Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» It's been a long long time
Finalen! Moralesystemet EmptyIdag kl. 21:48 af Valentine

» I need you to hear the story - Genevira
Finalen! Moralesystemet EmptyIdag kl. 17:03 af Genevira

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Finalen! Moralesystemet EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Finalen! Moralesystemet EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Finalen! Moralesystemet EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Finalen! Moralesystemet EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Finalen! Moralesystemet EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Finalen! Moralesystemet EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Finalen! Moralesystemet EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 
Jake
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 
Valentine
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 
Abigail
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 
Lori
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 
Edgar
Finalen! Moralesystemet Voteba13Finalen! Moralesystemet Voteba14Finalen! Moralesystemet Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164691 indlæg i 8727 emner

Finalen! Moralesystemet

Go down

Moralesystemet?

Finalen! Moralesystemet Voteba1332%Finalen! Moralesystemet Voteba15 32% 
[ 12 ]
Finalen! Moralesystemet Voteba1351%Finalen! Moralesystemet Voteba15 51% 
[ 19 ]
Finalen! Moralesystemet Voteba1316%Finalen! Moralesystemet Voteba15 16% 
[ 6 ]
 
Totale stemmer : 37
 
 
Poll closed

Finalen! Moralesystemet Empty Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 17:03

Moralesystemet


Kære medlemmer på Underword

Vi har i den seneste stund, som nok ikke mange af jer har kunne formå at overse, haft en del snak om hvorvidt vi ønsker moralesystemet. Vi har efterfølgende haft nogle afstemninger, men vi er ikke rigtig kommet frem til noget, så nu tager vi emnet op én gang for alle! Det vil sige at det er HER man skal komme med sine meninger og holdninger, ikke andre steder.

Hvad vil moralesystemet blive til?
Det bliver til et system alle ganske enkelt skal følge. I hver racebeskrivelse vil racens morale stå og så vil der blive lavet en guide/oversigt hvor der står hvordan de enkle moraler er.
Et eksempel: Engle - deres morale vil blive 'god'.
Det betyder ikke, at alle engle skal hjælpe den gamle dame hen over vejen og komme løbende og puste på sår, når en lille dreng falder og slår sig, men det betyder at vedkommende ikke går rundt og dræber fordi det er sjovt. Det kan være fordi at vedkommende vil hjælpe andre eller muligvis er tvunget til det. Som en engel, siger man også tak, hvis man får noget og vil så vidt muligt aldrig snyde hvis man får for mange penge tilbage.
Et modeksempel: Vampyr - deres morale vil blive 'ond'.
Det betyder ikke at din karakter nødvendigvis skal gå og dræbe alt og alle, men den er stadig en vampyr og lever af blod fra levende væsner. Karakteren må også gerne hjælpe den gamle dame over vejen, men det er ikke den første tanke som rammer din karakter. Det kan måske være under tvang. Det er heller ikke altid din karakter siger tak for gaverne og det kan også være at den er egoistisk og beholder hele kagen selv.

OBS: Det er vigtigt at huske, at dette der er skrevet kun er inde i spillet, som eksempler. Ingen brugere skal tage det personligt.

Men hvor stramt er det så?
Det er ikke sjovt for nogle, hvis admin skal sidde og glo ind i alle emner og slå folk med en gummihammer hvis de ikke følger moralerne til punkt og prikke. Man kan være ond på mange måder: Der er meget langt vej i mellem Hitler og skolens bølle. Der er også meget lang vej i mellem Jesus og en ganske normal sygeplejeske.
Der skal være plads til at oplevelser fra din karakters side, påvirker vedkommende. Men selvfølgelig oplever en vampyr og engel det ikke på samme måde, men det kan være med til at skubbe karakteren i den ene eller anden retning og hvis englen for eksempel har oplevet så meget ondt og er blevet påvirket til at tro det er godt, så kan man også skifte morale, men man skal have en god begrundelse for det. Ikke noget med at 'jeg så mine forældre dø'.
Med andre ord: Man kan godt skifte morale, men kun via handlinger in-game.
Hvis du ønsker en hellig vampyr fra starten af, så kontakt en admin med en historie om hvorfor netop det er sket. Den skal holde vand, så det dur ikke at du bare skriver 'min karakter mødte en engel'.

Hvordan får man så sin karakter til at gå fra den den er nu, til 'moralepåvirket'?
Selvfølgelig sker det ikke fra den ene dag til det andet, men du kan lade det indgå i dine karakter tanker. For eksempel hvis Eric nu bliver en 'ond'.
"Han kunne godt se at tanken var sød og det ville også gavne købmanden at give pengene tilbage, men han havde på den anden side selv afgivet penge. Han kunne bare have talt dem efter. Så til sidst endte Eric med at dreje rundt på hælen og stikke mønterne i egen lomme."

Afstemningsmulighederne:
Ja - Man går ind for systemet.
Nej - Man går ikke ind for systemet.
Blank - Man tælles ikke med i systemet og har derfor ingen indflydelse. Man 'stemmer' altså på den der vinder. Hvis det bliver et ja så skal man ikke efterfølgende sige: Jamen jeg var ikke helt sikker, mente faktisk nej, men vidste det ikke rigtig.

Her under dette indlæg, er folk velkommen til at argumentere for deres holdninger og hvis nogle siger noget der måske får dig til at ændre din holdning, så er det muligt at ændre sin stemme.

Nogle spørgsmål eller andet, er meget velkomment. Hvis det er et stort spørgsmål, ville dette indlæg blive ændret og spørgsmålet blive indsat, så hold lige øje med dette første indlæg.

- Afstemningen køre i syv dage.

... og STEM NU FOR GUDS SKYLD!

Adminholdet
- Morladin, McGivens & Valentine


Sidst rettet af Eric Man 4 Feb 2013 - 14:19, rettet 1 gang (Reason for editing : Tilføjelse.)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 17:15

Først....
Tak for i ligger sådan et stort arbejde i at finde den bedste løsning for de fleste.
Smile

Dernæst, er jeg ked af at i fastholder at ' pådutte' racerne nogle bestemte moraler.
Jeg har argumenteret meget for morale systemet, og finder det stadig anderledes og sjovt .Det ville være noget som andre sider ikke lige havde, hvis vi alle noterede en morsle i vores profil.

However.... Jeg ønsker at man kan vælge frit blandt alle moraler, uanset hvilken race man er.
Altså at man selv vælger indmaden til sin karakter, også hvis man ønskede at lave en psykopatisk engel....eller en vampyr der er et nervevrag over at skulle drikke blod.

Det er ikke det i lægger op til, og derfor må jeg beklageligvis stemme nej.

Var der frit valg på alle hylder...ville jeg stemme et stort og højlydt ja Smile

Men igen, tak for i forsøger at stille os tilfredse.
I gør et smukt arbejde Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 18:09

Jeg er enig med Camille i at i gør et super godt stykke arbejde:)

Men jeg er dog ikke enig med hende i at man skal kunne vælge mellem alle moraler. Hvis man er vampyr så vil man gøre noget ondskabsfuldt ved at drikke af andres blod og jeg vil mene at engle står for det rene og smukke, derfor vil jeg mene de er gode.
Desuden er der også en mulighed for at være en alternativ engel/elver m.m. ved at være modsat, sortelvere, faldne engle ect., så jeg synes stadig at man har mulighed for at lave en karakter der går en smule imod rammen inden for de forskellige racer.

Derfor stemmer jeg ja for moralesystemet:)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 18:12

Dejligt at høre jeres grunde og vi lapper med glæde rosen i os Very Happy

Jeg kan godt se hvad du mener Camille, men jeg syntes at det er begyndt at blive ret kendt på en del sider, at folk laver vampyrer der ikke vil drikke blod, engle der har sex til højre og venstre. At det vi engang kendte som gode engle og onde vampyrer fuldstændig er forduftet. Det normale er blevet unormalt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Sean Søn 3 Feb 2013 - 18:21

Jeg giver Eric ret.
Enden har vi et moralesystem og folk skal holde sin inden for en guideline, passende til racen. netop grunden til vi overhoved skal have et moralesystem, hvis det skal være der. Til at folk overholder det og folk bruger det. Ved valgfrit får vi bare bloddrikkende engle og hellige vampyrer, fordi folk tror det er interessant. Så det vil ikke give nogen mening at have et valgfrit moralesystem.
Enden har vi det eller også har vi ikke.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 18:24

Ja, det er rigtigt Eric...lige præcist.
Og det må jo så være en indikator på at mange ønsker at spille deres karakter sådan?
Og mit gæt er at i som admins vil få rigtig travlt med at minde folk om deres race og deres morale....for jeg er helt enig, hvis man stemmer JA til morsle sættet i den form i her beskriver, så skal den jo overholdes.




Sean...det ville give mening fordi man serverer en anvendelig oplysning på en sjov og anderledes måde, som supplement til havd man ellers skriver i sin profil.MEN afstemningen er jo ikke på et valgfrit morale system...såååå

Så alle der kan lide at opbygge deres karakter, uanset race, under stor valg frihed...bør stemme nej NU Smile

( en meget lille valg tale )

// Eric, mail.//

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Sean Søn 3 Feb 2013 - 19:03

Det var dig der snakkede om et valgfrit moralesystem? Oo

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 19:18

Ja....helt valgfrit, ba med et krav om man skrev i profilen hvad man valgte.
Det ville være en sjov lille anderledes ting at finde i alle profiler.
Et lille trademark eller karaktaristika for siden, som jeg synes er stiligt XD

Men jeg bryder mig ikke om moralen følger racen, for som Eric siger er der tildens til folk laver søde vampyrer og al det der.....og det viser jo hvilke tyde personlighed/ morale de ønsker at fylde i deres karakter....så jeg tror at mange vil finde det begrænsende, og derfor stemmer jeg nej, til den form det har nu.

Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Sean Søn 3 Feb 2013 - 19:23

Misforstod din besked før. Troede den var mønstret direkte til mig og ikke bare emnet. *ryster let på hovedet*

Men i hvert fald står jeg ved hvad jeg sagde før. Som det er nu, er moralerne mere eller mindre valgfrie, åbenbart, og ja...Som du måske kan se, hvis du besøger folks profiler: Der er ikke mange der bruger dem.
Så jeg kan ikke se hvorfor de skulle gøre det, bare fordi vi siger det er valgfrit. Og så er der ingen grund til det er der og evt. forvirre andre, når ingen bruger det.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 19:28

Fordi det skulle sættes som et krav at man valgte en morale og skrev ind ?
Ligesom det er et krav at man beslutter en race, sååå beslutter man en morale XD
Et slags varemærke for siden.

En sjov lille detalje Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 3 Feb 2013 - 19:30

Jeg trykker på den store grønne JA-knap...
Det er en rigtig god idé og hvis man pludselig står i en situation der siger: "Jeg har to muligheder... hvad gør jeg?" Så kigger man da lige på sin morale og vælger den mulighed som passer bedst. En stor hjælp.

Jeg vil også sige at jeg godt forstår de folk der siger nej. Hvis man har en karakter som f.eks. er en ond engel og man er blevet rigtig glad for den, ville det da være træls at skulle opgive det hele og gøre den god, men man kunne f.eks. lave et emne, hvor der var en der fik vendt den onde engels syn på verden og på en eller anden måde fik den til at blive god. På den måde har man jo stadig den samme karakter, som samtidig har fået andre holdninger til livet. Men det er jo bare hvad jeg tænker.

Jeg vil dog også sige, at hvis der bliver stemt nej, kan vi, som godt kan lide moralesystemet, altid holde vores karakter inde for en bestemt morale alligevel?

Nå men det var min mening og jeg takker for, at i tog jer tid til at læse den xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Man 4 Feb 2013 - 10:56

Jeg synes selv, at man skal vælge frit, men som jeg mener, at jeg skrev dengang, da jeg havde lavet moralesystemet så var det, at man skulle have en grund til, at man går fra normal vampyr til hellig.

Kan i ikke måske lave det om? Hvor i skriver, at man skal have en grund et eller andet baggrundshistorie for, at man er så meget anderledes end sine artsfæller?? Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Man 4 Feb 2013 - 14:16

Det står der også ... et eller andet sted Razz
At man må godt have en karakter som er hellig vampyr, hvis man har noget at holde det i.

Citat: "Med andre ord: Man kan godt skifte morale, men kun via handlinger in-game."
Der skal altså være en grund in-game. Hvis man ønsker det lige fra starten af, kan man kontakte en admin og snakke med vedkommende. Skriver det lige.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Man 4 Feb 2013 - 15:05

Det står fint beskrevet i dit allerførste indlæg i tråden her Eric.
Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Man 4 Feb 2013 - 15:34

Har bare tilføjet noget Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 21:08

REMINDER

Der er kun én dag tilbage at stemme i!
Det handler om sidens fremtid, så stem stem stem Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 21:56

Okay, måske er det et dumt spørgsmål, men hvor mange har en opfattelse af, at de er reelt onde? Mon ikke, de fleste karakterer i stedet har en virkelig random æresopfattelse, som får andre til at synes, de er rædsomme?
Nu har jeg stemt ja, (men jeg kan altså ikke love, jeg putter det på min profil x.x) spørger bare lige.. n__n

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 22:08

Bliver det accepteret , skal det vel ind antager jeg.
Sååååååå man kan stadig stemme nej Smile

Bum.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 22:19

Jeg ved det, men det er problematisk når man skal til at kategorisere sin egen karakter.. Som selv synes, hun er en ting, men som i virkeligheden er noget helt andet o-o

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 22:53

Man skal bare gå efter hvad den generelle befolkning tænker. Når du ser en slå andre, tænker du vedkommende er ond, også selvom vedkommende gjorde det i en god mening. Ved for eksempel at opdrage, men uanset hvad, ser det ud til at det ikke bliver aktuelt Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Fre 8 Feb 2013 - 22:55

Selv om det ikke er noget, folk stemmer ja til, har I så stadig de vejledende moraler stående i racerne? o.o

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Lør 9 Feb 2013 - 6:51

Uanset resultat er det virkelig dejligt at se så mange har stemt Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Sean Lør 9 Feb 2013 - 14:37

Spurv: Nej. Jeg går ud fra vi sletter moralesystemet, hvis flest stemmer på et nej.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Gæst Søn 10 Feb 2013 - 10:30

AFSLUTTET

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finalen! Moralesystemet Empty Sv: Finalen! Moralesystemet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum