Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» My Only, My Own (Edgar)
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyIgår kl. 21:48 af Lenore

» I need you to hear the story - Genevira
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyIgår kl. 10:10 af Lori

» It's been a long long time
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyMan 6 Maj 2024 - 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Lori
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Genevira
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Jake
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Valentine
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Edgar
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Lenore
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 
Abigail
Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba13Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba14Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164695 indlæg i 8727 emner

Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed)

Go down

Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed) Empty Tolkning ang. religion vs. samfund (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Tors 9 Mar 2023 - 17:19

Kære alle

En bruger har spurgt ind til, hvordan det kan være vi har en kvindelig guddom - Elona'dal - som øverste religion, men at verden stadig er styret af mændene. Burde kvinderne så ikke have mere magt?

Det emne har vi taget lidt op (@Marcus og jeg), og kommer nu med mulige tolkninger/måder at se det på - hvis det interesserer jer.
Det er IKKE obligatorisk viden, og det kan godt virke lidt filosofisk, så resten af denne besked er udelukkende for nysgerrige, og folk der gider læse det.
Bemærk: Lige som i den virkelige verden, kan alle have deres individuelle forhold til religion/samfundsorden. Derfor er dette ikke for at sige "Og sådan er det!", men mere muligheder I kan lege rundt med, og som måske kan give lidt mening for dem der har behov for det.

Bemærk også gerne der er mulighed for at I ændrer vores samfund og spil - hvem siger mændene for altid skal have magten? Wink

Disse ideer udspringer nok også mere fra Marcus, end mig selv. Ære hvor den skal være! Han kan sikkert også svare på mere filosofiske spørgsmål end mig selv! xD

Tolkningerne:

- En guddommelig kvinde kan sagtens være guddommelig og stor, uden at det påvirker samfundet. Vi kan sagtens have en kvindelig Gud, uden at det betyder mænd ikke kan have magten i samfundet. Religionen er mere åndelig, hvor samfundets struktur er mere styret af andre ting. Religionen fremstår dermed en smule mere isoleret.

- En anden mulighed er at se på balancen mellem det gode/lyse og det onde/mørke i UW. Selv om Elona'dal er det gode, og et ideal at stræbe efter, har vi stadig rigtig meget mørke og mørke væsner på UW. Som ikke nødvendigvis lige følger Elona'dal. Derfor er samfundet påvirket af balancen mellem vores "gode" og "onde" racer/det gode og onde i samfundet. Elona'dal er ikke nok til at skubbe ved synet på kvinderne i hele samfundet.

- Kløften mellem denne "metafysiske" kvinde Elona'dal og fysiske faktiske kvinder, og realiteten i samfundet. Nok har vi Elona'dal, som en magtfuld kvindelig skikkelse, men det betyder ikke at kvinder og realiteten følger det. Minder måske lidt om tolkning nr. 1.

- Dem der har magten, de bestemmer og styrer historien. Mændene har efter sigende "altid" haft magten, og mange følger det blindt. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være. Derfor kan man godt have en varm moderskikkelse i templet, men stadig styres af sin hersker/borgmester/leder i form af en mand.


Det var nogle af de pointer der kom op, Marcus skal sikkert nok gøre opmærksom på hvis jeg har misforstået hans pointer, eller de skal yderligere forklares. Jeg gjorde mit bedste! Smile

I må meget gerne komme med jeres egne tanker på området. Husk, dette er et individuelt spørgsmål, intet er rigtigt og forkert - I vælger selv hvordan jeres karakterer tilgår emnet in-game, hvis overhoved Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum