Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
diskution om børn - Page 2 EmptyIgår kl. 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
diskution om børn - Page 2 EmptyIgår kl. 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
diskution om børn - Page 2 EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
diskution om børn - Page 2 EmptyMan 29 Apr 2024 - 10:24 af Lori

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
diskution om børn - Page 2 EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
diskution om børn - Page 2 EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
diskution om børn - Page 2 EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
diskution om børn - Page 2 EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
diskution om børn - Page 2 EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Edgar
diskution om børn - Page 2 Voteba13diskution om børn - Page 2 Voteba14diskution om børn - Page 2 Voteba15 
Abigail
diskution om børn - Page 2 Voteba13diskution om børn - Page 2 Voteba14diskution om børn - Page 2 Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164684 indlæg i 8727 emner

diskution om børn

5 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 19:27

Det var om ' julegaveønsket ' xD
* peger til mit forrige indlæg , nederst*

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Delilah Ons 4 Dec 2013 - 20:08

HAHHAHAHAHHAHAHHAHA! Nej, jeg klarer mig HELT fint uden diverse sexlegetøjsting! Sådan nogle ting kunne jeg så IKKE finde på xD

Hun er 15, og er både storryger og ryger også hash lejlighedsvist. Derudover drikker hun alt for meget efter min smag - ikke så meget fordi hun drikker, mere fordi hun gør det i skoletiden, hvilket jeg synes er uacceptabelt^^
Altså, dem hun går i seng med er for det meste mellem 20-27(de tror så hun er 18-19 stykker da hun har et ret modent udtryk), så jeg har aldrig påstået at hun var normen eller normal på nogen måde!
Hun er .. Ret langt ude. Men hun følte sig klar da hun havde det første gang, så det tror jeg egentligt er fint nok. Personligt var jeg overhovedet ikke klar som 12-årig, men sådan er det jo individuelt - som sagt! xD

_________________
diskution om børn - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 20:57

JEg forstår det stadig ikke, Cam...Hastigheden? jeg er ikke med...

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Delilah Ons 4 Dec 2013 - 21:04

Camille skrev:eller ønsk dig en dildo med indstillig hastighed i julegave xD

_________________
diskution om børn - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 21:29

Nu kan jeg altså ikke lige dy mig for at smide en lille kommentar ind. Jeg har ikke læst det hele.

Egentlig vil jeg også sige man først skal starte når man er klar, men så sidder jeg og grubler lidt mere over det (kan ikke helt afgøre om det er godt eller dårligt xD ) for så at komme frem til at selvom man er tolv år og føler sig klar, så kan det være at man slet ikke er klar.
Der er jo mange faktorer der kan spille ind på om man vil kalde sig selv for 'klar'. Måske bliver man ubevidst presset fra ens venner, eller hvis man tager Dahlias eksempel, at man mener at have sex er en del af ens image.

... og nu jeg er i gang, så fortsætter jeg altså bare (i kan godt stoppe med at læse nu, hvis i ikke gider mere xD )
Sex er jo der for at viderfører vores art, mennesket, som er et dyr, om man så vil kendes ved det eller ej. Det handler slet ikke om nydelse og for mange dyr indbefatter det ikke nydelse. Det er kun tilfælde for Delfiner - og mennesket.

Mennesket er klar til at føre arten videre når henholdsvis manden og kvinden er gået videre til den næste udvikling. Igen: Mennesket er nu KLAR til at føre racen videre.
Det er så bare en moderne idé vi har fået at man først venter med det til en bestemt alder, fordi vi har nogle etiske love der siger dit og dat.
Der var jo en gang hvor det at kvinder viste nydelse var et tegn på sygdom, hvilke jo så kan sige lidt om vores videnskab den gang.

Men det korte og det lange: Klar kan defineres på forskellige måder, afhængigt af hvilke samfund og kultur man lever i, og selvfølgelig hvad hensigten er. I dag får vi stadig børn for at føre racen videre, men det er ikke lige dét vi tænker på når vi ligger i sengen.

... og bare lige for at gøre det klart: Jeg går ikke ind for at folk skal have sex før de selv føler de har fundet en partner de er trygge ved og at de selv føler sig trygge ved det hele, så tryg som man nu en gang kan blive. Hvis man er tolv år, er det vel fint nok, selvom jeg da nok vil kigge en ekstra gang, men folk har jo sine egne grunde ... og så glemte jeg rasten af det jeg ville sige, hvilke sikkert er fint nok.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 21:47

12 år og moden følelsesmæssigt så man kan gå helhjertet ind i sex ...
Min søster er 13 , og gider ikke engang hold hånd med en dreng. Hun er ellers meget ansvarsfuld og moden , med finder de ting uinteressante.
Hun spiller spil , ser film, og ja...hun fniser med veninden hvis de læser noget frækt.... Men derfra og til at være klar til sex er der et spring.

Og Wizz .... Det er ikke kun etiske pjattede regler.
Vi har udviklet os og ved mere om den menneskelige psyke. Børn skal ikke have sex , hverken med andre børn eller voksende. Det er forkert.
Og i de samfund hvor børne brude osv ses , er det da dybt dybt tragisk - og de ser heller ikke ud til at stråle af glæde. De ville nok langt hellere bo i dk , trygt og godt. Masser af kærlighed , mad og slik og en fed ps3 , istedet for ar producerer små børn til rismarker. O.o

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 21:50

Nåe den gave...-.-

ikke alle er som din lillesøster, Cam Wink just saying.

*Prøver forgæves og stædigt ikke længere at blande sig i diskussionen, da jeg alligevel intet mere har at sige*

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Rafaela Ons 4 Dec 2013 - 21:54

Det ville da også være utroligt hvis alle var som hendes lillesøster eller som mig der ventede til jeg var over 18 xD

_________________
diskution om børn - Page 2 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 21:56

Hun brugte hende bare som et eksempel Smile

Jeg er glad for jeg er som mig ^^
Jeg har mine fejl og...dårlige sider/ting, men det har alle vist. Man ønsker sig vist altid det modsatte af hvad man har ^^

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Rafaela Ons 4 Dec 2013 - 22:01

Har man altid et eller andet sted ^^
Sådan er livets gang. Man må lære af sine fejl og leve med dem ^^

_________________
diskution om børn - Page 2 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 22:01

Nej, men jeg garanterer dig for at hendes udvikling er langt mere sund og harmonisk (- og følger forløbig gennemsnittet- ) end end på 12 eller derunder der oplever sig som moden nok til at have sex.

Der er masser af psykologi bøger , udviklings bøger , teorier om alverdens ting - og ingen af dem anbefaler børn på 12 eller derinde at være seksuelt aktive .
Mon ikke der er en grund til det? At det er meget sjældent at man i den alder er moden nok ?

Jeg ved vi ser forskelligt på det, og netop derfor er det en spændende debat.

Hvis børn på 12 er modne til sex , skal det kun være med jævnaldrende ? Er det så ok.
Eller man en på 25 hoppe med på galajen ?
Hvis pigen på 12 er tryg ? Eller drengen er ?

For mig er man bare ikke udviklet nok , følelsesmæssigt eller fysisk til den slags.
Og slet ike i vores kultur, hvor man færst er voksen som 18 , og man ( gudskelov ) for lov at leve som barn. ( generelt ) Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 22:05

Camille, ta' dig dog sammen kvindemenneske! Alle ved at PS4 er det nye, sammen med Xbox One. C'mon. Har du levet i en bobbel? <3

For ikke særlig mange år siden (+/- hundrede) var man voksen når man blev tretten. Man måtte ryge og have sex. Den gang man ikke blev mere end fyrre år var man endnu mere voksen som trettenårig, så det var sgu bare med at komme i gang med at føre racen videre.
Det er i det moderne samfund at man har indført teenagere, som er umoden og ikke burde have sex, ifølge et et vestligt samfund, med undtagelse af USA.
Mange af os på siden, hvis ikke alle, er vokset op med at børn ikke skal have sex. Sådan er det meget bredt i hele verden og sådan har det været i mange tusinde år, spørgsmålet har bare været hvornår mennesket er gået fra barn til voksen.
I gamle dage, var man voksen når kvinden udviklede sig. nogle steder var det først når man blev seksten, andre når man var tretten. Uanset hvad, var man på det tidspunkt kvinde og kunne have sex uden samfundet så skævt til det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 22:06

Camille skrev:
For mig er man bare ikke udviklet nok , følelsesmæssigt eller fysisk til den slags.
Og slet ike i vores kultur, hvor man færst er voksen som 18 , og man ( gudskelov ) for lov at leve som barn. ( generelt ) Smile
SE! DER NÆVNER DU DET SELV!!! KULTUR! KULTUR! KULTUR!!!!! bounce 

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 22:08

Cam...

Problemet for mig er at jeg...Går meget ind for personlig frihed. At alle er individuelle og forskellige, for det er hvad der er med til at gøre os unikke. Derfor jeg har jeg det meget svært med at generaliserer...Også selv om jeg måske selv gør det en gang i mellem.

Det lyder for mig som om... At når du mener det er forkert, så kan det bare ikke være anderledes. Og der bliver jeg automatisk trodsig, også selv om jeg måske er enig. Har vi nu steget alderen fra 10 til 12, fordi jeg gav dig ret ved de 10 år? Hvor mange år går vi så op næste gang eller er du bare ude på at snyde dig til at få ret?
JEg bliver trodsig. Selv om folk siger ting, skriver ting, undersøger ting...Så kan jeg altid bedst lide når der er en lille mulighed for at tingene ikke altid er som folk siger.
Der er en mulighed for at folk, også på de 12-13 år, måske føler sig klar til sex, selv om nogen nok skal modsige dem. Men de ved bedst selv hvordan de har det. Derfor taler jeg for det er individuelt. Ja, vi kan have vores meninger, men personen selv ved bedst hvordan denne har det og det kan ikke diskuteres.
Selv om de er unge, selv om de er børn eller på grænsen til teenager, er de stadig tænkende og udviklende. Jeg syntes bare man skal passe på med ikke at tage beslutningerne for dem. Selvfølgelig skal de beskyttes - Lære om hvad der kan ske, så de selv kan lære at tage en rationel beslutning, men...De er stadig tænkende. Mere end folk husker eller ser dem som.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 22:11

Eric skrev:
For ikke særlig mange år siden (+/- hundrede) var man voksen når man blev tretten. Man måtte ryge og have sex. Den gang man ikke blev mere end fyrre år var man endnu mere voksen som trettenårig, så det var sgu bare med at komme i gang med at føre racen videre.
Det er i det moderne samfund at man har indført teenagere, som er umoden og ikke burde have sex, ifølge et et vestligt samfund, med undtagelse af USA.
Mange af os på siden, hvis ikke alle, er vokset op med at børn ikke skal have sex. Sådan er det meget bredt i hele verden og sådan har det været i mange tusinde år, spørgsmålet har bare været hvornår mennesket er gået fra barn til voksen.
I gamle dage, var man voksen når kvinden udviklede sig. nogle steder var det først når man blev seksten, andre når man var tretten. Uanset hvad, var man på det tidspunkt kvinde og kunne have sex uden samfundet så skævt til det.
Enigenigenig!
Sorry, men det er jeg. Det varierer meget, alt efter hvem du spørger og den kultur de kommer fra. Hvem skal sige hvad der er mest rigtigt? I dag har man så travlt med at kontrollerer, styre og sætte regler for alt...

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 22:16

Sean skrev:Cam...

Problemet for mig er at jeg...Går meget ind for personlig frihed. At alle er individuelle og forskellige, for det er hvad der er med til at gøre os unikke. Derfor jeg har jeg det meget svært med at generaliserer...Også selv om jeg måske selv gør det en gang i mellem.

Det lyder for mig som om... At når du mener det er forkert, så kan det bare ikke være anderledes. Og der bliver jeg automatisk trodsig, også selv om jeg måske er enig. Har vi nu steget alderen fra 10 til 12, fordi jeg gav dig ret ved de 10 år? Hvor mange år går vi så op næste gang eller er du bare ude på at snyde dig til at få ret?
JEg bliver trodsig. Selv om folk siger ting, skriver ting, undersøger ting...Så kan jeg altid bedst lide når der er en lille mulighed for at tingene ikke altid er som folk siger.
Der er en mulighed for at folk, også på de 12-13 år, måske føler sig klar til sex, selv om nogen nok skal modsige dem. Men de ved bedst selv hvordan de har det. Derfor taler jeg for det er individuelt. Ja, vi kan have vores meninger, men personen selv ved bedst hvordan denne har det og det kan ikke diskuteres.
Selv om de er unge, selv om de er børn eller på grænsen til teenager, er de stadig tænkende og udviklende. Jeg syntes bare man skal passe på med ikke at tage beslutningerne for dem. Selvfølgelig skal de beskyttes - Lære om hvad der kan ske, så de selv kan lære at tage en rationel beslutning, men...De er stadig tænkende. Mere end folk husker eller ser dem som.
Er delvis enig. Det er ikke alle der ved hvad der er bedst for dem selv. I mange tilfælde ved man det selv, men det betyder ikke alle. Dette gælder for alle, både du og jeg. Netop derfor at det godt med en hjælpende hånd til at guide.

... og bare for at slå det fast igen: Jeg går ikke ind for at tolvårige har sex, generelt, men der er selvfølgelig undtagelser. Det er det der det hele så interessant! Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Ons 4 Dec 2013 - 22:23

Min påstand er at et barn på 10-12 år ikke er kompetent til at vurderer om de er klar til sex , hvis de mener at være det. Så må der ( meget ofte) ligge nogle andre ting bag. Nogle usikkerheder,  tvang, kriser , identitets ting ... Normale harmoniske børn på 12 har ikke sex. Det er minoriteten og ikke flertallet .
( Sean ... Børn har ikke den samme personlige frihed , af netop den årsag - de er ikke modne , hjerne mæssigt eller på anden sigt , de kan ikke konsekvens beregne , derfor har voksene ansvaret - og lavalderen er sat for de skal være i stand til at kunne tage gode beslutninger , så de er forholdsvis modne ) Smile

Og hvis man som barn er guidet ned af en forkert vej , så er det ikke personlig frihed jeg vægter , men beskyttelse af barnet.

Og ja , jeg mener at det er forkert at børn i den alder har sex , og ikke fordi JEG personligt mener det.
Psykologer og loven støtter da op omkring den del.
Smile

Og Eric , ja ... Jeg snakker om kultur , men tager mit udgangspunkt i vores kultur... Og ja , før blev børn hurtigere voksende - man døde også langt før !
I dag kan vi også både læse og skrive og ikke kun tegne flot på væggene. Så læg din kølle væk xD

Hvem skal sige hvad der er rigtig .... Mig åbenbart ?
Det er ikke rigtigt og ikke okay at børn har sex.
Det står jeg stolt ved 120 procent.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Ons 4 Dec 2013 - 22:51

Og da denne diskussion ikke føre nogen vegne, prøver jeg igen bare at sige: jeg lader den ligge. Vi er enige om at være uenige.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Delilah Tors 5 Dec 2013 - 17:49

Cam, jeg forstår ikke helt hvorfor du har noget imod at barnet vælger selv hvad der er rigtigt for det?

(Sorry Sean, men teknisk set har DU ladet det ligge .. xD)

Personligt går jeg utroligt meget ind for at man skal have personlighed frihed til at gøre hvad man vil, og at man så må tage konsekvenserne af hvad man gør hvis det er forkert.
Selvfølgelig er der en grænse, men for mig ligger den grænse ikke ved at 12-årige ikke må have sex, hvis de føler det er det rigtige for dem. Hvis de er klar, så lad dem. Det er deres valg^^

_________________
diskution om børn - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sean Tors 5 Dec 2013 - 19:01

Ja Smile

Vi må se hvor længe jeg kan holde den...Men i kender jo min mening, så tror bare jeg "nøjes" med at læse med og nikke til at være enig med dig Wink

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Delilah Tors 5 Dec 2013 - 19:11

Jeg tror ikke du kan holde den længe xD

_________________
diskution om børn - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Tors 5 Dec 2013 - 20:07

Seriøst del ? Spørger du hvorfor et barn ikke selv må bestemme ?
På hvilke grundlag mener du at et barn på 12 år selv er istand til at vide hvad der er godt for dem ? Hvis børn på 12 år ikke have rammer sat og nogle der guidede dem i deres gøre mål , Hvordan tror du så de ville gebærde sig?

Et barn skal ikke bestemme når det er 12 år.
De kan ikke betegne eller gennemskue konsekvenser af valg.
De er ikke psykologiske modne eller har tilstrækkelige erfaringer til at læne sig op af.
Derfor har de voksene omkring sig til at støtte og vejlede.
Og til at bestemme / trække nogle grænser op for børnene.

Børnesex er ulovligt. Og jeg TROR ikke det er for at generer eller drille børn.
; )

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Delilah Tors 5 Dec 2013 - 21:01

Jeg siger ikke de skal have frie tøjler Cam, og jeg siger ikke de ikke skal have nogle til at vejlede og guide dem. Men det irriterer mig grænseløst at du siger:
Camille skrev:Et barn skal ikke bestemme når det er 12 år.
De kan ikke betegne eller gennemskue konsekvenser af valg.
De er ikke psykologiske modne eller har tilstrækkelige erfaringer til at læne sig op af.
Så du siger faktisk at børn er dumme, og ikke kan tænke sig til at hvis de slår de store børn så slår de store børn nok igen? Børn er ikke dumme. Bare fordi de når en vis alder betyder det ikke at det siger "pling" og pludseligt er de kloge, modne og har ikke længere brug for vejledning fra de voksne "vise" folk.
Det er ikke sådan det fungerer. Børn kan sagtens se konsekvenser af deres handlinger - de kan måske ikke se at hvis de ikke laver deres lektier nu, så består de måske ikke den næste prøve og får dårlig selvtillid og bliver dårligere og består ikke de næste prøver eller eksamens - og så videre. Men de VED godt at når man gør noget der er dumt, så sker der noget dumt. Den kan de sagtens lave^^
Sorry hvis jeg lyder lidt hård, men det irriterer mig grænseløst at "voksne" tror de er så meget bedre og klogere end børn. Ja, de har mere livserfaring og kan selvfølgelig træffe mere overvejede beslutninger osv - men de er ikke guder der ved hvad der er rigtigt og forkert. Jeg kan sagtens se det fra din side, men når du siger det på den måde, så lukker jeg fuldstændigt af^^

_________________
diskution om børn - Page 2 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Gæst Tors 5 Dec 2013 - 21:34

Jeg er da ked af jeg irriterer dig, Del...
Men jeg er nu meget seriøs nær jeg mener at børn på 12 år ikke skal bestemme selv.
Der ER jo forskel på børn og voksende.
Og modenhed er en af de meget afgørende forskelle, efter min mening....de mere komplekse konsekvens beregning kan man faktisk først i de meget sene teen år, det står i psykologi bøger....ikke noget jeg opfinder.

Men...så prøv at forklar mig forskellen på et barn og en voksen , hvis vi ikke taler højde??
Jeg er nemlig helt seriøs når jeg mener at et barn på 12 slet ikke besidder det overblik og den psykologiske modenhed til at bestemme over sig selv.
Og jeg tror ikke på der findes mange VOKSENDE der vil argumenterer for at det er en god ide at lade børn på 12 bestemme fordi de skal have personlig frihed.
Medindflydelse og medbestemmelse....vand jeg oz mener de skal have, naturligvis.
Men ja....de voksende bestemmer....ikke fordi børn er dumme ( det har jeg vist aldrig sagt) men fordi de er BØRN....og jeg mener der er en vigtig modenheds forskel...og parathed til at stå med det ansvar der medfølger af selv at træffe valg, og det ansvar skal ikke placerer på et barn( efter min mening)

Der er en seksuel lavalder ...hvorfor mon?
Der er en alder for personlig myndighed...

Jeg er helt med på vi ser det her forskelligt....og det er ret spændende.
Jeg er forundret over du ikke mener voksende er mere kompetente, mere udviklet i modenhed og har bedre forståelse for hvordan de selv er skruet sammen....og dermed bedre i stand til at træffe beslutninger på egne vegne, end børn er.
Det er vel derfor børn er de voksenes ansvar ?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Tristan Tors 5 Dec 2013 - 22:02

Hey wow wow. Sean specielt dig. Hold lige tonen. Have ondt af fremtidige børn ? av av.

Der er forskellige syn på sagen åbenlyst, og jeg må være tilbøjelig til at give Camille ret.
Et barn på tolv er i en alder hvor livets forpligtelser ikke skal være noget de skal have på deres hoved. De skal lege og være fjollede og barnlige så længe de kan. Så snart teenage årene (som officielt er fra 13-19) så begynder den seksuelle udvikling. Det betyder at 'børnene' for seksual undervisning i skolerne, og for en ide om hvad sex egentlig er.

Rent psykovidenskabeligt er børn som i en alder af 12 er sex fixerede ikke kommet ud af en fase der ligger underbevidst og langt tidligere i livet. Det kan oftes skyldes problemer med forældre i opvæksten, også er der noget galt.

Personlig frihed handler ikke om hvad du kan gøre her og nu, men om hvad du kan opnå. Du ville vel forhåbentlig heller ikke lade et 12 årigt barn få en tatovering eller køre en bil? Eller stemme for den sags skyld ?
De er ikke dumme, men de er ikke modne nok til at overskue konsekvenserne af deres handlinger, derfor er de også stadig under forældres tilsyn.

Helt ærligt synes jeg det er en fuldstændig syg tanke at lade et barn, som knap nok ved hvad beskyttelse og sexsygdomme er, begive sig ud i en verden drevet af lyst og begær på den måde sex er.

_________________
The man himself - Tristan Cambell Wonder
Tristan
Tristan

Antal indlæg : 1166
Reputation : 4
Bosted : Han har arvet den gamle nisse Asmodeus hytte og sat den i stand.
Evner/magibøger : Lidt tricks med noget elektricitet... Ud over det utrolig heldig til tider .

Tilbage til toppen Go down

diskution om børn - Page 2 Empty Sv: diskution om børn

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum