Login

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1162

Årstid | Forår

Måned | Maj

Top posting users this month
Valerya

Lori

Fenrer

Sean

April

Misha

Althorn

Vetis

Micah

Malte

Statistics
Der er i alt 258 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Blakely

Vores brugere har i alt skrevet 152861 indlæg in 7929 subjects

et uventet sammenstød - Althorn

Go down

et uventet sammenstød - Althorn

Indlæg by Larlii on Tirs 15 maj - 16:16

Sted: en lysning, to timers gang vest for Forestina
Tid: tidlig formiddag
Vejr: tørt og delvis solsin, samt en blid brise
@Althorn

Larlii nød at være ude så tidligt på dagen. Duggen lå endnu på græsset i skovbunden og blinkede i de solstråler som kom ned imellem de forårs grønne trækroner.
En blid og dyb brummen fik hende til at se smilende over imod et stort gammelt egetræ, hvor den grønne drage som havde fuldt hende igennem mange år, lå og slappede af.
Som han lå, med hoved og halen foldet omkring kroppen, fyldte han ikke meget og hans grønne nuancer kunne skjule ham for de fleste blikke.
Hun forsatte med at samle forskellige spiselige urter og lægeurter. Nogle af dem ville hun selv bruge og andre ville hun sælge.

Imens hun samlede urter, gik hendes tanker til hendes kusine, som havde forladt hendes selvskab i efteråret for at hjælpe sin ven og leder med at rede deres klan.
Hver dag der gik håbede hun at det var lykkes for dem, samt at kusinen havde haft held med at finde kærlighenden igen.

//Vil være taknemlig hvis vi kan holde sproget dansk Smile Der er ingen krav om lange indlæg, da jeg selv har en tildens til at skrive korte/mellem lange svar//

Antal indlæg : 42
Evner/magibøger : Naturbogen

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: et uventet sammenstød - Althorn

Indlæg by Althorn on Tors 17 maj - 14:10

Althorn havde som altid været tidligt oppe, og dette på trods af at det her var en af de få dage, der ikke var planlagt det helt store for ham. Ingen større pligter idag, det var alt sammen ting der godt kunen vente lidt, så han tillod sig at tage en 'fridag' fra de kongelige pligter. Det var vel også lidt en bonus ved at være regenten - han kunne lidt selv bestemme hvornår han ville arbejde på tingene, så længe det blev gjort til tiden. Han havde derfor taget en sen morgen ridetur ud fra Forestina på ryggen af Ílthar, hans trofaste elg, med Nínim siddende på hans skulder - den lille minidrage puttede sig tilfredst ind mod ham og lagde sig til at sove mens de red afsted i et roligt tempo.

Det var her hvor han efter et par timer, et godt stykke tid før andre elvere ville have opdaget det, hørte den umiskendelige lyd af en der indsamlede nogle planter. Da Althorn trods alt var nysgerrigt anlagt, og langt de fleste her i skoven ikke ville turdelægge en hånd på ham, så gelejdede han Ílthar i retning af lyden, i et roligt trav, der først stoppede da de var indenfor synsvidde af den kvindelige efter. "Mae g'ovannen," hilste han derefter på hende, som det var normen - og med et lille smil på læberne.

// Mae go'vannen = vel mødt, på elvisk. Outfit + kronen.
Althorn
Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 34
Evner/magibøger : The Book of Light, Enhanced Senses.

Vis brugerens profil

Indlæg by Larlii on Tors 17 maj - 20:16

Larlii hørte lyden af hove der løb hen over skovbunden, men skænkede det ikke mange tanker, før en mandlig stemme hilste på hende. Hun så i retningen af stemmen imens hun rejste sig. Dog nåede hun ikke at rette sig helt op, før hun gispede og skyndte sig at neje ærbødigt med højre hånd hvilende over hjertet, samt respektfuldt bøjede hoved.
"Mae g'ovannen, amin haran." Larlii var forunderet over at kongen af skovelverne pludselig var foran hende. Hun huskede forskellige gange hvor hun havde set nogle glimt af ham forskellige steder i byen, men hun havde holdt sig på lang afstand, eftersom hun ikke var af adelig slægt.
"Hvor med kan jeg være Dem til tjeneste?" Hun blev i denne nejdende stilling af respekt.

Fafnir løftede sit ene øjenlåg halvt og rettede det mørke grønne øje imod den nyankommende, men blev ellers liggende uden at røre en muskel. Han fuldte også hvordan Larlii reagerede på denne og besluttede sig for at det ikke var nødvendigt at foretage sig noget.

// Mae g'ovannen haran = vel mødt, min konge. Kjole - forfra, Kjole - bagfra

Vis brugerens profil

Indlæg by Althorn Yesterday at 0:40

Althorn smilede blot let som den kvindelige elver vendte sig om da hun hørte ham, men sukkede dog indvendigt da han så hende gå direkte til at neje, med det bøjede hoved. Selvfølgelig var det normen, men det var stadig en af de ting han hadede mest ved at være royal - han kunne ikke lige at føle sig hævet over andre, eller at andre følte han var. Derfor løftede han blot en hånd som tegn til at hun skulle stoppe. "Intet af det der når vi er ude fra byen. Det er unødvendigt." sagde han stille og roligt, før han trådte ned fra Ílthar, løb hånden gennem manken en gang, før han vendte sig om mod hende igen.

"Jeg ville ikke noget videre specielt. Jeg blev blot nysgerrig da jeg kunne høre nogen herhenne," sagde han ærligt, med et blidt og venligt smil til hende. "Så jeg besluttede mig for at undersøge det nærmere." han lavede igen en kort gestus med hånden, for at få hende til at rejse sig op igen. "Intet behov for at vise al den respekt. Jeg er ikke bedre end Dem." det var i alt fald hans egen mening - en lidt anden end hvad hans far havde haft da han var konge, men Althorn var nu af den mening at alle skovelvere var præcis lige så meget værd som ham selv - hverken mere eller mindre. Alle var ligebyrdige.
Althorn
Raceleder
Raceleder

Vis brugerens profil

Indlæg by Larlii Yesterday at 19:41

Hun løftede hovedet en smule og så lidt forvirret på ham ved hans ord om at det var unødvendigt uden for byen. Hun lyttede til han, da han fortalte hvorfor han var her, men rettede sig dog først op, da hun så gestussen med hånden og hans ord om at der ikke var behov for den respekt.

Alt dette kom bagpå hende. Hun havde aldrig i sit liv regnet med at kongen ville være sådan udenfor hoffet. En tanke slog hende kort, at han var helt anderledes end hvad hun havde hørt fra andre, som havde været sammen med kongen. Hun kunne ikke helt skjule det smil som efterfulde tanken. Hun bøjede hovedet en smule mens hun talte.
"En hvis form for respekt er altid nødvendigt, når man står overfor en højre stående end en selv. Deres majestæt. Alt andet vil være utilgiveligt, særligt hvis det blev opdaget."

Fafnir, som fulde med i deres samtale, havde opdaget den lille drage som var sammen med kongen. Han løftede sit hoved og en blød spinden fra ham fik Larlii til at smile kærligt til ham.
"Deres majestæt, må jeg præsentere min ven, Fafnir. Han er en af de sjældne grønne drager fra Emerald of Dreams." Fafnir rejste sig og ventede pænt på kongens reaktion. Stående var Fafnir en meter over skulderen ved forbenet og to en halv meter lang fra snude til halespids.
Fafnir bøjede hovedet en smule som hilsen, hvorefter hans opmærksomhed igen var på den lille drage. Larlii smilede bredt.
"Han spørger til den lille drage, som de har med."

Vis brugerens profil

Indlæg by Althorn Today at 13:02

Selvfølgelig lagde han godt mærke til det forvirrede udtryk. Det var der næsten altid når han bad folk om at slappe af med alt det der ekstra respekt - men det stoppede ham dog ikke i at frabede sig det. Det kunne godt være han var født ind i en royal familie, men han havde virkelig aldrig følt sig højere hævet end andre, og det havde han heller ikke lyst til. Hvilket det lod til at mange havde svært ved at forstå... Måske fordi der var så mange der selv ville ønske de havde kronen, og alt hvad der fulgte med den? Det var jo en mulighed.

Han åndede dog lettet en smule op da hun rettede sig op igen, og sendte hende et blidt smil. "Jeg ved nu ikke hvor utilgiveligt det ville være... Når det er mig selv der beder om det." sagde han blot, og rettede en smule på sit tøj, nu han var kommet ned af elgen. "Derudover er vi de eneste herude - så hvem skulle dog overhøre det?" hans smil blev lidt varmere, men dog stadig blidt og venligt.

Han drejede dog hovedet og så over på Fafnir, da hun introducerede ham. Han smilede og bukkede hovedet let i hilsen til dragen, som den bøjede sit eget hoved til ham, før hans øjne gled ordenligt over ham - de smukke skæl, flotte horn, stærke vinger, den lange hale... Alt i alt et prægtigt væsen. Alt imens rørte hans egen lille drage, Nínim på sig, tittede rundt om hans hoved for at se på den større drage alt imens han lagde hovedet på skrå af ren nysgerrighed. Althorn løftede en hånd op til Nínim, og som altid kravlede dragen så fra hans skulder hen på hans arm, for derefter at strække sig en smule ud mod den anden drage som den sniffede luften en smule. "Det her er Nínim," forklarede Althorn med et let smil, som han kørte en finger ned af den lille drages ryg. "Jeg fandt ham for... Tja... Det er vel næsten to hundrede år siden nu. Han var helt alene ude i skoven." kun en god ting at drager, ligesom elvere, også havde en meget lang levetid, uanset størrelsen.

// Nínim - dog er han lige en halv til hel gang større.
Althorn
Raceleder
Raceleder

Vis brugerens profil

Indlæg by Larlii Today at 13:34

"Hvis det er hvad de ønsker, deres majestæt, så skal jeg forsøge at efterkomme det." Hun nøjedes med at bøje hovedet let, som et lille nik, selv om det kostede hende en del kamp for ikke at knæle ned. Den lille drages tilsynekomst fjernede dog hurtigt et hvert tilløb til ærbødighed i hende.
Han var så bedårende, at hun ikke kunne andet end smile kærligt til ham. Larlii havde altid haft en svaghed for unger og mindede hende en hel del om de andre unge drager som havde levet sammen med Fafnir.
"Hvor er han bedårende. En virkelig skønhed. Det er utrolig længe siden jeg har set andre drager end Fafnir. Men det er vel ikke så underligt, eftersom at drager ikke er et hverdags syn. Jeg kan dog ikke huske hvor længe jeg har kendt Fafnir, men mener at det er omkring hundrede år siden at han besluttede sig for at blive nær mig, i stedet for at gemme sig sammen med de andre grønne drager." Hun smilede stadig og kunne ikke tilbage holde en lille latter, da Fafnir lagde sig ned med hovedet hvilende på skovbunden for at gør sig så lille som muligt, for ikke at skramme Nínim. Fafnir brummede blidt og venligt en indbydelse til Nínim, hvilket fik Larlii til at smile lidt bredere.
"Jeg priser mig stadig lykkelig over at Guderne velsinede mig med evnen til at forstå de grønne drager." Hun tænkte mere højt end henvente sig til nogen bestemt. Hendes øjne og opmærksomhed var ved de to drager. Selv gik hun yndefuldt hen og satte sig ved siden af Fafnir's hovede og så roligt på Nínim. Hendes kropsprog og ansigt viste respekt, ærbødighed, venlighed og kærlighed. Det sidste var henvent til dragerne, men kunne muligvis misforstås...

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen