Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Marts

Seneste emner
» Maybe less drama than before... (Lori) (X)
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyIgår kl. 21:26 af Lori

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyIgår kl. 16:48 af Lenore

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyIgår kl. 7:10 af Katrina

» Bare et helt almindeligt familiemøde (Genevira og Lori)
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyTors 14 Mar 2024 - 23:07 af Genevira

» Chill, she ain't got non~ Abigail (Fortidsemne)
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyTors 14 Mar 2024 - 15:34 af Genevira

» Lena beware of the city - (Sean)
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyOns 13 Mar 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» Nothing is what it was... ~ Renata
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyTirs 12 Mar 2024 - 20:57 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyMan 11 Mar 2024 - 16:12 af Sasha

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 EmptyOns 6 Mar 2024 - 19:39 af Genevira

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Lori
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Lenore
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Genevira
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Celenia
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Jake
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Renata
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Madelena Gray
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Katrina
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 
Sasha
Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba13Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba14Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164629 indlæg i 8718 emner

Et meget koldt møde - Quinn

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Lør 27 Maj 2017 - 20:34

"Tror ikke den beklager sig." Heste var dog heller ikke ligefrem typen af dyr, der under normale omstændigheder ville være utilfreds. Så længe den fik ly og mad så var de ganske taknemmelige. At hun ville flyve når hun kom nærmere udkanten virkede ganske logisk. Så kunne hun sikkert også komme hurtigere frem, men samtidig spare energi ved ikke at tage hele turen.

At maden faldt i god smag var lidt en overraskelse for Quinn selv, der ærligt ikke mente at hans egne kokke evner var noget at råbe højt eller hurra for. Derfor var han også næsten mistænksom da hun bad om mere. Tøvende kiggede han kort imod hende før han så greb skålen og hældte en ny potion op. Han undlod dog at give hende specielt meget. Så slap hun for at være høflig i alt for lang tid.

Selv fik han også sat sin egen potion til livs og valgte, kun for at få noget energi, at tage en potion længere. Smagen var ikke noget han selv var begejstret for. Overleve skulle han dog, så han fik til sidst sat den anden position til livs før han satte skålen fra sig og fandt to krus og en flaske der indeholdte optøet sne.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Lør 27 Maj 2017 - 20:49

"Det er altid skønt at få varm mad på en kold dag eller efter en koldt tur." Hun smilede ærligt og tog imod skålen igen, som hun hurtigt tømte. Hun sukkede hjerteligt, da hun havde tømt skålen og hendes stemme var varm og ærlig.
"Åh hvor det var dejligt. Så trorjeg godt at jeg kan klare turen. Mange tak for mad."
Hun satte skålen på gulvet, imens hun talte og så smilende på ham. Hun syndes virkelig godt om den måde han havde lavet maden på.
"Det var en fornøjelse at få varmt kød på den måde. Selv har jeg aldrig prøvet at lave det på den måde, men jeg vil afgjort huske det, når vi når til vinteren i skoven."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tirs 30 Maj 2017 - 12:00

Hendes åbenlyse begejstring kom ikke så lidt bag på Quinn, der for en stund blot betragtede hende, overrasket. Da hun til sidst syntes at være færdig med at lovprise ham meget mere end hvad godt var, nikkede han kort. Ufrivilligt trak hans mundvige op i et lille smil. Selvom han normalt ikke lod sig påvirke af smigren syntes det alligevel at have effekt. Hurtigt rømmede han sig og fik tørret smilet af munden.

"Det er ganske praktisk, når man hverken er den store kok eller har mange muligheder." Kulden gav ikke megen lyst til at stå og lave de vilde middage, i hvert fald ikke i Quinns tilfælde. At andre måske havde det anderledes ville ikke overraske ham. Han var speciel på visse punkter, det havde han for længst erkendt. "Men godt at høre, at De kan bruge det til noget." At hjælpe andre var måske ikke hans stærke side, men når det skete ubevidst beklagede han sig ikke. Det hjalp altid på folks syn på ham. Noget han generelt ikke var voldsomt optaget af, men det var da rart nok at vide, at folk ikke var klar til at stikke en kniv i ryggen på en.

Med middagen afsluttet pakkede han tingene sammen, hvorefter han begyndte at klæde sig på. Et længere projekt på grund af de mange lag af tøj. "Vil De med ud at kigge, eller fortrækkes varmen?" Var Quinn i kvindens sko ville han have gået med varmen, for der var ikke meget at se udenfor, men hun skulle selvfølgelig have muligheden.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tirs 30 Maj 2017 - 12:50

"Jeg er enig om at det er praktisk. Er heller ikke selv en særlig god kok, men plejer at klare mig med skoven frugter og bær, samt lidt kød, der bliver tørret eller saltet til vinteren." Hun fuldte hans bevægelser, imens han klædte sig på og skuttede sig en smule, da en kuldegysning løb ned over hendes ryg. Hun smilede undskyldede.
"Tror jeg bliver i varmen, indtil vi skal afsted."
Hun huskede kun alt for tydeligt kulden fra dagen før, og så ingen grund til at komme ud i den før det var yderst nødvendigt. Hun håbede dog ikke at han ville blive fornærmet over hendes beslutning.
En tanke om at prøve tøjet for at se om det var stort nok, fik hende til at rejse sig.
"Tror jeg vil prøve tøjet for at se om det er stort nok." Hun tænkte også på om tøjet var stort nok til at hun kunne forvandle sig uden at tøjet gik i stykker, men hun tvivlede.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Lør 3 Jun 2017 - 20:02

Det var uden tvivl fordelen ved skoven. Der var mad i forvejen, hvis man vel og mærket var lidt opmærksom på, hvad man stak i munden. Desværre var der bare ikke mange planter i det kolde område og da slet ikke nogle med noget spiseligt. Der var kød næsten lettere at få fat på.

At kvinden ikke ville gøre ham med selskab så Quinn ingen skade i. Det var nok også bedst for hende selv. Han nikkede accepterende til hendes beslutning før han fik gjort sig færdig og gik hen imod døren. Kommentaren om tøjet fik ham til at kigge hen imod hende, ganske kort, før han så igen nikkede. Det var sikkert en god idé. Kort efter forlod han hjemmet til fordel for kulden udenfor.

Der gik cirka halvanden time før Quinn igen kunne vende tilbage til varmen. De praktiske ting han skulle nå var ordnet, i hvert fald dem han kunne klare i byen. Resten måtte han ud at rejse for. Der skulle dog lige i første omgang pakkes. Da han kom tilbage var det første han dog tjekkede, var sin gæsts ve og vel. Forhåbentligt havde der ikke været problemer mens han havde været væk. Ikke noget han dog forventede.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Lør 3 Jun 2017 - 20:34

Efter han var gået prøvede hun tøjet, som han var kommet med dagen før. Det var ganske vist lidt for stort, men ikke noget hun ikke kunne klare.
Da hun havde lagt tøjet pænt sammen igen, satte hun sig ved bålet, lagt lidt nyt brænde på og begynde at rede sit hår igennem med fingrene, imens hun nynnede en vugge vise som hendes mor altid havde sunget.
Imens hun ordnede sit hår, tænkte hun på alle de ting hun skulle have ordnet når hun kom hjem. Der var så mange urter hun skulle have gjort klar, både til tørring, salver og udtræk. Nogle af urterne skulle også bringes ud til de små landsbyer, hvor hun solgte dem for lidt mad eller klæder. Hun var så langt væk i tankerne, at hun ikke hørte han var kommet tilbage.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Lør 3 Jun 2017 - 22:53

Sammenlignet med mulige alternativer kunne Quinn konstatere, at alt så fredelig og normalt ud da han kom ind. Forhåbentligt havde han ikke afbrudt noget. I en verden fyldt med diverse mærkelige skabninger var en normal fredelig hverdag ikke bare kedelig, men et godt tegn. Han havde i hvert fald hurtig lært at sætte pris på de stille stunder, selvom de for nogle kunne fremstå kedelige. Det måtte han også blankt indrømme, at han til tider også kunne mene. Værdsætte dem gjorde han dog stadig.

"Jeg vil lige pakke de sidste ting, så er jeg klar." Annoncerede han før han trak af skoende, mest for ikke at slæbe sne og andet med indenfor. Efter fodtøjet var sat ved døren gik turen rundt i hjemmet, hvor han fik pakket nogle ting ned i en taske han kunne sætte fast på en saddel. Der var ikke voldsomt meget. Kun et par småting der ville være praktiske at have med når det nu blev en længere tur.

"Passede tøjet?" Ellers måtte han jo ud og finde noget andet, så det ville være rart at vide før de helt trak teltpælene op. Den færdigpakket taske blev plantet ved døren, hvorefter Quinn vente front og fokus mod gæsten. Mens han stod og ventede på svar kom han i tanke om at han ikke kendte hendes navn. Det ville dog ikke gøre nogle forskel, så han besluttede at lade være med at spørge.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Søn 4 Jun 2017 - 8:16

Hun stansede sine bevægelser og nynnen, da han talte til hende og så smilende på ham.
"Jo tak, det passer skam fint. Lidt løst, men intet som gør noget. Det er bedre end at det er for stramt." Hun rejste sig, kom hurtigt i tøjet og så derefter afventende på ham.
Hun kunne næsten ikke vente med at komme hjem til de grønne enge og skoven igen. Men hun skulle heller ikke klage over sit korte ophold hos ham. Selv om hun fornemmede at han var vant til at bo alene, så havde han været meget høflig og venlig overfor hende. Plus han havde redet hendes liv, fra at fryse ihjel ude på den gren. Hun kom til at tænke på, at de aldrig havde præsenteret sig for hinanden, og han så heller ikke ud til at have lyst til det nu, så i sine tanker trak hun på skulderne og tænkte at det nok heller ikke var så nødvendigt lige nu.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tors 8 Jun 2017 - 11:46

Godt. Så slap de for at bruge tid på at jage rundt efter mere tøj, eller have hende til at gå rundt piv nøgen. Efter tøjet var kommet på, hvor han havde haft vendt ryggen til, åbnede han døren op og fandt en varm kappe frem til kvinden. Den burde kunne holde det værste kulde ude, omend det nok stadig ville blive koldt. Det var det altid.

Udenfor førte han vej hen til stalden, hvor hesten blev sadlet op og gjort klar. Til sidst tilbød Quinn sin hjælp til gæsten så hun kunne komme op først at sidde på hesten. Derefter kunne han selv komme op og føre hesten ud fra gårdspladsen og videre ud af byen. Snik snak havde aldrig været hans stærke side, men han måtte nok gøre sig nogle anstrengelser skulle turen ikke blive alt for lang. Normalt ville han sidde i sine egne tanker, men det ville også være uhøfligt når man nu havde selskab med sig.

"Hvad laver De så ellers, ud over at flyve rundt?" Forsøgte han sig med, ikke helt sikker på, hvad det var for noget han ønskede at få ud af det. Svaret kunne både være interessant og kedelig - uden noget indhold. Han forsøgte dog at holde en positiv tankegang - og ikke mindst forsøge at holde en samtale kørende.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Fre 9 Jun 2017 - 7:00

Hun sad foran i sadlen på hesten og så sig nysgerrigt omkring imens de red ud af den byen. Da hun hørte hans ord, drejede hun hovedet, så hun var mere sikker på at han kunne høre hende.
"Jeg er urtekyndig og bor i Ashen Wood Forests vestlige del. Men jeg tager ofte rundt til forskellige enge, skove og byer for at finde nye urter eller for at sælge nogle af dem jeg har rigelig af." Hun smilede imens hun fortalte, og bagefter lænede hun sig en smule frem for at stryge hesten over halsen, inden hun igen begyndte at tale i retningen af ham.
"Jeg har ofte tænkt på om jeg skulle anskaffe mig en hest, har bare ikke syndes at det var nødvendigt, når jeg kunne flyve. Men jeg kan nu godt se fordelen i at eje så smukt et væsen."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tors 15 Jun 2017 - 18:21

Urter havde aldrig været noget Quinn havde den mindste forstand på. Emnet vakte heller ingen interesse hos ham, men han havde alligevel stor respekt for folk der kunne få ud af at få de små uskyldige blade til enten at hele eller dræbe. Det kunne være yderst hjælpsomt i forskellige situationer, selvom han dog mest enten var til ord eller våben. "Er der god forretning i dette da?" Spurgte han kort efter for at holde samtalen kørende og i oprigtig nysgerrighed. Han var ikke selv meget inde i handel generelt og handel med urter var slet ikke noget han gjorde sig i. Skulle han have noget betalte han den pris folk bad om, uanset om det så var over eller under den egentlige værdi.

"For folk som ikke kan flyve er det ganske praktisk. Desuden kan den også bære en del ting som ellers vil være svært at få frem og tilbage." Det var egentligt ikke nødvendigt for ham at åbne munden, men han ville gerne holde samtalen kørende. Det ville blive et langt ridt, hvis de skulle sidde i tavshed. "Men de er ikke helt billige og er en stor indvistering, skal man have et sundt og rask dyr." Heste var ligesom urter heller ikke hans helt store interesse område, men når han havde en var det nødvendigt bare at udvise lidt interesse. De var jo partnere på en eller anden måde.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tors 15 Jun 2017 - 19:30

Hun strøg hesten over halsen igen og smilede ved hans spørgsmål om urtehandel.
"Det kommer an på hvad du mener med god forretning. Jeg får dækket det jeg ønsker og behøver. Nogle gange bytter jeg mig til andre ting, så som mad og tøj, for mine urter og salver."
Hun lyttede til hans tale omkring det at have en hest. Hendes smil blev lidt større.
"Jeg kan fuldt ud forstå fordelen i at have en hest. Har også forståelsen af at der er nogle udgifter og et ansvar ved det. Og det er afgjort noget jeg vil tænke meget over." Hun kunne nemt se fordelen i at have en hest. På den måde kunne hun have mere med sig, når hun tog rundt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Ons 21 Jun 2017 - 21:22

Det lød til at give god mening. Det var klart også en fordel at hun ikke havde en længere produktionskæde bag sine vare. På den måde kunne alt næsten give en indkomst. Tænksomt sad Quinn og tænkte over hendes situation før han så skubbede det ud af hoved ved samtalen om heste. "Har De tænkt Dem at anskaffe sig en?" Ud fra ordne der blev ytret kunne det godt lyde sådan. Han skævede ned imod hende kort før han fik hesten til at sætte farten lidt op. Det første stykke kunne de godt tilbagelægge med lidt fart - de skulle jo også gerne frem på et tidspunkt.

"Man kan også leje heste nogle steder." Det havde Quinn flere gange stødt på, dog aldrig haft erfaring med det. Hest havde altid været noget han havde prioteret at have når han rejste så meget rundt. At forsøge at jage rundt efter en måde at komme frem på tiltalte ham ganske ikke, men det kunne være et godt alternativ for folk der ellers godt selv kunne komme frem.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Gæst Tors 22 Jun 2017 - 21:34

Hun nikkede af hans første ord om at anskaffe sig en hest.
"Jeg overvejer det kraftigt. Men slevfølgelig skal jeg lige have undersøgt lidt forskelligt omkring det først."
Selvfølgelig ville hun ikke bare købe en hest, uden at hun først havde undersøgt noget om, hvad det blandt andet kostede i foder, pasning og pleje.
Hun lagde hovedet lidt på skrå ved hans næste ord. Et lille smil kom over hendes læber.
"Det var også en mulighed. Ligeledes noget jeg skal have undersøgt." Han var fuld af gode ideer, som hun skulle have undersøgt næste gang hun kom til Doomsville.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Et meget koldt møde - Quinn - Page 2 Empty Sv: Et meget koldt møde - Quinn

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum