Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Chatten(En brugers kommentar) EmptyIdag kl. 19:03 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
Chatten(En brugers kommentar) EmptyIgår kl. 21:04 af Genevira

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Chatten(En brugers kommentar) EmptyIgår kl. 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Chatten(En brugers kommentar) EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Chatten(En brugers kommentar) EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Chatten(En brugers kommentar) EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

» 3 emnesteder til debat (afstemning)
Chatten(En brugers kommentar) EmptyMan 22 Apr 2024 - 15:56 af Sean

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Chatten(En brugers kommentar) EmptyLør 20 Apr 2024 - 16:37 af Genevira

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
Chatten(En brugers kommentar) EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Jake
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Sasha
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Renata
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Genevira
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Celenia
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Lenore
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Katrina
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Lori
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 
Edgar
Chatten(En brugers kommentar) Voteba13Chatten(En brugers kommentar) Voteba14Chatten(En brugers kommentar) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164678 indlæg i 8725 emner

Chatten(En brugers kommentar)

+2
Sean
Delilah
6 deltagere

Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Delilah Tors 27 Feb 2014 - 21:43

Goddag^^

Chatten er, som de fleste ved, et fedt sted at være når der er aktivt, og næsten altid fuld af sjov. Bevares, jeg er da også selv lidt chatafhængig, det indrømmer jeg gerne. Men i løbet af det sidste stykke tid, syntes jeg det er begyndt at gå ned af bakke på bestemt områder i chatten. Jeg vil ikke pege fingre af nogen, og jeg vil heller ikke bitche over noget - det er slet ikke den slags indlæg jeg laver lige nu. Det her er en opremsning af min(og adskillige andre jeg har snakket meds) mening af chatten, og en bøn til de deltagende om at tænke på det, næste gang de er i chatten.
Jeg skriver det som nogle punkter herunder, for at gøre det mere overskueligt. Jeg håber at folk, i hvert fald de er er meget aktive i chatten, vil tage sig tid til at læse det her, i et forsøg på at gøre oplevelsen af og stemningen i chatten bedre for alle.


  • "Kliker".
    Et af de største problemer i chatten, efter min og mange af de jeg har snakket med om dettes smag, er at der er begyndt at komme 'kliker' i chatten. Små grupper af folk, gerne i størrelser på 2-3 personer. De grupper har det fedt i chatten, og det skal de selvfølgelig have mere end lov til - fedt at de har det fedt! Men disse grupper har tendenser til, at de når de er online, så lukker de andre tilstedeværende i chatten ude, og sidder istedet og svælger i deres egne små jokes, når det overhovedet er muligt.
    At de har kælenavne til hinanden og interne jokes, det er selvfølgelig intet problem. Hvis man er et fast medlem af chatten, så er det meget få der ikke har et par interne jokes, og nogle kælenavne til forskellige personer. Det er en del af hyggen!
    Men når det tager overhånd, som jeg personligt og andre mener det har gjort, så begynder man at føle sig udelukket og usynlig, hvis man er i chatten med disse grupper. De snakker og hygger, og det er næsten umuligt at bryde ind i samtalen selv hvis man forsøger, og komme med ind i deres snak. Helt simpelt fordi den er så intern efterhånden, at man ikke ville forstå den, selv hvis man forsøgte at få lov.
    Derudover syntes jeg det er sjældent medlemmerne af disse grupper reagerer, hvis man forsøger at bryde ind. Så det føltes som om de ignorerer at man skriver noget, når de nok i virkeligheden bare ikke bemærker det, fordi de er så godt i gang med at have det hyggeligt:)

  • Interne 'jokes'.
    Jeg kom ind på det allerede før, men jeg synes det er værd at nævne som et punkt for sig selv. Alle har interne jokes med nogen, og det er der ingen problemer i - men der er forskel på en intern joke, og en intern 'regel'. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det ud over regel, selvom det naturligvis ikke er ligesom Grundloven der er skrevet i chat-version nede i vores lille chatboks!
    Hvad jeg mener er, at noget der startede med små jokes, rullede ind i en intern joke efter kort tid. Og for nogle ender det med at eskalere, til det faktisk er små historier, eller regler om man vil, der skal følges eller skal håndhæves, for ellers bliver medlemmerne af den oprindelige joke sure. Jeg har endda oplevet adskillige gange, hvor medlemmer af den oprindelige joke blev meget vrede og fornærmede på folk der ikke kendte til joken, fordi de udefrakommende sagde eller gjorde noget, der ikke var okay med henblik på 'joken'.
    Og når det bliver så ekstremt, så synes jeg personligt at folk bør tænke over deres jokes. Hvis jeg som ny bliver skældt ud, fordi jeg brugte et udtryk eller sagde noget bestemt til nogle bestemte personer, så ville jeg da ikke blot blive forvirret og såret - jeg ville også få et meget dårligt indtryk af siden og dens brugere. Og det vil ingen jo have;)

  • Chat'forhold'.
    Disse interne jokes, kan også være i form af 'historier', som jeg kaldte det før, hvor forskellige personer ifølge chattens uskrevne regler, har måske et kærlighedsforhold, et hadforhold eller nogle bestemte reaktionsmønstre i forhold til hinanden. Og Gud forbyde at den nye der ikke kender til den historie vi andre efterhånden ved vi ikke må røre ved, kommer til eksempelvis at sige noget der lød som flirt til en i kærlighedsforholdet, eller forsvarede en af dem i hadforholdet.
    Nogle gange, mener jeg, burde vi bare passe lidt på, med hvor seriøse vi tager chattens indhold, i forhold til hvor hårdt vi bør reagere. For det er da sjovt når folk leger at de har et forhold i chatten, om det så er på godt eller ondt. Men selv hvis de 'forhold' der er i chatten, er baseret på karakterernes forhold i spillet, så betyder det altså ikke at folk har 'eneret' på at have det forhold med en person.
    Jeg kan da godt se at det er træls hvis en person siger søde ting, til en person man altid i chatten har haft et for-sjov kærlighedsforhold med, men det er altså ikke ensbetydende med at det er en passende reaktion at blive sur og tvær. Heller ikke at logge af eller at fortælle personen der siger søde ting, at de ikke må gøre det, eller lignende. Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme noget, men mit forslag i sådan en situation, er at man laver det der er sket til en DEL af joken;)
    Forestil dig at din mand(Nu er jeg en kvinde, så jeg tager udgangspunkt i mænd) bliver lagt an på af en anden kvinde? I stedet for at gå rigtigt til angreb og blive pisse sur, så prøv måske at blive tøsefornærmet som den 'karakter' der i forholdet i chatten, eller at lægge lidt op til at den personen der siger søde ting, skal være med på 'legen'. Personen skal jo nødig stå på bar bund og ikke forstå hvorfor der pludselig er hadefuldt caps lock rettet imod personen, når personen ikke gjorde andet end at være lidt sød.
    Omvendt kan man gøre det samme med alle andre chat'forhold'. Hadforholdet, det broderlige venskab, familien. Der er mange forskellige, og de er da søde og sjove, jeg har selv en del stykker. Og jeg forsøger da slet ikke at sige at det er en dum idé at have disse små for-sjov forhold. Jeg siger bare, at de altså ikke behøver at være en grund til sur stemning i chatten eller sårede følelser, når andre folk gør noget, der ikke lige passede ind i 'historien'.

  • "Dårlig stemning".
    Jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle kalde dette punkt, for i virkeligheden handler det ikke om at der er dårlig stemning i chatten. Det handler om åbenheden eller gæstfriheden, eller den måde folk bliver behandlet på i chatten. Det er nemlig især et af de punkter, der kan gøre chatten mere eller mindre gæstfri! Så det er faktisk et af de vigtigste punkter, hvis det handler om at gøre chatten et positivt sted at være for alle.
    Det handler om de små ting. Om der bliver sagt hej når man logger på - farvel når man logger af. Det handler om der bliver svaret på de beskeder man skriver. Det handler om at folk reagerer, hvis man ser ud til at have det dårligt, og lige spørger om man er okay. Det handler om at bemærke folk, og få dem til at føle sig ønskede i chatten. Puha, det fik jeg til at lyde svært, gjorde jeg ikke?
    Det er det i virkeligheden ikke. Et hej når folk kommer på, et wb når folk siger de er kommet tilbage, og et lille ses når de smutter igen, det er noget af det simpleste at huske. Og hvis man har det skidt eller har haft en dårlig dag, så kan det betyde alverden at man føler sig velkommen i chatten! Det at hele banden siger hej når man kommer på efter en virkelig dårlig dag, kan gøre at man føler sig som en person folk gerne vil snakke med. Og det kan gøre en kæmpe forskel!
    Det samme kan det, hvis ens beskeder bliver besvaret, så man ikke føler sig ignoreret eller som fyld eller baggrundstapet, et sted hvor folk faktisk har det helt perfekt uden ens indblanding. Og hvis man har det dårligt, så er det næsten altid ret nemt at spotte - og hvis man så lige er på pletten og spørger "Er du okay?", hvis man synes en person opfører sig lidt anderledes end normalt, så kan det virkelig gøre en forskel, når man fangede personen i at have det dårligt. Om man vil tage den videre og forsøge at hjælpe personen, det handler jo om man har tid, overskud og lyst til det. Det er en helt anden sag;)
    Så i virkeligheden er det ikke svært! Men jeg synes at mange er begyndt at kun sige hej lejlighedsvis og til bestemte personer. Og det er virkeligt ærgeligt, når det virkelig kan få én til at føle sig uønsket, når kun 2 personer siger hej, ud af en flok på 8. De resterende 6 har jo set dig, de vælger bare at du ikke er værd at spilde et hej på. Det er lidt trist!

  • Tonen.
    Dette er et kliché omkring chatten, og det ved jeg godt. Jeg har derfor også kun en lille bitte smule omkring det her, men det er altså et vigtigt punkt alligevel, hvis man ikke har lyst til at chatten skal ende i dårlig stemning *Peger op på punktet ovenover*. Men det er ikke et stort punkt, og jeg skælder som sagt ikke nogen ud!
    Jeg synes bare at der er tendenser til, at chatten engang imellem bliver overtaget lidt af "Jeg hader dig så meget." og "Du er sådan en fucking kælling.". Her snakker jeg ikke i et skænderi, for det er en helt anden sag, og det vil jeg ikke tage op. Jeg vil aldrig påstå at jeg har det pæneste sprog selv i chatten, og jeg vil ikke erklære mig selv for en helgen på nogen af punkterne, overhovedet.
    Det er da også fint nok at sige ting i sjov og spøg. Men! Nogle gange er det bare vigtigt at huske, at det er en chat, hvor folk ikke kan læse dit ansigt eller dine sande følelser bag hvad du skriver. Hvis der ikke er nogen smileyer på, og ikke er noget der viser at det er en joke og ment for sjov, så kan det virkelig såre nogen. Det er da tit sket efterhånden, at personer er blevet sure eller kede af det, fordi en besked i sjov var blevet sendt ud, og var blevet misforstået af den modtagende person.
    "Jeg hader dig, du er sådan en kælling! xD" er der ingen tvivl om er for sjov, og den ville ikke støde nogen. Men "Jeg hader dig, du er sådan en kælling!" eller "Jeg hader dig, du er sådan en kælling! -.-" kan derimod sagtens kunne blive misforstået og såre nogen. Det handler alt sammen om hvilken smiley eller hvilken sammenhæng det er i. For at have en hård tone kan da være sjovt, men det holder meget hurtigt op med at være sjovt, hvis den modsatte part ikke forstår det er i sjov.
    Jeg håber ikke jeg lyder dum eller moragtig når jeg siger det, for det er en typisk 'voksenagtig'-ting at sige. Men jeg er ikke voksen, og jeg siger det ikke for at være dum eller belærende. Jeg siger det, i håb om at næste gang du skriver noget der kan misforstås i chatten, så husker du lige at sørge for at der ikke er tvivl om at det er en joke. Det bremser bare så meget tristhed, som der ellers jævnligt er kommet i chatten, netop på grund af en misforstået tone og tekst:)


Det blev en forfærdeligt mange punkter, og en forfærdeligt lang tekst. Men på det seneste synes jeg næsten det er blevet nødvendigt at lave et opråb om hvordan det er på chatten. Misforstå mig ikke, jeg elsker chatten, og synes det er et dejligt sted at være - nogen gange. Andre gange kommer nogen af de overstående ting i spil. Og jeg synes det sker oftere og oftere, og på grænsen til hver eller hver anden gang jeg er online på chatten.
Det var ikke ment som et indlæg der skulle være en masse kommentarer på, for det er bare min personlige mening om chatten, og mine foreslag til hvad der kan gøres ved de enkelte problemer. Jeg håber ikke jeg har såret nogen eller givet nogen et dårligt indtryk af chatten, for det var bestemt ikke min mening.
Jeg vil ikke nævne navne overhovedet, uden set hvem eller hvor pænt der bliver spurgt. Det vil hverken være navne på de personer jeg har skrevet med omkring dette, eller de personer der gør noget galt - heller ikke hvis der bliver spurgt "Gør jeg det og det". Det er ikke mig der er dommer for noget som helst.
Jeg håber jeg har gjort chattens brugere opmærksomme på noget, og hvis jeg er heldig, er der måske endda nogen der kan genkende dem selv i nogle af de ting, og vil forsøge at blive bedre til det. Det er alt jeg kan håbe på, jo! C:

Det var en brugers oplysninger om sine synspunkter, og sine små forespørgsler til medbrugerne på chatten!^^
- Del

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Sean Fre 28 Feb 2014 - 9:03

*at være i tvivl om hvordan man starter med at skrive*

Tak Del. Din besked har været meget interessant læsning, i hvert fald for mig. Jeg håber andre, især chattens hyppigste brugere, vil læse den igennem og endnu vigtigere: At folk tager det til sig og gøre noget ved det.
Jeg skal ikke selv gøre mig hellig: Jeg kan selv have været skyld i noget af det, men i såfald har det været ubevidst.

Jeg vil også bruge tiden til at komme med nogle små men'er, til din lange tekst. Had mig nu ikke for det Wink
Der kan ikke sættes spørgsmålstegn ved jeres oplevelse af chatten: Sådan har i det og det håber jeg bliver ændret.
Men der er også en anden side af sagen, som jeg har lyst til at...ja, fortælle. Dog er det mest fra en personlig side og også af hvad jeg selv har oplevet, set og hørt.

Aktiviteten og det at sige Hej:
Personligt logger jeg bare tilfældigt på chatten, når jeg har lyst til at sige hej til folk og se hvad folk snakker om. Nogen gange, ofte, laver jeg flere ting samtidig. Ofte spiller jeg, ser en serie eller besvare et emne, samtidig med at jeg er på chatten. Jeg tror også andre gør dette. Så man opdager ikke altid når folk smutter, kommer eller hvad de helt præcis snakker om. Så kan der ubevidst ske en..."glemsel" i at sige hej, farvel eller at vise interesse.
Dog ændre det ikke på at man stadig skal være åben, når man "hopper" tilbage i chatten. Chatten er et åbent sted Wink

At det hele køre i ring:
Dette handler kort sagt om at hvis man først en gang har følt sig uvelkommen, hænger det ved og til sidst føler man sig aldrig velkommen længere. Man køre det hele over på de andre og giver kun dem skylden, for det kan i hvert fald ikke være en selv!
Hvis det kun sker en gang, kan det måske være et spørgsmål om at have overset de andres hej, farvel m.m. eller at man måske selv overdriver, er overfølsom den dag eller andet.
Sker det flere gange, ofte med de samme personer, er der måske noget galt.
Jeg her personligt oplevet at folk, der sammen har følt sig "uvelkomne" grupperer sig og kun skriver med hinanden, fordi så kan resten også bare være lige meget. Jeg har også oplevet at en person, det før har følt sig uvelkommen, ofte er mere negativ i chatten og så har man simpelthen ikke særlig meget lyst til at skrive med personen. Så det gælder om åbenhed...Fra begge sider.

Det er ikke sjovt mere!:
Dette handler om dit evne med jokes, små historier m.m. som bliver misforstået, som gør folk vrede eller kede af det.
I chatten er vi ofte på for at lære hinanden lidt at kende og have det sjovt. Chatten er et stort drille-sted! Kan man ikke klare det, kan man enden bare kigge på eller måske logge på chatten senere? Wink
I hvert fald: Man kan også sige stop. Der er ingen grund til at køre så langt, at folk bliver kede af det og forlader chatten. I stedet, hvis man kan mærke at man ikke bryder sig om det, i stedet siger en lille bemærkning med at det ikke er sjovt mere.
Lad os dog hjælpe hinanden i stedet for: Skriv når det ikke er sjovt mere, skriv hvis i syntes det bliver for internt eller hvis i er i tvivl om personen ignorerer jer. Hvis ignorering sker, så skriv evt. En PM og spørg om noget er galt eller ignorer det selv: Visse folk kan bare ikke kommunikerer sammen, men de har begge lov til at være der.

En anden ting, jeg selv finder som et problem:
Jeg føler mig enkelte gange uvelkommen, eller faktisk som om jeg forstyrre folk i chatten, når de snakker om deres personlige emner. Personligt prøver jeg at holde min snak, om mine emner, til PMs eller skype. Når folk snakker om deres emner, som vi andre intet ved om, bliver samtalen hurtigt lukket. Jeg snakker, prøver jeg i hvert fald, kun om mine emner, hvis der ikke er særlig mange online på chatten eller kun min emnepartner er der. Ikke hvis der er mange folk, for finder det faktisk helt uhøfligt!
Dog kan man jo stadig skrive "Gider du emne?" eller noget i den stil. Men finder det bare som et problem Wink

Dette er bare nogle andre synspunkter og men'er jeg fandt vigtigt, kom med. Lad os håbe det hele er med til at skabe et bedre miljø i chatten Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10220
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Delilah Lør 8 Mar 2014 - 16:15

Jeg holder lige denne her oppe, fordi jeg kan se at den faktisk kun er blevet vist 32 gange. Derudover syntes jeg måske også godt vi kan bruge noget mere feedback;)

Til Sean:
Naturligvis. Jeg tænkte mere på at hvis der er en samtale når man logger på imellem en hel gruppe folk, og det kun er en eller to der faktisk gider tage sig tid til at byde en velkommen ind i fællesskabet på chatten, så er det lidt en dårlig oplevelse. Man føler sig udelukket lige fra første sekund. Og det er jo ikke så godt! Og som du siger, hvis man først føler sig uvelkommen på en chat, så skal der meget til før man føler sig velkommen igen!

Problemet med at skrive hvis man syntes en joke er kørt for langt eller for internt, er at jeg tror ikke nogen kunne finde på det. Personligt ville jeg føle mig meget som en lyseslukker hvis jeg skulle skrive "Hør, jeg syntes faktisk jeres joke er begyndt at blive lidt for vigtig for jer. Gider i skrue ned på jeres sjov?". Jeg skriver det engang imellem, men det er kun hvis jeg syntes noget er direkte ubehageligt eller ødelægger stemningen i chatten. Men hvis det er 'forebyggende', når jeg syntes folk kører den for langt, så kunne jeg helt simpelt ikke finde på det^^

Til det sidste du skrev: Det er lige præcis dét jeg har forsøgt at sige, og give eksempler på hvorfor kan være. Jeg har det også tit sådan at jeg afbryder folks private leg eller deres joke, og at jeg egentligt er fyld til chatten, som er der for at se godt ud(hvilket jeg gør meget godt ... *Kaster med håret), men ikke for faktisk at være der.
Det er ikke kun når folk snakker om emner, men også hvis de kører i deres private joke, eller nogle af de andre punkter jeg har skrevet overfor. See?

Og lige for at tydeliggøre:
Sean sagde han ikke var perfekt i chatten. Har vist også selv nævnt det et par gange, men jeg vil simpelthen ikke lyde hellig eller selvfed, selvom jeg har skrevet det her indlæg:
Jeg er laaaangt fra perfekt i chatten! Jeg før alt hvad jeg kan for at få folk til at føle sig velkomne og som en del af samtalen, men det betyder ikke at det ikke glipper. Det betyder ikke at jeg ikke lyder sur engang imellem, eller at jeg bliver misforstået. Det betyder ikke at jeg tror jeg er det perfekte billede på hvordan man skal være. For det er jeg ikke - jeg er bare mig. Med alle mine fordele og mange mange ulemper, der også spiller ind i chatten! Sådan er det bare;)

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Camille Lør 8 Mar 2014 - 19:30

Chatten skal være et sted for hygge og hejsa.
Så fungerer den som et socialt medie der binder os sammen på kryds og tværs.
Smile

Tonen skal være imødekommende , god og samtalen stort set uden de store problematiske minder fra ens irl liv.
Jeg mener da godt man med et smil på læben kan sige at man har en lorte dag, at der har været problemer eller andet, sålænge man ikke synger en klage sang eller dyrker det så man voldtager andre emotionelt eller ender med at ødelægge de andres gode humør.

Verbale grove ord eller trudsler i forbindelse med EMNE indhold, bør man lige behandle ekstra omhyggeligt, da chatten er et fælles sted.
Verbale ord af grov art eller trudsler medlemmerne imellem skal være ikke eksisterende i den chat.

Angående at være fyld der ser godt ud, var det sådan du sagde det Del? XD
Personligt vil jeg ikke blive fornærmet hvis jeg ikke kan deltage i en snak i chatten.
Det er sådan At i al den tid jeg har været i chatte , på forskellige sider...så er man nogle gange ' hovedpersonen ' i chattens leg og snak, nogen gange er man med som almen spiller og andre gange kan man ikke rigtig deltage i det der sker, fordi dem der er der kør deres eget lille leg, som jeg faktisk ikke ønsker at afbryde.
Især hvis man er en af dem der ' altid ' er i chatten, så synes jeg faktisk det er helt naturligt at der vil være perioder og stunder hvor man måske mere er tilskuer end deltager.men måske er det bare mig der mener sådan??
Det ser jeg ikke som et problem, jeg har intet imod at være fyld fra tid til anden, sålænge det ikke er noget der gentager sig altid - men veksler fra gang til gang, så finder jeg det naturligt.
Nogen gange har jeg selv noget at byde ind med og andre gange ikke.
Og jeg synes det er helt okay at man ikke altid skal være deltager til alt der sker i chatten.

Tilgængæld synes jeg også det er enormt surt hvis JEG siger hej og det overses af alle - eller et farvel eller hvis man stiller spørgsmål og alle vælger at overse...men jeg forventer ikke at alle folk skal råbe mit navn fordi jeg dukker op, det er dejligt , men ikke et krav som sådan : JEG ankommer JEG siger hej .
Man skal da også kunne bære hvis andre lige er I gang med en lille sjov tingeling de gerne vil ' lege' - uden at skulle forholde sig til mine 'random ting' jeg dukker op og kaster ind lige pludselig.
Igen understreger jeg at det ikke er et problem HVIS det veksler, er det sådan ALTID udvikler det sig til et!

Angående chatforhold og de små kærligheds erklæringer.
Det kan ikke være en overraskelse at en tøs som mig har en holdning til det, vel XD
Jeg er Pro love, nus og kæl, MEN...
Har nogen forsøgt vise de har et chat forhold så respekter det, og send dem blomster eller noget andet sjovt??
Så deltager du alligevel i legen uden at træde nogen over tærene?
Jeg kan ikke helt forstå den omvendte logik at vi skal ' bestemme ' deres reaktion.
Hvis nogen bliver sure,vrede eller sågar triste over det, har det været en uønsket ting - og er det så den der er trist der skal ændre sig- eller den der har flirte ' med hendes mand' der burde træde lidt tilbage ?
Eneret?? Det afhænger nok af hvad de to folk i forholdet har af aftaler, vil jeg mene.
Man kan jo ikke have ' eneret' på nogen, men man kan have en aftale der lyder at man kun er to i forholdet ? Fordi man er i en chat har man vel ikke en automatisk ret til at flirte med enhver der er der? Hvis flirt skaber glæde er det skønt, hvis den gør nogen triste så lad vær ?
Hvis jeg har et chat forhold, url romance , emne kæreste så sårer det mig personligt dybt at finde ham i en flirt med andre. Især fordi jeg kun ' indgår de forhold' hvis man har aftalt at man ' er to'.
Jeg er ked af ikke at at kunne finde det morsomt , men.....you know me....im a soft one. <3

Ellers er jeg meget enig med de flotte betragtninger både Delilah og Sean har skrevet.

- rigtig god lørdag til alle Smile
Og JA FOR FANDEN ,DEN ER GOD NOK!!!!!!
DER ER BASIM I DANSK MELODI GRAND PRIX....JAAAAAA!!!! Og er det ikke guf nok SÅ er der og så SONNY FREDDIE PEDERSEN *griner*
Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Delilah Lør 8 Mar 2014 - 22:52

Verbal grovhed and all of that: Jeg er faktisk uenig. Jeg kan personligt godt lide at smide min karakters meninger og holdninger ind i chatten engang imellem, og 'spille' min karakter i chatten i nogle få situationer.
Og siden min karakter er utrolig grov i sproget, så bliver jeg det automatisk også i chatten på det tidspunkt. MEN! Jeg vil jo stadig ikke såre nogen!
Og det er derfor jeg så tydeligt skriver at det er virkelig vigtigt at man smider nogle smileyer ind, eller på en eller anden måde gør det meget tydeligt at det altså bare er en joke! For jeg har været ude for at jeg jokede og fandt det vældigt morsomt, men hvor det lige pludseligt gik op for mig at den anden slet ikke havde fanget at jeg jokede, og var blevet sur og såret over mine ord.
Og det havde jeg det godt nok skide dårligt over da jeg fandt ud af det. Og det er hvad jeg gerne vil undgå sker for nogen overhovedet på noget tidspunkt!

At være fyld(og se perfekt ud imens!):
Du misforstår mig vist lidt Cam. Ret mig hvis jeg misforstår dig, men du sagde noget i retning af: Det er helt fint engang imellem ikke at være centrum, for det sker for alle. Man skal ikke føle at all eyes skal være rettet imod én hele tiden?
Selvfølgelig! Hvis jeg ikke er enig med dig i dét, så har jeg fået aaalt for meget opmærksomhed i mit liv xD
Hvad jeg mener er, at der er forskel på ikke at bryde ind, og faktisk ikke være vigtig for nogen. Klart, ingen er hovedpersonen altid, men at være nobody i en hel dag, og blive ignoreret når man forsøger at bryde ind i samtalen eller sige noget vigtigt(eller mindre vigtigt) hver eneste gang, så er det noget helt andet. Og det føler jeg efterhånden er begyndt at ske ret tit. Ikke altid for de samme personer. Jeg er HELT cool med at folk kan have noget kørende og de joker og har det fedt, og 'are feeling it'. Meeeen at ignorere alt og alle udenset hvad der bliver sagt hvornår, er noget helt andet!
Forstår du, eller fik jeg formuleret mig dumt?

Chatforhold:
Åh Cam, selvfølgelig er du helt imod det jeg skrev. Du har jo selv et chatforhold xD
Det jeg skrev, skrev jeg faktisk med tanke på nogle bestemte forhold i chatten. Jeg indrømmer gerne at dit og Erics ikke lige var mit fikspunkt dér. Jeg nævner ikke navne, men mit problem var noget ala det her:
Om man kendte til deres lille forhold eller ej, så døde den ene i raseri, tudbrølende sorg og had til både den anden i 'forholdet' og den udefrakommende, hvis der skete noget som den første ikke lige mente passede ind i 'forholdet'. Selvfølgelig skal man ikke bryde ind hvis man godt ved at folk har sådan et 'forhold' medmindre man joker med det, men hør nu .. Det er altså en grænse til hvor seriøst man skal tage det forhold!
Jeg gider altså ikke blive skældt ud fordi jeg skriver den forkerte smiley, eller siger noget som "søde skat" til sidst, som jeg i øvrigt gør til mange tilfældige personer ret tit. Jeg gider ikke at få en million 'Jeg sidder og græder lige nu fordi X sagde søde til Y, når X altså har sagt han/hun er min' beskeder. Slap nu af putte! Fedt i har et sjovt og sødt forhold i kan lege med i chatten, men det er ikke verdens undergang, og det skal altså ikke tages så seriøst!

Jeg har endda oplevet at en ny bruger kom på og fik noget hjælp af en person der var i et forhold(lad os kalde h*n for X), imens h*ns 'kæreste' var online på chatten(Y bliver denne person kaldt). Denne nye bruger spurgte om hjælp og fik det af X, og skrev til sidst noget ala "Tak for hjælpen. Du er rigtig sød. Jeg håber jeg godt må spørge sådan en dejlig person om hjælp igen senere?" eller sådan noget, hvilket der jo slet ikke er noget dumt eller mærkeligt i. Og siden brugeren var ny, kendte denne bruger jo intet til dette forhold.
Y reagerede så straks med at skrive i chatten til denne nye bruger, noget ala: "Back off, h*n er min! Find din egen mand/kvinde, du skal ikke stjæle min!". Og der er grænsen imellem sjovt og sødt forhold på chatten til 'Nu slapper i altså lige lidt af, mange tak!' altså krydset, ifølge min mening. Behøver jeg sige at der ikke gik så lang tid før denne bruger ikke længere var aktiv? Kan ikke sige om det var derfor eller ej, men hvis det var mig, havde det været fordi jeg blev hakket på for at have gjort noget galt, jeg ikke vidste;)

Hjalp eksemplet på hvad jeg mener? Det er vildt hyggeligt med chatforhold, men alt er ødelagt og super dumt og har en kedelig effekt på den ellers gode stemning, når forholdet bliver for 'seriøst' og der ikke må siges noget som helst der kan lyde som om man ikke er HELT fin med at X eller Y er den andens og KUN den andens, uden set hvad. X og Y er forresten ikke enkelte personer, men flere forskellige. Det lød lige som om jeg snakkede om et bestemt par, og det gør jeg ikke.
Så ved eksemplet ved dig Cam: I dit 'love'-forhold, ville du jo heller ikke flippe ud hvis jeg for sjov flirtede med din 'lover'. Du kunne nok drille og blive for sjov tøsefornærmet hvis han flirtede tilbage, men du ville hade mig eller bliver vildt ked af det hvis jeg kaldte din lover for sød eller lækker(jeg har vidst kaldt hans fc lækker et par gange by now). Og du ville slet ikke blive vred hvis en ny bruger sagde noget sødt til ham. Så det er ikke noget problem, for der bliver det stadig set som kilde til sjov, og ikke en regelfast ting der SKAL håndhæves af alle, for ellers er der ballade og kaos i alle systemer!

You see?

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Camille Søn 9 Mar 2014 - 8:21

Verbal grovhed :

Der er vi helt itakt, Delilah.
Jeg mener ikke det skal holdes ude, nær man er i karakter og man ' leger emne'.
Men bare være omhyggelig med det, ved F.eks at sætte en smiley....eller lave en side bemærkning der er sjov; som du jo også selv sig er du gør.
Så der er vi enige Smile



Opmærksomheden og deltagelsen:

Stort set enig der.
Er det en generet ting at det er svært at få fodfæste og man bliver ignoreret, kan man føle sig uvelkommen i chatten- enda på en hel side.
Guess det undrer mig at du er den der bringer det op, da du i min opfattelse altid er i chatten som en lille sol, og helt klart en meget ofte er et omdrejningspunkt.

Det må ikke være generelt eller 6 dage om ugen Smile
men at det veksler at man er hovedperson, bi rolle eller nogle dage bare en statist ( tilskuer) det er naturligt.
Tror nu ikke vi er så langt fra hinanden der.
Jeg har selv oplevet det på en anden side, hvor de der var der hver dag, naturligvis havde meget sammen men det var SÅ svært at blive en del af den gruppe. Hvilke jeg så måtte sande jeg heller ikke havde behov for , så jeg ventede bare til der var andre på- og ellers lod vær med at logge på.Jeg kunne jo ikke tvinge dem til at ville inkluderer mig i deres snak.


And about love:

Der er måske større afstand mellem os- måske ikke?
Det er meget svært at bedømme.

Der er ting du skriver hvor min røde lampe blinker advarende.
For jeg mener ikke det er op til mig - eller dig - eller Blackmann at sætte regler op hvor seriøst et chat forhold skal være? Ej heller om hvornår man bør blive trist og vred.
Dét er min pointe. Følelser er individuelle, og ord kan være meget magtfulde når man læser dem.

De kommer jo i alle vægtklasser....url forhold, og nogle af dem er sværvægter.
Forstået på den måde at JO de er seriøse og måske opbygget gennem adskillige år.
Jeg er glad for det ikke er mig du oplever som at spænde ben for folk i chatten, hvis det var- så ville jeg enormt gerne have en pm med en sød besked om det.
For jeg ville hade at være årsag til alt gik i kramper ( både hvis det var om et url forhold eller om jeg var den flirtende )

Men ....som jeg skrev før:
Jov, jeg kan blive trist, vred og rigtig dybt ked af det faktisk, hvis jeg logger på og finder min url romance i en flirt med andre. Uanset om det er gamle venner eller nye brugere MEN
Jeg ville ikke riste pigen for det- naturligvis ikke.
Jeg kunne undrer mig over hun valgte at flirte med en hun vidste have en url kæreste...og hvis det var en ny bruger , så ville jeg forvente at min partner med et smil og et glimt i øjet lod vide han 'var optaget' .
Det kan man jo på mange måder:

Man kunne jo skrive til eksempel hvis en fyr lægger an på Cam : " guuuud hvor jeg savner Edelhardt!"
Ny bruger:" hvem er Edelhardt?...det var da et frygteligt navn"
Mig: Edelhardt er min partner ....og ja...navnet er lidt spøjst, men vi lever med det.xD

Så har man vist på en god måde at man er i en relation, uden at skrige Han / HUN ER MIIIIIN , DØ DØ DØ DU TÆNKER HANS NAVN!!! XD men det kræver jo folk er lydhør ....og fanger den og respekterer den,..,ellers må grovhandskerne jo frem XD ( joke ) ( mere eller mindre da ) XD


Men min partner ville jeg blive frygtelig skuffet over, og det ville give skår hvis jeg fandt ham i en flirt.
Skår jeg gerne ville have været foruden- for fakta er at det ikke gør chatten til et dejligt opholdssted for mig så.
Det samme med mine url venner...hvis jeg får en fornemmelse af de flirter med partner, så elsker jeg dem stadig, men det bliver meget svært for mig at have en nær relation til dem. For jeg er farvet af de flirter med en der burde flirte med mig- og ikke dem?
Jeg ER meget blød omkring de ting.
Så jov, hvis jeg kom på og så du flirtede med min partner , så ville jeg blive ked af det.

Det hele handler om hvilke følelser der forbinder og hvilke løfter der er afgivet mellem de to i forholdet . Kan det ikke siges så enkelt? ( så kunne jeg lige havde sparet jer for et kvarters kedelig læsning) XD

Smile

Men alt i alt Del....synes jeg bare vi skal passe på hinanden , imens vi har det sjovt.
Og sjov kan jo være meget andet end flirt.
Personligt har jeg ofte det meget sjovt i chatbokse....
Der bliver skabt mange gode grin og dejlige samtaler , til trods for jeg ikke flirter , hverken med ord eller hænder , på en måde så folk tror jeg lægger op til dem.


bonus info : Hva fanden ?!?!? BASIM HAVDE DEN BEDSTE SANG , VI GØR DET IGEN VI GØR DET IGEN VIGØR DET IGEN( det hed den altsår ikke vel ) MEN VI GØR DET IGEN, VI VINDER DA DET INTERNATIONALE GRANDPRIX MED DEN SANG XD
Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Rafaela Søn 9 Mar 2014 - 9:03

Ja nu ville jeg lige være med her selvom det er en helt krig for, mig at skrive, så håber i kan springe over mine små tastefejl Wink

At være fyld: Der faktisk mange der har/haft følelsen af, at de var fyld og ja vi er mange der er gode til og få det ordnet. Det skal vi/i alle have stor ros for ^^
Men der er dsv også tit hvor man ikke får hjælp ligemeget hvad man gør og hvem man kontakter af dem som er online (Det skal ikke forståes som, at det er hele siden det er galt med, men det en følelse) Kan lige så godt tage udgangspunkt i mig selv da jeg føler det ret tit. Det er næsten blevet til hverdag for mig. Det er få dage, hvor jeg faktisk føler mig velkommen. Det erdog blevet værre med tiden da jeg har nogle mindre gode kontakter på siden som jeg gør alt for, at ignorer for atskåne mig selv og de dejlige mennesker/dæmoner/engle und so weiter, men det er altså blevetsvært og få et gennembrud når det er. Jeg har tit prøvet at komme igennem i chatten uden held og når jeg så har spurgt hvorfor folk "ignorer" mig har jeg tit fået at vide X er meget mere åben, sød og sjov en du er og kommer med en masse ting i chatten og det gør du ikke (Dette var lige et eksempel af de forskellige jeg har spurgt og faktisk en jeg stollede 110% på) Der føler jeg mig endnu mere trådt på og at jeg kun er fyld på hele siden, selvom jeg ved, at der er andre der ikke mener det. Sådanset fik det også mig til, at indse, at jeg ikke ville få et gennembrud i chatten om jeg så løb splitter nøgen rundt i chatten (Og nej det sker ikke!!!!!!!!! ^^)
Men det jeg vil sige med det er, at man skal tænke over hvadman skriver til den enkelte for det kan ramle ned fra modparten. Jeg ville heller have Ups så dig ikke da jeg lavede noget andet og der er for mange der skriver end det eksempel jeg skrev længere oppe og tror jeg sådanset de fleste ville ^^
Det skal lige siges, at jeg har haft nogle godedage på det sidste efter Del kom frem med det ^^ Det stadigsvært, men blevet lidt bedre ^^

Ellers er jeg meget enige i det i skriver. Ingen ko på isen der ^^ Og som Cam siger skal vi passe på hinanden og gøre hinanden glade ^^

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Elizabeth Søn 9 Mar 2014 - 11:30

Jeg vil faktisk give jer alle ret, men mere Rafaela. Hun kommer netop med en masse ting, folk ikke rigtigt ligger mærke til, med mindre det er dem der blive hængt ud. Hvilket jo ikke er specielt sjovt for nogle. Smile

_________________
Chatten(En brugers kommentar) Tumblr_inline_myl1f8NsPf1sqqcb5

I have become my own version of an optimist.
If I can't make it through one door, I'll go through another - or I'll make one on my own.
Something terrific will come no matter how dark the present.

- Elizabeth Leidolf
Elizabeth
Elizabeth
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1542
Reputation : 38
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Delilah Søn 9 Mar 2014 - 21:31

Lige kort til Jasmin: Jeg undlader altså at kommentere på det du skrev, fordi jeg ikke vil gå i dybden med enkeltesager. Fedt med eksempler, men jeg vælger at være generel i det jeg skriver, for ikke at støde nogen og/eller gøre nogen vrede ved det jeg skriver. Derfor svarer jeg ikke direkte på din kommentar. Det her skriver jeg for at sikre mig at du ikke føler at jeg ignorerer dig, når jeg svarer direkte på Raf og Cams beskeder^^

Til Cam:
Det med at være fyld:
Uhm .. Jeg vælger at tage det som et kompliment at du siger jeg er en sol og at jeg er et omdrejningspunkt! ... Tror jeg? Man kan aldrig helt vide det, når det er sat i sådan en sammenhæng her o.o xD
Min pointe var egentligt bare at ALLE - selv den mest aktive og udadvendte person overhovedet - føler sig engang imellem left alone. Og selvom det sker for selv den bedste, så er det altså bedst hvis man kan undgå det. Og hvis der ikke skal mere end et svar til noget der er skrevet, samt et hej og et farvel, så burde det lige være til at overskue ikke sandt?

Til det med chatforhold:
Åh, det er sjovt at det er lige præcis det du lægger mest vægt på .. Ikke overraskende egentligt xD
Jeg kan sagtens se hvad du mener, og jeg er vel på et eller andet punkt også enig i det du siger. For selvfølgelig skal ingen bestemme hvor seriøst et forhold må være, og hvordan følelser skal være eller alt det. Det er der slet ingen der har ret til overhovedet, og det er da på ingen måde det jeg forsøger at sige eller opfordre til. Min pointe er at man virkelig skal overveje hvordan man reagerer, hvis først man har sprunget i med begge ben, i forhold til hvor seriøst et forhold er.
Cool at man vil have et chatforhold. Fedt at man har så fedt et forhold til en person i chatten. Super dejligt at man har det sjovt og hyggeligt med at have det sådan. Men hvis man ville lade være med at gå amok med Caps lock, onde ord og hele svineriet hvis ens 'mand'/'kvinde' bliver kaldt sød eller sjov, så ville det være bare LIDT federe! Og måske ende med ikke at smadre hele chattens stemning og dagens hygge på et par sekunder:)
Mit problem ligger slet ikke i forholdet. Som bruger lærer man hurtigt hvilke forhold man kan joke med, og hvilke forhold der er NO-GO at lege med. Og det er helt simpelt fordi nogle deltagere i et 'forhold' godt kan joke med det, og smågrine lidt hvis man driller dem med nogle forskellige ting angående forholdet.
Andre deltagere i forhold flejner helt hvis man driller med forholdet, fordi DET ved man da slet ikke noget om, og DET har man ingen ret til at mene noget om.
Og jeg gider simpelthen ikke når jeg er nødt til at overveje om jeg kan starte en krig til en bestemt person, hvis nu der er sket noget nyt i 'forholdet' som jeg ikke kender til.
Kan du se hvad jeg mener? Der er en forskel på at have et forhold, og så have et forhold der er så seriøst at man ikke må drille eller sige noget der kan misforstås til at minde om flirt eller komplimenter, før man får at vide at man skal holde sig væk, ikke blande sig i andres forhold og ikke skal forsøge at stjæle en eller andens one and only love.
Når det når dét niveau, så står jeg altså bare helt af toget, for så er legen ikke sjov for nogen andre end de deltagende. Så har de bare skabt sur stemning og gjort at man går på glasskår tæt på dem. Og det gider jeg altså ikke;)

Til Raf:
Jeg tror alle på et eller andet tidspunkt vil føle sig udelukket af chatten. Det kan være i en dag eller flere måneder, men alle vil have perioder på et vist stykke tid, hvor man føler at ingen på chatten gider én, og at man ikke er noget værd på chatten. Og de tidspunkter SUCKS, og derfor foreslog jeg det jeg skrev tidligere, i et forsøg på at gøre perioderne så korte som muligt, og trække så få folk igennem det som overhovedet muligt.
Du skriver det eksempel, hvor du har fået at vide at en eller anden er sød, sjov og åben i chatten, og derfor får opmærksomhed. Og jeg tror det er fordi det hele går i ring: Man føler sig udelukket, og skriver ikke noget. Man er måske i lidt dårligt humør når man skriver noget, fordi man føler sig udelukket. Det gør at de andre glemmer én, eller ikke gider skrive med én, fordi man er i dårligt humør. Det gør så at man føler sig ignoreret og mindre værd i chatten. Og så fortsætter cirklen rundt.
Derfor tror jeg det er EKSTREMT vigtigt at man forsøger at være åben i chatten, og at man forsøger at vise at man gerne vil være med i samtalen. Fra den anden vinkel er det super vigtigt at man sørger for at ingen bliver ignoreret eller 'glemt' i forbifarten. Jeg vil vove at påstå at hvis man bare svarer på det meste der bliver skrevet, så vil de fleste føle sig velkomne i ens selskab!
Og Raf, jeg håber da at vi er et par stykker der er med til at få dig til at vide du er set på chatten :3

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Elizabeth Søn 9 Mar 2014 - 21:39

Åh. ^^ o.o Det havde ikke været noget problem, du ikke havde kommenteret på det. ^^ Det var ikke ment som, at der skulle bruges en bestemt episode, mere at det var generalt. ^^

_________________
Chatten(En brugers kommentar) Tumblr_inline_myl1f8NsPf1sqqcb5

I have become my own version of an optimist.
If I can't make it through one door, I'll go through another - or I'll make one on my own.
Something terrific will come no matter how dark the present.

- Elizabeth Leidolf
Elizabeth
Elizabeth
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 1542
Reputation : 38
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Rafaela Søn 9 Mar 2014 - 21:53

Del som jeg skrev til, at starte med er faktisk mange der har/haft følelsen af, at de var fyld" jeg har valgt og lukke mine følelser fra chatten af andre årsager der er sådanset ligemeget da jeg ved det skaber kaos/krig.
Men det hjælper jo ikke rigtigt når dem man stoler kommer med, at man ignorer en fordi dem man spørger kommer med det der som jeg skrev tidligere. Derfor har jeg svært ved at knytte mig til jer i chatten (sorry) jeg kæmper virkelig, men det føler jeg og ved fra andre, at de ikke ser det. Jeglukker ærligtalt mine følelser ude fra chatten og bare generelt fra siden fordi jeg fik det smidt i hovedet igen og det knækker man på med det groveste når der kommer en lille negativ kritik om en når det er fra jer da jeg holder af jer.(I skal ikke tage det som direkte til jer her i tråden ^^)


_________________
Chatten(En brugers kommentar) 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Sajro Søn 9 Mar 2014 - 22:26

Jeg tror der er en meget vigtig ting at tænke på omkring det med at blive til fyld i en chat, eller sågar på siden, og det har egentligt været oppe af Sean i hans besked.

Vær glad, energisk, åben og frisk i det!

Jeg ved selv hvor svært det kan være, og ved hvordan man nemt kan smide sig selv i en dum cirkel som Del også snakker om, men personligt vil jeg hellere skrive en kommentar når en person skriver:
Lorte dag, slog min fod mod dørkarmen på vej ind. xD
end hvis personen skrev:
slog min fod, alt hader mig også bare...

Fordi ved det første er jeg ikke i tvivl om at personen er klar på at tage imod en joke, mens ved nummer to sidder jeg og tænker: Hvad sker der hvis jeg svarer? Skal jeg joke? Skal jeg lege overbeskyttende mor?
Virker du negativ, smitter det af på andre den er ikke længere end det, egentligt er det heller ikke meget anderledes at skrive noget i chatten som at skrive i et emne: Sørg for at give andre noget at reagere på hvis du gerne vil have en reaktion!

Spørgsmål er altid gode, og jo nogle folk ignorerer dem, og for at være ærlig jeg gør det også nogle gange, fordi enten er det et emne jeg ikke vil ind på, eller af andre grunde er det ting jeg ikke vil beskæftige mig med.

Det her er egentligt ment som en opsang til dem af os, der nogle gange føler os overset: Hold en halvtimes pause, smid lidt vand i hovedet, og kom tilbage til chatten med en kæk og frisk kommentar.

Ikke alle, langt fra det fleste, har det overskud som Delilah har, langt fra de færeste har lyst til at gribe fast i andres problemer eller lyst til at snakke med der virker negativ.

Jeg ved godt det kan være svært at virke glad når man ikke er det, men det er her nettet er vidunderligt, vi skriver sammen vi ser ikke hinanden eller snakker med hinanden. Har man lyst til at snakke med folk om at man er trist er det bare ikke chatten der er det rette sted til det, mange har sgu problemer og negative tanker nok at slås med selv. Har du brug for bare at snakke med nogen, så er chatten det rigtige sted for dig. Det her er det eneste tidspunkt jeg egentligt vil sige man skal lyve, virk som om du er glad selvom du ikke er det, du er mere indbydende at snakke med, plus et falsk smil kan hurtigt føre til et ægte smil.

Min kommentar er sikkert rodet, og kører lidt i ring, men det er ligesåmeget fordi jeg mener det er meget vigtigt man ikke virker negativ og trist i chatten. Fordi nogle gange er man bare nød til at gøre noget der virker hårdt, selvom det måske ikke lader til at hjælpe, fordi en gang er aldrig nok måske heller ikke 5 gange eller 10 gange, man er bare nød til at blive ved. Den der styrer ens humør mest er en selv, det er op til en selv hvordan man forsøger at ændre det. Om glasset er tomt eller fuldt ændrer andre ikke, de kan kun give dig spande, derefter er det op til en selv om man bruger den spand til at fylde eller tømme glasset.

_________________
Varulve Form (Klik for at se):

Chatten(En brugers kommentar) Siggy
Sajro
Sajro
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Camille Man 10 Mar 2014 - 7:51

As it is....er jeg meget enig med dig Sajro.
Chatten er ikke et dumping sted for ens problemer og dårlige humør.
Man er der for at hygge sig , ikke for at høre om problemer ene tiden.

Naturligvis kan man da nævne hvis noget fylder en ,
Eller man er trist - kunsten er at gøre det på et niveau og i en Tone hvor man ikke trækker det mørke tæppe ned over alle andre der lytter med.

Personligt har jeg været i chat op til flere gange og kæmpet med mit humør bag skærmen.
Sommetider har folk kunne mærke det , og jeg har med få vendinger sagt mit humør var blevet væk i rodet på mit værelse - eller NOget andet.

Men jeg synger ikke lange klage sange i en chat - jeg
Jeg mener ikke det er det rette sted til sådanne sager.
Desuden er jeg langt mere privat og ser ikke hvad alle jer skulle have ud af at høre om alle mine elendigheder .

Jeg har et par personer fra URL livet , der står mig nær og dem snakker jeg med. Alle mine andre venner forsøger jeg give positive 'oplevelser '/ samtaler .

Jeg har også mange gange leget i chatten og lavet sjov , helt uden nogen har kunne mærke hvordan jeg havde det bag skærmen. Det var svært !! Rigtig svært faktisk - men bagefter var det en lille sejr at have gjort det , og måske enda fået sat et lille smil på andres læber.
Det giver så mig lidt glæde tilbage igen.

Sagt kortfattet ( hvilke ikke er min stærke side xD )
Du ganger flest fluer med honning .

Vær lidt sjov og frisk- send positive Vibes ud -
Så det langt lettere at få samme slags tilbage.

Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Camille Man 10 Mar 2014 - 7:52

* man FANGER flest fluer ó.ò
Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Delilah Man 10 Mar 2014 - 19:41

Jeg er helt enig i hvad i siger, med at brugeren selv har et ansvar for at personen ikke bliver på en måde, så folk ikke ligefrem har lyst til at have samtaler med personen. Godt nok syntes jeg lidt vi skal passe på med at sige at en person skal fake sig vej igennem chatten, for jeg vil aldrig opfordre nogen til at spille skuespil. Hvis man ikke er i humør til chatten eller bare har en super dårlig dag, så skulle man måske lade være med at hoppe på chatten i første omgang - medmindre man selvfølgelig er forberedt på at blive opmuntret, og går efter det!

Og så syntes jeg virkelig også vi skal passe lidt på med at lægge hele ansvaret for en person i chatten, over på den enkelte person. Let's face it, man KAN altså godt have en virkelig dårlig dag, eller man KAN jo godt bare ikke helt have det så godt med at være den mest glade person i hele verde på et tidspunkt. Og så er det de andres brugeres 'job'(selvvalgte job, nok nærmere) at løfte denne bruger op, så personen ikke bliver trådt ned fordi personen har en dårlig dag.

Men jeg er helt enig i jeres opfattelse og tekst. Meeeen vi skal passe lidt på med at generalisere aaaalt for meget. *Peger på teksten jeg lige har skrevet* xD

_________________
Chatten(En brugers kommentar) 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Chatten(En brugers kommentar) Empty Sv: Chatten(En brugers kommentar)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum