Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1162

Årstid | Sommer

Måned | August

Latest topics
Top posting users this month
Micah

Katrina

Marcus

Elizabeth

Gale

Dust

Sean

Emery

Jozaf

Daron

Statistics
Der er i alt 279 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Melisandre

Vores brugere har i alt skrevet 154867 indlæg in 8031 subjects

Hey Daddy, it's me - Gale

Go down

Hey Daddy, it's me - Gale

Indlæg by Xakle on Ons 8 aug - 17:50

At være flyttet var sort elvernes område til et helt andet hvor der ikke kun var sort elver, var nu alligevel mærkeligt! Hun hadede det ikke lige frem men der var mange ting som var anderledes! Men også spændende! Hun havde skrevet et brev til sin far om at hun ville flytte til den by han boede i nemlig Rotten root i Doomsville, hun havde aldrig været her før hun flyttede her til, hun havde i hverfald ikke nogen minder om det. Det gjorde dog heller ikke så meget, så var der ikke de store muligheder for at hun ville blive genkendt. Hun havde dog mødt en fyr ved navn Marcus, han var lederen for vampyrerne og ja han var lækker og sådan! Men der kunne ikke blive mere imellem dem! Hun var sortelver og han vampyr! Det var bare totalt forbudt! Hvad ville hendes far ikke sige til det?

Hun havde fået et brev fra sin far om hvor han boede, så hun kunne finde det, men det brev havde hun ikke længere, det var blevet væk. Dog var hun ret sikker på at hun havde mistet det sammen med så mange andre breve på vejen her til. Så nu var det jo så bare det med at finde hans hjem. Det var ikke lige frem nemt, selvom Xakle prøvede at tænke på hvad der stod i brevet. Hun valgte at opgive og spørge om vej, de første stykker hun spurgte kunne ikke eller ville ikke hjælpe hende. Heldigvis fandt hun en som åbenbart kendte Gale og som forklarede hvor hun skulle hen.

Da det lykkes hende at finde frem til huset, stod hun udenfor døren. Hun tøvede med at banke på og stod derfor et kort øjeblik og kiggede sig omkring, mon han kunne kende hende? Der var trosalt gået 20 år siden de så hinanden sidst, men så meget kunne hun vel ikke have ændret sig? Hånden blev løftet og der blev banket 3 hårde gange på døren. Nu var det bare at afvente, hun havde buen over skulderen som altid, lige til at tage af og bruge. Hun var ret hurtigt til at svinge den over skulderen og lade den og skyde! Men som hun selv altid sagde, hun havde sin fars hurtighed. Det var måske ikke rigtigt, men det var det hun troede på.

Der var en summen i hendes mave og en stor knude der blev strammet. De havde godt nok skrevet breve sammen, men hun var alligevel mega nervøs for at møde sin far! Hun håbede i hverfald ikke at han ville blive skuffet over hende, men hvorfor skulle han det? Fodtrinene mod døren kunne høres, hun mærkede hvordan hendes hænder var svedige. Hvorfor hun havde det sådan her, kunne hun virkelig ikke svare på, men det var nok fordi det var 20 år siden. Døren blev åbnet og Xakle havde allermest lyst til bare at løbe væk, men valgte at blive. Hun kiggede op som døren blev åbnet og hun sendte et usikkert smil og sagde ”Hej Far” sagde hun og så på håbefuldt på ham. Han lignede sku sig selv.
Xakle

Antal indlæg : 6
Evner/magibøger : Emotional manipulation

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Hey Daddy, it's me - Gale

Indlæg by Gale on Søn 12 aug - 15:42

Gale havde lidt blandede følelser omkring idag. På den ene side var han glad for endelig at skulle se sin datter igen, efter 20 år hvor de kun havd ekommunikeret gennem breve, men på den anden side vidste han heller ikke helt hvordan hun havde det med det, og ja... Han frygtede det værste, håbede på det bedste. Det var vel alt han virkelig kunne, i denne situation? Det var vel meget forståeligt at han, med sin fortid og personlighed, ikke havde kunnet blive hos sortelverne i flere årtier endnu, nu han allerede havde brugt lige under et århundrede der. Nej, han skulle ud og se andre ting, prøve andet. Hans tørst og higen efter kamp, død og ødelæggelse var alt for stor til at han alligevel helt havde passet ind hos dem... Selvom, af racer udover dæmonerne, så var det skam kun sortelverne og vampyrerne han havdemødt indtil videre, der lod til at forstå den trang.

Men han havde noget af sit sædvanlige tøj på, alt sammen sort, og dækkede langt det meste af hans tatoveringer. Det var bare blevet en vane, at dække dem til når han ikke skulle ud blandt folk der i forvejen kendte til hvordan han var. Han gad bare ikke alle de blikke han fik, han fik skam nok i forvejen selvom han dækkede sig til. Så hvis han ikke gjorde ville det jo bare blive meget værre. Men som han sad ved bordet i sin lille lejlighed og lige havde fået taget sig et glas whisky, hørte han det bankede på døren. Nå... Så var det nu.

Han rejste sig og gik roligt hen til døren, som han selvfølgelig fik åbnet... Og der stor hun så, Xakle. Eller, som han altid havde kaldt hende... "Anathea..." han smilede let, og åbnede sine arme i en åben invitation til et kram, ville ikke bare kramme hende hvis det ikke var det hun ville - respekt havd ehan trods alt for sin datter. Men hvis hun tog imod det, ville det blive et godt, tæt og varmt kram, et der virkelig beviste at han trods alt havde savnet hende. "Kom bare ind," sagd ehan derefter, og holdt døren godt åben for hende, lukkede den roligt efter hende. "Whisky?" tilbød han hende så, da flasken nu stadig stod fremme.
Gale

Antal indlæg : 63
Evner/magibøger : Krigerens vej (Krigerbogen).

Vis brugerens profil

Indlæg by Xakle on Man 13 aug - 16:30

Var der noget at sige til, at man var nervøs for at se sin far efter 20 år ? For det var Xakle virkelig meget, hun vidste ikke hvordan det ville komme til at gå mellem dem nu, men hun håbede inderligt at det ville blive godt. Hun elskede sin far lige så meget som hun elskede sin mor, hvis ikke mere. Døren var blevet åbnet og der stod hendes far, som han lignede sig selv. Det sorte tøj, håret ja det hele, hun kunne virkelig ikke lade være med at smile over hele ansigtet. Dog var det tydeligt at hun prøvede at holde glædes tårerne tilbage, det var svært særligt da han åbnede sine arme i en åben invitation til et kram, hun krammede ham i et godt og tæt samt varmt kram. Det var her tårerne begyndte at løbe stille ned af hendes kinder, forfanden hun havde jo savnet sin far. Hun prøvede at være så stille som muligt så han ikke bare lige sådan opdagede tårerne. ” Jeg har savner dig far” Sagde hun og måtte snøfte en enkelt gang som hun trak sig fra krammet. Hun så på ham med et stort smil, som hun fulgte med ham ind i lejligheden.
Hun vidste ikke hvad hun skulle sige eller gøre, det første hun gjorde var at tage sin bue og det af, for at ikke at blive generede af det. ” Ja tak” Sagde hun og sendte sin far et stort smil. Tårerne trillede stadigvæk stille og roligt, selvom hun inderligt prøvede at få styr på sig selv. Hun var bare så fandens glad for at se sin far, særligt fordi, de kun havde skrevet sammen de sidste 20 år. Hun satte sig ned i en af stolene i stuen og lagde det ene ben over det andet, tørrede hendes tåre væk fra hendes kind, og atter forsøgte at få styr på sig selv. Så hendes hårde side igen kom frem, en side der ikke tillod at man viste den form for følelser som hun lige havde gjort. Hun tog i mod glasset da hun fik det inden hun tog en tår af det, ” det rart at se dig igen ” Sagde hun stille og kiggede ned i glasset kort inden hun igen kiggede op på ham.

Xakle

Vis brugerens profil

Indlæg by Gale on Man 13 aug - 17:36

Gale's øjne gled stille over hans datter - ja, hun havde skam heller ikkerigtig ændret sig, men nu var hun jo også en sortelver, og alle elvere ældedes uhyre langsomt... De levede i alt fald en hel del århundreder før de naturligt døde. På lige det punkt kunne han måske godt ønske hun havde taget lidt efter ham, også, bare på grund af det store potentiale i at han ville leve til at opleve hendes død, medmindre han altså blev besejret i kamp inden. Men ja... Han kunne potentielt leve for evigt... Det samme kunne ikke siges om hende eller hendes mor.

Men han var glad for at hun tog imod krammet, og han smilede let da han hørte hendes lille snøft. "Jeg har også savnet dig," sagde han så blidt, blidere end mange ville tro at han kunne lyde. Men lige hans familie var selvfølgelig et af hans blødeste punkter. Han nikkede let da hun takkede ja til også at få noget whisky, og fik hældt et glas op som han gav hende før han satte sig ned ved bordet, overfor hende, før han tog endnu en tår fra sit eget glas.

"Det er skam også rart at se dig igen... Hvad har du lavet i de her år, mens jeg har været væk? Hvordan går det med klanen?"

//undskyld den blev lidt kort
Gale

Vis brugerens profil

Indlæg by Xakle on Man 13 aug - 18:23

At sidde sådan her, overfor sin far og snakke med ham face to face. Var det bedste der var sket i lang tid for hende. Hvorfor hun ikke havde opsøgt sin far før? Hun hadede lidt sig selv for det, de havde skrevet sammen men det var bare ikke det samme som at sidde over for hinanden og være i selskab med hinanden som de var nu. Hun havde svært ved ikke at vise de følelser hun i mange år havde gemt væk, det var jo ikke fordi hun havde mistet sin far, den gang han rejste. Men det havde været med til at lægge låg på hendes følelser skjule dem, for nu var hendes far der ikke, så skulle hun være hård og vise at hun sagens kunne klar sig uden sin far, og den bedste måde at gøre det på, var at lukke ned for følelser.

Xakle og hendes far havde altid haft en særligt forhold til hinanden mente Xakle i hverfald, hun kunne tale med ham om ting, hun ikke kunne snakke med andre om. Men det havde heller ikke været nemt mens de ikke havde set hinanden, for det var ikke det samme som at snakke face to face. Hun tog en tår af sit glas, det smagte virkelig godt, altså whiskeyen. Det var ikke så tit hun drak det, så det var rart at få noget andet end det hun normalt drak når det var. Det var jo ikke lige frem fordi hun tjente en masse penge, så derfor måtte der også spares på dem sådan at hun kunne få mad hver dag. ” øhm jeg har trænet meget både kamp og med bue og pil. Du sagde engang at jeg aldrig måtte give op, så det har jeg heller ikke gjort. Jeg klare mig selv mere eller mindre helt og kan forsvare mig, men kun fordi jeg havde den bedste træner til at lære mig at forsvare mig, nemlig min far” Sagde hun og sendte ham et stort og kærligt smil. Hun var mega stolt over sin far, selvom nogen da havde gjort grin med hende og hendes fa. Men hun havde sat dem på plads, han havde endda været oppe og slås men en sort elver mand der var få år ældre end hende, og det havde været ham der var gået derfra og havde tabt fighten.

Da han spurgte hvordan det gik med klanen var Xakle nok ikke den bedste til at svare på dette, hun havde primært holdt sig for sig selv i de 20 år Gale havde været væk i, mest fordi hun brugte tiden på at træne og øve sig med sin bue og pil og sådan. Hun var ikke den mest sociale person der fandtes, og det var noget hun ikke havde noget i mod at være. Så skulle hun ikke forholde sig til andre. ” Altså jeg har aldrig været så social med de andre i klanen efter du rejste. Mor talte ofte om dig, hun savner dig, selvom hun ikke er meget for at indrømme det. Jeg har også savnet dig” Sagde hun og så ned i bordet.
Xakle

Vis brugerens profil

Indlæg by Gale on Tirs 14 aug - 18:20

Gale måtte også selv indrømme at det var ekstremt rart endelig at sidde og tale face to face med sin datter igen. Der var bare så mange ting man ikke fik med over et brev, uanset hvor godt man skrev, så det endelig at se hende igen, mærke hende da de krammede, høre hendes stemme... Ja, det var næsten helt overvældende at have hende så tæt på sig igen, men udelukkende på den gode måde, for han havd ejo for fanden savnet hende helt vildt, men også vidst han ikke kunne blive hængende. Både fordi han havde de forskelle han havde fra sortelverne, der havde givet lidt gnidninger med klanen, men også grundet han umættelige tørst efter kamp og kaos... Godt nok kæmpede sortelverne en del, men absolut ikke nok til at stille den lyst, det behov han selv havde for det. Når man var vokset op med kamp hver evig eneste dag, så manglede der bare noget hvis man ikke tit kom ud i de situationer igen. Det var jo også derfor han havde takket ja til Love's forslag om at kæmpe for ham i undergrunds ringen... Det var alt for perfekt at han havde et sted han kunne lade galskabet få frit løb.

"Godt at høre.. Du må også være ved at blive lidt af en ekspert til det, så," sagde han med et smil. Hun havde allerede været exceptionelt god med buen da han forlod dem, så tyve års ekstra træning oveni måtte da have gjort hende formidabel til at ramme sit bytte de helt rigtige steder. Og ja... Hun var skam ikke den eneste der lod til at være tilfreds med hans træning, så på et eller andet punkt måtte det vel være noget han var rimelig god til, med hvoran det også var gået med Allistor det årti han havde trænet ham i.

"Jeg ved skam godt du ikke er den mest sociale... Jeg ville være en rimelig dårlig far hvis jeg ikek vidste det," sagd ehan så med et grin, og tog en god, stor tår af sin whisky igen, før han kørte en hånd gennem sit hår. "Men du havde alligevel altid mere kontakt til klanen end jeg havde. Jeg var trods alt en outsider. Det er ikke lige det nemmeste at vinde deres tillid."
Gale

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

- Similar topics