Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Undgå snyd [artikel] EmptyIgår kl. 23:25 af Emery

» I need you to hear the story - Genevira
Undgå snyd [artikel] EmptyIgår kl. 21:04 af Genevira

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Undgå snyd [artikel] EmptyIgår kl. 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Undgå snyd [artikel] EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Undgå snyd [artikel] EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Undgå snyd [artikel] EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

» 3 emnesteder til debat (afstemning)
Undgå snyd [artikel] EmptyMan 22 Apr 2024 - 15:56 af Sean

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Undgå snyd [artikel] EmptyLør 20 Apr 2024 - 16:37 af Genevira

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
Undgå snyd [artikel] EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Jake
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Sasha
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Renata
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Lenore
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Genevira
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Celenia
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Emery
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Taliia
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 
Madelena Gray
Undgå snyd [artikel] Voteba13Undgå snyd [artikel] Voteba14Undgå snyd [artikel] Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164677 indlæg i 8725 emner

Undgå snyd [artikel]

2 deltagere

Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Gæst Lør 16 Mar 2013 - 1:16

Velkommen på næste side :3

Undgå snyd!
Underworld News guider til at undgå de ubehagelige oplevelser og få en sikker tur i byen.

I lyset af Guardiankorpsets nylige anholdelse af en større bande tyve bringer vi her en række råd til, hvordan man undgår at komme hjem med tømte lommer. Mange har en forestilling om lommetyverier som værende noget, hvor en hånd listes i en lomme, og det er det også. Til dels. Men før selve tyveriet ligger oftest en afledning, hvor offerets opmærksomhed fastholdes af én gerningsmand, mens en medskyldig tømmer lommer, og når ugerningen opdages - vups, så er de to skyldige borte i mængden.

Opmærksomhed, omhyggelighed og overblik
Først og fremmest gælder tre råd: Opmærksomhed, omhyggelighed og overblik. Vær opmærksom. Hold øje med dine omgivelser. Vær omhyggelig. Sørg for at dine værdigenstande ligger i en dyb lomme og ikke stikker frem. Vælg gerne en inderlomme og vær påpasselig med at få lukket din taske ordentligt efter brug. Hav overblik - og søg det. Undgå steder, hvor du ikke kan orientere dig ordentlig, det vil sige steder med trængsel.

Guardiankorpset, der på nuværende tidspunkt kører en informationskampagne om sikker færden, opstiller disse tre råd, men James af Dale, der er talsmand for det samlede Guardiankorps i Doomsville, er beklagende: "Det er aldrig rart at skulle sprede den slags mistanke mellem folk. Desværre ser vi, at det er nødvendigt. Især Root District er meget præget af denne her organiserede kriminalitet, som er svær at komme til livs. Det vi prøver er simpelthen at fjerne deres levevilkår, nemlig uforsigtigheden," siger han. "Det er bare ærgerligt, at vi ikke kan stole på hinanden. Et af de mest luskede trick er et, hvor et ældre menneske i gåseøjne får det dårligt, og medskyldige tømmer lommerne på de hjælpsomme sjæle, der prøver at hjælpe den gamle op. Tænk at man sådan udnytter den omsorg, der naturligt ligger i os. Det er jo forrykt!" James af Dale opfordrer til, at man henvender sig på et Guardiankontor hvis man er blevet berøvet. "Vi kan næppe skaffe dine penge, men hver gang, vi får et vidneudsagn, så er vi lidt nærmere en opklaring af selve kernen!"

Undgå de værste afledningsmanøvrer
Hovsa! En 'tilfældig forbipasserende' snubler og griber fat i dig så du også vælter. Vedkommende rejser sig og hjælpe dig op, personen børster støv af dig og overstrømmer dig med undskyldninger. Imens går en ukendt gerningsmand dine baglommer igennem, og mon ikke din inderlomme er tømt mens I rodede rundt på gaden?

De fleste afledningsmanøvrer går ud på at der skabes kropslig kontakt så berøringer i lommeregionerne ikke synes så bemærkelsesværdig, så vær opmærksom hvis nogen spilder på dig, skubber til dig, beder dig holde en taske eller en jakke eller //-endnu værre- XD//, og det kan hænde, et barn, der viser sig at være en dukke. En anden ting, man bør vogte sig for, hvor grotesk det end kan virke, er ældre mennesker, der synes at få et ildebefindende. Vær altid hjælpsom, men bestemt. Lad ikke fremmede, der også vil 'hjælpe' stå for tæt på dem, råder Guardiankorpset.

Derudover er det almindeligt at lommetyve lokker folk med gadespil, og man bør generelt være opmærksom på gadesælgere og gadekunstnere, der ofte, om de vil det eller ej, giver lommetyvene en hånd. Så snart der er et opløb er der nemlig også plads til tyverier.

Magien på spil
Ud over almindelige afledningsmanøvrer advarer Guardiankorpset mod magisk afledning. "Hvis du pludselig føler dig meget forvirret, eller der dukker mærkelige tanker op i dit hoved, så skal du være ekstra opmærksom," siger magiekspert Livia da Isa. Hun opfordrer til, at man træner sin mentale kapacitet til daglig. Føler man sig angrebet er der også en måde at behandle det på: "Man bør ikke lade sig aflede, eller lade dem overtage sine tanker. Tænk på noget bestemt, det kan eksempelvis være din pung, hvis du har den kær, og kig dig omkring! En magiker, der prøver at manipulerer med tankens kraft, vil ofte have behov for at have øjnene fikseret på offeret, i hvert fald hvis han er utrænet. Især folk, du får øjenkontakt med dig, og som ikke ser væk, kan man mistænke. Ser de væk, bryder de nemlig det magiske bånd." siger Livia da Isa, som i øvrigt oplyser, at svage magiske angreb kan afværges med forskellige amuletter. Dog skal man også her være opmærksom på svindel og kun købe magiske genstande hos autoriserede magikere, der har fået det blå G for Guardian og God Handel.

De magiske angreb kan også have andre former, eksempelvis en eksplosion eller en høj lyd, der afleder mængdens opmærksomhed, så derfor er det vigtigt at huske sin opmærksomhed, være omhyggelig og vigtigst: Bevare overblikket for en bedre bytur.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Gæst Lør 23 Mar 2013 - 10:04

Aww, kun 22 visninger v.v
I ved godt, I tiggede om denne artikel, ikke? *Eyeballing Nille og Delilah XD*

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Delilah Lør 23 Mar 2013 - 11:39

SÅ er jeg her! Skulle jo først lige på, før jeg kunne læse din artikel Pip! xD

Ej men, den er virkeligt god som altid! Jeg havde ikke engang IRL tænkt over de ting du skrev der, så jeg lærte også noget - Selvom jeg in real life ikke rigtigt kan kigge mig rundt efter magisk øjenkontakt, hvis jeg får det underligt. Desværre, det ville ellers være en vildt god undskyldning for dumhed! xD

Anyway, det er super super godt skrevet! Du har ikke tilfældigvis lyst til at skrive min artikel jeg skal aflevere i dansk? Så ville jeg da klart få 12 xD

_________________
Undgå snyd [artikel] 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Sean Lør 23 Mar 2013 - 14:05

Jeg fandt den meget inspirerende og klart nogle småting man kan bruge i sit spil Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10219
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Gæst Søn 24 Mar 2013 - 0:36

Først var jeg like
Undgå snyd [artikel] Oh_stop_it_you

Og så var jeg like..
I'm an..
Undgå snyd [artikel] 35c4ye

Og så lavede jeg en post omkring det XD

Nej, I er så søde n__n
Og selv om jeg selv bad om det, så får I mig til at føle mig (endnu mere XD ) værdsat..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Delilah Søn 24 Mar 2013 - 0:52

HAHAHA! EJ, det var et genialt indlæg!

Men seriøst, du er en genial journalist. Og det var et seriøst tilbud om at skrive min danskartikel, hvis du får lyst? xD

_________________
Undgå snyd [artikel] 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Undgå snyd [artikel] Empty Sv: Undgå snyd [artikel]

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum