Log ind
Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Seneste emner
Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugereDen sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
En eller flere love?
2 deltagere
Side 1 af 1
En eller flere love?
En eller flere love?
Kære UW
I forlængelse af vores snak om UWs lidt forældede lov, i forhold til hvad vi spiller med i dag og som giver mening i vores univers, meldte Gene sig lidt uofficielt til at rette i UWs lov.
Men i den forbindelse foreslog Genevira også om det ikke giver mere mening at hver by/bystat har sin egen lov. Ting, der gælder i UW, giver måske ikke mening på samme måde i Sunfury eller Dragons Peak. Og helt logisk ville hver konge/hersker kunne lave sin egen lov og ændre på den efter behov.
Den ide vil jeg gøre til en afstemning, for der er argumenter både for og imod denne ide.
På den ene side giver det god mening og kan være sjovt med flere love, en til hver by:
- Hver konge/hersker kan ændre i den efter behov og efter hvad de står for.
- Det giver godt politisk spil mellem byerne, noget man er uenige/enige om, noget man kan forhandle om og presse hinanden til at ændre etc.
Omvendt giver det jo flere love at forholde sig til. Jeg siger ikke de skal være mega lange, og visse ting vil sikkert gå igen i dem alle. Men både erfarne som nye til hjemmesiden har det mere at læse og forholde sig til (med tiden, om ikke andet, da det jo ikke er obligatorisk læsning), mere at huske og derfor også mere der måske aldrig bliver læst eller brugt.
Der ud over giver det måske også en diskussion om hvilke slags love der er relevante i UW, og hvor moderne vi må gå i dem. Det er måske et emne til et discord-møde snart!
Så -
Er en lov rigeligt, eller giver det god mening hver by har hver sin?
Genevira nævnte hun gerne vil hjælpe med at skrive dem alle sammen, i samarbejde med de relevante by-ledere.
I forlængelse af vores snak om UWs lidt forældede lov, i forhold til hvad vi spiller med i dag og som giver mening i vores univers, meldte Gene sig lidt uofficielt til at rette i UWs lov.
Men i den forbindelse foreslog Genevira også om det ikke giver mere mening at hver by/bystat har sin egen lov. Ting, der gælder i UW, giver måske ikke mening på samme måde i Sunfury eller Dragons Peak. Og helt logisk ville hver konge/hersker kunne lave sin egen lov og ændre på den efter behov.
Den ide vil jeg gøre til en afstemning, for der er argumenter både for og imod denne ide.
På den ene side giver det god mening og kan være sjovt med flere love, en til hver by:
- Hver konge/hersker kan ændre i den efter behov og efter hvad de står for.
- Det giver godt politisk spil mellem byerne, noget man er uenige/enige om, noget man kan forhandle om og presse hinanden til at ændre etc.
Omvendt giver det jo flere love at forholde sig til. Jeg siger ikke de skal være mega lange, og visse ting vil sikkert gå igen i dem alle. Men både erfarne som nye til hjemmesiden har det mere at læse og forholde sig til (med tiden, om ikke andet, da det jo ikke er obligatorisk læsning), mere at huske og derfor også mere der måske aldrig bliver læst eller brugt.
Der ud over giver det måske også en diskussion om hvilke slags love der er relevante i UW, og hvor moderne vi må gå i dem. Det er måske et emne til et discord-møde snart!
Så -
Er en lov rigeligt, eller giver det god mening hver by har hver sin?
Genevira nævnte hun gerne vil hjælpe med at skrive dem alle sammen, i samarbejde med de relevante by-ledere.
- Antal indlæg : 10267
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: En eller flere love?
Jeg syndes det lyder spændende
Man kunne måske lave det sådan at der er en eller flere love som gælder for helde UW + at byerne/bystaterne har en eller flere som er specifisert til byen/området
Man kunne måske lave det sådan at der er en eller flere love som gælder for helde UW + at byerne/bystaterne har en eller flere som er specifisert til byen/området
Evner/magibøger : The Book of Air: Kontrol over luft. Samt forvandle sig til en sort drage
Lignende emner
» Problemer er der nok af. Og alligevel kommer der altid flere og flere. (Claire)
» som flere end jeg...
» Flere småting (Adminnyhed)
» Ny klan og flere småting! (adminnyhed)
» Åh herligt, flere udfordringer - Alec (XXX)
» som flere end jeg...
» Flere småting (Adminnyhed)
» Ny klan og flere småting! (adminnyhed)
» Åh herligt, flere udfordringer - Alec (XXX)
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth