Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» A royal search for knowledge
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyIdag kl. 0:09 af Valentine

» Who am I now?? //Jake//
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyIgår kl. 20:47 af Jake

» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Santa Lucia - [TUN NEWS] EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Rafaela
Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba13Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba14Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba15 
Jake
Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba13Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba14Santa Lucia - [TUN NEWS] Voteba15 
Juniper
Valentine

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164958 indlæg i 8752 emner

Santa Lucia - [TUN NEWS]

Go down

Santa Lucia - [TUN NEWS] Empty Santa Lucia - [TUN NEWS]

Indlæg af Gæst Lør 12 Dec 2015 - 22:26

Det er nu blevet den 13 december.
I UnderWold bliver Yuletiden stadigvæk fejret. På trods af, at Doomsville Rotten Root District og det meste af Doomsville Angerforge District stadigvæk ligger i ruiner - så holder de ligesom i Sunfury City hovederne kolde. De forsøger at finde deres indre håb og gode humør frem.

Santa Lucia
Santa Lucia - [TUN NEWS] Tumblr_nz9gijsSzW1tym89wo1_540

Børn kommer gående med lys i deres fine små hænder igennem gaderne i de snedækkede landskaber. De kommer med varme smil og småkager til både gamle og unge - fattige og rige. De spreder glæde og håb for alle i byerne. I Terroville mødes de til sidst ved Thunders Palæ i Terroville, hvor alle sidder rundt om det store juletræ i stuen. Her går børnene forsat rundt og deler ud af varmt drikkelse og lune småkager.

I Sunfury sluttede optoget i Royal Flame District på slottet. Her havde Kong Kai og Dronning Andrea inviteret dem ind i varmen. Den lille prinsesse på fire år er Luciabruden, og gik med byens andre børn rundt i Sunfurys gader. På slottet i Sunfury har flere af byens borgere for tiden søgt ly, på grund af væsnerne  fra jordskælvet har smadret deres hjem. De er samlet i den store balsal, hvor der er sat et træ op med lyskrystaller så julen stadigvæk bliver fejret med stil, for dem uden hus. 

Vi var så heldige at vi fik chancen for at få en snak med Kongen af Sunfury. Her fik vi chancen for at stille ham et par spørgsmål.

Santa Lucia - [TUN NEWS] Tumblr_nz9klx9h241tym89wo1_500

Hvorfor har din dronning og dig valgt at lade folk overnatte i jeres hjem? 
- Vi havde begge en hård opvækst, hvor det ikke var let at få husly. Derfor vil vi gerne give folk den chance vi aldrig fik da vi havde mest brug for det. 

Hvordan er stemningen her?
- Den er rigtig hyggelig. Alle får en chance for at lære hinanden at kende, de bliver tættere. Der musik og sang. Og jeg må indrømme at vi ikke kan dy os for at sidde inde ved den hyggelige stemning. 

Lille Elena går jo Lucia i år, hvordan tør i, at lade børn gå rundt i gaderne på sådan et tidspunkt? Du ved med alt det der sker i verden?
- Vi vil gerne have tillid til folket, vi vil samtidig også gerne give håb til vort folk og derudover ser hun da også meget sød ud ikke? *stolt far*
Børn er et symbol på håb og uskyld - så at fejre den 13 december på denne måde ved at holde fast i traditionerne. Specielt i denne tid hvor mange er ved at give op, der er det vigtigt, at vise at intet har ændret sig her. 

Tilbage i Terroville, har vi fået snakket med en af de overnattene gæster Gisele, som virker til at være rigtig glad for at være der.

Santa Lucia - [TUN NEWS] Tumblr_nz9klx9h241tym89wo2_r1_500

Hvordan har du det med at være her?
- Jeg kan virkelig godt lide at være her, de tager godt imod folk og jeg nyder at være her sammen med min datter

Kender du nogle af Thunderne som ejer stedet, og hvis du gør, har det så overrasket dig, at de ville gøre dette?
- Jeg har længe haft et form for venskab med Caroline, og nej det overrasker mig faktisk ikke på nogle punkter. Caroline er en passioneret ung kvinde, smuk og fantastisk. Hun går til ufattelige længder blot for at hjælpe folk. Jeg har ikke fortalt hende dette, men jeg er virkelig stolt af hvor langt hun er noget, samt hvor stærk hun er blevet

Hvor længe har du været her?
- Jeg har været her siden starten af december

Vil du anbefale andre at komme hertil for at holde Yule?
- Det vil jeg helt sikkert!

Det var det for denne gang, kig godt efter i aften, når byernes børn går udenfor med lys for at sprede glæde. 

Hayley På vegne af TUN

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Santa Lucia - [TUN NEWS] Empty Sv: Santa Lucia - [TUN NEWS]

Indlæg af Gæst Lør 12 Dec 2015 - 22:29

Sikke en smuk artikel ma babe!!!!

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Santa Lucia - [TUN NEWS] Empty Sv: Santa Lucia - [TUN NEWS]

Indlæg af Gæst Lør 12 Dec 2015 - 23:21