Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Diverse Nyheder EmptyIgår kl. 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Diverse Nyheder EmptyIgår kl. 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Diverse Nyheder EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
Diverse Nyheder EmptyMan 29 Apr 2024 - 10:24 af Lori

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Diverse Nyheder EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Diverse Nyheder EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Diverse Nyheder EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Diverse Nyheder EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Diverse Nyheder EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Edgar
Diverse Nyheder Voteba13Diverse Nyheder Voteba14Diverse Nyheder Voteba15 
Abigail
Diverse Nyheder Voteba13Diverse Nyheder Voteba14Diverse Nyheder Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164684 indlæg i 8727 emner

Diverse Nyheder

5 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Synes i som vores brugere, at vi skal have sat nogle begrænsninger eller guidelines på hvad man må dele om sit IRL liv.

Diverse Nyheder Voteba136%Diverse Nyheder Voteba15 6% 
[ 1 ]
Diverse Nyheder Voteba1317%Diverse Nyheder Voteba15 17% 
[ 3 ]
Diverse Nyheder Voteba1367%Diverse Nyheder Voteba15 67% 
[ 12 ]
Diverse Nyheder Voteba130%Diverse Nyheder Voteba15 0% 
[ 0 ]
Diverse Nyheder Voteba1310%Diverse Nyheder Voteba15 10% 
[ 2 ]
 
Totale stemmer : 18
Tilbage
 
 

Diverse Nyheder Empty Diverse Nyheder

Indlæg af Sajro Ons 5 Feb 2014 - 19:25

Her er lige et par ting:

1:

Det her skyldes ting der lige er sket på siden, så vi har et spørgsmål til vores brugere, som kan ses øverst.

2:

Jeg(Sajro) holder pause som Admin. https://theunderworld.danskforum.net/t5421-admin-holder-pause-sajro#142773

3:

Husk at sende faceclaims. ^^

Hilsen Sajro/DTBM

_________________
Varulve Form (Klik for at se):

Diverse Nyheder Siggy
Sajro
Sajro
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:30

Jeg syntes gerne man må dele ting fra sit IRL. Selvfølgelig skal der være begræsninger for, hvor meget man dele, og hvad man skal dele. Ellers kan jeg intet problem se? Så må man jo heller ikke skrive om det nede i chatten, og hvad skal man så tale om?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 19:34

problemerne for siden, er at folk er begyndt at bruge siden, nærmest som en psykolog klinik. Og det skaber gnidninger og ofte dårlig stemning.
En dårlig stemning, som er begyndt at have en indflydelse på siden generelt og har gjort flere brugere lidt trætte og triste.
Siden er ment som et sted hvor man kan have det sjovt og slappe af...
Men vi admins er i tvivl om hvad vi skal gøre ved det og spørger derfor om jeres mening.

Vi vil savne Sajro og hans arbejde, men ønsker ham også godt bedring.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:36

Eventuelt tage og skrive et indlæg om, hvad I mener som admins, der er okay at snakke om. Og sige, hvis man har triste, eller ting der skal snakkes om, gør man det over pm. ? Jeg ved godt jeg ikke selv har været den bedste til det, og det undskylder jeg over.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 19:38

Men problemet for os er: Kan vi tillade os det? Selvfølgelig kan vi bare gøre det - Men vil det så være den bedste løsning?
Vi er ikke ude på at begrænse folk, hvis det eneste de har lyst til, er at yde psykologisk støtte til hinanden. Så derfor spørger vi efter folks mening. Hvad vil brugerne på siden helst have. På den måde sikre vi også størst samarbejde omkring problemet.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:41

Det kommer uden tvivl an på hvilke IRL-informationer der bliver delt. Et "puha jeg havde en dårlig dag i dag" har jeg ikke noget imod at se, hverken i chatten eller i debat-/hyggehjørnet. Ligeledes har jeg ikke noget imod "av jeg faldt og brækkede benet - må jeg få lidt omsorg?"-beskeder i chatten eller på boardet. Generelt set, så har jeg ikke noget imod, hvis folk rager eller ranter, så længe de ikke fortsætter i flere timer. 
Men hvis man derimod begynder at skrive om emner, der er dybt negative, nedtrykkende og ingen ende tager, så synes jeg det skal holdes i PM, og KUN PM. Ydermere synes jeg, at hvis det begynder at blive til trusler (om man truer med at gøre andre eller sig selv ondt er ligegyldigt), så hører det ikke til på boardet; Det hører ikke til i chatten, i PM eller på et åbent forum.
Dette er et rollespilsforum, og jeg synes det er ærgeligt at hvis det bliver til en deprimerende dramascene.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 19:47

Det er præcis det vi har snakket om. Hvor går grænsen, hvis det evt. skulle være en?

Og det er præcis de meninger vi er glade for at høre, som vi prøver at fiske efter.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:48

Så.. Sig, at .. Sådan noget, som Ja Rowan siger, med selvskade og slemme ting, skal beholdes i Pm. Mens du sagens kan svovle over du måske har slået foden? Ej.. Det lyder bedre det Row har skrevet. o.o Jeg giver ham fuldt ud ret.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:52

Kan man ikke sætte et "warning"-system på, og så give brugere mulighed for at "warne"-hinanden? På den måde, kan man sende en warning til en person, som man synes overtræder grænsen. Så tager man et screenshot af dét, som personen siger, så man har dokumentation. Hvis personen når x antal warnings, så kan admin tage fat i ham/hende og bede om at se beviserne fra dem, som har warned personen. Til slut kan admin så beslutte, om grænsen er nået og brugeren skal have en straf (24 timers ban, måske?) eller om ingen straf er behøvet.

Jeg hælder bare idéer ud af ørerne. Det er jo ikke altid at admins kan være der til at se, når det hele bliver dramatisk; derfor kunne det være nødvendigt at gøre det muligt for brugere, at have magt nok til at få folk til at stoppe.

"Stop med dit drama, eller du får en warning." Dén sætning kunne sikkert stoppe meget drama.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 19:55

øAhahhahaa! ''stop dit drama, ellers får du en warming..'' Nejnejnej... XD Den er meget god, men også en smule komisk. :I Men ellers lyder det effektivt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 20:03

Ville det ikke være at lægge brænde på ilden, at banne eller skælde folk ud, hvis det er fordi de har store problemer IRL?
Jeg kan godt lide ideen om at...Advare hinanden eller på anden måde gøre opmærksom på at nu er grænsen ved at være nået. Men jeg er lidt i tvivl om hvor godt et straffe-system vil være. Måske vil det bare forværre situationen?
Men folk skal omvendt også vide hvornår de skal stoppe. Hvornår de har kørt for langt og bør tage tingene mere private steder hen, så folk ikke er tvunget til at læse og kommenterer på folks problemer hele tiden.

Hvad syntes i andre?
Ville et straffe-system, eller måske bare et advarselssystem, være noget vi skulle tænke videre på?

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:04

Jeg synes man skal have lidt omsorg for sine medspillere.
Man skal ikke voldtage dem emotionelt og chatten bør slet ikke være et sted at vende ' Heavy stuff' ud over små almindelige dagligdags bumb.

Har man behov for mere dybtegående samtale eller at tale detaljeret med andre , må det være iver pm.

Vi lyttet jo fordi vi ønsker hinanden godt - men et skal jo ikke udnyttes/ misbruges og vi skal ikke være psykologisk back up i en chat.

Jeg er helt klart for der ikke skal gives advarelser , men hvis en admin ser den slags tale så bedes personen STOPpe det - ellers er det ud.

Personlige svære sager høre ikke til en chat.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Alane Ons 5 Feb 2014 - 20:05

Altså jeg må nu også indrømme at de mange negative indlæg der har været herinde det sidste stykke tid har taget en god del af min lyst til at komme herinde så meget som jeg nu engang ville.
Så jeg håber virkelig der kommer en løsning på dette problem, ikke mindste fordi det tager på mange af os brugere herinde men det tager også rigtig hårdt på vores kære Admins og dem skal vi jo passe på, vi finder ikke nogen der er lige så skønne som dem! Smile

Jeg håber det går over eller at der bliver fundet en løsning hurtigst muligt.

- Alane Smile


_________________
Sweet as sugar.
Hard as ice.
Hurt me once.
I'll kill you twice.
Alane
Alane
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1818
Reputation : 8
Bosted : Ashen Wood Forest, i hendes barndomshjem.
Evner/magibøger : (1).Immunity ~ Alanes første evne gør hende immun overfor psykiske evner, til et vis punkt i hvert fald. Evnen kræver meget for hende at opretholde og eftersom det er en ret ny evne for hende er hun ikke den bedste til at bruge den! (2). Evolved ~ Hendes anden evne er en form for opgraderet formskiftning, men dette kan hun kun hvis hun har set væsenet eller dyret før og har haft tid til at studere det og dets adfærd, derudover skal hun havde smagt dets blod mindst en gang i sit liv, men så kan hun også få samme aura og duft med fra væsenet/dyret.

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:06

Altså som du selv siger, ville det i længden være en dårlig ide, men ellers ville det faktisk være en glimrende ide. Straffe metoden, med ban er måske ikke den rigtige fordi man har problemer IRL. Så burde man vælge og skrive til personen, og forsøge at hjælpe. ( Selvfølgelig hvis man selv vil. Folk skal ikke være tvunget til noget. )

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:10

Personligt har jeg intet imod at folk kontakter en online fordi han/hun har problemer. Der er jo mange eller ihvertfald nogle stykker herinde, som har det ret godt med hinanden. Og at holde det på en PM ville være tilpas, ville jeg mene. Jeg ser ingen grund til at sætte det op til Admins hvad der skal ud og blive inde nu når det faktisk er ens privat liv. Folk er jo selv ude om, hvis de vælger at hjælpe personen. Det er jo derfor helt op til de enkle personer hvad de synes der er rigtigt.

Der kan jo blive formeget drama, og derfor synes jeg ikke at det hører til i chatten. Så vil nok sige at den skal tages over PM, mail, facebook eller hvad man nu gør. Som Mill siger, så hører svære sager ikke i chatten.

Synes det forkert at give advarsler til folk der i forvejen måske har det dårligt nok.

^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Delilah Ons 5 Feb 2014 - 20:12

Jeg tror ikke der er brug for at folk skal få at vide 'I må ikke sige det og det, men derimod er det okay  hvis i siger det'. Det bliver bare forvirrende i længden, og ingen vil ende med at kunne holde reglerne, fordi ingen helt ender med at forstå grænsen. Alle mener den ligger forskelligt. Og det kan ende med at skabe splid.

Jeg tror folk er nødt til at bruge sin sunde fornuft. Enhver kan tænke sig til at nogle ting er okay at skrive, men at hvis det gør andre ubehageligt tilpas, så er det knapt så godt. Hvis folk mister deres temperament og ender med at gå amok(enten som i at være vrede, sorgudbrud eller hvad end), og skaber en dårlig stemning, så er folk nødt til at sige det.
Jeg synes de fleste er gode til at logge eks. fra chatten når de kan mærke de skaber dårlig stemning. Ellers må andre jo gribe ind og fortælle personen/erne at de burde tage den et andet sted, og så tror jeg de fleste ville gøre det.
Langt langt de færreste vil ikke kende grænserne, og hvis de ikke logger med det samme, så vil igen de fleste af de resterende logge af hvis de bliver bedt om det. Jeg tror regler vil gøre mere skade end gavn.

- Sajro, jeg ved ikke hvad der har gjort du holder pause som Admin, men jeg håber da at det ikke er fordi der er noget galt. Det er helt mærkeligt at du er lilla igen. Sådan virkelig mærkeligt at se.
Du ender nok med at komme tilbage som admin igen på et eller andet tidspunkt. Kan ikke forestille mig andet.

- Del

_________________
Diverse Nyheder 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 20:21


Tak, Alane. Vi prøver også at passe på jer Wink

Personligt syntes jeg netop det er fordi man vil hjælpe, og skriver til personerne for at afhjælpe personerne, at tingene bliver ved. Og det kan køre en træt, det er jo også begrænset hvad man kan gøre bag en skærm, for en person der har det svært.
Folk skal ikke forhindres i at tage kontakt til hinanden, hvis de vil det, men folk skal heller ikke tvinges til at skrive til hinanden, hverken offentlig eller privat. Og det er heller ikke admins job at lege personlig psykolog. Personligt føler jeg mig lidt udbrændt, fordi jeg har taget folks bekymringer på mine skuldre, bekymret som jeg jo er for venner og for at folk har det godt på siden. Men det kan ikke blive ved på den måde. Så hvis folk skal skrive til hinanden, skal de for det første ikke føle sig tvunget til det og for det andet skal det ikke være en del af admins job, medmindre det har direkte indflydelse på siden.

hovedparten af jer virker mest tilfredse med tanken om at vi skal opfordre folk, ikke advare, straffe eller smide dem nogle steder hen, i nogen skammekrog, men blot opfordre folk til at tænke sig om og hvis de kan mærke at tingene er ved at gå helt galt, så selv smutte?
Der er folk som ikke kan give slip, når de først er begyndt. Som bliver ved med at køre rundt i alt det negative og som ikke altid kan se, at de gør mere skade for dem selv og andre, ved at blive på. De kan måske ikke helt se at de bør logge af. Er det så en admins job at smide dem af chatten, hvis det sker der, eller slette en offentlig tråd, hvis brugeren har oprettet sådan en? Måske skrive en PM til personen om hvor de bør diskuterer deres private sager?

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:24

Problemet er at folk ikke vil hjælpes. Eller også kan de ikke hjælpes. Jeg har prøvet at hjælpe en masse herinde nu, men uanset hvad man siger, hvor ofte man skriver eller hvor meget tid man lægger i det, så ændrer det absolut ingenting. Så nej, det kan ikke være rigtigt at dem, der spreder dårlig stemning "skal have lov" og alle andre "bør hjælpe". 

Ja, måske er dét, at kalde det en "straf" ikke det bedste man kan gøre. MEN jeg synes der skal være en konsekvens hvis man fylder chatten eller siden med negativitet. Jeg har ikke andre foreslag end warning-systemet, ærligt talt.

Jeg er personligt blevet presset ud på et plan, hvor jeg overvejer at forlade siden for good, fordi jeg - helt tilfældigt - er blevet fanget i en krydsild mellem to brugere. Jeg står op til ubehagelige beskeder om morgenen, jeg får CAPSLOCK-beskeder i min indbakke og jeg bliver tilsvinet - blot fordi jeg kender disse to uvenner. Det tager ingen ende. Selvfølgelig må folk selv bestemme, hvad de vil tale om over PM - jeg er helt enig. MEN jeg vil gerne lige påpege, at der er en forskel på at skrive sammen og skrive til. Jeg er primært blevet skrevet til her på det sidste, og en stor del af beskederne, ville jeg ønske jeg aldrig havde fået. Det stoppede aldrig. Trusler og ubehag var hvad jeg modtog, med 2-5 minutters mellemrum hver dag i mine vågne timer. 

Ja, disse mennesker har problemer og har det nok ikke godt -- men I skal ikke tro at de er de eneste ofre i denne situation.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Delilah Ons 5 Feb 2014 - 20:32

Jeg vil ikke sige at det er admins 'pligt' i anden forstand end at det er alles interesse at holde siden ren og glad(eller hvad man siger). At admins har større magt til at kunne slette tråden eller smide personen af chatten, gør ikke at de nødvendigvis skal bruge den. Hvis en person laver en tråd der er direkte ondsindet eller ment som at skade en anden person, så er det selvfølgelig en 'pligt' at gribe ind og slette.
Men hvis det bare er en klagetråd, så mener jeg ikke den burde slettes. Der burde måske skrives at det ikke er passende, men folk burde stadig kunne læse tråden. Den kunne evt. blive låst.

Omkring chatten, så vil jeg mene at de kun skal blive smidt ud, hvis det kommer på et niveau der måske er noget ala trusler, vrede-caps-lock eller lignende. For jeg tror at hvis man smider folk ud af chatten(især hvis det kun er den ene part), så vil folk der er vrede nok, forstå det som at admin tager den andens parti.
Jeg tror admins eller andre skal gribe ind og forsøge at tale dem til fornuft, og/eller forsøge at få dem til at tage den et andet sted. Men at bruge magt tror jeg nærmere vil eskalere vreden end afdæmpe den.

_________________
Diverse Nyheder 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Alítheia Ons 5 Feb 2014 - 20:43

Kommer lige med en lille idé til chatten her taget fra en anden side.... ....
en god idé fra en anden side ville måske være en eller flere chat redaktør, der kan kicke folk... eller andet hvis de er på chatten og opfører sig upassende.
måske noget med at få en advarsel først og så blive smidt ud hvis det bliver ved?

Det ødelægger som regel stemningen for alle når man ser et skænderi derinde...

men ja... bare en idé

_________________
Take what you can,
Give nothing back!
Alítheia
Alítheia
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1866
Reputation : 7
Bosted : where the wind blows
Evner/magibøger : natural feelings

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:44

Jeg er uenig med del her !
Jeg mener bestemt at det er admins pligt - en af de mest vigtige de har faktisk - at slette upassende tråde , at smide folk af chatten hvis det går helt galt osv.

At udstikke guidlines for siden og være Garant for trivsel og at folk er her under de opsatte rammer , er efter min mening en admins fornemmeste job.
Helt ærligt - at give farve er det altså ikke ! Smile

At være psykolog for alle os med problemer , tilhører derimod ikke et admin job.
Det gøres ud af menneskelig omsorg - i de grader vi nu engang vælger at invasterer - det er bestemt ingen admin pligt.

Jeg synes det er helt på sin plads med guidelines for Heavy stuff holdes ude af den fælles chat.

Ligesom sex.

Der er andre fora hvis man ønsker den slags.

At sige det er op til folk fungerer jo ikke.
Så ville vi ikke sidde her nu.

Guidlines er til for at den der råber højest ikke får liv at bestemme.

Guidlines viser der er omtanke på uw - omtanke og ideer bag hvordan siden skal virke.
Hvilke ting man ønsker styrke og også hvordan man ikke ønsker siden / chatten skal bruges.

Det giver en tryg og sikker vej for os brugere.
At der er færdselsregler er kun positivt - så læne vi selv bestemmer hvornår vi vil ud at køre.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sean Ons 5 Feb 2014 - 20:48

Det gør mig ondt at høre de problemer folk har haft med det.
Der er to slags "ofre" i dette scenarie og vi må gøre det så behageligt vi kan, for så mange vi kan.

Dette er en side, hvor vi først og fremmest fokuserer på spil. På et godt og sjovt spil. Og det vil vi vende tilbage til, også selv om det kan træde enkelte over tæerne. Folk har været meget hjælpsomme, og jeg vil for alles vegne sige tak for den energi og de forsøg folk har lagt i at hjælpe hinanden. Det er et sandt bevis på at man bare prøver at hjælpe hinanden og være der for hinanden, så vi alle kan nyde at være her. Men energien er ved at aftage.
Folk er ved at være trætte.

Så i dette tilfælde - Bør dem med store, personlige problemer helst holde en pause fra siden, måske?
Skal det fungerer på en måde, så folk evt. kan skrive til en admin eller personen selv, hvis personen har kørt for længe på problemerne og bede personen om at trække sig lidt tilbage?
Og hvad skal vi gøre med folk, som i Rowans tilfælde, hele tiden bliver skrevet til - Hvortil vi ikke har noget system til at kunne blokerer folk, andet end bare at slette deres beskeder inden de bliver læst, hvilket jo ikke ligefrem ses som en høflig ting og hvortil de fleste nok vil læse dem alligevel?
Jeg er klar over i måske ikke kender nogen super-fantastisk ide lige på det problem, men måske har nogle af jer nogle ideer, forslag eller ønsker.


Som admin, syntes jeg at vi har brug for nogle mere...bestemte guidelines. Vi kan ikke bare sige at vi "syntes" i var lidt for vrede i dag. Vi bliver nød til at kunne sige helt klart til folk, hvornår de har været for meget.
Det er klart at hvis det ikke er en person der ævler løs om negative ting, men i stedet to kamphaner - Bør de så begge bannes for chatten? en diskussion mellem to kamphaner og en admin kan hurtig fylde hele chatten og dermed alligevel ødelægge det for alle andre. Vi kan også bare prøve at skære ind og bede dem om at fortsætte over PM?
Jeg er meget interesseret i at høre om mere bestemte løsninger, i stedet for en lala-løsning. Som admin, er jeg meget interesseret i hvor i mener vi skal og må gribe ind over for folk.
Som det har været nævnt tidligere, kan folk i en offentlig tråd, true andre eller sig selv. Eller komme med dybe, personlige og negative problemer, som slet ikke høre hjemme på siden. Så jeg vil gerne høre: skal det virkelig bare stå, frit læseligt for alle og enhver?

Som admins må vi også tænke på hvordan siden ser ud for nye brugere. En vred chat eller et negativt, offentlig besked kan være katastrofalt i den henseende. Og jeg går da ud fra vi alle ønsker os nye legekammerater en gang i mellem.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 20:57

Det er svært at følge med! I skriver så lange beskeder!! FORVIRRENDE MENNESKER D;

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Delilah Ons 5 Feb 2014 - 20:59

Jeg tror du misforstod mig, Mill. Jeg siger de skal slette upassende tråde, men kun hvis de ikke bare er klagetråde. Hvor de rager kort over et eller andet, men at de ikke udtaler sig om folk eller siger ting der kan virke stødende for nogle.

Guidelines synes jeg er en fin ting, men hvis det er regler mener jeg at det vil ende med at have omvendt effekt. Så vil det forvirre folk hvad de må sige hvornår, og så vil der komme konflikter når folk er uenige om grænsen. Guidelines derimod er ikke så faste, og derfor er de fine.

Sean: Ifølge mig skal du lave guidelines, så længe det ikke er regler der siger 'i må sige dertil, men hvis i siger mere end det, så gør vi det og det'. Det vil skade mere end gavne. Jeg synes at ingen nogensinde skal tvinges til at tage en pause fra siden. Admins skal ikke sige til en person der har store problemer, at de ser at personen holder en pause fra siden fordi vedkommende skaber negativ stemning. Det vil gøre det langt værre for den pågældende person, og det vil være forfærdeligt!
Det er fint hvis folk skriver til admins hvis en person har været lidt for langt fremme med sine problemer lidt for længe, og admin synes jeg også bør reagere og skrive til personen om at det ikke fungerer godt, måden personen tackler det på. Så længe admin ikke direkte beder personen om at holde en pause, eller lignende.
Hvis en person er utilfreds over hvad der bliver skrevet til vedkommende - som Rowan eksempelvis - så synes jeg den utilfredse bør skrive til admin om problemet, og så må admin tage det op med dem der sender trusler og få dem til at stoppe, med hvad midler der nu end skal bruges, forudsat at den utilfredse selv har forsøgt at få det til at stoppe. Det er helt uacceptabelt, hvis det generer den ramte.

Hvis de to stridende fylder så meget at det folk begynder at klage, så mener jeg stadig at admins burde forsøge at få dem til at stoppe, i stedet for at banne dem med det samme. Hvis det er forsøgt og det ikke fungerer, så er man i sidste ende nødt til at ty til en midlertidig banning. Men først når det andet er forsøgt.
Det er hvad der giver mest mening, ifølge mig.

_________________
Diverse Nyheder 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Gæst Ons 5 Feb 2014 - 21:18

Jesus! Nu begynder jeg altså at skrive og så må de seneste beskeder komme efterfølgende længere nede.

Først og fremmest: Håber vi ser dig på pinden igen Sajro Smile
... og: Tak Sean, tak fordi du tager problemet op og ligger så meget energi i det! Jeg personligt værdsætter det rigtig meget! Smile

Advarselssystem: Nope.
Jeg syntes det er dumt hvis brugerne kan give advarsler på den måde - og så skal admin snakke med vedkommende når en bestemt bruger er kommet op på fem OBS eller hvad man nu vil kalde dem. En bruger kan i vrede give flere OBS'er og bare misbruge systemet. Det kan også betyde noget negativt for brugeren i form af at andre ikke gider skrive med brugeren, simpelthen fordi de ikke gider at skrive med en ubehøvlet person.

... og nu vil jeg så være den ubehagelige idiot, som er ufølsom og ondskabsfuld.
Jeg går pt i 2.g i gymnasiet, helvedsåret for nogle og jeg kan da også mærke at halvdelen af min klasse, på knap tredve, lige pludselig alle syntes at have en depression og slet ikke kunne lave lektier eller komme i skole. Det er jeg træt af at høre på. Folk har selv valgt at gå i gymnasiet og skal de noget med deres fremtid må de hanke lidt op i dem selv og losse sig en i røven for at komme igen.
Jeg syntes efterhånden jeg ser lidt af samme tendens her inde. Det kan godt være der er et par uheldige sjæle der faktisk har det dårligt, men hvis det er tilfælde syntes jeg de skal holde en pause fra siden. Få styr på deres virkelige liv, frem for at hælde det hele over på os andre, der faktisk syntes at have nogle lunde styr på at få skole og socialt liv til at gå op i en højre enhed, for ikke at nævne de heldige folk med arbejde. Det er faktisk muligt! Folk er før kommet igennem noget der har været noget nær.

Jeg mener absolut ikke at det er admins arbejde at være trivelsesmedarbejdede. De skal skabe en fed RPG side, det er det de skal bruge deres arbejde på. Hvem skal så lege psykologer? Venner! Det er mennesker der har accepteret alle ens sider, både de sorte og hvide sider. De er der til at gribe en og holde omkring en. Så er der måske nogle der vil sige at de ikke har venner, men de har sikkert en ven eller to her inde. Luk dem ind, fortæl om jeres problemer. Der behøves ikke at være en lang snak om det efterfølgende, bare hæld ud - jeg øver mig også selv på det og jeg ved det ikke er nemt, men så må man bare lige sluge sin stolthed og alt andet der ligger i vejen. Venner lukker ikke en ud, ikke med vilje Smile

(tjekker tråden):
Guidlines: Syntes jeg er en fin idé, men hey - er vi ikke alle sammen rimelig klare over hvad der er okay og ikke okay at skrive? Selvfølgelig svipser den en gang i mellem og det skal der også være plads til, men jeg får helt ondt i hoved ved tanken om at vi ligefrem skal lave en 'guide' til hvordan man skal hælde sine psykiske lidelser ud på boardet.

Admins sette tråde-tjavs: Selvfølgelig skal de slette de ubehagelige tråde og dermed stoppe det ubehagelige i det.

Admin til bruger: Syntes det er fint hvis en admin lige prikker en bruger på skulderen og påpeger at de lige skal opføre sig ordenlig med deres tone eller psykiske lidelser, men mere forventer jeg heller ikke af dem. Når man vælger at blive admin, siger man ikke ja til at lege psykolog i samme omgang. Derfor syntes jeg også godt at en admin kan presse på, for at en bruger skal holde en pause. Ikke forlade siden, men holde en pause. Ikke fordi admin bare vil slippe af med personen, men i personens (og måske også for sidens) eget bedste. Tage en slapper og trække vejret.

Undskyld den lange besked - men i kender mig jo efterhånden Razz




Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Diverse Nyheder Empty Sv: Diverse Nyheder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum