Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Another fella? EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Another fella? EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Another fella? EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Another fella? EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Another fella? EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Another fella? EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Another fella? EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Another fella? EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Another fella? EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Another fella? Voteba13Another fella? Voteba14Another fella? Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Another fella?

Go down

Another fella? Empty Another fella?

Indlæg af Gæst Fre 6 Maj 2016 - 22:11

Tid: 12.00
Dag: Onsdag
Dato: 16/4
Sted: Aquener
Omgivelser: Ved havner. Skjult i mellem slaver og dyr
@Edwin

Solen var på sit højeste i havnebyen Aquener. Folk var på vej til marked med deres last. Politiet holdte skarpt øje med folk så det gjorde det næsten umuligt for pirater at snige sig ind, men det afholdte ikke dem fra at prøve. Der hang den efter dusørseddel efter den anden. Mange var på tyve, men enkelte var også på pirater. En af dem var der et billede af en Piratengel på. På sedlen stod der: Død eller levende. Seuzan Patrick Legian. Meget farlig og snu. Folk kikkede på sedlerne og så på hinanden.

En høj muskuløs mand fulgte med flokken af slaver ind på markdet. Han bar en kappe og våbnene godt skjult. Hans mørke øjne fløj hid og did. På jagt efter vagter eller andre fjender. Han ledte efter folk der også var pirater. Folk der ville slutte sig til ham i Devils Lagoon. Han var rejst langt, men han havde forsøgt sit held i Minotaris og andre byer. Han havde bedt og håbet til at han kunne finde nye frænder her.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Another fella? Empty Sv: Another fella?

Indlæg af Gæst Fre 6 Maj 2016 - 22:45

Med en hurtig håndbevægelse snuppede Edwin en plakat ned fra barens ydermur. Han studerede ansigtet på papiret med et skævt smil og klukkede lavmelt for sig selv. Han rullede papiret sammen og gemte det i en inderlomme. Det måtte han vise til de andre senere! Med dén tanke spaserede han muntert videre langs molen. Han gik iklædt en slidt vest og passede såmænd fint ind blandt sejlere og fiskere. Han lignede ikke en pirat, men blot en slidt arbejder. Det var passende i disse omgivelser - desuden var det bedst ikke at skilte for meget med sin proffession. Det var ikke alle, der var så glade for pirater, trods alt.

Længere fremme blandt de mange andre folk og fæ, spottede Edwin pludselig et velkendt ansigt. Et stort smil gled henover hans læber og han masede sig hen til den høje mand.
"Seuzan!" lo han og masede sig op på siden af den større mand. "Du bli'r sgu flottere for hver gang jeg ser dig, gamle mand!" sagde han med et kækt smil og lagde armene over kors. "Jeg ser at du er en kendt mand her i byen." Tilføjede han så, og trak dusørseddlen frem fra lommen. "Det ligner dig ikke helt, men de har dog fanget din feminine side, synes du ikke?" Han lo igen og klappede sin gamle kammerat på skulderen.

"Det er godt at se dig, min ven. Hvad bringer dig mon til Aquener?"

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Fre 6 Maj 2016 - 22:56

Seuzan så på den lavere mand. Win." sagde han og hvilede en tung hånd på den yngre mands skulder. Han så på sedlen med en knurren. Med et suk søgte han hurtigt ind i en gyde. Han havde meget at fortælle sin gamle ven, men mest af alt hvade han brug for hjælp. "Gode nyheder og dårlige nyheder." Han satte sig sig ned på en tønde. Hans store hænder var forbundet stramt og blod kunne ses på dem. Hans mørke øjne var fyldt med had. Et had der var kendt for dem der vovede at stille sig mellem ham og hans venner."Men mest af slt kom jeg for at finde dig." Et spørgsmål vejede meget på hans sjæl og uroen bredte sig. Han kunne hører stemmer. "Han er blevey spottet. Piraten Uzan aka Seuzan. Hvis I ser ham så meld det til vagterne." Han kikkede ud og så en kaptajn med sin bataljon.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 8 Maj 2016 - 22:01

Edwin fulgte sin ven uden et ord, og lod sig føre ind i en dunkel gyde. Man kunne stadig høre folkets muntre snak fra kajen og de handlende råbte ind over hinanden. De to pirater ville kunne tale i fred her. For nu.

"Du ved at jeg hader dårlige nyheder, eh. Lad mig høre de gode først, og hvis jeg er skæv af glæde, så kom med de dårlige bagefter." Han rynkede på næsen og sendte den ældre pirat et skævt smil. Smilet forsvandt dog straks efter og hans ansigt fortrak sig i en mere neutral mine. "Leder du efter mig? Hvad skyldes det? Hør, hvis det er angående det væddemål i Minotaris så... så havde jeg intet at gøre med det! Jeg ville aldrig snyde penge fra dig, det ved du jo!" Et uskyldigt smil gled atter over det løgnagtige ansigt og han trak på skuldrene for at underbygge sin naturlige uskyld.

Folk passerede gyden i tide og utide. Edwin hørte også ordren - Seuzan var en eftersøgt mand. Og ikke ligefrem svær at få øje på. Ed rykkede sig ind foran sin siddende kammerat, så hans krop kunne skygge lidt for ham. Måske kunne de forblive uset lidt endnu.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 8 Maj 2016 - 22:13

Seuzan knurrede. "Jeg vidste at det var dig." Han klaskede den yngre mand i siden. "De gode nyheder: Jeg leder efter folk der ville slutte sig til besætningen på skibet Burning Revenge. Så jeg tænkte straks på dig. Du er kæk, ung og ved hvordan man kan folk til at gøre som du ville have det." Hans smil var skævt og de mørke øjne glimtede. Han kendte Edwin godt og da Edwin skyggede for ham var han blot mere taknemlig. "De dårlige: Jeg ved ikke hvordan vi kan komme hjem. Jeg er løbet ind i den en fjende efter den anden. De har brændt mine håndflader så jeg mest lyst til at hugge mine hænder af." Han viste ham de røde bandager og så op på Edwin. "De dræbte hele besætningen på. Blood Circle. Så medmindre du ved hvor vi kan få et skib. Jeg kan ikke vise mit ansigt som sagt." Seuzan havde virkelig brug for Edwins hjælp og ham ville med glæde indrømme det. Vagter skridter rundt hele tiden og en enkelt kikkede ned af gyden. Hurtigt slnkede Seuzan sit hoved, men om det var hurtigt nok?

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 8 Maj 2016 - 23:30

Edwin hævede smilende et øjenbryn, da Seu fortalte om en jobmulighed på Burning Revenge. Ed arbejdede for tiden på kajen, hvor han solgte informationer og sorte varer. Det var et farligt job, eftersom vagterne altid holdt øje med hvad der foregik - men Ed nød livet på kanten. På den anden side, så savnede han havet mere end noget andet. Hans smil bredte sig over Seuzans fine komplimenter. Smilet forsvandt dog igen hurtigt, da vennen viste sine brændte hænder frem. Han betragtede de forbrændte fingre og overvejede hvor den nærmeste kammeratlige healer mon befandt sig i disse dage. Han sukkede. "Blood Circle." Han rystede opgivende på hovedet. "Må havet vise de stakkels mænd og kvinder vej til et bedre sted. Hm... Minotaris er et oplagt sted at sejle til, men hvis du bliver forfulgt, så vil folk nok følge os dertil. Desuden ville det være nemmere at snuppe et lille skib og slippe uset væk." Han overvejede lidt deres muligheder.
Et par vagter trådte ind i gyden og sendte de to mænd et overvejende blik. Edwin handlede som altid hurtigt. Han snurrede rundt på hælen og vaklede hen til den nærmeste vagt. "Hey! D-dhu... Mig og min lille ven her vil gherne hahve lidt privatliv, for vi skal... uuh..." Han slyngede armen omkring vagten og lod blikket køre op og ned af den chokerede mand. "Du er heller ikke så grim selv, hr... hvor meg't k-khoster du, flotte fyrh?" Vagten skubbede straks den fulde mand fra sig og bandede højlydt, inden han trak den anden vagt med sig ud af gyden. Edwin rettede sig op og vendte tilbage til Seuzan, som var intet sket.

"Der ligger en lille fiskerbåd ved mole 13." sagde han pludselig i sit normale kække tonefald. "Jeg ved tilfældigvis at ejeren først tager hende ud på vandet i morgen, så hun er lige til at snuppe. Hun er lille nok til ikke at drage opmærksomhed, men stor nok til at kunne nå til Blodøerne." Han rettede lidt på sin vest og sendte sin kammerat et opmuntrende blik. "Så jeg håber du stadig kan lide fisk!"

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tirs 10 Maj 2016 - 10:52

Seuzan kikkede væk for at skjule sit grin. Edwin havde altid haft et talent for at distrahere andre. Han grinede skævt ved det næste spørgsmål. "Jeg fiskede efter hajer for at skaffe mad til min ældste besætning." sagde han og rejste sig op. "Før an." sagde han og slog ud med hånden. Han stak dog selv hovedet ud af gyden og kikkede rundt. Vagtene var forbandet aktive. Et hurtigt blik op på solen. Tiden var snart inde til vagtskiftet og hvis han var heldige var de kommende vagter mere dovne. "Det ville tage tid. Vores nye hjem er stadig under opbygning. Hvis du stadig ville slutte dig til os?" Han så tilbage på Edwin med et hævet øjenbryn.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Lør 4 Jun 2016 - 21:56

Edwin førte an ud af gyden og ud på kajen. Hvis man lignede en der intet havde at skjule, så var det de færreste vagter der stoppede en. Så længe man lignede en der vidste hvad man lavede.
"Hajer? Puha, jeg har aldrig været glad for haj." lo han og kastede et hurtigt diskret blik rundt for at spotte potentielle vagter. "Men vi fangede engang en hval ud for Aquener. Den smagte bedre end man skulle tro!" Han sendte sin kammerat et skævt smil og et blink, inden han viste vej til mole 13. For enden af den slidte træmole var en lille fiskerbåd fortøjret. Den havde nogle slidte sejl, men så ellers ud til at være forholdsvist velholdt. Ed trådte ned i den lille båd og bandt fortøjningerne op. Et par vagter inde på kajen havde vidst spottet dem, og så ud til at være på vej ud til dem.
"Hop ned. Jeg tror vi får besøg. Jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke tid til gæster lige nu." Han lo, bandt dem fri og skubbede dem væk fra molen. Der var fralandsvind, så vinden skubbede dem blidt ud i havnebassinet. De trak det lille storsejl op, og som altid hoppede Ed hen for at tage roret. Vagterne råbte efter dem inde på kajen - befalede at de kom tilbage. Ed smilte blot trodsigt.
"Så, vores hjem, sagde du. Tja, jeg kan vel godt bruge nogle faste rammer, selvom jeg nyder at være en fri fugl." Han så ud på havet, da de forlod havnen og hurtigt fik lagt afstand mellem sig selv og fastlandet.
"Men selvfølgelig slutter jeg mig da til jer. Hvordan ville I dog klare jer uden mig?"

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Lør 4 Jun 2016 - 22:25

Den ældre engel klaskede hans gamle ven i baghovedet og satte sig godt til rette. "Kaptajnen og mig. Vi mangler gode mænd som sagt. Jeg tænkte at hyre dig var en af de bedste ideer længe." sagde han og så på havet. "Har du hørt om Devils Lagoon?" spurgte han og så med de mørke øjne. Han havde forbud mod at snakke om det, men hvis han spurgte ind til det var det ikke det samme som at fortælle, vel? Ham rejste sig op og så tilbage mod fastlandet. "Vi kunne også bruge en med dine evner. Så er de to vigtigeste elementer dækket." Han stirrede ned i vandet og så fiskestimer svømme rundt. Han lænede sig ud over kanten og så ned i havet.

"Hvad har du lavet det sidste stykke tid?" Seuzan satte sig op og tog meget forsigtigt forbindingerne af. Han bed tænderne sammen. Sårene var røde og hævet. Der løb stadig lidt blod fra den ene. "Årh crap. Capbliver så pissed." mumlede han og kom på benene. Han overvejede at vaske dem i saltvand, men besluttede så ikke at gøre det. "Ed. Jeg har brug for din hjælp!" Han vendte sig mod sin ven og viste ham sine dybt skadede hænder.

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum