: De vil lukke ned for hovedparten af youtube og andre ulovlige sider. Vi vil ikke kunne gøre noget der er ulovligt. Selvom vi ikke tænker på det i vores hverdag, så bryder vi love hver dag, især når vi går på youtube, hvor vi hører musik, uden at musikeren får sine penge for det. Det betyder altså, at alle der ikke har copyright til tingene, ikke har lov til at vise det. Det vil være frygteligt for internet bruger, som er van til at færdes på nettet uden at påvirkes af om det er lovligt eller ulovligt. Alt i alt lyder det egentligt godt, men hvis i tænker over det, hvor mange ting, af det i laver på nettet er så lovligt? Se filmen hvis i er interesseret i en større viden omkring ACTA.
Bonus viden: Danmark skrev D. 26.1.2012 under på at acceptere ACTA.


Her under er der en film imod ACTA, som også fortæller om hvad ACTA gør, og hvilke konsekvenser det får.

Hvad er jeres mening? Jeg vil meget gerne hører hvad i mener om ACTA, og kører en debat omkring det. Kom med jeres meninger om ACTA, og ikke alt andet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Tristan Man 6 Feb 2012 - 21:23

ACTA er det værste træls nogensinde... Nu orker jeg ikke skrive en lang roman om nogle 'pæne' årsager til at ACTA ikke burde godkendes i Danmark, men kan da lige give min mening...
Vi har noget i Danmark der hedder 'ingen sensur' det vil sige at ingen hjemmesider må lukkes helt ned. Vi skal have adgang til alt og selv tage ansvar for det. Dette har vi bl.a på grund af at sensur ville begrænse vores ydringsfrihed. Når ACTA går ind og vil lukke alt copyrighted så lukker de som sagt youtube, men også deviantart, fanfiction.net, og ultimateguitar.com, wikipedia osv .. De begrænser vores ydringsfrihed..

Også det at repræsentanter for Danmark for Danmark har skrevet under på ACTA uden at folket har fået noget at vide... Brud på demokratiet siger jeg bare.. At begrænse den største informationskilde i verden = internettet ... Det slipper de bare ikke godt fra !

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Gæst Man 6 Feb 2012 - 21:30

Er helt og aldeles enig !
Dét er censur , dét er indskrænkende , overformynderisk , og usmageligt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Gæst Man 6 Feb 2012 - 23:12

Hørt!

.. og tak Tristan, for at du gad uddybe det lidt, hvilke jeg ikke selv kunne finde ud af Wink
- Vi bliver stadig ved emnet *kigger kort på Camille*

Jeg har lige et spørgsmål: EU eller noget i den stil, vil snakke om forslaget her til Juni. Hvad tror du/i der vil ske, hvis de godtager forslaget om ACTA?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Tristan Tirs 7 Feb 2012 - 15:02

Folk vil demonstrere sygt... Jeg er allerede meldt til en demonstration imod det her til sidst i februar.. Og hvis det bliver godtaget vil der ikke gå lang tid inden det lukker ned igen.. Fordi folk simpelthen finder andre veje at downloade film eller copyrighte ...

Fx lukkede mit gymnasium facebook ned i 3 uger eller noget, men måtte åbne det igen fordi folk bare installerede cookies på deres pc og tog en genvej til facebook... Desuden er det jo også en form for diktatur at afskærme internettet uden vi ved noget om det... det er bare en beslutning taget højere oppe

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Gæst Tirs 7 Feb 2012 - 15:30

A.C.T.A .. et spænende koncept.
Giver blandt andet større virksomheder rettighed til at perment lukke en hjemmeside, ved mistanke om den indeholder ulovligt matriale.
Jeg er meget mod A.C.T.A af mange grunde Razz Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Tristan Tirs 7 Feb 2012 - 15:33

Hørte i at direktøren for megaupload er blevet arresteret og fået mange års fængsel for brud på acta? Det er sjovt fordi at dengang han oprettede hjemmesiden var den ikke ulovlig..

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Gæst Tirs 7 Feb 2012 - 15:34

Jeg har desværre ikke tid lige nu til at komme med mit store indlæg Smile Men kort og godt.

Jeg ser ACTA som en ny form for firmakamp, fordi hvis i har hørt nyheder omkring hvilken sider der er lukket ned. Så er der f.eks den store megavideo, som var en stor konkurrant til youtube, er blevet lukket ned midlertidigt. Den åbner sikkert igen da de har penge og advokaterne i orden, og faktisk loven på deres side. Men hvis man ser, at selvom denne regel har været her i nu længere tid, så er der intet sådan set sket med youtube. Og hvorfor lader de youtube være?

Ja jeg ser det som et firmakamp, hvor korruption har fået dette til at blive gennemført.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Tristan Tirs 7 Feb 2012 - 15:45

Jeg hader at de har lukket megavideo.. Det begrænser mit forbrug af How I Met Your Mother..

De har skam også snakket om at lukke youtube.. Meget endda.. Men da youtube bruges af blandt andet uddannelses steder og meget andet er det en større diskussion end megavideo som faktisk bare var en stor sort handel for film ...

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Gæst Ons 8 Feb 2012 - 9:50

Well.. vi ses til demotrastionen måske så tristan, kommer an på hvor du gør det. måske kommer vi faktisk til at have indflydelse på det hele Wink

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Tristan Ons 8 Feb 2012 - 15:04

Jeg demonstrere i Århus omkring d. 24 februar eller sådan noget Wink Så ja, måske ses vi

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

ACTA Empty Sv: ACTA

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum