Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyIdag kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Lena beware of the city - (Sean)
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 
Jake
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 
Lori
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 
Edgar
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 
Valentine
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 
Abigail
Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba13Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba14Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164690 indlæg i 8727 emner

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Sean Lør 3 Mar 2012 - 16:44

Hejsa folkens

Jeg ved ikke hvor mange der tænker over det, det har vel også noget at gøre med at jeg har spillet RPG så længe og tit tænker over det, samt jeg engang havde rollen som admin...Og dermed til job at sørge for spillet var sjovest for alle.

Men i hvert fald har jeg gjort mig nogle tanker om spillet, vores alles spil. Dog er de baseret ud fra dem jeg har spillet med og hvad jeg ellers har oplevet.

Jeg har en lidt speciel måde at spille på.
Jeg elsker detaljer og jeg elsker at bruge tid på at bygge spillet op, og derfor kan mine emner måske virke kedelige på nogen. Især hvis de kun læser et af mine emner, da jeg tit blander dem sammen eller bruger flere emner på at bygge noget fedt op, noget at spille videre på.
Nogen gange tænker jeg faktisk at jeg nok virker lidt kedelig, nok allermest på dem som forventer spænding fra linie et af.
Og nogen gange tænker jeg også at vi har mange flere muligheder end de fleste nok ved...

De fleste emner ved at tage udgangspunkt i hverdagen. Nogen lever måske det liv i spillet, som de i virkeligheden drømmer om, noget får måske opfyldt de drømme de i virkeligheden drømmer om eller får den spænding de måske mangler.
Men det hele er baseret på hvad vi kan i det virkelige liv.
Jeg er med på at det gør spillet nemmere at forholde sig til og til noget alle kan forstå.
en normalt hverdag krydret med en evne, et væsen eller nogen der har levet for længe.
Men selv om i i det små spiller på det, er det hele stadig bundet af hvad vi kender til virkeligheden...Og ikke mindst hvad vi selv har af muligheder i virkeligheden.

Som en ældre og erfaren spiller, hvis jeg selv må sige det sådan, har jeg oplevet dette i lang tid.
En gang skrev jeg med nogle andre spillere, jeg kan ikke helt huske hvor ideer stammede fra, om vi kedede os eller hvad vi gjorde, men vi aftalte sammen med nogle andre at prøve et anderledes emne.
Et emne der ikke bare var baseret på en hverdagshændelse, men en hændelse man ellers kun oplever på film eller i bøger. For det er de muligheder vi har. At bruge vores fantasi.

Det endte med en necromanser, levende døde, skelet drage og en repræsentant for djævlen og gud og den kamp der altid har været mellem de to.
Det var sjovt, det var befriende og man fik udfordret ens kreativitet og rigtigt sat fantasien i gang.
Det var spændende og for mig også lidt nyt. For jeg var van til man forholdte sig til realismen.

og det fik mig til at tænke over alle de muligheder vi faktisk har!
Undskyld hvis det har taget mig for lang tid at nå frem til min mening, jeg syntes bare det er vigtigt i skal forstå det.

Så næste gang i går ned af gaden og keder jer, møder en dæmon og begynder at snakke og vind og vejr...Så overvej lige en gang til at i nu spiller i en fantasi-verden. Her kan alt ske. Tingene behøver ikke altid være det så velkendte.
Tro mig, det er sjovt.
Hop ud i det!

Og endnu en gang undskylder jeg for mit lange indlæg.
Hvis i stadig ikke forstår hvad jeg mener, er i velkommen til at skrive, jeg vil gerne prøve at omformulere mig så Smile


_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Gæst Lør 3 Mar 2012 - 18:27

Jeg er fuldstændig enig - Men det ved du vel siden vi snakkede om det over chatten. Men dog må vi alle huske at det at det skal være abstrakt og fantasifuldt, så skal det også have en snert af realisme. For hvis alle emner endte med en udsending fra gud og djævlen, en skeletdrage og lignende af de ting du nævnte, så ville det nok være lidt for vildt:)

Men du ved at jeg er fuldstændig enig i det hele, og det er ikke fordi jeg afviser idéen, jeg påpeger lige at man skal huske at god-mode, og fantasi ikke er det samme. Selvom du måske laver noget vildt, og udfordrende, så betyder det ikke at du lige pludselig ejer verden, eller er langt mere magtfuld end alle andre - Eller at du har en særlig rang i verdensordenen, eller er helt utrolig vigtig for eksempelvis gud.

Du er stadig den person du hele tiden har været, også selvom du pepper din spillestil op. Og det skal huskes! Især hvis du har fået din person til kun at have eksisteret i 50-100 år, så er det ikke realistisk at hele verden kender og frygter/elsker dit navn. Mange, helt sikkert nogle vil kende dit navn, og nogle vil sikkert også frygte/elske dig - Men det gør hele verden ikke, og hvis du kun har eksisteret i de dér 50-100 år, bare for et eksempel, så er du godt nok enten meget speciel, har lavet noget meget forfærdeligt eller er meget, meget udadvent for at kende over 1.000.000.

Og bare det at en 1.000.000 kender éns navn hvis man kun har eksisteret i 50-100 er en helt utrolig præstation. Så derfor skal man lige huske, at man ikke kan have at hele verden kender én, bare fordi man spiller fantasifuldt, og spiller fuldt ud med på den del hvor vi er i en anden, magisk verden. Men for igen lige at understrege det, så er jeg enig med Singal, jeg kommer bare lige med en tilføjelse:)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Gæst Lør 3 Mar 2012 - 20:28

Jeg ser det sådan at kontrollen ligger hos dem der emner.
Ønsker man mere eller anderledes action, så trækker man det ind selv eller griber og spiller videre med de bolde ens emne partner kaster op
Smile

Selv, holder jeg meget af at have en form for rød tråd i det jeg laver, det føjer liv til spillet.og skaber en sammenhængende historie, det synes jeg er fedt.
Smile

Personligt kan jeg lide begge typer af de emner Singal taler om.
Det ene behøver ikke udelukke det andet, thank god.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Gæst Søn 4 Mar 2012 - 9:54

Interessant indlæg Singal kom med.

Først: Jeg er relativ enig med hvad hun siger. Vi lever i en fantasi verden, hvor stort set alt kan ske - men ikke alt.
Hverdags emner kan godt gå hen og blive lidt lange og kedelige, kender det selv godt. Men man kan langsomt bygge videre hen til noget mere overnaturligt hvis man ønsker det, for eksempel at man tager hen til en magisk skjult grotte, eller hvad ved jeg. For mit vedkommende behøver det ikke at være noget magisk. Det kan også sagtens være noget man hiver ud fra en af diverse action film, en bil jagt, et dødsfald, eller noget andet der sker med personerne, så de ikke længere er sammen, eller må bekæmpe en fælles fjende, ikke nødvendigvis en stor ond magisk trold eller drage.
Man har elementet magi man frit - næsten - kan bruge, men et godt emne kommer ikke kun med den slags magi, men også magi fra skriveren. Et plot/rød tråd er ofte en god vej til at få forskellige ting ind i emnet, men ellers er det vel bare om at være lidt kreativ, og se ud af hverdagens rammer?

Lige et par ord fra min side :]

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Sean Søn 4 Mar 2012 - 13:43

Selvfølgelig Athene
Jeg nævnte ikke at man skulle bryde reglerne, gud forbyde det nej! Wink
de er her for vi alle har nogle rammer at forholde os til og så det hele ikke ender i kaos.

Jeg sagde heller ikke det behøvede at være noget så stort eller vildt, jeg nævnte det bare så folk bedre kunne forstå hvad jeg mente.
Jeg er ligeglad om folk hiver mere eller mindre i emnerne.
Eller om de lavet et anderledes emne ved siden af, bare for at prøve ideen af som jeg engang gjorde.
Det mener jeg der er plads til og frihed til.

Min pointe var at det ikke skader at bryde lidt ud af normen en gang i mellem. Vi har jo mange muligheder.

Hverdagsemnerne er kommet og det er de for at blive.
Det ved jeg...men hvorfor ikke, som Eric bla. også siger, krydre det med en ny ide?
Smile


_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Gæst Søn 4 Mar 2012 - 14:38

Jeg syntes både personligt men også som admin, at det er total fedt du kommer ud med dette indlæg Smile

Ja for som du selv opfordre til, så har disse emner så meget mulighed i sig, fordi det ikke bare behøver at handle om hverdags ting, hvor man mødes og snakkes. For der er jo nemlig alle disse her tons viser af muligheder af fantasi og skøre plots Smile

Det er også derfor vi har som admins lavet npc'eren, nemlig så i kan få en tredjeperson med i billedet, som kan måske tillade sig lidt mere end jer andre. Men også ellers har vi jo lavet disse beskrivelser af alle disse dyr (Det er ikke færdige endnu dog desværre) Og af specielle personer/Væsner, for at i nemlig kan få noget andet ind i emnet end bare mødes og evt lidt kamp imod hinanden. Og vi admins vil med mere end glæde hjælpe med at udarbejde plots, som kan føre til world events altså f.eks en kommer til at dræbe en leder af en race, som vil kunne komme til at skabe en masse forandring eller en masse andet. Vi er mere end villige til at lytte og udarbejde ideer sammen med jer..

(Her er link til de ting i evt kunne bringe med ind i emnerne af dyr osv. desværre er de ikke færdige endnu, men for at få mere viden om dem evt, så er der kun et spørgsmål væk og jeg vil mere end gerne besvare dem)

Væsnerne der lever i underworld. (Dem kan i inddrage i jeres emner som i har lyst til uden at spørge admins, dog vil vi som regel altid gerne hjælpe med at spille som npc'er hvis i har brug for det)
https://theunderworld.danskforum.net/f61-de-mange-vaesner-og-dyr-der-findes-i-underworld

Leder af racerne (ind til videre kun 1 npc. Nu hvor der kun er en npc, skal i først spørge os admin om at bruge denne leder. Da man ikke bare kan inddrage ham i emnet, da vi så ville kunne få problemer med at i nogle emner dræber de f.eks ham, og da der er kun en af ham. Så skal vi have styr på hvad der sker med ham)
https://theunderworld.danskforum.net/f66-lederne-af-racerne

Ultimative genstande. (Det er ting, som evt kan blive brugt i specielle emner og plots. Evt hvor i skal på skattejagt efter dem eller andet. Her skal i også lige spørge os admins om at kunne inddrage en af disse ting. Da disse ting er så unikke, at de tit fører til world events/epik emner)
https://theunderworld.danskforum.net/f43-ultimative-genstande

Helt specielle legendariske væsneer (Det er det sammen som med lederne. Der findes kun en af dem, så derfor spørg os admins først )
https://theunderworld.danskforum.net/f62-kendte-og-legendariske-vaesner-i-verden

De forskellige klaner (Flere af disse klaner eksistere omkring i hele verden, så derfor kan i jo komme til at støde ind i dem. Spørg evt klanlederen omkring, hvis i vil inddrage nogle af klanmedlemmerne ind i emnet. Fordi så kan klanlederen også vide at f.eks at i kommer til at dræbe 3 medlemmer af en klan. I den virkelige verden vil nogen jo finde ud af det, så derfor skriv så at disse medlemmer evt kommer til at dø osv osv)
https://theunderworld.danskforum.net/f64-guilds-og-klaner

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer! Empty Sv: Nogle dybe tanker om vores spil - få nye ideer!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum