Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Nice to meet you. //Tonien//
Side 1 af 2 • 1, 2
Nice to meet you. //Tonien//
O: Mennesker, boder, en stald og masser af andre ting.
V: Lunt og ingen vind.
T: Formiddag.
P: En sort t-shirt og en sort skjorte udenover, sorte bukser og sorte converse sko. Hendes sorte hår er i en fletning.
Nille kom ridende på Silverdust, hendes sølvmare ven. Som altid havde Silverdust hverken sadel eller hovedtøj på, eftersom han er fri i det og han hader det. Nille kan heller ikke lide det, hun kan bedst lide at sidde roligt på hans ryg. Silverdust travede roligt genmen boderne og menneskerne trak sig til side for at undgå at blive trampet ned. Silverdusts hvide pels glinsede i solens varme. *Er vi der ikke snart?* Lød Silverdusts stemme i Nilles hoved. Hun sukkede. "Silverdust, vi er der når vi er der." Hun grinede. Sølvmaren prustede utilfreds og satte i galop da der ikke var mange mennesker der stod i vejen nu. Da de nåede hen til hvor bazaaren sluttede, stoppede Silverdust op og kiggede rundt. *Nille, er vi der nu?* Silverdusts stemme havde en snert af morsomhed i sig så at Nille vidste at han bare lavede sjov. Nille hoppede ned fra Silverdusts varme ryg og klappede ham på halsen. "Jah, vi er her nu." Nille smilede til Silverdust og gik hen til en bod. "Undskyld mig, men kender du noget til Jacob Laden?" Spurgte Nille høfligt manden bag boden. Nille havde et lille ærinde i dag, hun havde dræbt Jacob Laden og fået ham til at skamme sig, eftersom Jacob Laden havde stjålet, solgt slaver, og mange andre onde ting. Han slap ustraffet for det men det fik han ikke lov til alligevel. Manden kiggede undersøgende på hende. "Jah, men det er dælme noget tid siden vi har snakket sammen, hva da?" Mandens stemme var hård i det. Det kunne Nille på en måde forstå. "Jeg skulle bare snakke med en af hans venner... Simos Kino?" Sagde hun. Manden fnyste da han hørt navnet." Simos... Han er en nar... Han tror han ejer hele verden! Jeg ved ikke hvor knægten er, han forsvinder altid." Manden gryntede og vinkede hende så væk. "Beklager, men hvis du ikke vil købe noget har jeg ikke tid til at snakke." Sagde han blot. Nille gik væk fra ham og hen til Silverdust. "Jah det jeg jo meget ud af." Sagde hun sarkastisk til Silverdust.
Gæst- Gæst
Sv: Nice to meet you. //Tonien//
,,Den forbandede trense!" prustede Nira irriteret, Tonien så forskrækket på hende, og tænkte til hende *Stille Nira! Du skal ikke afslører os!*. Selvom det blev sagt i tankerne, så tav hun, da hun hørte og mærkede hans panik. Lidt efter forsatte hun i hans tanker *Hvor skal vi egentlig hen?*. Han rystede let på hovedet, og skulle til at svare, da han hørte navnet Simos blive nævnt. Både han og Nira spidsede ører, og langsomt gik de nærmere...
*Det kvaj..* sagde Nira i mine tanker, netop da han fik samme tanke. *Måske bør vi gå igen..* tænkte han til hende, men Nira rystede let på hovedet *Nej. Det her vil jeg hører*. Hun travede hen mod boden, så folk måtte springe til siden, for ikke at blive kvast under hendes hove. ,,Jeg hørte i snakkede om Simos" sagde han forsigtigt med ansigtet skjult af hættens skygge...
Gæst- Gæst
Manden kiggede på manden med hætten og som sad på hesten.
"Det var ikke mig for dølpen da! Det var hende der ovre!" Manden pegede over mod Nille som aede Silverdust på mulen. Manden gispede da han så hvor tætte Nille og Silverdust var og at Silverdust ingen sadel eller hovedtøj havde på! "Santuines Santuines!" Råbte han, og pegede over mod Nille.
Nille hørte manden råbe og kiggede hen til ham. "Hvad? Santuines? Hvad er der med dem?" Hun kiggede nysgerrigt på manden der pegede på hende.
Gæst- Gæst
( 'dølpen'? xD )
Gæst- Gæst
Umuligt? Tsk... "Jeg er ikke Santuines for pokker!" Hun smilede venligt. "Men du min gode herre." Hun kiggede på manden bag boden som havde råbt det efter hende."Du kender mig måske under et andet navn?" Hun sendte ham et gådefuldt smil. "Jamen sir! Pigens hest er en sølvmare, og den har intet hovedtøj på! Det er ikke normalt! Og hvilket navn snakker du om Pige?" Manden snakkede til dem begge. "Vil du virkelig vide det? Nå ja, jeg elsker bare at se overraskede ansigter... Mit navn som mange eller... Mest mennesker kalder mig er Skammeren" Hun kiggede ventende på manden. "S-s-skammeren? Nåde Frue Nåde! Jeg ...Tænkte mig ikke om!" Manden skyndte sig at løbe væk fra boden og væk fra Nille og manden.
Silverdust travede hen til Nille og kiggede på hoppen. Silverdust lavede et fint lille hovedkast og drejede sig så lidt.
"Men du er vist Santuines..." Nille kiggede på manden der red på den fine hoppe. Nille fik sig op på Silverdusts varme ryg og greb fat i hans man.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Hvorfor er du endelig så bange for at sige at du er en Santuines?" Hun kiggede spørgende på manden.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Nille kiggede på hoppen og kunne se at den var utilfreds med Silverdusts nærhed og hun fik trækkede Silverdust lidt væk fra hende. *Du må meget undskylde hans opførsel* Hun sendte tanken til hoppen. Nille var nemlig den slags Shapeshifter der kunne snakke med dyrene som ingenting. "Blive jagtet... Irriterende."
Nilles krop blev spændet da hun hørte vagterne nærme sig på hest. "Silverdust forhelvede, lad være med at glo på hoppen og rid så!" Hviskede hun ned i hans øre. *Fint!* Han lød utilfreds men kunne se det alvorlige i det. Han begyndte at galoppere rigtig hurtigt så Nille måtte holde rigtig godt fast i hans man. Silverdust var ved at komme foran hoppen. Han vrinskede højt og galopperede hurtigere.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Tonien vendte blikket mod kvinden med det blanke, sorte hår. Det tog ham lidt tid, før han opdagede, at hun havde spurgt ham om noget. Han nikkede stift, og prøvede at smile gennem de hårdt sammenpressede læber... ,,DDet var så lidt..'' sagde han med svag, let rusten stemme..
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
"Hvorfor leder du efter Simos?" Hun så spørgende på ham, og det gav et lille spjæt i hende da de fik øjnekontakt. Intet, der skete intet. Nilles evne kom frem når hun ville have den frem, men folk troede den altid var der. Det eneste han ville se var de sorte øjne man nærmest kunne falde ned i, men også vise folks dybeste skam.
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
,,Det er hans skyld, at hun døde...'' siger han med lav stemme, undertonen er stadigvæk vred, men ikke direkte gal. Nira står og surmuler, og prøver at bide ud efter ham. Men han skubber hende blot væk, og svinger sig op på hendes ryg..
Gæst- Gæst
"Hvem er hun?" Hun så spørgende på ham.
Endelig ville hun have at BlackStar også var der... Men Silverdust var her, så det gik nok. Selvom den sorte plet var i himlen kaldte hun ikke på ham.
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
» Hej.. Nice to meet you. //Natalie//
» It is nice to meet you. //Zahara//
» Nice to meet you//JacquelineMus//
» Hej...it's nice to meet you -Mindy-
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine