Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyIdag kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Lena beware of the city - (Sean)
Dæmon-kontrakter (Afstemning) EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 
Jake
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 
Edgar
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 
Valentine
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 
Abigail
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 
Lori
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba13Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba14Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164690 indlæg i 8727 emner

Dæmon-kontrakter (Afstemning)

4 deltagere

Go down

Skal vi beholde ideen med dæmonkontrakter?

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba1325%Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 25% 
[ 1 ]
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba1325%Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 25% 
[ 1 ]
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba1350%Dæmon-kontrakter (Afstemning) Voteba15 50% 
[ 2 ]
 
Totale stemmer : 4
Tilbage
 
 

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Sean Fre 6 Jan 2023 - 8:13

Kære alle

Efter mødet d. 5/1 snakkede vi dæmonracen igennem. I kan eventuelt læse referatet HER!

I den forbindelse blev der snakket lidt om brugbarheden af dæmonkontrakter. I racebeskrivelsen står der:
"Kontrakt med en dæmon:
Dæmoner kan indgå kontrakter med alle, der har en sjæl. Dette betyder de kan opfylde et eller flere ønsker for personen, til gengæld for deres sjæl når de dør. (Bemærk: Kun små ønsker. Ønsker som at give titler, bestemte steder eller ændre race skal vendes hos en admin først!)

Personen skal frivilligt indgå i kontrakten. Dæmonen gør ofte alt for at manipulerer folk til at indgå kontrakten. Kontrakten er gældende, når man er blevet enig og afslutter handlen med et kys. Nogle folk opsøger selv dæmoner for at få deres ønske opfyldt.
Dæmonerne er bundet til at opfylde ønskerne, men ofte får man det ikke opfyldt sådan som man havde ønsket, da dæmoner elsker at sprede kaos og sorg. De vender ofte ønsket om, så det bliver opfyldt, men ikke på den måde man faktisk ville have det. Ofte ender nogen med at dø eller opnå stor smerte, enten fysisk eller psykisk. Derfor skal man passe på når man indgår kontrakter og man skal være meget detaljeret i sit ønske, for at undgå det. Forhåbentligt. Dæmoner er meget kreative og finder næsten altid en måde at snyde på.
Der går normalt 10 år fra at kontrakten indgås, til at personen dør og dæmonen får sjælen."


---------------------------------------

Snakken gik på om det overhoved blev brugt, eller om det var unødvendigt "fylde".
Der blev snakket om at få havde brugt det en enkelt gang, eller set nogle bruge det en enkelt gang. Så ikke umiddelbart det store.
Der blev også snakket om præcis hvordan de opfylder ønsker, og at de potentielt kunne ændre hele verden ved et ønske, hvis de ville. Og at det ville være svært at vurdere og balancere deres styrke, hvis de nu har rigtig mange sjælekontrakter, i forhold til andre racer. Ydermere - hvad ville forskellen være på sjæledæmoners indtag af sjæle, og sjælekontrakter?

Spørgsmålet er...Hvor mange bruger det? Hvor mange af jer føler vi skal beholde det, fordi det er en fed feature?
Eller er I ligeglade med det?

I behøver ikke selv være dæmoner for at stemme. Kommentarer til dæmonkontrakter, eller uddybning af jeres meninger, er velkommen i tråden.

På forhånd tak!

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Renata Lør 7 Jan 2023 - 19:06

Umiddelbart, vidste jeg faktisk ikke, at dæmoner havde den egenskab før nu, da jeg aldrig har set nogen bruge det, og ikke selv har overvejet at lave en dæmon, og derfor ikke har læst så meget op på dem.
Når det kommer til stykket, lyder det som en fed detalje at have, men jeg kan ikke se så stort et formål med denne egenskab, på en side, der har så stor en variation af magiske væsner. Normalt ser jeg trossalt kun dette aspekt af dæmoner blive brugt, i historier hvor det er mennesker der gør brug af det, og hvor det kun er specifikke typer dæmoner, der kan udføre det.

Så hvis denne egenskab skulle blive, ville det så ikke give mere mening, hvis det foreksempel kun var en specifik type dæmoner der kunne den slags, såsom sjæledæmoner eller ærkedæmoner?
Og hvis en specifik dæmon type får denne egenskab, ville det være rart at have nogle detaljer om, hvordan denne virker, og hvor langt den rækker. Lidt lige som der er regler for en lampe ånd, kunne man lave nogle regler for denne kontrakt, der specifikt fortæller, hvor mange ønsker man får, hvad man ikke kan ønske sig og deb slags Smile
Renata
Renata

Antal indlæg : 139
Reputation : 1
Bosted : Hvorend jeg nu har lyst.
Evner/magibøger : Metalmancer

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Sean Søn 8 Jan 2023 - 7:51

Det er nogle gode tanker. Tak Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Natalie Tirs 10 Jan 2023 - 22:53

Jeg må indrømme, at jeg har valgt at stemme nej. Ikke fordi det ikke er en sjov detalje (som jeg ville ønske, at jeg faktisk fik brugt), men simpelthen fordi jeg ikke tror på, at det ender med at blive brugt. Som vi snakkede om til mødet, så var det lidt svært at se, hvorfor dæmonerne skulle bruge krudt på at skabe kontrakter og udføre dem, når de lige så let kunne knække nakken på deres ofre. Det hælder selvfølgelig mere til de dæmoner med et weak spot for traditioner eller en sjæls betydning, men størstedelen does not seem to care xD

HVIS dæmonkontrakterne måske skulle have en chance, så tænker jeg, at der på en eller anden måde, skulle være noget specielt over den sjæl, som dæmonerne kunne høste efter en udført kontrakt? Jeg må indrømme, at jeg har ikke lige noget specifikt bud på HVAD skulle være anderledes (om det skulle være ekstra energi eller noget helt tredje), men egentlig mere noget, som gjorde det arbejdet værd. Desuden, hvis kontrakterne skulle leve videre, så tænker jeg, at nogle klare guidelines for "how to use a demon contract 101" kunne være nice xD

Håber det kan bruges!

_________________
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Tumblr_oj5tvseMtI1qbxh0uo1_r1_500
Natalie
Natalie
Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 160
Reputation : 5
Bosted : Terrorville District – Et mægtig palæ.
Evner/magibøger : Nightmare Fuel & Demonic Transformation.

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Sean Ons 11 Jan 2023 - 7:21

Helt sikkert, tak for dine tanker Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Indora Ons 11 Jan 2023 - 17:20

Jeg syntes ikke jeg er aktiv nok til at tage stilling til det, men jeg vil da gerne lufte mine tanker omkring det nu hvor jeg har ladet det syde lidt.

Kan kontrakterne ikke laves om så de dæmoner der kan lave kontrakter er en sub-race? Helt lavpraktisk kunne man kalde dem kontraktdæmoner, og eventuelt kunne der være en mening med galskaben i at de indsamler disse sjæle, der går ud over basal føde? Så kan man også sige at de der bruger kontrakterne også får en grund til det fordi det får en yderligere virkning for "sub-racen".

Blot en tænke tanke Smile

_________________
Dæmon-kontrakter (Afstemning) Fb_gro10
Indora
Indora

Antal indlæg : 17
Reputation : 1
Bosted : Har bolig i Sunfury men bor pt i Terrorville.
Evner/magibøger : Ti Tusinde Brændende sole

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Sean Tors 12 Jan 2023 - 17:54

Du har lov til at have en mening eller ideer alligevel, uanset om du er meget eller lidt aktiv Smile
Din ide er i hvert fald god, og alle de ideer og tanker der har været frem til nu, er nogle jeg vil tænke over og sikkert vende med vores kære moderator, før vi beslutter os fuldstændigt - og selvfølgelig vurderer folks besvarelse af afstemningen Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Dæmon-kontrakter (Afstemning) Empty Sv: Dæmon-kontrakter (Afstemning)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum