Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» I need you to hear the story - Genevira
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyIgår kl. 20:22 af Genevira

» It's been a long long time
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyMan 6 Maj 2024 - 21:48 af Valentine

» No shade all tea, please. (Valentine og Kain)
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyLør 4 Maj 2024 - 0:38 af Valentine

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 20:55 af Jake

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyFre 3 Maj 2024 - 19:04 af Jake

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyOns 1 Maj 2024 - 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyOns 1 Maj 2024 - 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyTirs 30 Apr 2024 - 12:37 af Sean

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 
Jake
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 
Lori
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 
Valentine
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 
Edgar
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 
Abigail
Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba13Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba14Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164693 indlæg i 8727 emner

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

2 deltagere

Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Tors 1 Okt 2015 - 16:45

Hejsa kære brugere!

Så er der sket noget nyt!

Ansøgninger:
Først og fremmest har vi valgt at lave en oversigt over alle ansøgninger, vi har har på siden, så alle nemt og hurtigt kan finde dem. Det kan være jeg har glemt en, da jeg skrev dem, men så stoler jeg på I vil minde mig om den! Smile
Oversigten kan findes under "regler og guides" -> se også linket HER

Guderne:
En helt anden ting er guderne!
Vi, admins, har til tider været MEGET forvirrede over guderne og hvordan det hele hænger sammen. Vi har også erfaringen med andre, der har fundet det fuldstændigt umuligt at finde rundt i. Nåe ja, måske ikke så kompliceret igen, hvis man gad læse sig igennem det.
Om ikke andet, har vi valgt at opdaterer guderne!
Frygt ej - Næsten intet er ændret, andet det hele er mere simpelt sat op nu.
De største ændringer:
- De gamle guder er (for nu) væk.
- Titanerne er ikke lige så "vigtige", omend de stadig skabte alt og man endnu kan finde rester af deres teknologi og byer rundt omkring.
- Der er ikke længere 550 guder (Titans OG lysets og mørkets gud...Puha, det var mange!) - Nu er der kun lysets og mørkets gud man skal tage stilling til! (bemærk - i daglig tale kendetegnes de "Gud"- lysets gud- og "Djævlen" - mørkets gud)
- I stedet for 5 elementdrager er der nu 4 elementer. De klassiske. Vand, ild, luft og jord. De har skabt elementerne og alt liv (dyr og planter) og støttede i starten lysets og mørkets gud, omend de nu har trukket sig tilbage og ikke længere laver noget, end nyde dem selv og den verden, de har hjulpet med at skabe.

Racerne er læst igennem og rettet til, så deres historier kan mere eller mindre varierer fra tidligere. De største ændringer er sket under "draconianerne". Bemærk at dragerytterne er de eneste, der ikke er rettet til endnu, da vi mangler at finde ud af hvordan de skal rettes til. Dog forventer jeg det vil ske snart.

I fremtiden kan der komme andre religioner. Sakref har i hvert fald nogle ideer, men faktisk ville vi også gerne give jer lov til at lave en religion og få den sat ind!
Vær dog opmærksomme på: Den officielle religion i UW er "Gud" og "Djævlen" - lysets og mørkets gud - Elona'dal og Del'sharka. Derfor er og vil de være de eneste der er nævnt under racerne og rundt om på UW.
Hvis i endelig laver jeres egen religion, vil den blive sat under et emne der hedder noget med "Brugerlavede religioner" eller noget i den stil, hvor folk kan læse den og selv vælge om de vil tro på dem eller ej. Præcis som i dag, er religion fuldstændig frivilligt. Dog håber vi på det nu er så simpelt, at folk der vil bruge det i deres spil, faktisk vil. Bemærk at de fleste i verdenen (som i middelalderen) er religiøse.
Kort sagt: Skriv din religion og send den til os! Start din egen kult eller hvad end du har lyst til!
Husk også dette kun er et spil og kun er opfundne religioner. Vi beskæftiger os ikke med folks personlige religioner og disse religioner er på ingen måde ment som værende stødende for nogen som helst. Det håber jeg I alle er indforstået med! Wink
Brug af "Gud" og "Djævel" er kun for at simplificerer det yderligere.

Nu fik jeg gjort denne besked ret lang og, frygter jeg, måske endda kompliceret.
Jeg håber i vil tage godt imod ændringerne. Der kan ske yderligere ændringer inde for guderne det næste stykke tid, bare så i ikke bliver forskrækkede! Smile

Husk at melde faceclaim!


God fornøjelse!

- Sean
På vegne af adminteamet.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Gæst Tors 1 Okt 2015 - 18:13

Du skriver at i har valgt at bruge "Gud" og "Djævel" for simplicitet, men fremhæver alligevel at det altså ikke har noget med virkelighedens religion at gøre.

Havde det så egentligt ikke været smartere at bruge nogle andre ord, måske bare kalde dem hvad de er: "Det gode" og "Det onde"
Eller give dem forkortelser baseret på deres navne såsom: "Elona" og "Sharka"

Jeg ville i hvert fald personligt finde det mere interessant og fangende at min gud i en fantasy verden ikke blev kaldt "Gud" eller "Djævel" ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Camille Tors 1 Okt 2015 - 18:21

Elona og sharka lyder jo mystisk , fedt og anderledes ! Smile

Og så må jeg sige Sean , den ansøgning liste den ser HAMMER FED UD ! Smile
Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Tors 1 Okt 2015 - 18:44

Markos: Det kan du gøre som du har lyst til. Man KAN kalde dem "Gud" eller "Djævlen" for nemhedens skyld, men det er ingen regel. Smile
Mere er det for at understrege deres rolle og betydning, i forhold til noget de fleste af os kan relaterer til. Religiøs eller ej, har de fleste af os hørt om og kender til betydningen af "Gud" og "Djævel". Smile

Tak Cam! xD
Suk! Jeg gemmer slet ikke på nogen lille designer, må jeg indrømme Wink

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Gæst Tors 1 Okt 2015 - 19:16

Sean det er præcis det jeg mener:
Vi kender "Gud" og "Djævlen" og de fleste af os forbinder det med kristendommen, hvilket er grunden til jeg spørg om det ikke ville være smartere at bruge nogle andre ord, for derved at undgå at folk laver den forbindelse? ^^

Jeg forestiller mig nemlig, desværre, at hvis folk generelt omtaler dem som "Gud" og "Djævel" så kan nye medlemmer nemt komme til at tro at sidens religion er kristendommen, og så ikke tænke over at læse op på hvordan sidens religion virkeligt er. Hvorimod hvis der skrives: "Jeg stiller min tro til den gode gud Elona'dal" så vil folk nok være mere tilbøjelige til at tænke: Hvem er den gud? Hvorfor det navn? Hvorfor er han/hun den gode gud? Er der andre guder i verdenen? Hvilket derefter vil få folk, der har en interesse i at deres karakter skal være religiøse, til at læse op på sidens religion. ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Tors 1 Okt 2015 - 19:24

Jeg må ærligt indrømme at det om "Gud" og "Djævlen" allerede stod der, da jeg læste op på religionen og rettede den til. Og jeg tænkte blot...Ja, faktisk så jeg bare intet problem i det, da det virkede til at blive brugt som en forklaring, for at klargøre deres roller, på en måde folk kunne relaterer til.
Men jeg kan godt se din pointe. Alligevel hælder jeg lidt til at sige folk kan kalde dem det de har lyst til. Men jeg kan gå med til at fjerne betegnelserne fra den officielle forklaring af guderne. Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Gæst Tors 1 Okt 2015 - 22:22

Åhh ja selvfølgelig vil jeg heller ikke tvinge folk til at de ikke må kalde dem det. Smile
Jeg tænker bare det ville være en dårlig ide at det blev lidt givet som deres "Officielle" tittel især da jeg kan forstår det ikke lader til at være meningen. xD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Sean Fre 2 Okt 2015 - 7:00

Og jeg har givet dig ret Wink

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Ansøgninger og guder! (Adminnyhed) Empty Sv: Ansøgninger og guder! (Adminnyhed)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum