Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
Mit andet hjem, vis man må kalde kirken det (Sean)
Side 1 af 2 • 1, 2
Mit andet hjem, vis man må kalde kirken det (Sean)
Sted: kirken
vejr: regn
omgivelser. De folk som havde været med til vielse er forlængest gået
påklædning: http://www.dontbelieveus.com/wp-content/uploads/2012/11/jess-4.jpg
Bethany sad oppe på kirkens tag, hun ventede på at folk ville forsvideså hun kunne komme ned bygningen som følte som sit hjem. Bethany havde sat sig bagerst så når de kom ud ville de ikke kunne få øje på hende, hun bar tydeligt præg af at have siddet der længe, for hendes hår som normalt krøllede hang fladt og plask vådt ned af hendes skulder. Hun havde ikke sine vinger ude, hun ville ikke risikere at de var skyld i at så hende. Hun havde ikke kunne sove i stykke tid og hun var meget træt, men siden mødet med Sean havde hun ikke følt sig helt tryg i andres nærvær, lyttede svagt til nogle af de tanker som kom fra kirken, de genspejlede sig i hendes øjne som små film.
Der var billeder af lille pige som drømte om at blive gift hun havde alt for stor kjole på til hendes skrøbelige lille krop. hun sukkede svagt, hun drømte ikke om at skulle giftes og dele livet med nogen. Hun bed svagt læben da de lykkelige par kom ud efterfulgt af en skare af folk som var glade på deres vejene. Bethany rystede på hovedt og endelig forsvandt de efter lille stykk tid og hun bredte sin vinger efter at lyttede i 10 minutter efter folk som kunne være kommet.
Hun bedte de hvide vinger og fløj ned hun trak vingerne ind kroppen igen og gik ind. Præsten var stadig derinde, hun kendte ikke denne præst sikkert en de hyret. Bethany kom her tit og kendte næsten alle der havde noget med kirken at gøre. Hun trak vejret dybt og satte sig sted bagrest imens betragtede præsten i hans gøremål. Han havde ikke lagt mærk til hende for forsatte sit arbejde lidt efter og gik. Bethany nød stilheden imen til sidst faldte hen.
Gæst- Gæst
Sv: Mit andet hjem, vis man må kalde kirken det (Sean)
Kirken. Hvor skulle en dum, lille engel ellers opholde sig? Han trak vejret dybt og nød den fugtighed regnen spredte, fik folk til at gå hjem i deres tørre huse og efterlod byen til ham og hans mænd. Når det regnede, kunne de lave mest, uden nysgerrige øjne og ører. Det var en våd dag at blive gift på.
Han bevægede sig op gennem grusstien, der førte en til kirken. han var ikke troende, havde aldrig været det, og kirken forekom ham mere latterlig end noget andet. Han mærkede hvordan regnen gjorde hans hår vådt, fik det til at hænge ned over hans ansigt og lod vand dryppe ham i øjnene og ned langs ryggen.
Han mærkede hvordan regnen gjorde hans kappe våd, men heldigvis ikke nåede ind til trøjen. Hvordan den ramte hans ben, der var klædt i et par sorte bukser og til sidst hans støvler. Et armbånd skinnede om hans håndled, de fire ar var som altid tværs over hans ansigt. Han trådte ind, næsten uden en lyd, andet end dørene der blev åbnet og gled i bag ham, efterlod rummet i så meget mørke, som de få stearinlys lod være.
Han scannede kirken og fandt hurtigt sit mål. Lidt efter sad han ved siden af hende. Hun kunne løbe, hvis hun ville. Hans folk ville fange hende.
- Antal indlæg : 10267
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Bethany åbende døren og skulle lige til at lette da hun kom tanke om at vis han kunne finde hende, så kunne han også finde hende andre steder, det ville betyde at hun ikke kunne flygte til nogen han kendte for så ville han sikkert gøre dem fortræd. Hun sukkede svagt inden hun vendte om for møde ham. Hun turdte ikke andet, hun kunne flygte nogle steder hen, det gået op for hende at lige meget hvad ville han finde hende. Hun kom ind vingerne var stadig ude i tilfælde af at prøvede på noget.
Hun undrede sig over hvordan han kunne finde hende, hun sagde ikke noget, men var klar til kamp.
Gæst- Gæst
Han rejste sig roligt op, gik ud på gangen mellem bænkene, og så ned på hende, samtidig som han afslappet knappede sin kappe op og hængte den over den nærmeste bænk, så den kunne tørre lidt.
"Goddag" smilte han roligt og blev hvor han var, for ikke at skræmme hende yderligere.
"sikke uhøflig du er, sådan et flygte fra folk. Har du gjort det længe?" der var forskellige reaktioner på tortur. nogen blev bange for alt og alle, andre blev vrede. nogen blev indelukkede. Andre kom nemmere over det eller søgte hævn.
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Bethany havde ikke glemt den smertefulde ting an gjort ved hende, hun havde sagt det til nogen og derfor var hun helt alene til kæmpe imod ham. Hun kunne ikke hun stærk nok, men der måtte være en måde, hun vidste at dette her ville blive svært, men hu skulle nok finde en måde at klare ham på, også selvom hun var den eneste.
Gæst- Gæst
"Du ved ikke hvad jeg vil have" smilte han roligt og studerede hende, da hun gik op mod alteret. Gjorde hun noget forkert ville hans mænd storme kirken og tage hende. Enden dræbe hende eller tage hende levende. En foranstaltning han havde taget for en sikkerheds skyld.
"Jeg vil bare vide om du har fortalt nogle om din lille oplevelse, sidst vi var sammen" umiddelbart henkastet, men med en truende undertone.
Gæst- Gæst
Da hun passerede ham, gled hans arm ud og han greb fat i hendes arm og forhindrede hende i at gå videre.
"Åh, jeg ville ikke forlade kirken endnu. Mine mænd venter udenfor og kommer du ud før mig, vil de fange dig. Jeg lader ikke folk gå rundt, som kan udgøre en fare for mig, på nogen som helst måder" han smilte svagt og skubbede hende, medmindre hun havde vredet sig fri, brutalt over mod alteret igen, før han stilte sig midt i gangen, så hun stort set ikke kunne komme forbi.
"Du er enden imod os...Eller med os. Hvad vælger du?"
Bethany kæmpede med sig selv, hun var bange, men på den anden side måtte hun passe på sig selv. Bethany var ikke stærk og kunne ikke forsvare sig imod så stærk en dæmon som Sean. Hun sukkede svagt inden vendte sig så han ikke kunne se hendes ansigtet. Han skulle love hende en ting og det var lige meget hvad der skete. Hun følte sig fanget imellem sig selv som engel og dæmonen som ikke ville lade hende, men vis hun sagde ja kunne det være at han ville lade hende værre, hun ville ikke sige noget han skulle have lov til at svare på hendes sprøgsmål.
Gæst- Gæst
han stilte sig i vejen, sørgede for hele tiden at stå lige foran hende, ved at gå lidt til siden hele tiden, så det passede med at han stod foran hende. Et let smil lå over ham, da hun kommenterede at det havde hun i hvert fald ikke lyst til. ærgerligt. Så måtte hun jo dø. Han havde i hvert fald ikke tænkt sig at forklare hvorfor det betød så meget for ham, så ville hun bare gå direkte ud og råbe op om episoden til alle og enhver.
"Du forstår ikke...Dem der er med mig, nyder også af min beskyttelse. Af min styrke og af at jeg intet gør dem...Så længe de arbejder med mig. Hvis de bryder mine regler gør det selvfølgelig lidt ondt" han blinkede kort, som om det var en hyggelig lille ting de lige så godt kunne grine af. Han slog ud med armene. Mere havde han jo ikke at sige. Han viste ikke hvad han skulle sætte hende til, det kunne han jo altid finde ud af, men først og fremmest gjaldt det om at overbevise hende om at det var bedre at være med ham end mod ham.
// det må du undskylde anede ikke helt hvad der skete, desuden må du også undskylde mit meget korte svar//
Gæst- Gæst
Sean havde ikke slaver og ville ikke have det, så ville han jo kede sig! Nej, han havde folk til at arbejde for sig, men ikke som slaver. Ofte for en anden belønning. Men han viste jo ikke det var det hun troede og kunne derfor ikke svare på det. Han så lidt på hende.
"For sent at arbejde? For sent at kende sin plads i hierarkiet?" et svagt smil gled over ham. Der var ingen tvivl om at han var en stolt dæmon, stolt af sin race, og mente de fleste andre racer lå under den.
"Så du vil hellere jagtes, tortureres og...Hvad der ellers sker, når mine folk ser dig?"
Gæst- Gæst
"Et eller andet. Til at købe ind, lave mad eller sy ting sammen." han stolede ikke på hende og ville ikke invitere hende ned i kloakkerne eller have hende på opgaver. Han ville heller ikke fortælle han havde en klan, det kom ikke hende ved. Faktisk anede han ikke helt hvad hun kunne bruges til, han ville bare ikke have hun gik rundt og sladrede til de forkerte. Men det virkede ikke som om han kom særlig langt på denne måde, så han måtte hellere finde på en mere permanent løsning.
"Er der ikke noget du ønsker dig? noget jeg kunne hjælpe dig med at få..." han smilte let. Han manglede ikke penge eller udstyr og de ting de endelig manglede, kunne stjæles.
Gæst- Gæst
Da hun endelig åbnede munden, kom der dog ikke særlig meget ud. Han sukkede svagt og vendte siden til hende som om han skulle til at gå.
"Hvis du ikke ønsker dig noget, kan jeg ikke hjælpe dig. Så kan vi ikke forhandle. du må enden åbne munden eller også går jeg. JEg har andre ting at lave, end at se på usikre kvinder" hans smil forsvandt mere eller mindre.
Hun var heller sikker på at han kunne hjælpe hende, Jack havde sagt at vis hun stak af ville staffe hende hårdt, hun lod igen hænderne glide henover hendes mave " jeg blevet slave, men udover det er jeg også gravid" hviskede hun nærmest helt uhørligt, hun havde bestemt han var til at stole, eller det ville bevise om han var. Hun smilede en smule flovt, en mere moden skytsengel ville aldrig havde ladet sig fange, men hun var hverken moden eller havde hukomelsen med sig. Bethany var dum og naiv og pågrund af hendes hukomelsestab kunne heller ikke huske havde hun havde lært.
// jeg ved godt det tog noget tid, men travlt irl, og manglende krea//
Gæst- Gæst
Han så over på hende, da hun endelig besluttede sig for at sige noget. Da hun havde sagt det, forstod han bedre hvorfor hun havde tøvet. Hun havde fat i noget...En gravid kvinde kunne ikke rigtig arbejde, at hun tilmed var slave...så havde hun ikke rigtig tid til at arbejde og der var sandsynlighed for at hendes...Herre ikke ville tillade det. For første gang i lang tid fandt han slavesystemet irriterende. Han viste godt det kun var fordi det forhindrede ham i at have det, som han ønskede sig. normalt var han ret ligeglad angående det at have slaver. Han så lidt på hende med en tænksom mine, som om han ville afgøre hvorvidt hun løg eller faktisk sagde sandheden. Noget fortalte ham at det var sandheden.
"Jamen tillykke!" smilte han og slog ud med armene, som om han i virkeligheden var hendes hyggeonkel. Han havde fået en ny ide.
"så lad os lave en anden aftale, skal vi? Du lader være med at sige noget om mig, til nogen som helst! Til gengæld vil jeg stå til tjeneste, for dit barn" han så lidt på hende for at se hendes reaktion.
"Forstået på den måde at kommer det i fare og har brug for beskyttelse eller hvis i mangler penge til barnets ve og vel...Er jeg en mulighed"
Gæst- Gæst
"Nu er jeg mere sikker, trods alt" svarede han roligt til hendes kommentar om han i forvejen ikke havde behøvet at være urolig.
åh, hvad var det med at folk troede han var en hyggeonkel, så snart de følte sig lidt bedre tilpas i hans tilstedeværelse? De fleste havde en ide om at de bare kunne plapre løs om deres inderste hemmeligheder, tanker og problemer. Problemet var måske også lidt at han selv lagde op til det, en arbejdsskade. Normalt ville han jo gerne kende folks hemmeligheder, bruge dem imod dem. Og hvad var der med byens kvinder, siden de fleste fik uønskede børn?
"Om ikke andet får du det" svarede han bare. Hvad havde hun regnet med? At han ville hjælpe hende af med det? I så fald...Ville han i hvert fald slippe let fra sin del af aftalen.
"Men hvis du helst er fri kan jeg jo altid dræbe det for dig" smilte han roligt, som om det ville løse alle problemer. Folk turde i forvejen ikke efterlade nogle børn hos ham, velvidende han engang havde slået sin egen søn ihjel...
Grimassen ændrede sig til svagt smil som for sige tak for forsalget, men nej ” nej tak jeg skal nok selv finde ud af hvad jeg gør med det” svarede hun lød en forarget over at kunne forslå det. Hun engel, hun ville ikke kunne holde sig selv ud, nej kunne igen gang overveje det lige meget dårlig en mor hun så var. Hun smilede kort. Hun kunne ikke lide når folk blev dræbt på grund af hende, det gav hende dårlig smag i munden og faktisk også kvalme.
Gæst- Gæst
"Jeg siger bare...Jeg kan kun holde min del af aftalen, hvis barnet er inden for rækkevide. Sender du det, nogen må vide hvor langt væk, kan jeg intet gøre" han slog let ud med armene og så lidt på hende med et lille smil. Han var en mand af ord, men det betød ikke han prøvede at finde små huller i visse aftaler.
"Jeg kan faktisk opfylde et ønske for dig" Han brugte sjældent denne evne, han brød sig ikke om ideen om at han ville være bundet til andres sjæle. Men det var jo en oplagt mulighed nu, velvidende at hvis hun skulle dø, ville hendes sjælestyrke blive føjet til hans. Det ville også forhindre andre i at...binde sig, til hendes sjæl, fordi den så ville være hans.
"Et hvilket som helst ønske...Inden for rimelighedens grænser" sagde han, en smule lokkende, men uden at virke alt for overbevisende, velvidende det ville fremprovokere mistro mod ham og det havde han ikke brug for lige nu.
"Faktisk, alt du behøver er at kysse mig. En enkelt gang er nok, ingen tunge eller noget. Bare et lille kys og vores sjæle vil være forbundet. Jeg vil kunne mærke præcis hvor du er, lige meget hvor du er. Jeg vil altid kunne finde dig. For et ønske, kræver jeg kun din sjæl. Bare rolig...Den får jeg automatisk når du dør" han trak let på skulderen. problemet var jo bare hvornår hun ville dø, men det var en mindre detalje lige nu.
"Og der kan jo gå lang tid" bare for at lave det lidt fordelagtigt for hende.
Gæst- Gæst
"Tak. Jeg vil kunne mærke din sjæl over alt og når du en dag dør, vil jeg automatisk få den. Lige meget hvor du er. Det betyder også andre dæmoner ikke kan tage den. Til gengæld for din sjæl vil jeg opfylde et ønske, som var ønsket om at holde dit barn i sikkerhed. Og dette vil jeg opfylde. Blot fortæl mig når barnet er født og jeg vil gøre mit job" smilte han, omend en smule lumsk.
"Tak for aftalen"
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» //rosey// mødet foran kirken
» Kamp.. ~kreativ digt, hvis man kan kalde det det~
» Sommerhus + andet
» Mangel på aktivitet & Andet
Idag kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Idag kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Igår kl. 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Igår kl. 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Igår kl. 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth