Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
Titler, land og afstemning! EmptyIdag kl. 10:10 af Lori

» It's been a long long time
Titler, land og afstemning! EmptyMan 6 Maj 2024 - 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Titler, land og afstemning! EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Titler, land og afstemning! EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Titler, land og afstemning! EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Titler, land og afstemning! EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Titler, land og afstemning! EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Titler, land og afstemning! EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Titler, land og afstemning! EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Lori
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 
Genevira
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 
Jake
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 
Valentine
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 
Edgar
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 
Abigail
Titler, land og afstemning! Voteba13Titler, land og afstemning! Voteba14Titler, land og afstemning! Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164694 indlæg i 8727 emner

Titler, land og afstemning!

2 deltagere

Go down

Skal vi have en liste over racernes hære?

Titler, land og afstemning! Voteba1357%Titler, land og afstemning! Voteba15 57% 
[ 8 ]
Titler, land og afstemning! Voteba1314%Titler, land og afstemning! Voteba15 14% 
[ 2 ]
Titler, land og afstemning! Voteba1329%Titler, land og afstemning! Voteba15 29% 
[ 4 ]
 
Totale stemmer : 14
Tilbage
 
 

Titler, land og afstemning! Empty Titler, land og afstemning!

Indlæg af Sean Man 21 Apr 2014 - 17:47

Hejsa kære brugere på UW!

Så er ferien, for dem der er heldig at have en, snart slut. Hvilket også betyder at admins, i hvert fald mig selv, vil være mere aktive på siden.
Det betyder også vi har snakket om nogle ting, relateret til en ide en bruger har givet os.

Titler og land:
Denne ide handlede om hvorvidt brugere kunne få lov til at eje byer, de der eksisterer som emnesteder og opfundne byer, samt handelsruter m.m.
Disse ting kan have stor betydning ingame, altså i jeres spil.

Vi har valgt at sige det samme, som vi også sagde for noget tid siden:
Ønsker man sig en titel som hersker over en by, eller ønsker man at eje nogle bestemte handelsruter, eje en landsby eller bestemte områder (Evt. fordi man er rig og magtfuld, fordi det er familieejet eller fordi man som raceleder har skaffet sig det, enden ved penge, manipulering eller krig) Så skal man skrive til en admin og vi vil diskuterer detaljerne.
Finder vi det rimeligt og stoler på i kan klare jeres nye ansvar, vil vi give jer tilladelse og/eller titel alt efter hvad der gør sig gældende.
Vi vil også lave en liste over hvem der ejer hvad, så folk altid kan slå det op og se hvem de nu skal jage, for at få hvad de ønsker.
Dette er også en måde vi undgår 30 nye, opfundne byer. Vi undgår også at 3 personer ejer den samme by. Kort sagt: vi undgår et unødigt kaos.

OBS! Bare fordi man har fået sin nye by/sted/et-eller-andet godkendt, betyder det ikke at vi vil oprette det som emnested!

Kort sagt:
Vil du have en by, handelsrute, landsby, et område...Skriv til en admin! Smile

Godkendelse, skriv:
Hvad i vil have.
Hvad i vil bruge det til. (F.eks. som familiearv, magt...m.m.)
Lidt historie om hvordan i skaffet det. (ikke langt, bare så vi ved i har tænkt over det og integreret det i jeres spil)
Størrelse og hvor det ligger i Underworld. (Eller hvad der ligger nærmest...)

Afstemningen:
Okay, nu til vores afstemning.
Af samme bruger, som bad os tænke over ideen til at gøre det muligt for folk at eje ting og sager, fik vi også en ide om at lave en liste over de forskellige racers hære. En hær, som skiftede styrke og størrelse efter bestemte påvirkninger. Denne påvirkning kunne f.eks. være racelederens holdninger og handlinger (Pacifist eller krigsliderlig?), world events, krige og økonomi samt plads.
Dette finder vi som et lidt kompliceret arbejde...Især når vi slet ikke ved om i vil have sådan en liste!

Listen kan bruges til at tjekke racernes hære. På den måde er alle enige om hvor store hærene er, når de forskellige racer skal f.eks. i krig mod hinanden. Det kan også vise om racelederen er nød til at lave alliancer for at slå modstanderen. Den vil også kunne bruges til at tjekke hvilke påvirkninger der sker på de forskellige hære på nuværende tidspunkt, så folk kan aftale plots derefter. Detaljerne er dog endnu ikke besluttet, så dette er blot hvad jeg personligt tror der vil ske med listen.
Eric har meldt sig til at tage sig af listen, hvis i ønsker den.

Kort sagt: stem ja eller nej!
Vi går efter flertallet.

Ellers vil jeg blot minde jer om vores igangværende konkurrence, hvor du kan komme med din ide til et godt world event!
Læs om den her:
https://theunderworld.danskforum.net/t5713-konkurrence-world-event

Som altid: Husk faceclaim!

- Sean
På vegne af DTBM.


Sidst rettet af Sean Man 21 Apr 2014 - 18:24, rettet 1 gang

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Delilah Man 21 Apr 2014 - 17:58

Uh afstemning!

Anyways. Jeg er lidt forvirret over hvor 'grænsen' går, i forhold til hvornår man skal skrive til admins omkring områder, handelsruter og hvad andet der nu var skrevet på. Mest fordi jeg er i tvivl om jeg skal skrive, for at få godkendt det jeg har spillet med .. like always?

Mest fordi det ikke som sådan er en 'by' eller noget, men derimod hendes familie der ejer en villa, der kinda er blevet udvidet ret kraftigt igennem årene(maange år), så det til sidst er blevet lidt ligesom en by. Men så alligevel ikke, da det er ret så voldsom indavl, og er næsten 100% bestående af hendes familie? Skal jeg skrive, eller? xD

Omkring afstemningen:
Hvad så med de racer der ikke har en raceleder? Finder admins så bare på en NPC-raceleders ønsker i forhold til krig og sådan? Eller?

- Del

_________________
Titler, land og afstemning! 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Sean Man 21 Apr 2014 - 18:23

Land:
Personligt mener jeg ikke en almindelig gård, hus eller villa skal godkendes. Men hvis vi laver en liste over det, ville det så ikke være sjovest at få den skrevet på?

Grænsen er ret flydende, da jeg hælder til at sige den er individuel. Så jeg vil opfordre til at få sine ting godkendt eller, hvis folk allerede har spillet med det i laaang tid (som Del), lige at skrive til os i har det. Ca. størrelse og hvor det ligger, så vi kan skrive det på listen.
En villa + småhuse behøves altså ingen direkte godkendelse. Men skriv, hvis i er i tvivl eller ønsker det på listen.

Afstemning:
Ja, vi vil bestemme hvad racerne har, hvis de er uden leder. Og hvad NPC lederne (Som vi umiddelbart vil spille) gør og hvornår. Hvis der er brug for det.
Om de eksisterende raceledere selv må bestemme deres hær eller om vi siger " At sådan var hæren da i overtog racen, fortæl hvad du vil gøre nu" ved jeg ikke...Men det vil i hvert fald blive i samarbejde med racelederne.

Hvad skal i skrive for godkendelse?
Hvad i vil have.
Hvad i vil bruge det til. (F.eks. som familiearv, magt...m.m.)
Lidt historie om hvordan i skaffet det. (ikke langt, bare så vi ved i har tænkt over det og integreret det i jeres spil)
Størrelse og hvor det ligger i Underworld. (Eller hvad der ligger nærmest...)

(Hurtig opfordring: Vil du være raceleder? Skriv til en admin!)

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Man 21 Apr 2014 - 21:58

Sean skrev:
Afstemning:
Ja, vi vil bestemme hvad racerne har, hvis de er uden leder. Og hvad NPC lederne (Som vi umiddelbart vil spille) gør og hvornår. Hvis der er brug for det.
Om de eksisterende raceledere selv må bestemme deres hær eller om vi siger " At sådan var hæren da i overtog racen, fortæl hvad du vil gøre nu" ved jeg ikke...Men det vil i hvert fald blive i samarbejde med racelederne.

Jeg vil lige sige, at selvom man som racelder selvfølgelig har magt over hvor mange der er i racens 'hær' så tænk lige lidt realistisk! Hvis alle andre hære har femtusinde mænd, så kan en bestemt race ikke have en million. Det er også svært at samle en hær, hvis man lader sin race leve som var det i det vilde vesten!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Man 21 Apr 2014 - 22:20

Jeg ville da skrive Del , til admins.
Hvis din familie har en villa der har udviklet sig til noget der ligner en by, så ville jeg skrive ...eller lære dem om graviditets forebyggelse for det er da lidt ud over normalen der XD

Jeg tænker at alt der lugter af man er magtfuld eller ejer af noget der er mere end en almindelig daglig levevis, eller er ret atypisk bør cleares med dem..

Også hvis har mindre imperier , er hersker eller er prinsesse, eller på anden vis har en særlig status i samfundet.

Nu kan man sige Camilles skole er kun bygget, og ikke taget i brug.den er tiltænkt som et lille Academi for børn , at lære dem selvforsvar, læse og skrive og give dem selvværd. For at holde dem fri af slaveri.
Bliver den aktuel, vil jeg skrive om den, og få den blåstemplet ( hvis jeg er heldig ) og hele baggrunden for den vil være dokumenteret gennem emner, lige fra hun trak den første pistol og stak den i snuden på en fyr- for at skaffe penge til at befri slaver med.
Men stadig vil jeg skrive Smile

Det giver mening  i forhold til overblik, spil skabene struktur og en god balance i siden som helhed Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Tirs 22 Apr 2014 - 11:25

Er super glad for vi har sådan et aktivt admin team, som lytter til forslag, og lader det komme under kontruktiv kritik.
Angående afstemningen:
Syntes at en grundlæggende ide om magtfordelingen mellem de forskellige ledere, er en god måde at give krydderi, ikek kun til det politiske spil, men også åbner op for mange ingame samtaler, og plots blandt sidens mere altmindelige medlemmer, fordi det åbner en helt ny uudforsket vinkel på stemningen i verden.
Plus! det ville gøre racelederne mere aktive som ledere! problemet ved at være leder under det nuværende system, er mangel på information. Det gør det svært at snakke politik og intriger med andre raceledere, hvilket gør møder meget mindre spændingsfyldte, da man ikke har en ide om hvem man skal allierer sig med for at kunne hvad. Plus, det ville åbne op for andre ting racelederne kunne snakke om, som foreksempel hvis vampyrerne begynder at udvide som rusland i den virkelige verden gør i ukraine osv.
Udover det, så gør det spillet mere livligt, og mere realistisk efter min mening.

Angående HVORDAN antallet af soldater/kvalitet og økonomi/ressurcer, skal håndteres, så tænker jeg at det skal være påvirket af mange forskellige faktorer, og hvis det bliver for kompelx, melder jeg mig gerne til at hjælpe admins med holde styr på det.
Tænker at tal bliver påvirket af - world events, som admins laver, hvor så racelederne, og brugerne under den pågældende races reaktion, påvirker hvordan racens økonomi og hær er i fremtiden, som foreksempel hvis 5 ud af 6 aktive dæmoner vælger at ikke gå ud og redde en landsby angrebt af orker, så overlever flere dæmoner, og derved mister de mindre soldater, men det fiktive område, vil så måske blive givet gratis som landsby, til den race som havde flest der frivilige, der hjælper landsbyen.
Det bare et hurtigt eksempel, selvfølgelig er der andre ting, som hvilken politik lederen føre, og hvem hans slås med af andre racer, og om lederen er taktisk omkring hvilke områder han køber/erober osv

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Delilah Tirs 22 Apr 2014 - 17:39

Åh Mil, det er meget mere klamt end du tror. Det handler om at faren direkte nedavler døtre, og kun vil ægte sine førstefødte døtre med en kone, og så med den datter(som nu er hans kone) få børn og den førstefødte datter .. And so on. Der er en grund til at Del har riiimeligt mange nederen bivirkninger xD
Indavl!

Anyway, så smider jeg også en PM til Sean at some point. I løbet af nogle dage, for jeg er for doven lige nu.

I henhold til det med afstemningen, så syntes jeg det ville være super fedt, og har derfor stemt ja ... Men samtidig tvivler jeg på at det ville fungere og især at det ville blive brugt. Det ville være virkeligt svært fordi man konstant skal ændre hvor stærke de forskellige 'hære' er ud fra raceledernes holdninger som ofte kan ændre sig. Ud fra hvad de gør og der sker i deres emner, og dermed skal der følges ret godt med i deres emner, hvis man skal have sådan et system.

Derudover tror jeg ikke de rigtigt vil blive brugt af andre end racelederne, og jeg er ikke engang sikker på at det vil blive brugt så voldsomt meget af dem, for udover når der er optøjer, krig og på anden måde konflikter imellem de forskellige racer, så ... Well ... Hvornår skulle det så bruges? Klart af racelederne hvis der er emner imellem to, selvfølgelig udelukkende hvis det er et emne der har relevans i forhold til raceledertjansen, men derudover ..?

Det (kan)blive/r en suuper fed ting, men jeg tvivler lidt på om den vil blive brugt nok til, at det er besværet værd? Det må folk jo selv bestemme^^

_________________
Titler, land og afstemning! 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Sean Tirs 22 Apr 2014 - 17:44

I så fald vil vi måske være nødsaget til at tro på racelederne, som jo bliver nød til at skrive til os for at rette i deres ting.
Vil jeg tro. Jeg har i hvert fald ikke tid til at læse alles emner.

Jeg er også i tvivl om brugen af den. Derfor syntes jeg også det var passende med en afstemning. HVis folk vil have den, må de vel også bruge den?
Desuden kan den bruges, også selv om der ikke er krig. F.eks. til forberedelse eller andet. Måske har der været fred længe nok, til helt at opgive sin hær? Det er jo ikek ligefrem billigt.

Om ikke andet...Det ville give en mulighed for mere spil, men måske vil det ikke blive brugt uendeligt meget. Men hvis folk ønsker den, vil den komme og så bliver den brugt, når der bliver brugt. Og så har vi admins endnu en grund til at jage folk xD

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Delilah Tirs 22 Apr 2014 - 17:47

You know what I think? Jeg syntes næsten der burde blive skrevet til de forskellige raceledere privat, for at spørge om de ville være med på idéen. For hvis 90% af de eksisterende raceledere ikke ville gide den, så ville de ikke ende med at opdatere noget som helst, og så ville det hele gå død. Om 'pøblen'(us) så vil have den eller ej, for det er jo racelederne der ligesom skal peppe det op og sørge for at der holdes gang i dén.

Jep, der er massere muligheder for hvad den kan bruges til, men jeg er bare ikke heeelt sikker på at den så også VIL blive brugt! Men som du siger, hvis folk stemmer, så må folk vel også bruge det ... xD

_________________
Titler, land og afstemning! 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Tirs 22 Apr 2014 - 17:53

Jeg synes det er helt korrekt at lægge det ud til afstemning....hvad har vi tre- fire raceledere max der ikke er npc , something like that.
De skal ikke kunne tælle for en hel sides holdning, selv om vi har gode raceledere!

Og ja....at være raceleder forpligter, MEN det er ikke en envejs forpligtigelse. Det er jo lige så meget op til OS ANDRE at bruge dem i vores spil, som det er for dem at sætte noget i gang . Jeg ser det som et hold spil ^^
Af de grunde mener jeg der er lige så relevant for resten af os fra pøblen , som for racelederen Smile

Så....ros til DTBM herfra for afstemningen Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Tirs 22 Apr 2014 - 17:54

Hvad mener i med det ikke kan bruges til andet end lidt krigs tid? xD
Alle normale folk i uw vil da ingame i lokal befolkningen, snakker om de måske er lidt urolige for den hær som elverne har, også siger de det til deres leder, som så tager det op på et raceleder møde, som så måske gør der bliver lavet nogen spænende aftaler
Eller dæmonernes leder er så dårlig til at vælge gode områder at overtage, at der kommer sult i nogen områder, fordi pengene blandt dæmonerne generelt falder, og det skaber nogen ingame problematikker.
der er mange muligheder

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Gæst Tirs 22 Apr 2014 - 17:59

Enig med Abbie-jeg greb da lige fat i den seneste hængning, i mit emne med Sean og det vil også komme i det med Sakref.
Oplysninger om de forskellige racer, hære og magt positioner vil jeg trække ind over og lege med på samme måde. Ikke ALTID da , men i ny og næ når det passer ind Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Delilah Tirs 22 Apr 2014 - 18:03

Du misforstår Mil xD

Jeg mener, at i forhold til hvordan man skal udarbejde idéen hvis den bliver vedtaget, og i forhold til hvordan den skal opdateres, så er man nødt til at snakke med racelederne om de overhovedet er med på det. Fordi hvis de ikke gider idéen, så er det meget tvivlsomt at de gider opdatere den og lege særligt meget med på den, og så dør idéen lidt ud ret hurtigt. Så hvis racelederne ikke er med på den, så bør man nok ikke gøre det på den måde, see?

Du misforstår også Abbie!

Jeg siger ikke at der ikke ER mange muligheder, jeg tror der er en million muligheder den kunne bruges til. Men jeg tvivler rigtigt voldsomt på at de faktisk ville blive brugt i spillet. Af racelederne, ja måske engang imellem, men jeg tvivler kraftigt på om de almindelige brugere ville bruge det særligt meget, hvis overhovedet, for de fleste. Det er mere dér mine tanker går;)

_________________
Titler, land og afstemning! 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Sean Fre 25 Apr 2014 - 9:16

Jeg kan se der er flertal for at vi laver en liste over racernes hære. (Med 8 stemmer, hvilket er 5 stemmer mere end den næst-højeste) og derfor er vi admins gået i gang med at arbejde på det Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Titler, land og afstemning! Empty Sv: Titler, land og afstemning!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum