Log ind
Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Seneste emner
Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugereDen sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Er Hong Kong hipt nok, synes du?
Side 1 af 1
Er Hong Kong hipt nok, synes du?
Jeg er gået i gang med at lave et nyt forum (men jeg reklamerer ikke endnu xD) som er delvist inspireret af en film. Filmen foregår i Hong Kong, så det ville virke realistisk at hoveddelen af trådende var lokaliseret der.
Så har jeg bare ét spørgsmål. Ville det være fedt nok at skrive i en vaskeægte by i Kina med, eller skal det være en costum-eventyrby ligesom på denne side, eller de fleste andre?
Eller er jeg bare sensitiv, og det gør i virkeligheden ingen forskel?
Så har jeg bare ét spørgsmål. Ville det være fedt nok at skrive i en vaskeægte by i Kina med, eller skal det være en costum-eventyrby ligesom på denne side, eller de fleste andre?
Eller er jeg bare sensitiv, og det gør i virkeligheden ingen forskel?
Gæst- Gæst
Sv: Er Hong Kong hipt nok, synes du?
Jeg tror, jeg ville vælge at lave en 'ny' by. Bare, fordi det giver en helt anden handlefrihed. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan verdenen skal være, og om du overhovedet har brug for at lave en ny historie etc., men hvis du bare nupper Hong Kong direkte, så har du i hvert fald en del historisk baggrund, der er væsentlig for den kulturen...
Men altså: Afhængigt af, hvor perfektionistisk du er, kan du vælge lige, hvad du vil (:
Hong Kong er absolut sej nok, det vigtigste er vel bare, at... I eller du, der laver siden, har det godt med det?
Dunno xD
Håber, du finder ud af det ^^
Men altså: Afhængigt af, hvor perfektionistisk du er, kan du vælge lige, hvad du vil (:
Hong Kong er absolut sej nok, det vigtigste er vel bare, at... I eller du, der laver siden, har det godt med det?
Dunno xD
Håber, du finder ud af det ^^
Gæst- Gæst
Yeah, det var det samme jeg tænkte. Nogen ville måske føle sig lidt intimideret af at skulle skrive et sted med en hel ny historie og kultur, og have en følelse af hæmmet frihed.
Problemet var bare at jeg overhovedet ikke kunne forestille mig hvordan en 'fantasi by' skulle passe ind, men det må jeg så bare finde ud af ^^'
Tak for hjælpen~
Problemet var bare at jeg overhovedet ikke kunne forestille mig hvordan en 'fantasi by' skulle passe ind, men det må jeg så bare finde ud af ^^'
Tak for hjælpen~
Gæst- Gæst
Altså, jeg læser det lidt som om du mener at man enten skal have Hong Kong, eller en fantasyby? For du kan jo altid skabe din egen by, uden at lave den "fantasy"-agtig. Opfind dit eget New York/Hong Kong/Beijing eller hvad ved jeg. En by skabt af fantasien behøver ikke nødvendigvis være den klassiske landsbyagtige fantasyby.
Ved ikke om jeg har misforstået dine ord, men det var sådan jeg tænkte det^^
Held og lykke.
Ved ikke om jeg har misforstået dine ord, men det var sådan jeg tænkte det^^
Held og lykke.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Jeg er sikker på at Hong Kong ville være en hammer spændende by at spille i, primært fordi det er en by som jeg aldrig har set et RPG fiksere sig omkring. Dermed er det en unik mulighed for at tiltrække folk med sætningen "hey, vi har faktisk en setting som ikke er brugt før". Det er ofte "nemmere" i starten at lave en "falsk by", men jeg tror folk vil få et bedre tilhørsforhold til settingen hvis det er et egentligt sted de spiller. Jeg synes dermed bestemt at Hong Kong er "hipt" nok (;
Gæst- Gæst
Jeg har faktisk set Hong Kong blive brugt i RPG adskillige gange før^^
Men jeg har også rumsteret omkring på lettere ukendte sider.
Jeg er faktisk uenig i dit statement Row. Ikke fordi Hong Kong ikke ville være spændende eller 'hip' nok, for den del er jeg skam helt enig i, men i at man får et bedre tilhørsforhold(som du så fancy kalder det). Jeg tror at hvis det er en 'opfundet' by, så har man nemmere ved at forholde sig til det, for så føler man sig ikke lige så bundet i hvordan der ser ud. Man føler sig mere fri i at en bestemt butik ikke behøver at ligge LIGE der, eller at gågaden ikke behøver at være HELT lige og uden sidegader. Man kan godt smide nogle selvopfundne ting ind imens man spiller, i stedet for at føle sig bundet af at byen faktisk eksisterer, og den skal ligne det virkelige sted.
Hvis det giver mening?
Men jeg har også rumsteret omkring på lettere ukendte sider.
Jeg er faktisk uenig i dit statement Row. Ikke fordi Hong Kong ikke ville være spændende eller 'hip' nok, for den del er jeg skam helt enig i, men i at man får et bedre tilhørsforhold(som du så fancy kalder det). Jeg tror at hvis det er en 'opfundet' by, så har man nemmere ved at forholde sig til det, for så føler man sig ikke lige så bundet i hvordan der ser ud. Man føler sig mere fri i at en bestemt butik ikke behøver at ligge LIGE der, eller at gågaden ikke behøver at være HELT lige og uden sidegader. Man kan godt smide nogle selvopfundne ting ind imens man spiller, i stedet for at føle sig bundet af at byen faktisk eksisterer, og den skal ligne det virkelige sted.
Hvis det giver mening?
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Lignende emner
» Hvad synes i?
» Hvad synes i om character reaping
» Til de der måske synes her er for meget grønt. ^^
» Hvad synes i om character reaping
» Til de der måske synes her er for meget grønt. ^^
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine