Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyIdag kl. 20:22 af Genevira

» It's been a long long time
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyIgår kl. 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
DTBM NEWS!  - Page 2 EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 
Jake
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 
Lori
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 
Valentine
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 
Edgar
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 
Abigail
DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba13DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba14DTBM NEWS!  - Page 2 Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164693 indlæg i 8727 emner

DTBM NEWS!

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 17:11

Jeg vil gerne tilføje at jeg intet har imod sex - jeg holder det til emner- ikke denne side endnu- men andre steder og i min pm.

Jeg har selv flere gange logget på chatten hvor den har været overbroderet med sex , fingrer op i huller og samleje og jeg synes faktisk ikke det er hensigten med en chat.

Jeg spørger igen - hvad er problemet i at holde in sex i den private???
Hvordan er det krænkende at man ikke må stilke den op i hoved på. Andre?

Og det er bare fact at ikke alle stopper ,heller ikke hvis de bliver bedt om det.
Og der er vel ikke dem der siger fra der pludselig skal til at være et problem? Det er lidt sådan det lyder her.

Det er ikke en sørgelig ting med sådan en regel- den er sober og helt på sin plads - især efter flere eksempler på der har været problemer.

Det eneste sørgeligt er at der skal piskes en stemning op omkring man ikke må det i chatten men istedet kan udfolde sig frit i en eller pm.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 17:18

Jeg er enig med Sajro.
Det kan ikke være sandt, at man er nødt til at lave en "regel" om hvordan man bør opføre sig, men hvis problemet er opstået, så synes jeg at det (desværre) må være nødvendigt. Det er blot ærgeligt, at det skal kunne finde sted; hvis folk begynder på meget seksuelle kommentarer, så bør de holde op, snart de modtager det første "stop" fra deres med-medlemmer.

"Skal folk ikke have lov til at skrive hvad de vil?" - Jo naturligvis skal de det, men hvis de provokerer andre, så er det naturligvis i admins interesse, at sørge for de medlemmer, der føler sig trådt på. Nogle brugere kan nok godt leve uden deres seksuelle chat-beskeder, mens andre brugere ikke kan leve med dem. Derfor bør de naturligvis ikke være der, hvis det støder andre. Det er da logik blandet med god gammeldags "god opførsel". Siden kan midste medlemmer, så det er da klart at admins tager sig af det.

Jeg ønsker ikke at fremstå som den "gamle sure mand", men det overrasker mig at der kan være debat om denne regel. Det bør være admin der har sidste ord, og det hele skal ikke altid til afstemning - hvis vi stemte om alt, hvad skulle vi så med en administrator? Hvis vi stemte om dette, ville vi muligvis aldrig kunne nå til en konklusion.

Som Sean også skriver, så kan folk vælge det seksuelle indhold til eller fra når de skriver emner eller skriver privatbeskeder. Det nytter ikke noget, hvis de ikke får et valg, når de går ind på chatten. Personlig frihed eller ej, så kan man - hvis man skal være i chatboksen - godt holde en sober tone.

Derudover vil jeg gerne sige noget, som måske kun frustrerer mig: Behøver I nævne navne? Det er ikke sikkert, at folk vil fremhæves og peges fingre ad, så I bør nok ikke nævne "Det var Bente der skrev ubehagelige ting!" - tænk hvis Bente er rigtig ked af at det skete eller er ked af hvor vidt det er gået? Så det er blot en lille bøn: For de indvolveredes skyld, så undgå at skrive folks navne Smile

Jeg vil lige knytte en sidste kommentar til Badgirl:
Man kan støde folk på mange måder. "Din politiske holdning er forkert" er bare ikke lige så 'stødende' som et sjofelt og seksuelt tilråb. Vi vælger selv vores politiske holdning, og kan derfor stå ved den. Bliver vi dog kritiseret eller krænket kropsligt eller seksuelt, er det ganske anderledes. Min pointe er, at man (i mine øjne) ikke kan sammenligne politiske og seksuelle tilråb. Der er en hårfin grænse mellem hvad der er OK at sige til andre mennesker, og hvad der bare ikke er i orden. Skal det virkelig være helt frit og OK at skrive ubehagelige seksuelle kommentarer og beskeder til f.eks. en ung 13-årig pige på chatten?
Selvfølgelig er det ærgeligt at vi mister "freedom of speech", men hvis man finder det meget nødvendigt at kunne skrive seksuelle beskeder på en chat, så findes der mange dating-sider og andet i dén genre, som er lavet kun til det. Dér kan man måske så få stillet sine lyster. Det behøver ikke gå ud over tilfældige mennesker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 17:22

Jeg vil også gerne pointere HVOR stor en fejl det er at hænge denne regel op på et eksemple mellem to brugere !

Denne regel er generel- og gælder for alle.

Så hvis det skal diskuteres så er det selve reglen og ikke nogle brugere.

Så demetri du behøver slet ikke tage det her personligt. Smile
Du er ikke i mine tanker ( lige omkring det )
Det er bare sund fornuft med sådan en regel , efter min mening.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 17:26

Og hvis alle er enige om der skal bære en sober tone og detaljeret sex leje ikke skal udpensles sådan et sted- så ser jeg ikke et problem i man har en regel- man møgelkær ikke komme med racistiske udtalelser eller moppe , det har vi også en regel om.
Vil nogen anfægte den?

Møgelkær= må heller ikke * suk...skod mobil*

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 18:09

Ja....undskyld, men der dukker flere tanker op....jeg skal nok slutte , lige om lidt.
Bær over med mig....

Vores chat er ikke kendt for KUN at skulle omhandle irl samtaler, det ser jeg helelr ikke noget om i den nye regel ??
Vi pjatter og flirter og leger med vores karakter, såvel som vil taler om ting i vores irl liv.

Begge dele er lige velkommende.

Det vi gerne ser undlades, er den detaljeret sex - det der strækker ud over lidt nus, kys og almindelig flirt. Det der går ned under bæltestedet og bliver meget intimt.
Og hvis folk ikke ved hvad jeg mener her- så er reglen dobbelt så meget på sin plads.

Ingen her er snerpet, men det sker at grænserne for god chat stil overskrides, Bl.a med det seksuelle ....og det er så bare fældet ned nu, som mange andre regler.

Der er ogsåmregler om emne stil og godmode- det er da en direkte begrænsning, hvis man ønsker den diskution?? ( ikke at jeg gør- den synes jeg også er helt på sin plads nemlig)

Jeg vil forlade denne tråd nu- jeg ved jeg har fyldt meget , men det går mig på , fordi jeg har set gode venner helt kvæles og i den grad overfortolke meningen med den regel ( overfortolke er naturligvis mit personlige syn på den sag)

Og at sammenligne med lost og al det fra dengang er simpelthen kejserens nye klæder.
At bede folk om ikke at have en uddybende sex i et fælles chat rum, har på ingen måde noget med diktatur og krænkelse af frihed at gøre.

Lad mig spørge.....hvor let tror i det er at bede folk stoppe- se lige en reaktion fordi ' vi' beder dem stoppe via en regel? Så krænker vi frihed??? Stakkels den ene der skal stå alene med det på sine skuldre i en ' fuldbyrdet sex chat' en skønne dag XD

Men det behøver vedkommende ikke nu!!

Stor ros til Eric og Sean for at turde gøre deres job, på en sober og god måde!!!!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Rafaela Tirs 11 Jun 2013 - 18:18

Enig med Cam ^^

_________________
DTBM NEWS!  - Page 2 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 18:25

Jeg vil komme med min lange roman sener, har lige stået og rodet med aftensmad og det skal lige ind før jeg svare Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 19:29

Okay okay, så vil jeg starte fra en ende af.

Først og fremmest syntes jeg det er ubehøvlet og uacceptabelt at nogle bruger på siden rager ned på en anden adminstrator med navn. Det er fint nok man ytre sig om sin utilfredshed, men ikke med navn! Det syntes jeg man bryder en grænse når man taler om høflighed. Det er ikke specielt sjovt for personen det går ud over og det giver heller ikke noget godt signal til nye bruger. Det kan godt være at de ikke læser tingende igennem som ældre brugere skriver, men det ændre ikke på at det ganske enkelt ikke er acceptabelt.

Lidt i samme dur: Der er ingen grund til at nævne navne på brugere. Det har jeg læst en anden bruger også har påpeget og jeg vil så bare give min enighed til kende.

Okay og så til the case:
Først vil jeg sige at jeg kun har skimlæst hvad folk har skrevet fordi jeg stod og lavede mad samtidig. Det er meget krævende for en katestrofekok som mig Razz

I bund og grund handler det hele om hvorvidt man må have seksuelle ting i chatten og ingen personlige problemer. Det har så ledt videre, men det vil jeg tage sener. Først tager vi planten ved roden - eller sådan noget i den dur.
Jeg forstår ikke hvorfor folk er utilfredse med det, for vi kunne lige så godt sige at man slet ikke må have noget seksuelt på hele siden. Det vil i også hidse jer voldsomt op over, men sagen er den at Formotion (udgiveren af dette forum) egentligt slet ikke vil have noget seksuelt indhold på deres sider. Så egentlig kunne de godt komme og lukke siden på grund af det. Jeg mener ikke at i nu skal være taknemmelige overfor de 'gamle' admins eller os der er her nu. I skal bare vide at vi kunne have gjort det for at følge formotions regler til punkt og prikke. Der ville der så ikke have noget at snakke om.
Som jeg også nævnte øverst oppe, så handler det bare om at opføre sig som man normalt gør i et offentlig rum. Jeg ved godt at nogle folk ikke tager det nær så tungt som andre, men derfor skal vi alligevel acceptere folk som de er.
Lad mig tage et eksempel, og med dette vil jeg ikke kradse nogle i øjne eller noget men blot give et eksempel!!!
Cosplayer (ikke nødvendigvis alle) har ikke et problem ved at berøre folk på nogle intime steder som ikke alle 'normale' vil acceptere. Det skal cosplayerne acceptere når de er i blandt andre, ligesom andre skal acceptere at de er cosplayer. Lige netop det ved jeg er et problem, at 'normale' folk ikke acceptere cosplayer, men altså blot et eksempel.
Jeg mener altså at vi alle burde acceptere hinanden og så kan vi altid lave et privat sted hvor vi ikke har nogle regler om sådan noget, men fordi Underworld er et offentlig forum spiller vi altså med offentlighedens regler! Der er ikke mere at gøre ved det og det må folk acceptere om i så vil eller ej.
Der er uskrevne regler - her er de bare skrevne.
... og så videre inden jeg brokker mig endnu mere - beklager, kan blive grebet lidt af situationen Razz

Næste punkt.
Nogle nævner at chatten kan bruges til spil med sin karakter og ja! Det er det da også i den grad! Det er en - i følge mig - skøn blanding af mere personlige ting mellem brugerne og så noget i mellem karakterne. Jeg syntes det er fedt vi har det sådan i chatten og vil være ked af at skulle lave en regel der ændre det.
Jeg forstår ikke hvordan sex pludselig kan ændre så meget ved det. Jeg ved godt vi gerne vil formere os og alt det - men er det nødvendigt at gøre i chatten? Jeg kan se mange emner hvor der ikke er sex i og der er mange karakterer som ikke kun spiller på sex delen og selv dem der spiller på sex delen kan altså også andet! - Ved det af egen erfarring. Alle karakterer handler om flere ting, ikke kun sex eller vold.
Ting der former en karakter er ikke ting der sker i chatten - har jeg endnu ikke oplevet - det er kun igennem emner - så ser endnu mindre grunden til hvorfor folk er så irriteret over hvorfor folk mener det hindre ens karakter i udvikling ... eller hvad i nu sagde. Det korte og det lange: Der er absolut ingen holdbar god undskyldning for at man mister noget stort i sin karakter ved ikke at kunne have sex og i så fald, vil jeg bede vedkommende putte lidt ekstra kød på karakteren.

Følgende punkt er en blanding af to punkter, både omhandlende admins rolle og hvilke side af historien.
Som admin er det livsnødvendigt at kunne se tingende fra flere vinkler af - og det er også personligt vigtigt for mig at jeg ser objektivt på tingende men også personligt til tider. Alle ønsker at tænke rationel på tingende og for en admin er det virkelig vigtigt netop at kunne dette. Derfor er min holdning ud fra det jeg føler er rigtigt, men det er alles, så mere er der ikke i det. Videre ... suk, beklager jeg ikke kan være kortfattet, har forsøgt Smile

At nogle føler sig stødt over ikke at må have sex i chatten (sådan vælger jeg at udtrykke det, ikke at det nødvendigvis er det) forstår jeg ikke. Jeg forstår folk kan være stødte over at der er sex i chatten og det acceptere man. Jeg sagde en gang kondom i min farfars ... øh ... ja, hvor han kunne høre det, hvilke resulterede i at han pludselig så meget underlig ud i ansigtet. Det er 'normalt' for os unge i dag at være mere afslappet med ord som beskriver ting relateret til sex. Det er det ikke for gamle og derfor sidder jeg ikke og bladre op om hvordan mit sexliv er. Jeg acceptere at sådan er det ikke for min farfar, selvom jeg kan syntes det er sneversynet og forstokket.
Jeg har svært ved at se situationen fra den anden vinkel af, det må jeg ærligt indrømme. Jeg kan se det krænker ens frihed og den er jeg ellers meget glad for, men det hedder også "Frihed under ansvar!"
Jeg mener denne side har mange friheder til sidens brugere. I må teknisk set have sex til højre og venstre, dræbe og flå hinanden i stykker, skrive - næsten - som i vil og alt andet. Kun jeres fantasi sætter grænser. Derfor forstår jeg ikke at i lige ved denne regel er så vrede og syntes det hele er uretfærdigt. Jeg ved man ofte fokusere på det dårlige, men derfor er det ikke umuligt også at tænke på det gode! Som jeg også sagde i chatten prøver mig og Sean ikke at ødelægge spillet for jer, men at gøre det sjovere for jer.
Jeg er typen der har brug for styr på tingende og kunne uden problemer finde på masser af retningslinjer og ting man skulle være opmærksom på, men det vil ikke være sjovt for nogle. Jeg lader derfor, for jeres skyld, spillet være som det er. Fordi det handler om at i skal have det sjovt og så må jeg bare sluge kamelen og være glad for at siden har glade brugere, for det er for mig vigtigst. Så må andre ting gerne lige svipse i svinget, så længe folk er glade! *Vipper glad i sin optimistjolle*
... okay, det handlede semi om det første emne ... og det blev alligevel opdelt. Så nu kommer admins rolle! Yey! Wink

*Dyb vejrtrækning* Der er meget at skrive ... o.o ... undskyld >.<
Admins rolle kan defineres på mange måder og jeg har slet ikke tænkt mig at gå igennem det hele, for denne post er allerede alt alt for lang til at jeg tror nogle (udover Camille der føler det er en pligt) kommer til at læse til enden Razz
Ja, igang: Admins rolle er i lige dette tilfælde at holde styr på alle brugerne. Ligesom i en børnehave. At holde øje med at børne ikke slår, sparker eller bider hinanden. Derfor skaber vi nogle regler som børne skal følge for at alle kan have det godt.
Nogle forslår vi kunne have lavet en afstemning og det gør jeg også hvis jeg høre flere klager fra brugerne og ikke bare et par stykker der er meget ivrige. Flertallet bestemmer, sådan er det bare. Det hedder demokrati - ja det gør det faktisk og handler om at flertallet bestemmer.
Vi admins har, som Sean siger, en del beslutninger at tage. Nogle sender vi ud til jer, andre vælger vi selv at tage, for som en anden bruger, så vil det tage ekstremt lang tid at få gennemført ting. Lad mig komme med et eksempel:
I danmark har vi demokrati, hvor der skal være flertal for tingnede går igennem. I Kina kræver det bare at en højtstående i regeringen syntes noget og så bliver det gennemført. På den måde kan de lave og bygge ting meget hurtigere end i Danmark, fordi vi først skal have det igennem dit og dat. Skal vi bygge en bro? I kina vil den stå færdig på nogle uger mens det i Danmark vil tage flere år, måske næsten årtier!
Dette er blandt anden grund til at jeg syntes det er fair - på alle sider - at admins tager beslutninger udenom brugerne. Simpelthen fordi tingende ellers vil gå langsomt.

Godt, tror ikke der var mere at skrive og i så fald har jeg glemt det.
Folk er meget velkommen til at kommentere og komme med uenighed, jeg diskutere gerne men skal ud og smadre biler (kørelektion) så cirka to timer her sener i aften vil jeg være væk og af gode grunde ude af kontakt. Så fyr løs, men gør det i en sober tone. Så bliver alle så glade ... jeg gør i hvert fald Smile

... og nej, jeg er ikke sur! Vær ikke bange får at jeg flår hoved af nogle fordi de har en anden mening, de skal jo også accepteres ... og nu stopper jeg.
*Tager tape på munden* Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Rafaela Tirs 11 Jun 2013 - 20:13

Helt enig Eric ^^


(Svarede kun fordi du brokkede dig i chatten Wink Ej ^^ )

_________________
DTBM NEWS!  - Page 2 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tirs 11 Jun 2013 - 23:23

Fedt! Very Happy
Jeg sagde da intet! Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Rafaela Tirs 11 Jun 2013 - 23:25

Nej nej sikkert Wink

_________________
DTBM NEWS!  - Page 2 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Demetri Tors 13 Jun 2013 - 15:10

Seriøst... Kan i ikke bare stoppe den her tråd nu.... der har ikke været problemer siden og sådan er det....


Gider virkelig ikke snakke om det mere....

Føler at jeg bliver sat op som en idiot og en klam person.
Demetri
Demetri

Antal indlæg : 830
Reputation : 9
Bosted : .
Evner/magibøger : Formskifter.

Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Gæst Tors 13 Jun 2013 - 15:15

Dementi....det har jeg ALDRIG tænkt, ment eller følt om dig.
Jeg lyver ikke, det VED du også.

Jeg vil slet ikke ind i episoder, brugere eller  den slags shit....
Jeg taler om reglen helt generelt Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

DTBM NEWS!  - Page 2 Empty Sv: DTBM NEWS!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum