Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» My Only, My Own (Edgar)
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyIgår kl. 21:48 af Lenore

» I need you to hear the story - Genevira
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyIgår kl. 10:10 af Lori

» It's been a long long time
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyMan 6 Maj 2024 - 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Voksende uro i Doomsville (TUN) EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Lori
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Valentine
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Jake
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Edgar
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Lenore
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 
Abigail
Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba13Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba14Voksende uro i Doomsville (TUN) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164695 indlæg i 8727 emner

Voksende uro i Doomsville (TUN)

Go down

Voksende uro i Doomsville (TUN) Empty Voksende uro i Doomsville (TUN)

Indlæg af Sean Ons 8 Dec 2021 - 21:07

Voksende uro i Doomsville

af TUN journalist

Som mange nok har bemærket, er der kommet en større og større uro i Doomsville. Nærmere bestemt i Terrorville District, hvor det især går ud over vores Hersker, Sean McGivens, og hans nærmeste adelige støttere.
Dette har resulteret i uorden som blokerede gader, adelige der bliver tilkastet af sten og affald, truende breve og ikke mindst det sidste nye: Et direkte angreb mod selveste Herskeren!

Efter Del'sharkas år, med katastrofer af værste slags, har Doomsville haft det hårdt. Flere har oplevet mangel på almindelige fornødenheder, såsom mad, medicin eller tag over hovedet. Efter det år er uroen nu igen begyndt at vokse. Hvorfor? Og hvem står bag? Det prøver vi at belyse!

Det er ikke nemme spørgsmål.
Hvorfor? Vi har måtte spørge en adelig om råds, mod han blev anonymiseret:
"Hvorfor? Hvorfor?! Fordi vores kære Hersker ikke tænker på os! Hvad skal vi leve af? Jeg fik egern forleden. Egern! Som om jeg var en arbejder, der ikke havde råd til andet end at fange i skoven! Og min kone? Hun er syg! Men selv om Herskeren har sin egen læge, tror du så vores kære Lord sender en til os? Næææh! Jeg har mistet mange penge på dette her! Jeg ejede mange huse i byen, til naturkatastroferne ødelagde det ene efter det andet. Jeg har været nødt til at sætte folk på gaden, fordi jeg ganske enkelt ikke havde huse til dem! Jeg måtte sætte priserne op!"

Der har I det, kære læsere. Nogen vil sige det har været ekstra hårdt for vores adelige i byen, andre at det er en voksende uro blandt de fattige, som nogen mener er helt glemt i alt kaosset.
Og hvem står bag?
Det spørgsmål er endnu mere umuligt at svare på! Ingen ved det! Men det forunderlige er, der er rygter om at folk fra flere districter i byen har slået sig sammen i hemmelighed. Den slags kræver organisering.

Angrebet på borgen:

Det sidste nye er at en gruppe utilfredse borgere angreb selve borgen. Det skete her i efteråret, 1165, midt om natten. En stor gruppe tvang sig adgang til borgen, hvor de fåtallige vagter blev overrumplet og slået ihjel. Borgerne, med deres skarpe våben og overraskende mod, brød ind på selve borgen. Her endte det i indædt kamp mellem indtrængere og borgens egne folk. De indtrængende blev slået ned, men ikke uden det kostede flere liv; tilmed personlige bekendtskaber, skal man tro rygterne.
Vi har kontaktet Herskeren og bedt om en kommentar:
"En gruppe har tvunget sig adgang til mit hjem, dræbt folk af min stab og bragt skade og uro. Dem, og resten der endnu gemmer sig i byen, er forrædere og vil blive sådan. Alle der huser dem, og alle der støtter dem, vil blive straffet derefter. Alle der hjælper mig med at få orden igen, vil blive belønnet. Vi arbejder på højtryk for at finde de skyldige og bringe alt dette til ophør. Derfor beder jeg jer, Doomsville. Lad os arbejde sammen om at få byen på rette kurs igen. Sammen kan vi genopbygge. Sammen kan vi skabe tryghed. Sammen står vi stærkest!"




//OOG:
Artiklen er lidt fordrejet i forhold til sandheden.
Gruppen af angribere var bevæbnet med høtyve og lignende. De blev slået ihjel eller taget til fange. Sean er ved at lægge planer for resten af forløbet, imens der løber frygt for yderligere kampe igennem borgen, og måske også i byen. Man ved rigtigt nok ikke hvem der står bag, men det virker som om der er nogen tilstede fra flere lag i samfundet. Måske overvejende fra de fattige dele af byen, der måske - måske ikke - har følt sig forsømt efter naturkatastroferne. Der er jo kun råd til så og så meget, og alle byer har haft det hårdt.
I er velkommen til at stille spørgsmål og bruge det i jeres spil.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum