Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | April

Seneste emner
» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyIgår kl. 23:25 af Emery

» I need you to hear the story - Genevira
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyIgår kl. 21:04 af Genevira

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyIgår kl. 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

» 3 emnesteder til debat (afstemning)
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyMan 22 Apr 2024 - 15:56 af Sean

» Begyndelsen på venskab eller... ~ Genevira
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptyLør 20 Apr 2024 - 16:37 af Genevira

» I need help. Truly – Dr. Trott (fortids emne)
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan EmptySøn 14 Apr 2024 - 7:56 af Katrina

Mest aktive brugere denne måned
Sean
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Jake
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Sasha
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Renata
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Celenia
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Lenore
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Genevira
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Edgar
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Marcus
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 
Elizabeth
Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba13Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba14Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164677 indlæg i 8725 emner

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Assorian Tirs 15 Mar 2016 - 21:47

Beklædning: Hans frakke
Vejr: Sol og varmt udenfor
Tid: Frokosttid
[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Asso havde talt med Sean og de blev enige om, at de manglede en smed en god smed ikke en amatør smed, nej, en professionel en som vidste hvad han lavede. Han var gået lidt frem og tilbage i hele byen fra smed til smed og der var ingen der sagde ham noget, enten kunne de ikke forklar ordenligt hvad det var for et slags våben eller skjold, selv nogen af dem vidste ikke engang, hvor stærk deres sværd er eller, hvor skarp klingen var det irriterede ham grænseløst, at sådan nogle inkompetente mennesker kalder sig selv for smede, nej det var de fandme ikke. Han tænkte om der var nogen overnaturlige smede nogen steder som måske var lidt klogere end de forpulet mennesker som ikke fattet en skid, han fandt dog et par stykker men de var lige så dumme som menneskerne så han valgte og gå så snart de havde sagt nogen få ord. Han kommer så hen på en kroen der ligger i Doomsville hvor så fik sig lidt og drikke ovenpå den irritation over de mennesker og overnaturlige smede.. som tror de er gode men det var de slet ikke, måske havde de en stor forretning men gud dem der købte fra dem måtte godt nok være skuffet efterfølgende. Imens han sad spurgte bartenderen: "jeg bliver nød til at spørge.. er du ham der leder efter en god smed?" sagde han og kiggede på ham "ja det er jeg, kender du måske en?" han smilede så til ham imens han gjorde glasset rent "du kan besøge Rowan han bor længere nede, du skal nok se det er hans butik når du er der, det er noget man ikke lige tager øjnene fra" sagde han og smilede og Asso takkede tak og gik hen til butikken.
Da han kom ind så han de fineste og skarpeste klinger og sværd og tænkte det her var noget måske "undskyld mit navn er Assorian St. Clair Fáblo jeg skulle træffe en Rowan her?" sagde han og kiggede rundt på de andre sværd og skjolde der var i rummet.

_________________
[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Assorian
Assorian
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 831
Reputation : 17
Bosted : Firewood Village - kroen: "Det brændende træ"
Evner/magibøger : (1) The Shadowlord Sword (2) The Acid Mist

Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Gæst Tirs 15 Mar 2016 - 22:00

Det var en smuk dag; solens varme stråler havde kastet kegler af guld gennem vinduet. Trods det varme lys havde vækket Rowan førend han havde planlagt, så havde det ikke været så slemt endda. Det gav varulven mulighed for at nå nogle huslige pligter, inden han efterlod Jacob i Kas pleje. Som altid. Han var efterhånden alt for afhængig af Ka, og han skyldte hende efterhånden også mere end en håndfuld mønter. Rowan sad nu i sin smedje, med en rå klinge i hænderne. Metallet var sløvt og slidt og trængte til mere end blot en kærlig hånd. Varulven lod sine opmærksomme øjne studere hver eneste ridse i klingen, inden han efter en lang tænkepause, vendte tilbage til arbejdet. Klingen røg i ilden og bogen blev fundet frem.

"Hr Rogers?" spurgte en skinger stemme. Varulven vendte blikket mod den unge knægt der nervøst stod i døren ind til smedens arbejdsværelse. Ton var Kas ældste søn, og som tak for Kas hjælp, var Rowan gået med til at tage drengen i lære. Knægten stod i butikken til han blev stor nok til at løfte en hammer.
"Der er en mand der spørger efter dig. En hr Assorian s...Sankt Pablo, tror jeg." Drengen kastede et nervøst blik henover skulderen.
Varulven rynkede panden og sendte knægten et misfornøjet blik. Han brød sig ikke om at blive afbrudt i sit arbejde. Magisk metal krævede en del opmærksomhed.
"Tak, Ton. Send ham ind."
Drengen forsvandt tilbage ud i smedjens forkammer, hvor nogle få våben af forskellig art lå til udstilling. Det var sjældent at Rowan lod nogen komme ud i baglokalet. Han sendte klingen i ilden et overvejende blik. Du fortjener min fulde opmærksomhed, tænkte han bittert, men jeg har brug for pengene. Tilgiv mig hvis jeg fejler.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Assorian Ons 16 Mar 2016 - 19:23

Da manden kom frem kunne Asso genkende ham med det samme det var nemlig Jazmin's ven Rowan var det ham der var smeden? det kom lidt bag på Asso men smilede flink til ham for ikke at have nogen akavet stemninger "jeg har da mødt dig før har jeg ikke? du er Jazmin's ven Rowan Rogers så det er dig der er den smed jeg har hørt skulle være god i forhold til de andre kvajpander her i området, jeg har kigget på dine sværd og skjolde og skulle bedømme udfra dem.. så må du være god, har du et sted vi kan snakke? helst privat?" sagde han med et smil på læben og håbet han ville gå med da Asso havde et job til ham som han ikke næsten var sikker på, at han ikke kunne modstå.

_________________
[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Assorian
Assorian
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 831
Reputation : 17
Bosted : Firewood Village - kroen: "Det brændende træ"
Evner/magibøger : (1) The Shadowlord Sword (2) The Acid Mist

Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Gæst Ons 16 Mar 2016 - 22:44

Rowan rettede sig op, da gæsten trådte ind i lokalet. Hans øjne blev straks smalle, da han genkendte den andens ansigt. Assorian. Varulven gengældte smilet og nikkede anerkendende med hovedet. Skyggevæsnet; har Jazmin mon sendt ham? Hvad er den kvinde nu ude på...
"Åh ja, Assorian. Det er længe siden." svarede han hæst og lod sine øjne glide op og ned af manden foran sig. Det så ikke ud til at skyggevæsnet bar nogle særlige våben; der var næppe noget behov for Rowans årvågenhed.
"Mine med-smede er ikke så tossede," sagde han forsvarende med et skuldertræk, "dog er de ikke på mit niveau." tilføjede han med et smil og et hævet øjenbryn. Der var meget få der var på hans niveau, når det kom til smedearbejde.
I et kort øjeblik vendte varulven sin gæst ryggen, for at dreje en ru klinge i ilden. "Jeg har ingen private kamre i min smedje." sagde han højlydt, for at overdøve den larmende skraben fra ildstedet. Ton havde hørt sin læremesters stemme og havde skyndt sig hen til lokalet, for at lukke døren. Den tunge dør svingede i med et klik, og de to mænd blev lukket inde i det varme rum. Varulven pumpede en anelse luft ind i essen, for at hæve temperaturen. Han var vant til varmen.
"Men vi kan tale herinde," sagde han og vendte sig atter tilbage mod sin gæst. "Men du må leve med at jeg arbejder samtidig. Lad mig så høre... Hvad har du brug for, Assorian?"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Assorian Tors 17 Mar 2016 - 17:29

De kom ind i et rum hvor der var ret varmt så stille og roligt begyndte hans magiske frakke og sætte temperaturen ned til et punkt så han var kølig "jeg kommer på vegne af herskeren over Dragons Peak Sean Julius McGivens og generalen over Dragons Peak som er mig, jeg kommer for at spørge dig om du vil have et job.. jobbet er, at du bliver vores smed og med det mener jeg, at du selvfølgelig får lov til at beholde din forretninger her men på det princip at vi får tilsendt våben og skjolde til Dragons Peak og.. så vil jeg også tilbyde dig et hus i Dragons Peak hvor du og alle dine nu familiemedlemmere hvis du har nogen kan flytte hen, dog, så har jeg en anden ting og sige til dig jeg ved du er "sammen" med en ved navn Caroline Thunder og hun er også i Dragons Peak for det meste og tænkte i to måske ville flytte sammen? det er lige et ekstra tilbud.. og selvfølgelig får du din egen butik i Dragons Peak men det er op til dig selv, dog, kan du stadig blive her hvis de ønsker det" sagde han og kiggede rundt lidt "men allerførst.. hvis jeg helt skal godkende at du er den rigtige vi søger så skal jeg først se hvad du har af byde på af dit arbejde, så hvis de vil vise mig hvad de har vil jeg blive glad" sagde han kiggede sig lidt omkring i rummet.

_________________
[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Assorian
Assorian
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 831
Reputation : 17
Bosted : Firewood Village - kroen: "Det brændende træ"
Evner/magibøger : (1) The Shadowlord Sword (2) The Acid Mist

Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Gæst Man 28 Mar 2016 - 20:57

Rowan holdt ryggen til Assorian, og stirrede ind på den glødende klinge i essen. Magisk metal skulle have nok varme; ellers kunne man risikere at banke magien ud når det endelig skulle bearbejdes. Trods hans øjne og opmærksomhed var rettet mod metallet, så lyttede han dog stadig efter Assorians ord. Han missede med øjnene da han hørte dæmonens tilbud. Skulle han være leverandør for herskeren over Dragon's Peak? Han havde kun været i Dragon's Peak et par gange, og havde kun hørt om denne Sean McGivens. Hvorfor skulle han pludselig sværge "troskab" mod en mand han ikke kunne stå ved? Da dæmonen nævnte Carolines navn hvislede det koldt ned ad ryggen på varulven. Assorian kendte både Jazmin og Caroline? Eller var det en indirekte trussel? Han bed tænderne hårdt sammen og trak sværdet ud af ilden. Med en hurtig bevægelse drejede han om på hælen og placerede klingen på ambolten.

"Dragon's Peaks hersker, siger du?" spurgte han, uden at vise sin utryghed på stemmen. Han lød derimod hård og ligeglad, og lod derfor heller ikke sit blik flakke. Hans øjne betragtede sværdet, imens han hamrede det til med nogle sikre og præcise slag med sin hammer.
"Og hvad vil Dragon's Peaks hersker med mine våben? Forbereder han sig på noget specielt?" tilføjede han, og fortsatte med at hamre lidt på sværdbladet. Metallet formede sig hurtigt, som hvis det forstod hvordan det skulle se ud, og hvordan det var foldet. Varulven løftede sværdet og studerede klingen i det svage lys.
"Dette metal blev doneret til mig for nyligt," fortalte han hæst og sænkede den brandvarme klinge ned i et dybt vandbad. Vandet sitrede og dampen stod op i søjler.
"Jeg kender ikke til metallets egenskaber, men der er stærke magiske kræfter gemt deri. Mit speciale er at bibeholde magien og - i særlige tilfælde - at binde magiske egenskaber til et våben." Han vendte i et kort øjeblik blikket mod Assorian. "Sådanne våben er sjældne og særdeles værdifulde. Jeg har ingen magiske genstande i min smedje. Ikke udover denne."
Han trak atter klingen op ad vandbadet og studerede metallet. "Jeg antager at det er sådanne våben I ville være interesserede i. Dette er den primære forskel mellem jeg selv og de andre smedje."

Rowan lagde klingen fra sig på bordet, så Assorian kunne se på metallet. Det skinnede svagt med et køligt blåt skær, og trods kanterne så bløde og stumpe ud, så var det skarpere end som så.
"Hvad ville jeg få ud af sådan en aftale?" spurgte han endelig. "At flytte min butik vil betyde at jeg mister alle mine nuværende kunder; dette skulle I kunne kompensere for, hvis jeg skulle have nogen interesse."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Assorian Ons 25 Maj 2016 - 21:38

Asso holdt et skarpt øje med klingen som Rowan havde da han bare kunne se på den hvor skarp den var og han kunne sagtens med et, slå Asso med det men det gjorde han heldigvis ikke. Han lyttede til det han sagde og smilede så til ham "tja, jeg har set til hæren og jeg kan sige dig de svær de har vil ikke kunne skære pap over" han sukkede over tanken over hvilke uduelige sværd hans hær havde, det irriteret ham virkelig grænseløst så derfor skulle han have skuffet nogle nye våben "det eneste vi sådan forbereder os til, er at kunne forsvare os selv" sagde han ret bestemt da de ikke ville i krig med nogen eller noget, lige nu var der stille det eneste de skulle have forbedret var de forbandet sværd "selvfølgelig betaler vi det der skal til før du kan flytte din butik" han kløede sig så i håret og rettede sin frakke "det du får er fuld beskyttelse, en rigtig god sum penge og du kan tage lige hvem du vil med det skal vi nok også betale for" sagde han og smilede til ham.

Det der virkelig tog Assos interesse i hans våben, var at det ikke var helt "plain" våben, nej, det var våben med magiske egenskaber når Sean hørte det ville han sikkert blive ellevild ligesom ham selv lige nu. De andre smede han havde mødt kunne han tydelig se hvor sjusket de var med klingen og hvor skarp de ikke var, udueligt, det her var det han ledte efter og han skulle nok få Rowan overtalt på den ene eller anden måde "hvis du er interesseret vil jeg gerne teste våbenene selv, bare lige for at se dem til, men selvfølgelig kun hvis De er interesseret" sagde han med et smil på læben.

//undskyld ventetiden smukke fyr!

_________________
[For at se billedet skal du være tilmeldt og logget ind.]
Assorian
Assorian
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 831
Reputation : 17
Bosted : Firewood Village - kroen: "Det brændende træ"
Evner/magibøger : (1) The Shadowlord Sword (2) The Acid Mist

Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Gæst Lør 4 Jun 2016 - 18:05

Varulven lyttede til dæmonens ord. Måske var det ikke sådan en dårlig plan at prøve noget nyt. Rowan var faldet ind i en doven cyklus med et kedeligt liv, et ensartet arbejde og en kvinde der havde flere hemmeligheder end hvad godt var. Måske havde han brug for at lave noget nyt. Noget spændende. Han tøvede. Han skulle trods alt lave våben til en hær. Men ingen krig? Han tvivlede. Det var altid klogt at sikre sig, at man var på den rette side i sådanne ting. Han gik i tavshed hen til et af skabene i butikken, og trak et simpelt en-håndssværd frem. Det var fint metal og flot håndværk - men der var ingen magi i klingen. Han skulle ikke risikere at dæmonen løb afsted med et værdifuldt våben. Han bar sværdet mellem sine hænder og rakte det mod dæmonen.
"Tja, jeg vil være ærligt... Jeg har brug for noget spænding i mit liv. Der er en træfigur ude bag ved. Du kan prøve et par sving." Han rakte armen mod en dør, der åbnede ud til en mindre gårdsplads. Der stod en række træfigurer der så noget medtagede ud. Ofte ville folk prøve deres våben inden de betalte, så varulven havde fået bygget noget testudstyr i den anledning.

"Så I ville betale for hele flytningen, eventuelle tab, husning og naturligvis ville I vel betale for alt jeg producerer." Han missede med øjnene. Skulle han kræve mere? Det kunne han vel ikke tillade sig. "Det kunne måske godt blive et reelt interessant tilbud. Men jeg må se stedet og tale med denne hersker før jeg tager min beslutning."
(Beklager kvaliteten af mit svar - sidder og sveder på altanen imens jeg skriver det!)

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan Empty Sv: Vi mangler en ny smed.. og vi har hørt du er god til det arbejde ~Rowan

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum