Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Marts

Seneste emner
» A sneaky human, and a metal vampire
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyLør 23 Mar 2024 - 20:07 af Renata

» Maybe less drama than before... (Lori) (X)
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyOns 20 Mar 2024 - 5:15 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyMan 18 Mar 2024 - 16:48 af Lenore

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyMan 18 Mar 2024 - 7:10 af Katrina

» Bare et helt almindeligt familiemøde (Genevira og Lori)
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyTors 14 Mar 2024 - 23:07 af Genevira

» Chill, she ain't got non~ Abigail (Fortidsemne)
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyTors 14 Mar 2024 - 15:34 af Genevira

» Lena beware of the city - (Sean)
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyOns 13 Mar 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» Nothing is what it was... ~ Renata
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyTirs 12 Mar 2024 - 20:57 af Renata

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) EmptyMan 11 Mar 2024 - 16:12 af Sasha

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Lori
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Lenore
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Genevira
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Celenia
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Renata
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Jake
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Abigail
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Elizabeth
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 
Madelena Gray
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba13Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba14Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164639 indlæg i 8719 emner

Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel)

2 deltagere

Go down

Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Empty Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel)

Indlæg af Sean Lør 6 Sep 2014 - 9:33

Smitte pludselig forsvundet?



En smitte har ramt Aquener, den store handelsby og skabt kaotiske tilstande i byen. Folk er flygtet fra byen og mange skibe vælger andre havne at lægge til i. Dette er en katastrofe for byens ry og for byens indkomst. Men nu, et par måneder senere, hvad er der så sket? Pludselig hørte man intet om sygdommen. Vi har sendt en journalist ud for at klarlægge hvad der er sket!


Handelsbyen Aquener i undtagelsestilstand!
"Jeg står her midt på gaderne af den store handelsby, Aquener, hvor næsten hele den dæmoniske befolkning er blevet udryddet af denne farlige sygdom, der pludselig har ramt dem. Vi kan jo ikke sige at dæmoner er velholdte, men sygdommen giver grund til frygt. Kan den sprede sig til andre racer? Står vi alle over for den næste plage, der kan true med at udrydde os alle? Nogle af dæmonerne har stået for nogle store handler og i forbindelse med at de er døde, er disse handler gået tabt. Eksotiske varer er begyndt at mangle rundt om i Underworld.
Jeg har været en tur på havnen, jeg har været en tur på rådhuset, men uanset hvor jeg vender mig hen, er der næsten ingen der tør snakke med mig. Endelig kom jeg i kontakt med en af lægerne, der rejste her til, i starten."

Interview med Dr. Deathin, førende ekspert på smittefarlige sygdomme.

Dr. Deathin, hvad kan du fortælle os om den forfærdelige dæmon-sygdom?
"Vi har studeret den meget nøje og er kommet til erkendelse at vi nu kender sygdommen. Vi har fundet ud af at den smitter imellem kropsvæsker og at den er meget farlig, med op til 90% dødelighed. Det spøjse er at den kun rammer dæmonerne..."

Når du kun siger dæmonerne, er der vel ingen grund til at gå i panik? Kan vi ikke bare låse dem alle inde et sted og så fortsætte vores liv som altid?
"Haha, nahh...Det vil ikke være optimalt. For det første er dæmoner en ret stærk race og mange folk vil komme til skade under forsøget, for ikke at nævne at det vil koste en masse penge, som vi lige nu ikke har. For det andet kan sygdommen udvikle sig og begynde at angribe andre racer. Derfor er det bedst hvis vi helt får sygdommen under kontrol. Som det er nu, har vi faktisk opdaget en kur..."

Denne kur, er det den kur der siges at have gemt sig hos en anden race? Vil der blive krig over den?
"Nu er jeg kun læge. Jeg ved ikke hvor de fandt denne eliksir henne, men det er rigtigt visse rygter snakker om at en race gemte på den. Jeg er ikke i stand til at verificerer dette. For nuværende tidspunkt, fordi vi har fået fingrene i denne kur, er der dog ingen grund til at gå i krig foreløbig"

Tror du sygdommen er et bevidst forsøg på at udrydde dæmonerne eller at den er naturlig skabt, fra vores egen moder natur?
"Det er et svært spørgsmål jeg ikke kan besvare til fulde. Dæmonerne er kendt for aldrig at blive syge og dette har vi undersøgt i mange år, i håb om at knække koden. Men tydeligvis er det muligt. Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt vi har teknologien til selv at lave en sygdom, omend det virker utrolig forkert selv at ville rykke på naturens balance"

Jeg takker Dr. Deathin og rejser hjem til Doomsville.

Sygdommen har ramt resten af Underworld!

"Da jeg vender hjem til Doomsville kan jeg konstaterer at sygdommen har spredt sig. Jeg formoder at bare en undsluppen dæmon kan være nok til at sprede den. Hospitalet er i undtagelsestilstand, en del dæmoner har opsøgt hospitalet i håb om lindring og måske ligefrem en kur. Heldigvis havde de fundet en kur i Aquener, som nu er blevet sendt videre.
Over hele byen kan man høre om historier, om at dæmoner i andre byer også er ramt. Et overraskende stor tal af dæmoner er blevet begravet i disse uger, midt om natten. Hvorfor er folk så stille om det? Hvorfor har folk ikke hørt noget om det før? Dette er spørgsmål jeg gerne vil have svar på. Desværre er det så politisk, og noget fra så høje magter, at jeg ikke har mulighed for at få svaret.
Men kære læsere! Jeg siger det til jer nu...

Sygdommen har ramt resten af Underworld! Men gå ikke i panik! For der er en kur, en eliksir der kan helbrede en!


Derfor opfordres alle dæmoner, syge eller ej, til at finde det nærmeste hospital og få en eliksir. Lægerne skønner at sygdommen vil være så godt som væk om et par uger. Selv om den altid vil have muligheden for at komme igen.
Aquener er i gang med at genopbygge den mistede handel og folk forventes at kunne købe normalt ind igen om et par måneder.
Var sygdommen pludselig forsvundet? Nej, kære læsere! Men vi har ikke fået lov til at offentliggøre noget, før nu. Men fremtiden ser lys ud!
Det var alt for nu, kære læsere!
Pas på jer selv i denne farlige verden.

(Af journalist Gorton)

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10211
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) Empty Sv: Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel)

Indlæg af Rafaela Tors 11 Sep 2014 - 10:42

God artikel!

Det havde skabt en del spil hvis kuren nu kom fra en anden race Smile Specielt hvis det er en sjælden race som man ikke bare lige ser i hvert gadehjørne i alle byerne Wink

_________________
Smitte pludselig forsvundet? (TUN-artikel) 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum