Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
weekendens nyheder.  EmptyIdag kl. 20:22 af Genevira

» It's been a long long time
weekendens nyheder.  EmptyIgår kl. 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
weekendens nyheder.  EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
weekendens nyheder.  EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
weekendens nyheder.  EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
weekendens nyheder.  EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
weekendens nyheder.  EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
weekendens nyheder.  EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
weekendens nyheder.  EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 
Lori
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 
Valentine
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 
Jake
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 
Edgar
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 
Abigail
weekendens nyheder.  Voteba13weekendens nyheder.  Voteba14weekendens nyheder.  Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164693 indlæg i 8727 emner

weekendens nyheder.

3 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

weekendens nyheder.  Empty weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Søn 20 Jan 2013 - 10:03

Hej kære brugere

Ja, nu til noget nyt: weekendens nyheder. Faktisk bare nogle småting jeg lige vil sige.

Moralesystemet:
til min store fortrydelse har flest af jer stemt for at vi laver eksempler fra kendte figurer, så man bedre får en fornemmelse af hvad der menes med den gældende morale. (Med helt op til 8 stemmer)

Jeg forstår ikke selv moralesystemet og bryder mig ikke om det, men vi bad om jeres mening og det vil vi indrette os efter. Dette betyder, at når en får lavet de eksempler, er der ingen nåde. Man skal spille efter den morale der står til racen. Det er en guideline for racens personlighed, hvordan racens generelt er.

Jeg vil dog sige at E-rangs væsnerne ikke får morale, medmindre en af de andre admins gør det eller vil det. Kort sagt fordi jeg ikke bryder mig om dem.

E-rangs væsnerne:
Jeg havde, dejligt nok, denne weekend for mig selv og har fået tilføjet "Drevens" som E-rangs race. Til dæmonerne.

Journalister:
Vi har nu fået en der meldte sig!
Hendes navn er Lailah, tag godt imod hende og brug hende.
Kort sagt: det er tilladt at sende ideer til hende eller plante "rygter"

Raceledere:
Intet nyt under solen, andet end vi har modtaget en ansøgning for sirenerne nu, som vi vil bedømme. Beklager tiden.

Var der andet?
Ud over at påminde folk om Faceclaim?
Jeg tror det ikke. fortsat god søndag.

- Sean

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Søn 20 Jan 2013 - 12:22

Ang Moralesystemet:

Sean gider ikke, fordi han ikke forstår det, hvilke er forståeligt.
Eric har nok at skrive og ser for lidt film til at hoste op med personligheder til det hele.
Vincent ved vi aldrig helt hvor vi har, han flyver lidt til øst og så til vest.

Med det her mener jeg at hvis nogle af jer brugere har nogle super fede kendte karakterer/eksempler at smække ind, så skriv dem endelig til os og vi vil tage stilling til det.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tirs 22 Jan 2013 - 11:57

De har stået der før...jeg hører lige en tidligere female admin , om hun stadig har dem.
Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken - igen.
Smile
- Og ellers vil jeg gerne hjælpe Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tirs 22 Jan 2013 - 12:11

Abbie?
Kan du huske dem .... Eller nogen af dem ?
Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 11:41

Here it is Smile
http://en.wikipedia.org/wiki/Alignment_%28Dungeons_%26_Dragons%29

Der står deres egne eksempler, hvor jeg jo i sin tid har haft brugt de fleste af dem Smile Jeg mener dog, at der var en rettelse et eller andet sted, hvor jeg syntes, at vedkommende ikke passede ind, eller de var for udkendte for den almene befolkning/brugere Smile

Men disse karakter navne var der kun, fordi så man kunne få et visuelt billede af de diverse moraler f.eks ingen kan benægte at jokeren er.
Chaotic evil.
Da han bare vil skabe kaos og er ligeglad, hvem det går ud over og plus, han er total udforudsigelig. (hvis nogen har set the dark knight) Der til mafiaernes overraskelse, brænder han et kæmpe bjerg af penge af, fordi jjaaaa. han er jo bare random og kaotisk Smile

Og i sin tid, derfor jeg valgte at have indført det, var jo, fordi det er(skulle være) en lettere måde, at man så kunne se racens generalle personlighed. Selvfølgelig er der altid afvigere, men ligesom med engle, der ved vi jo, at de er jo general altid gode og selvofrende. og det er sådan nogen ting, som også er generelle ved andre racer, og det kan måske bare give en lettere mulighed for, hvordan man skal spille med sin karakter, når man er den race. Smile

Men selvfølgelig er det ærgerligt, at hvis adminsene ikke kan lide det, men ja det er jo brugerne der bestemmer i sidste ende, det skal jo ikke ende som en ny the lost world krise igen. Det ville i hvert fald være pænt meget surt Smile

Og ja nu siger jeg det igen..
Men i har altid 80 brugere, som er i hvert fald inaktive og mange andre, som lige ligger på grænsen til, hvor normalt brugere skulle slettes.
Jeg kan godt forstå, at i ikke gider det, men som i kan selv læse under regler med grunden til, hvorfor i sletter brugere, så er det jo ikke for sjov. Det er jo nemlig fordi de optager navne, evt optager blandingsrace eller andre specielle titler og i sidste ja selvfølgelig de kære faceclaims.
Og det er rent faktisk ikke svært at hverken slette eller skrive en advarelse til dem Smile
Altså i har i hvert fald flere, som stammer helt fra juli af Razz

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 12:31

Evt ville jeg også virkelig meget anbefale jer, at i får styr på jeres regler og guides, da det er jo absolut rodet, og hvis jeg var ny, så ville jeg blive snot forvirret over det Smile så jeg ville forslå at lave emnerne på ny i den rækkefølge, de skal være i Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Delilah Tors 24 Jan 2013 - 14:55

Jeg har lige et spørgsmål - Med moralesystemet, betyder det så at man SKAL have den morale som racen har? Eller er det en idé til hvordan racen generelt er?
For hvis det er den første, så tror jeg det måske vil binde alle racer på hænder og fødder, og dermed gøre det svært at være kreativ. Men det er bare min erfaring:)

- Delilah

_________________
weekendens nyheder.  2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Rafaela Tors 24 Jan 2013 - 16:32

Der vil jeg give Delilag ret i at det kan gøre andre mindre kreative hvis man SKAL gå efter moralsystemet.
Den er god til at give en ide til hvordan racen er, så kan man selv sørge for at få noget af moralen ind i sin karakter og samtidig gøre den anderledes end andre af samme race. Syntes lige i skulle have det at vide for det er altså meget svært at skulle indordne sig 100% efter racernes morale. Af personlige erfaringer med moralsystemet på en anden side jeg var i der blev det rent kaos og folk stoppede med tiden fordi der skete ingenting pga alt blev så firkantet bare pga moralsystemet blev indfundet. Skal ikke kunne sige at det vil ændre noget her for det ved jeg ikke, men jeg synes at i stedet for moralsystemet hvor man SKAL indordne sig over det så kald det "Sådan er (racen) generalt" eller sådan noget så man har en ide over hvordan fx en Vampyr er eller en Draconianer eller hvad for en race man nu er. Bare lige en ide så man ikke blev bundet på hænder og fødder med hensyn til racerne. (:

- Luce

_________________
weekendens nyheder.  83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 17:01

Jeg er helt enig med de to sidste damer Smile

Det bør være en guideline for racens moral kodex, og så kan man eventuel aftale med en admin , når man ønsker at træde udenfor den karakter der normalt ville være udgangspunktet ??
Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Tors 24 Jan 2013 - 17:05

Badgirl1942 skrev:
1 Og i sin tid, derfor jeg valgte at have indført det, var jo, fordi det er(skulle være) en lettere måde, at man så kunne se racens generalle personlighed. Selvfølgelig er der altid afvigere, men ligesom med engle, der ved vi jo, at de er jo general altid gode og selvofrende. og det er sådan nogen ting, som også er generelle ved andre racer, og det kan måske bare give en lettere mulighed for, hvordan man skal spille med sin karakter, når man er den race. Smile

2 Men selvfølgelig er det ærgerligt, at hvis adminsene ikke kan lide det, men ja det er jo brugerne der bestemmer i sidste ende, det skal jo ikke ende som en ny the lost world krise igen. Det ville i hvert fald være pænt meget surt Smile

3 Og ja nu siger jeg det igen..
Men i har altid 80 brugere, som er i hvert fald inaktive og mange andre, som lige ligger på grænsen til, hvor normalt brugere skulle slettes.
Jeg kan godt forstå, at i ikke gider det, men som i kan selv læse under regler med grunden til, hvorfor i sletter brugere, så er det jo ikke for sjov. Det er jo nemlig fordi de optager navne, evt optager blandingsrace eller andre specielle titler og i sidste ja selvfølgelig de kære faceclaims.
Og det er rent faktisk ikke svært at hverken slette eller skrive en advarelse til dem Smile
Altså i har i hvert fald flere, som stammer helt fra juli af Razz

4 Evt ville jeg også virkelig meget anbefale jer, at i får styr på jeres regler og guides, da det er jo absolut rodet, og hvis jeg var ny, så ville jeg blive snot forvirret over det Smile så jeg ville forslå at lave emnerne på ny i den rækkefølge, de skal være i Smile

Jeg har lige givet det numre, da jeg har nogle ting at sige til det, men så i kan finde rundt i det Smile

1:
Racens generelle personlighed. Jeg kan se vi åbenbart har forskellige måder at gøre tingene her. Moralen er, i mine øjne, ikke en lettere måde at give dem en generel personlighed. i stedet skal folk enden åbne en ny fane eller gå ud af racerne og ind på listen over moraler, for at se hvordan denne er...Og hvis de læser flere racer igennem og vil tage stilling til hvilken de vil tage, ja ikke fordi man ikke kan huske dem så, men det kan stadig være en forvirrende ting. I hvert fald set fra min side. Desuden har vi jo også en "generel personlighed" under racerne alligevel - Hvorfor lavede i så, den gang i oprettede racerne, også den del, hvis moralen skulle sige det hele?

2:
Det var næsten en fornærmelse. Denne side kan ikke og vil aldrig blive som Lost, efter den skiftede admins. Hvilket netop er grunden til vi spurgte om jeres mening angående moralerne. Og som jeg netop har udtalt mig om, jeg bryder mig nok ikke om dem, men de vil være der, netop fordi i brugere vil have det.

3:
Du har nævnt det tidligere, vi har diskuteret det tidligere og vi (vi admins) har diskuteret emnet. Og ja, vi er fuldt ud klar over at vi har inaktive brugere, men det har intet med dovenskab eller at "vi ikke vil" at gøre. Det er enkelt nok, fordi det viste sig svære at gøre end vi troede. For E-mail systemet virkede ikke som det skulle og dermed kan vi ikke give folk den advarsel, som de enlig har krav på. Men jeg kan også informere om at vi har taget emnet op igen og er i gang med at finde en løsning.

4:
Da jeg blev admin, fandt jeg regler og guides umådelig forvirrende. Det hele stod hulter til bulter. Hvilket er grunden til jeg brugte nogle uger på at rette tingene igennem - og sætte dem i orden. Som jeg kan se det lige nu, er det kun musikguiden der står ude af orden, fordi den blev tilføjet senere. Ellers stå tingene sammen - Altså tingene står i den rækkefølge, som vi finder vigtigst. Det vigtigste øverst. Det står meget mere overskueligt nu, end før. Det er kun dig vi har hørt fra, som mener det er blevet værre.

Og til sidst:
Delilah og Luce.
Moralerne skal enden være det eller ikke være der. Lige nu har vi været ligeglad med om folk fulgte dem, ingen brugte dem rigtig alligevel, men hvis de skal være der, skal folk også begynde at bruge dem mere. Det vil sige man skal være opmærksom på sin morale og evt. flette den ind i ens karakter, men det er ikke en...firkantet boks, man skulle spille indeni. Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 17:13

Oooog, har i noget tid gerne ville skrive min mening.
Jeg er enig med Luce.
Personligt synes jeg at det ville være noget irriterende hvis man SKAL gå efter moral, hvis man nu har en helt vildt god til en karakter, og hvilken race det skal være, og så ser man at den races moral er noget helt andet. Så bliver man jo irriteret, eller trist. Også det at nogle herinde allerede har lavet deres karakter ikke har spillet helt efter moralen, og så pludselig skal de. Jeg ville synes det ville være temmelig nederen. For så skal de jo på en måde lave en ny karakter...
Dette er blot min mening.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Rafaela Tors 24 Jan 2013 - 17:21

Jeg har intet imod at den er der Sean og jeg giver dig fuldtstændig ret i at folk skal blande deres races morale ind hvis den skal være der for ellers er den der til ingen verdens nøtte. Altså at moralen ikke er der hele tiden kan vel ikke skade, men at den kommer frem regelmæssigt kan vel være i orden til at starte med vil jeg ihvertfald mene.
Men jeg kan også godt se det fra Nilles side af fordi der er nogle racer man kan blive meget forvirret over fordi folk kan have flere synspunkter på racerne fx elverne fordi der kan man have mange synspunkter på hvilken morale de har.
Men man kan vel langsomt blande Moralen ind i ens race når man spiller altså nogle racer er det nemmere ved end ved andre racer det er forståeligt nok, men at man lige og så stille prøver ville jeg mene var i orden
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Tors 24 Jan 2013 - 17:34

Den forstod jeg ikke lige...
Men racens morale/moraler er opgivet under racen. Og det fortæller hvilke "personligheder" racen generelt har. Eller givet et indtryk af det. Og det er så op til en selv at bruge lidt af denne mulighed eller disse. Blande nogle af tingene ind i sin karakter...?

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 17:38

Sean. Søde. xD

Jeg ser moralerne som racernes personligheder. Det er de jo også, ikke sandt? Det mener jeg nemlig. Fx, en dæmon er jo noget ond, men hvis man har en karakter der ikke er ond... Så skal man jo lave helt om?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Rafaela Tors 24 Jan 2013 - 17:42

Der må jeg give Nille ret og man kan selvfølgelig prøve og sætte moralen ind i spillet af og til så man ikke får en vampyr eller dæmon til at være lige så sød som en engel generalt er selvom der også findes engle der er onde.

_________________
weekendens nyheder.  83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Tors 24 Jan 2013 - 17:43

En dæmon er generelt ond, ja. Men som sagt skrev jeg man bare skal blande moralen ind i det. Det er jo heller ikke sjovt hvis alle ligner hinanden...
Faktisk, så tror jeg ikke jeg er den rette til at forklare jer brugen af moralerne. personligt bruger jeg dem ikke og finder dem forvirrende.
Alt det jeg skriver, er bare hvad jeg forestiller mig.

Det ender med jeg indirekte får skrevet man ikke behøver følge sin morale og så bruger ingen det alligevel...^^

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Rafaela Tors 24 Jan 2013 - 17:45

Tror du har svært ved at forklare den fordi det faktisk er forvirrende at skulle sætte den i spil og jeg har det med at altid skulle lave mine racer lidt anderledes, så folk ville tro jeg er skrup skør, men det gør også at der kommer mere spil i det. Så for at være ærlig så synes jeg i skulle tage den op igen om den skal være det eftersom ingen bruger den rigtigt alligevel

_________________
weekendens nyheder.  83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Tors 24 Jan 2013 - 17:53

Det er anden vi tager den op, det er anden gang folk stemmer ja til den.
Grunden til den blev taget op anden gang, var en kombination af jeg hader dem og at vi havde glemt hvad vi enlig ville gøre ved dem.

Men ja. Du har ret, mit problem ligger nok i jeg ikke selv forstår brugen af dem. Eller selv bruger dem. Jeg har ingen ide om hvorvidt jeg selv følger min races morale eller om jeg er skudt helt forbi...igen, også fordi man selv skaber sin karakter, uanset hvad.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Rafaela Tors 24 Jan 2013 - 17:54

Præcis godt vi er enige i den side af sagen Very Happy

_________________
weekendens nyheder.  83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 18:03

Siden her.....og admins har minus 283747474.7483839292920.8282991 procent tilfælles med noget der bare er i nærheden af det nye lost.

Så ER den vist slået fast!

Kunne man ikke have bare en oversigt over de forskellige morale kodex, med eksempler på kendte der passer typen, og så kunne folk selv vælge en....og iklæde sin karakter.

Eneste krav fra siden og admins ville så være...at man i sin profil så skrev ilken morale kodex man havde.

Gevinst: vi kan lege med moral kodexet, som et par af os gerne vil.
Vi bestemmer selv ' indmaden' på vores karakter ( dens personlighed)
Alle får en følelse af frit valg og påtvinges ikke at være ond, fordi man er vampyr.
Moral kodexet( i profilen) giver et hurtigt prej....let og overskueligt prej, over hvad man kan forvente hvis man emner med den her person.


Lidt lige som, når jeg siger jeg vil stemme på Liste Ø, så ved folk de kan forvente jeg er meget rød og har en socialistisk/ kommunistisk tanke gang, ved at sige liste ø bare!


* holder meget af admins*

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 19:48

Puha, det var en stor hest at sluge.
Mit indlæg her, bliver sikkert ikke helt kønt at læse, men jeg håber i bære over med mig. Der er ingen ønsker i at skade eller gøre livet surt for nogle, bare at gøre det klart for folk hvordan vi admins ser det og hvordan jeg personligt ser det.

Moralesystemet blev indført af de forrige admins, det var deres valg og de havde deres idéer med dem. Det er der absolut intet galt i og jeg kan egentligt godt lide at det giver en pil i den retning karaktererne skal gå, men nu kommer det der har fået mig til at krumme tæer i mens jeg læser dette emne (hvilke ikke har noget at gøre med de forrige admins eller nogle bruger direkte).

Brugerne vil gerne have moralesystemet til at give et peg om hvordan deres karakter er, hvilke jeg syntes er fedt, men jeg syntes fanme det er træls (beklager sproget) når folk så begynder og snakke om at det binder folk og hindre ens kreativtet. Nu står jeg ikke for karakterene her inde, det er Sean og derfor kender jeg ikke den præcise tendens her inde, men hvis jeg kigger generelt - også på andre sider - så har jeg opfanget at folk gerne vil være anderledes. Det står der også i reglerne at man skal være, men det er ikke sjældent at man møder vampyrer der ikke drikker blod, en dæmon der er sød og uskyldig og en engel der trodser alle guds 'love'. Så svar mig på følgende: Hvorfor vil i have moralerne når i ikke følger dem?!

Selvfølgelig higer vi ikke efter at alle skal være blodtørstige bæster der dræber alt og alle omkring sig, men kan det ikke være sjovt? Kan det ikke være sjovt at være en 'steotype'? Nu skriver jeg det i gåseøjne, for i mine øjne er det ikke længere en 'steotype'. Her på siden er det folk der er anderledes.

Når i siger: Vi vil gerne have moralesystemet, men det skal ikke være sådan at vi skal følge det 100%, så læser jeg det som: "Vi vil gerne have moralesystemet, men vi gider sgu ikke lige bruge det." DET irritere mig grænseløst. I har selv stemt for det, hvorfor vil i så ikke bruge det?! Det vil jeg også gerne høre et par svar på.

Først og fremmest er moralesystemet bredt, der er flere grader inden for hver race. Hvis man vælger en dæmon, så skal den ikke være så ond at den går og sluger mennesker og skaber kaos konstant, man kan godt være ond på mange måder. Det samme gælder engle. Man behøves ikke altid at hjælpe den gamle dame over vejen, men man holder sig inden for loves rammer, inden for det man mener er retfærdigt.
Når vi siger i skal holde jer inden for moralerne, så kommer vi jo ikke og slår alle i hoved med en gummi hammer, hvis folk nu træder et skridt udenfor. Hvis Sean nu siger undskyld, så kommer jeg ikke råbende og skriger noget om at en dæmon ikke siger undskyld. Selvfølgelig må man det, så længe Sean ikke pludselig bliver en engel, der hjælper den gamle dame over vejen - med mindre der er en god karakter udvikling.

Jeg har altid gået ind for karakter udvikling og nu vil jeg komme med et virkeligt eksempel. Det handler ikke om at favoritser, men at give et eksempel. Nu har jeg skrevet med Camille i et år og hun er en af de personer der er dejlige at skrive med fordi hendes karakter konstant bliver påvirket af det hun får. For eksempel går det ikke så godt mellem hendes karakter Camille og Tristan, som er kærester (in-game). Så kommer hun ud til Eric og er ked af det. Altså trækker handlingen med sin karakter. Det er ikke sådan at næste gang mig og Camille har et emne, så er hendes karakter frisk og frejdig og helt upåvirket af at hendes forhold måske er ved at smuldre væk mellem hendes fingre.

Med det vil jeg forsøge at fortælle jer, at det er muligt at ens karakter bliver påvirket, men at når man laver en karakter, for eksempel en dæmon, så er den ond/ubehagelig i starten, men der er selvfølgelig plads til at det ændres. Det kan man skrive i sin profil, så vi admins kan se hvorfor jeres karakter handler på den måde. Ellers har vi ikke nogle jordisk chance for at se hvorfor jeres karakterer gør som den gør.
Jeg ved godt at det lyder noget firkantet at sige i skal have motiver for jeres karakters handlinger, men hvis nu dæmonen begynder at hjælpe den gamle dame hen over vejen, så kigger vi admins nok en ekstra gang og spørger måske ind til det - i en venlig tone - og så kan i svare at det for eksempel er fordi vedkommende har mødt en sød engel, som har vist det gode ved at hjælpe andre eller at dæmonen har fået en udfordring. Hjælp tre gamle damer over vejen og så kommer du med i vores hemmelige klub.

Beklager hvis det lyder hårdt for nogle, men syntes det er urimeligt og uacceptabelt at i først vil have moraler, men egentligt ikke gider bruge dem. Vi vil ikke være som Lost World, vi ønsker at give brugerne ret til at stemme, men så giv jeres stemme og hold fast i den. Vi køre denne side for jeres skyld. Vi laver gerne morale systemet (jeg skal nok lave det) hvis i ønsker det, men så vil vi også gerne have i følger det! Ikke nødvendigvis til punkt og prikke. Vi ser ikke verden i sort hvid, men nok til at vi kan se det i den måde i spiller jeres karakter.

Men, husk, det er bare et spil - vi admin ønsker at gøre det bedste for jer som brugere, men det kan være uhyr besværligt når i skrifter mening som vinden blæser.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Delilah Tors 24 Jan 2013 - 20:19

Har lige en lille ting at sige inden jeg kommer med svaret til den besked, for at i ikke misforstår mig: Jeg er først lige blevet oprettet, så var slet ikke med i afstemningen. Vil bare godt lige have en ting på det rene, så jeg ved hvor meget jeg er nødt til at ændre mig karakter for at få det ind i.

Jeg forstår hundrede procent at det irriterer dig grusomt Eric, og jeg vil ikke gøre det mere besværligt end det bør være. Kan godt se at jeg satte en diskussion i gang, og det var et uheld:)
Men jeg tænker bare, at så længe det ikke er sådan at der ikke må være afvigere, så tror jeg sagtens det kan fungere. Med afvigere mener jeg ikke at alle skal have præcis den samme morale, og så at nogle få får lov at stikke lidt ud, fordi det vil jo nærmest være diktatur - Eller i hvert fald sindssygt stramme regler. Det er slet ikke det jeg tænker.

Dog tænker jeg at der skal tages højde for nogle ting - Som jeg lige ser det. Jeg kan selvfølgelig have misforstået noget i systemet, og så skal i bare rette på mig, eller ignorere mine tanker. Det er op til jer.
Jeg tænker at der skal tages højde for en persons baggrund. En idé kan være at alle racer starter ud med at være en morale når de bliver født. Men livets vej kan være mere eller mindre hård, og mere eller mindre lang. Alle bliver påvirket forskelligt af forskellige folk, og det gør at man udvikler sig. Ligeledes gør ens værdier - Og morale. Så jo yngre en karakter er, jo mere skal dennes karakter passe på direkte på moralen. For en ældre person er blevet påvirket nok til at få rodet fuldstændigt op i sit system, så intet rigtigt giver mening mere.

Her tænker jeg naturligvis ikke at f.eks. en ældre dæmon kan få lov at være en lalleglad idiot med trang til regnbuer og enhjørninger - Men at denne kan få lov at have et mere nuanceret moraleforhold, der måske ikke passer specielt godt på moralen der er tilpasset racen. Men der skal naturligvis være en del af den oprindelige morale med, idet det ellers ikke ville give mening.
I moralen skal der derudover tages højde for den enkelte persons familierelationer, opdragelse osv, idet det også kan være med til at støbe en person gennem tiden. En person med en hård opvækst uden penge har en forskellig morale fra en person der er født med en guldske i munden. Dog er de ikke så forskellige igen, idet alle i den samme race er født med samme morale, og er så blevet påvirket gennem tiden af udefrakommende elementer. Men i bund og grund er de stadig samme morale, bare i varierende grad.

Naturligvis er det ikke noget adminsene skal tage højde for på den måde, idet det er noget den enkelte spiller skal justere ud fra deres egen baggrund. Adminsene kan dog vælge at skrive i hvor høj grad denne morale må justeres, sådan at det ikke bliver en dæmon med trang til enhjørninger, som tidligere sagt.

Hvis i forstår? Det er bare en idé der kan gøre det nemt at få moralen til at passe på karakteren, være spændende, og stadig være en del af det større billede på en måde så der ikke er så mange forvirrende blandings-moraler.

_________________
weekendens nyheder.  2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sean Tors 24 Jan 2013 - 20:32

Ærlig talt...det eneste jeg læser er: "Ingen grund til moraler, for vi kan selv lave vores karakterer som vi ønsker dem"

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 20:35

Det var cirka det jeg mente i mit indlæg ovenover Smile
Handlinger kan altid påvirke ens karakter, men det skal ikke ske fra den ene til den anden dag. I skifter jo heller ikke personlighed fra den ene dag til den anden. Man kan opføre sig forskelligt med forskellige personer, men inderst inde er vi den samme og generelt er mennesker væsner med samvittighed der os alle ens. Nogle få tilfælde stikker det ud, men generelt kan vi ikke lide at blive slået, vi bliver kede af det hvis vi får hårde ord osv. Præcist på samme måde tænker jeg racerne. Der er ikke så stor en forskel.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Gæst Tors 24 Jan 2013 - 20:38

Eric.
Dette er ikke skældud, eller noget... Men jeg har ikke stemt ja til at der skulle komme nye moraler. Jeg har bare taget. "Det ved jeg ikke."
Men det er fuldt forståeligt at du bliver irriteret over det.
Det var blot min mening.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

weekendens nyheder.  Empty Sv: weekendens nyheder.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum