Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» It's been a long long time
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyIgår kl. 21:48 af Valentine

» I need you to hear the story - Genevira
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyIgår kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Jake
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 
Valentine
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 
Genevira
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 
Lori
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 
Edgar
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 
Abigail
Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba13Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba14Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164691 indlæg i 8727 emner

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Go down

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Empty Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Ons 21 Okt 2015 - 21:30

Hejsa kære brugere på UW!

Vi har modtaget en klage, eller om ikke andet en betænksomhed, af nogle brugere.
Den handlede om at vi, admins, var aaaalt for langsomme til at godkende profiler og angående at "Vi har for mange special- og blandingsracer" ikke er en god nok grund til at sige nej til ansøgninger, til de to ting.
Det er selvfølgelig noget vi, admins, har snakket om og nu vil jeg fortælle jer hvad vi er nået frem til. Selvfølgelig kan der sidde flere med de samme tanker og derfor mener vi det er godt med en offentlig besked til jer. Smile

Jeg vil begynde med special- og blandingsracer, omkring ansøgningerne:
Her ser vi ikke problemet.
Problemet med disse ansøgninger er vi, admins, nærmest er blevet spammet med ansøgninger og vi gerne ville godkende så mange som muligt, så folk kunne få det sjovt. Dette gjorde også at vi på rekordtid kom op på mange blandings- og specialracer. Pointen med disse racer er ikke kun at man kan være fri og kreativ, men også at de netop skal være specielle - og begrænsede. De er sjældne. Og nu vrimler det med dem! Derfor ville vi gerne sætte farten ned. Derfor har vi lukket for ansøgningerne og det håber jeg folk kan accepterer. Smile

Profilernes godkendelse:
Her er der kun en ting at sige: Ja, vi er ALT for langsomme og vi er virkelig kede af det! Jeg vil ikke prøve at komme med undskyldninger som "Skole og træthed og et liv og...", for pointen er den samme: Vi har ikke været gode nok til at tjekke folk og godkende dem. Dette er et problem vi anderkender.
Vi beklager det meget.
Vi har snakket om at vi vil prøve at blive meget bedre til det.
Men! Samtidig har vi også erkendt at vi måske ikke altid har tiden til at godkende folk, så hurtigt, som vi ønsker at gøre det. Dette skyldes til dels at vi kun er to aktive admins, så derfor:

Vi søger nu en moderator!

Hvad skal en moderator?:
- En moderators vigtigste opgave bliver at tjekke og godkende folk. Tanken er at en moderator skal hjælpe os og forhåbentlig sætte farten op på godkendelser. Samtidig skal en moderator generelt hjælpe os lidt. De kan hjælpe med at sikre at reglerne på siden bliver overholdt og være med til at svare på almindelige spørgsmål fra brugerne.
En moderator vil IKKE få adgang til administrationspanelet og admins hemmelige forum. Men de vil få "magt" nok til at tage sig af vores kære brugere. De opnår ikke rang som admin, men de kan hjælpe os. En moderator kan også fungerer som "substitut" eller "vikar", hvis admins er alt for overbebyrdet. De skal ikke tage sig af de tekniske eller overordnede problemer og skulle der opstå større, sociale problemer på siden, er de ikke tvunget til at blande sig og tage sig af dem, andet end de evt. gerne må lægge en besked hos en admin. De skal ikke deltage i det overordnede arbejde, som design, regler, ansøgninger m.m.

Kort sagt: En hjælpende hånd, der arbejder i tæt samarbejde med admins.
Yderligere arbejdsfordeling vil blive diskuteret, når en er valgt.

Hvordan kan man blive en moderator?:
- Lige nu søger vi KUN efter 1 moderator!
- Vi forlanger en moderator har/kan:
Generelle gode skrivefærdigheder og kan formulerer sig passende.
Har en grundlæggende fornemmelse af siden og den tid vi spiller i. (Spørgsmål og tvivl kan diskuteres med en admin, men vi forventer man kan det overordnede)
At man har et grundlæggende kendskab til siden, dens spil og brugerne.
Og mindst lige så vigtigt: Både er aktiv og har lysten!

Jeg er interesseret...Hvad så nu?:
- Skriv til en admin. Din besked skal indeholde:
Hvorfor du gerne vil være moderator.
Om/hvis du forventer noget af stillingen eller om der er noget specielt du ønsker at gøre for siden eller vil deltage i.


Bemærk at vi også vil udvælge folk efter hvem vi mener har den fornødne ansvarsfølelse og hvem vi mener vi kan arbejde bedst sammen med. Smile

Jeg håber dette har besvaret folks spørgsmål/utilfredshed omkring disse emner.
Spørgsmål, ris og ros kan altid sendes.
Husk vi altid gerne modtager jeres klager, hvis der er nogle, da vi ellers ikke ved hvor vi kan/skal forbedre os. Smile

Fortsat god aften!

Hilsen
- Sean
På vegne af adminteamet.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Empty Sv: Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Indlæg af Gæst Ons 28 Okt 2015 - 16:48

Problemet med den begrundelse "Vi har for mange" er simpelthen at den er doven, og absolut ikke fair overfor nye medlemmer. De kan komme ind med den bedste ide i verden bedre end nogen anden specialrace ide og udførsel på siden, men deres ide bliver bare lukket ned fordi "vi har for mange"

Og hvad så hvis i tager den ind, fordi den lige netop er den bedste? Så er det stadig ikke fair, fordi alle der kommer ind på siden der har en ide og udførsel af en special race der er lige så god som dem der er på siden burde kunne få lov.

Så længe i har en hård grænse, så splitter i siden, i skaber unødvendig splid mellem jer selv og nye medlemmer, mellem nye medlemmer der vil lave en special race og eksisterende medlemmer der har en special race. Det er ikke sundt for siden, faktisk ville de have været sundere for siden at fjerne special racerne.

Og bare fordi der er mange special racer, gør det jo ikke specialracerne mindre specielle. Det gør at der er flere racer i Underworld ja, men har vi nogen specialracer der bliver brugt af mange karakterer?
Fordi hvis der svares nej til det så kan jeg virkeligt ikke se problemet med at hæve begrænsingen, eftersom vi er jo på en planet og det her er kun et kontinent af planeten, så burde det ikke være rimeligt tænkeligt at der ville komme racer fra andre dele af planeten og besøge underworld? Der er vel handel med andre kontinenter?

Jeg vil også sige at jeg mener der er specialracer som i har godkendt som ikke burde have været godkendt grundet, at deres special race i praksis ville kunne være udført med en af de allerede eksisterende racer. Og i andre tilfælde er der blevet godkendt specialracer hvis specielle er noget der egentligt er forbeholdt en E-rangs race.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Empty Sv: Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Indlæg af Gæst Ons 28 Okt 2015 - 19:13

Først og fremmest: Vi skal passe på at vi ikke bliver for negative! Folk hader for det meste ændringer (opdagede jeg selv da jeg var admin) og de fleste vil gøre alt for at undgå selv den mindste ændring. Dog er de til tider behøvet. Jeg synes at det er en udmærket løsning Admins har valgt at følge lige nu.

Jeg vil lige kommentere på @Markos indlæg, fordi jeg synes det kommer frem med nogle interessante og vigtige pointer.

Markos skrev:...faktisk ville de have været sundere for siden at fjerne special racerne...

At fjerne Special Racerne ville uden tvivl være den letteste og "bedste" løsning, eftersom man undgår problematikken med ikke-standardiserede special-racer der i rigtig rigtig (RIGTIG!!) mange tilfælde minder om en allerede eksisterende race (som Markos også selv påpeger). Dog vil jeg ikke mene at en fjernelse af special racen på nogen måde er en løsning vi kan benytte os af. Den er kommet for at blive og så må vi vel få det til at fungere :)

At have både blandings- og special-racer betyder at admins kan risikere at få en kæmpe arbejdsbyrde, fordi folk får inspiration fra så mange forskellige kilder nu. Og alle vil gerne være originale. Hvad er mere originalt end at have sin egen race?

Jeg tror at noget man kan gøre er, at kigge kritisk på nogle special-race-ansøgninger og se, om de måske kunne "omskrives" til at være blandingsracer i stedet, hvis de altså har mange ligheder og paralleller med nogle eksisterende racer. Hvis fx man vil lave en special-race som på mange (hvis ikke alle) måder minder om en vampyr eller en draconianer, så skal admins måske pointere at det måske kunne være en draconianer-blanding eller andet, i stedet for en special-race? Jeg prøver bare at brainstorme lidt... Blandingsracer er i mange tilfælde lettere at forholde sig til for andre brugere, og det kan være nemmere for admins at godkende en blandingsrace, fordi de kender de to standard-racer i forvejen.

Markos skrev:... vi nogen specialracer der bliver brugt af mange karakterer...

Det kunne være enormt spændende hvis vi benytter os af folks gode idéer og kreativitet. Hvad med at lave en liste over special-racer, så folk kan oprette sig som hinandens racer? Det kunne da være sjovt at se flere af den samme race. En lille oversigt med en meget kort beskrivelse af hver special-race kunne være en sjov tilføjelse. Det kan også hjælpe til at skabe relationer mellem brugere :) Desuden ville den kunne bruges hvis nu en kommende bruger får en idé til en specialrace, som en anden bruger nærmest allerede har skabt. Dette kan gøre admin-arbejdet lettere.

Markos skrev:... Jeg vil også sige at jeg mener der er specialracer som i har godkendt som ikke burde have været godkendt grundet, at deres special race i praksis ville kunne være udført med en af de allerede eksisterende racer. Og i andre tilfælde er der blevet godkendt specialracer hvis specielle er noget der egentligt er forbeholdt en E-rangs race...
Jeg er enig i at der nogle gange er nogle karakterer (ikke kun special- eller blandingsracer!!) der har nogle ret vilde evner og nogle specialracer der har nogle rimelig overpower styrker. Der er også nogle karakterer der har været mange forskellige racer igennem deres levetid, og derved har samlet mange race-specifikke-styrker op på vejen - og disse karakterer er ikke blandingsracer alligevel. Der er andre specialracer der virker som om at det bare er en meget "menneskelig"-race, som blot har en ekstra magisk evne eller nogle specifikke særlige styrker. Det virker lidt som om vi andre, der vælger en standard-race, bliver snydt. Det er "nemt nok" at lave en race der minder om en anden race blot med flere styrker. Vi skal passe på at specialrace ikke bliver en "bedre end standard"-race.

Med alt dette sagt, så synes jeg idéen med en mod er super god! Jeg forstår desuden godt at I sætter special-race-ansøgningerne på pause og jeg tror at det er den rette løsning for jer lige nu, så jeg støtter jer. Hvis en ny bruger kommer herind og ikke vil oprette sig fordi han/hun på nuværende tidspunkt ikke kan lave en special-race, så må vi håbe at han/hun vil kunne finde glæde i nogle af vores andre awesome racer i mellemtiden! :)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Empty Sv: Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Tors 29 Okt 2015 - 17:47

Tak for jeres berigende indlæg Smile

Special- og blandingsracerne, for nu i hvert fald, får lov at blive som de er. Og vi vil nok holde dem lukkede lidt endnu. Beklager. Smile

Dog har vi netop modtaget flere ansøgninger om dagen - Hvilket på den ene side er en stor arbejdsbyrde for os admins, specielt fordi en ansøgning sjældent godkendes/ikke-godkendes på blot et svar pr. admin (ja - vi bliver også nød til at vente på hinandens meninger, hvilket gør processen endnu længere)
Derfor vil jeg indrømme vi har været lidt presset over antallet - Men vi ved også godt det hører til vores arbejde som administrators og derfor har vi alligevel taget os af dem. Til det punkt hvor vi mente der var for mange. Om der KAN være for mange eller man blot mener admins er dovne, er jo op til en selv at bedømme. Dog syntes jeg aldrig vi IKKE laver noget...Vi har masser af ting på tapetet, som ikke nødvendigvis omhandler diverse ansøgninger. Tværtimod ville jeg sige vi bruger meget tid på at finde på noget spændende til siden og diskuterer om visse ting kunne gøres anderledes/bedre.

Nuvel -
Vi er selv kommet til den konklusion, at vi har været meget rundhåndede med vores godkendelser. Eller jeg har - Men det har været nævnt blandt os admins, og derfor tror jeg flere af os har haft den tanke.
Grunden er at vi elsker folks kreative input og faktisk gerne vil godkende så mange, som det nu er rimeligt, netop så folk kan få den race og det spil de bare drømmer om.
Til sidst nåede vi dog også den indsigt (selv) at visse racer måske kunne godkendes på andre måder, end ved at få en special- og blandings-race. Desværre alt for sent. Derfor er jeres kritik på det område helt velbegrundet og det er også noget vi er begyndt at se nærmere på. Vi rettede faktisk (godt nok først til sidst - men det tæller vel alt sammen!) også visse ansøgninger til de eksisterende racer, blot med en modificeret evne og/eller udseende, så alle var tilfredse.

Om nogen er for stærke eller skæve...
Tja...
Det ved jeg faktisk ikke. Igen, vi vil hellere godkende nogen og håbe de har et godt spil og kan berige andre med spil, end være lyseslukkere (selv om nogen helt sikkert mener vi har været det!). Personligt indrømmer jeg gerne at jeg godkender folk, der har en lidt stor evne, hvis blot den har en begrænsning og/eller svaghed, som jeg personligt mener balancerer op for det. Hvordan de så spiller med den - Det har jeg ikke haft tid til at tjekke op på.

Dog, hvis nogen af jer mener vi har godkendt nogen helt HELT skævt, så er i velkommen til at smide en PM til en af os. Smile
Om ikke andet, så i det mindste for at give os en ide om hvor mange/hvor meget dette problem egentlig er og om det er noget vi skal reagerer yderligere på eller et punkt vi skal blive strengere på. Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed) Empty Sv: Har admins ikke tid nok? Klager og deres svar! (Adminnyhed)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum