Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyIdag kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Lena beware of the city - (Sean)
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 
Jake
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 
Abigail
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 
Lori
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 
Edgar
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 
Valentine
Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba13Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba14Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164690 indlæg i 8727 emner

Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser

Skriv nyt emne   Besvar indlægget

Go down

Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser Empty Er urteterapi noget for dig? hjælp til journal-øvelser

Indlæg af Sean Tors 15 Feb 2024 - 8:30

Kære alle

Her kommer en lidt anderledes reklame, end dem I nok er van til. Det er nemlig ikke for en hjemmeside, men for mit eget personlige virke.

Jeg er under uddannelse til urteterapeut. Jeg har været i gang siden december 2023, og som et led i vores uddannelse skal vi løbende have cases (red: klienter) som vi arbejder med, eller øver journal med.
Lige nu er jeg i et forløb hvor jeg skal introduceres til at lave en god journal, og til det er ønsket at finde 3 forskellige klienter, som jeg kan øve at skrive journal på.

Er det måske noget du gider hjælpe med?

Hvad er en urteterapeut?
- En urteterapeut støtter og hjælper kroppen i forhold til sygdom eller ønskede livsstilsændringer. Klienterne opsøger urteterapeuten med et problem de ønsker der skal gøres noget ved. Det kan være alt fra eksem, allergi, kroniske sygdomme, til fedme, komme af med sukkertrang, eller opnå bedre velvære i hverdagen. Det kan også være mentale udfordringer. Jeg hjælper ikke med diagnoser, men generelt træthed og dårligt humør kan vi godt se på.
Problemet er specifikt for dig, og vi tager udgangspunkt i dig igennem hele forløbet. Intet er for stort eller småt - og så alligevel. Alvorlige sygdomme og behandlinger hører til hos lægen, ikke hos os.
Vi hjælper igennem kostterapi (kort sagt: hvad spiser du?), reguleringsterapi (at støtte kroppen til at regulere sig selv tilbage til et bedre udgangspunkt, hvor du føler dig bedre tilpas. Dette kan inkludere naturlægemidler eller urter, eller ting såsom zoneterapi eller akupunktur), samt vurdering om der er behov for tilskud af vitaminer, mineraler, de rigtige fedtsyrer, sporstoffer og meget mere. Støtten kan også finde sted med forslag som ændrede kost og mere motion, eller at undgå visse ting. Igen, det vil være specifikt for dine behov.

Ideen er jeg prøver at modtage mine klienter og snakker med dem. Vi kommer ind på emner som:
- Navn, alder, bopæl, telefonnummer m.m. - men IKKE cpr-nummer! Disse er relevant for mig, hvis jeg skal i kontakt med dig igen, samt bopæl og alder kan være relevant i forhold til dine problemer.

- Hvad kan jeg måske hjælpe dig med? Årsagen til du ville opsøge en urteterapeut. Dette kan være hvad som helst. Især fordi jeg lige er startet ud, behøver du ikke lede efter et stort og livsændrende problem. Små udfordringer vil være fint at starte ud med. Men du skal bare komme med det du har. Smile

- Vi vil snakke om tidligere eventuelle operationer, hvilken medicin eller kosttilskud du har taget og tager.

- Vi vil snakke kost. Hvad spiser og drikker du til morgen, middag og aften? Mellemmåltider?
Indtager du stimulanser? (tobak, kaffe, sort the m.m. - hvis relevant)

- Vi vil snakke om din sygehistorie. Har du tidligere haft sygdomme? Har du nogle nu? Er der noget i familien jeg bør kende til?

Hvad indebærer det at være med nu her?
Jeg er som sagt ikke uddannet endnu, og kan derfor ikke tilbyde store og fine programmer til dig. Til en start vil jeg gerne prøve at lave en god journal, som du selvfølgelig også gerne må få og læse hvis du har lyst. Journalen bliver delt med min underviser, i forbindelse med feedback på hvordan jeg laver en god journal.
Hvis vi begge er trygge ved det, vil jeg gerne prøve at komme med forslag til dit problem/udfordring. Det bliver simple forslag, og jeg vil sparre med min underviser, så jeg er sikker på det bedste for dig.
Bemærk der ikke kan ske noget dårligt - vi leger ikke med store og farlige lægemidler, og det værste der kan ske er at det foreslåede produkt eller ændringer slet ikke virker.
Men som udgangspunkt vil jeg bare gerne øve at sætte en journal op. Det er selvfølgelig fuldstændigt gratis, uanset om jeg bare får lov til at skrive journal eller må komme med forslag til dig.

Hvem, hvad, hvor?
Er du interesseret i at hjælpe mig, så skriv her eller til mig på discord/privat. Skriv ikke dit problem her på UW - det er alt for åbent! Skriv eventuel bare hvis du er interesseret og hvor jeg må kontakte dig. Smile
Eller endnu bedre: Send en PM, skriv på discord eller sågar de af jer der har min facebook. Smile
Jeg ville gerne hvis jeg kunne mødes fysisk med dig, men hvis du bor i den anden ende af landet, kan facetime af en slags også fungere. Ikke telefonisk uden ansigt, da jeg gerne vil have en så godt kontakt med dig som muligt. Der skal nok afsættes et par timer til det. Der anbefales 2-3 timer, men vi må se hvor lang tid det tager. Hvis vi bliver enige om et let program til dig, vil der også blive en opfølgning 4-6 uger senere.
Jeg har brug for hjælpen inden for de næste 2-3 måneder.

Kontakt:
Skriv til mig her i en PM, skriv til mig på messenger hvis du har min facebook, eller skriv en privat besked til mig på discord på: siamara
Jeg ved ikke om discord har ændret opsætning, der plejer at være tal også. Men skriv her på hjemmesiden hvis du slet ikke kan finde mig. Så finder vi ud af det.


Tusind tak for at læse med. Og eventuelt for at overveje at hjælpe mig.
I må gerne dele det, eller sætte mig i kontakt med andre I kender, hvis de gerne vil prøve det. Tak! Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Skriv nyt emne   Besvar indlægget
 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum