Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Nothing is what it was... ~ Renata
Bogorme, klik her ;)  EmptyIdag kl. 20:59 af Renata

» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Bogorme, klik her ;)  EmptyIgår kl. 23:09 af Natalie

» Oh what a circus -Natalie
Bogorme, klik her ;)  EmptyIgår kl. 23:09 af Natalie

» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Bogorme, klik her ;)  EmptySøn 12 Maj 2024 - 20:10 af Taliia

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Bogorme, klik her ;)  EmptySøn 12 Maj 2024 - 17:26 af Natalie

» A most wonderful union - fællesemne
Bogorme, klik her ;)  EmptySøn 12 Maj 2024 - 0:28 af Natalie

» It's been a long long time
Bogorme, klik her ;)  EmptySøn 12 Maj 2024 - 0:18 af Valentine

» Two Sinners Walk Into a Bar - Valentine (XxX)
Bogorme, klik her ;)  EmptyFre 10 Maj 2024 - 23:25 af Valentine

» Lena beware of the city - (Sean)
Bogorme, klik her ;)  EmptyFre 10 Maj 2024 - 17:41 af Sean

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Valentine
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Natalie
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Lori
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Lenore
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Jake
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Sean
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Elizabeth
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Abigail
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 
Renata
Bogorme, klik her ;)  Voteba13Bogorme, klik her ;)  Voteba14Bogorme, klik her ;)  Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164713 indlæg i 8728 emner

Bogorme, klik her ;)

2 deltagere

Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Fre 28 Dec 2012 - 18:18

Hej alle i skønne folk bag skærmen

jeg syns der mangler et debatemne om hvilke bøger, som i har læst og om der er nogle bøger i vil ku anbefale til andre??
vi har jo alle hver vores bog smag så alle gere er selvfølig velkommen her i emnet;)

Jeg har nogle spørgsmål her i kan gå ud fra

-nævn de 5 bedste bøger i har læst
-anbefal andre at læse en bog
-hvor lang tid læser du?
-hvilken gere er i til? og hvorfor?
-søger du nye bøger at læse, og vis ja hvad søger du efter?


Her er min

-Harry Potter 1 til 7-Divergent 1-skammerns datter serien-det gyldne kompas serien-dødsgudens løgne-The hunger games

-alle de bøger der står ovenover vil jeg anbefale til alle fantasy fans
især Divergent som jeg lige har læst, den er fantastisk og minder om The hunger games

-jeg kan læse alt fra 1 til 6 timer, det kommer an på hvordan mit humør er
-Jeg læser ikke andet end Fantasy, da jeg elsker det univers som forfatterne skaber.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sean Fre 28 Dec 2012 - 20:04

Genialt og interessant emne. Som jeg gerne vil støtte med mit eget svar, da jeg selv går under betegnelsen "bogorm"

Nogle af de bedste bøger...Det bliver svært.
Men Harry Potter serien er i hvert fald iblandt dem. Og Ringenes herre er også meget god.
Dan Brown, engle og dæmoner samt Da Vinci mysteriet. Geniale bøger!
Hmm....Dean Koontz, eksperimentet. Og serien om jordens børn, lang med utrolig interessant og god. Og bøgerne, hvortil der er lavet serien "Games of thrones" - Nemlig kampen om tronen og kongernes kamp. Gode bøger! Og fuld af fantasy for dem der vil have det Smile
Sagaen om isfolket, en lang serie, men små hyggelige bøger der er læst på et par timer. God serie og let-læselig.
Øh...Og sådan tror jeg vist jeg kunne blive ved...
Nej, ynglings forfattere! Det er meget nemmere...
"Dan Brown, Dean Koontz, J.K.Rowling, Tolkien...Og en masse andre forfatter, som er gode men som jeg desværre kun har læst en eller få bøger af"

Jeg læser ofte. I toget til og fra skole. I pauserne i skolen. Nogle gange når jeg er hjemme, hvis jeg har tid. Hvis jeg er hjemme hos min mor eller farmor (Eller generelt andet familie eller min veninde, som også er en læsehest) læser jeg også meget.

elsker Fantasy og bøger der fortæller om historie. Og det minder mig om endnu en fantastisk bogserie! Arn! Tempelridderen! Af Jan Guillou eller hvad han nu hed...Spøjst navn...
Hvorfor? Historien fordi den er interessant, syntes jeg.
Fantasy fordi jeg kommer fra en ensom hverdag, hvor jeg ofte kun havde mine bøger (Og min mors reoler fuld af bøger) til at fordrive tiden med. Jeg manglede noget spændende i min hverdag...Og jeg tror det er grunden til jeg elsker Fantasy så meget. Fordi det er nyt, det er spændende, det er anderledes.
(Og så stødte jeg på RPG...)

jeg søger altid nye bøger at læse og nye forfattere at kende.
så har i en god bog i genren Fantasy, gys eller med lidt historie baggrundsviden og symboler, er jeg klar!
Ja, også gys...altid godt med et godt gys. Jeg tager dog lang afstand fra krimier og lange romaner om ulykkelig kærlighed.

Det var alt fra mig Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10224
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Fre 28 Dec 2012 - 20:48

Heh, jeg går også under betegnelsen som en misforstået bogorm ^^

Lige nu er jeg i gang med at læse Bloodhound, nummer to i serien om Rebakah Cooper, en af Tamora Pierce's elskelige heltinder. Det må være en af mine yndlingsserier. Virkelig god skrivetil, og Tortall-universet er fan-fucking-tastisk.

Jeg har ikke yndlingsbøger. Jeg kan aldrig huske dem efter et stykke tid, og hver eneste gang jeg læser en god bog, bliver det til min yndlingsbog. Derfor kan jeg desværre ikke lige finde på en top fem, da jeg ikke kan huske NOGEN af de bøger jeg har læst. Ud over Heist Society. God bog. Og Kadaverdoktoren af Lene Kaaberbøl, Strange Angels af Lili St. Crow og hele 39-clues tingen. Worth your time.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Lør 29 Dec 2012 - 0:42

Tamora Pierce, Ismay, hvor har du god smag <3 Har så sent som i dag bladret i Alanna.

-nævn de 5 bedste bøger i har læst
Nu er HP og LOTR nævnt.. Men jeg tager dem også O_o I ved alle sammen godt, at de er fantastiske, går jeg ud fra.
I stedet vil jeg sige Airborn og hele den serie af Kenneth Oppel. Oh my, jeg elsker dem. Det er så godt, så godt, så godt!

MEN! Det var så de bedste fantasybøger. Og derefter går jeg lidt tør, ikke fordi der ikke er meget godt, men fordi der er så FANTASTISK MEGET GODT!
Oh my, bogverden, du er så vidunderlig. Og hvis man giver sig til at vælge, så udelukker man noget..
For bare at nævne noget, der kan give et billede af, at jeg rent faktisk læser ret bredt, så elsker jeg Sherlock Holmes, Skammerbøgerne, klassikere og blandt mine yndlingsforfattere rangerer Bill Bryson, Tanora Pierce, Jules Verne, Orwell og mange, mange flere.

Derudover er jeg simpelthen så glad for tegneserier. Så der nævner jeg også bare lige fem for sjov XD
Selvfølgelig skal Tintin på.
Sandman
Whachmen (Og V for Vendetta)
Corto Maltese
Og så, bare for at få lidt fra mangauniverset, som dog måske burde stå for sig selv, så Death Note.. (Og Shin Angyo Onshi)
Hvilket så blev til syv. Pyt.
Og dertil skal Maus nævnes. Måske er den ikke min yndlingstegneserie, men den er et must alligevel.

En bog, I SKAL læse er Klodernes Kamp. Det er en af de gamle Science Fiction, en klassiker, og den er EPISK! Elsk den! ELSK DEN!
Og NATURLIGVIS skal I også læse Kennet Oppels Airborn/Himmelkatten på dansk.. Det er også ham, der har skrevet Sølvvinge, som blev sendt på TV2 som tegnefilmsserie lørdag morgen da jeg ikke var så gammel..

Og jeg kan læse hele dage væk. Men det gør jeg bare ikke så tit. Jeg var syg en uge i Oktober, og jeg havde tænkt, jeg skulle spille og se film.. Men jeg endte de at læse alt, hvad min reol gemte af Tamora Pierce.

Og jeg er til mange forskellige genre. Fantasy primært, for der kan man lægge verden væk og drømme om et sted, hvor alting er anderledes. Det passer mig udmærket, men jeg læser også historiske romaner, essaysamlinger (Bill Bryson, seriøst han er så GOD!) og Tove Ditlevsen og den slags.. Det er rimelig meget alt hvad jeg kan lægge min hånd på, måske lige med undtagelse af krimier, der udpensler død.

Og jeg søger ALTID. Dog mest efter mere tid.. Har en fantastisk veninde, der fortæller mig alt det, jeg skal læse, jeg skal bare i gang..
Oh, bøger <3 Godt jeg har jer! Og det skal være rigtige bøger, stoflige bøger, hvor siderne siger papirlyd når man rører ved dem. Min søster fik tøj til jul. Jeg fik bøger XD

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sean Lør 29 Dec 2012 - 14:48

Kadaverdoktoren...God bog! Smile
Og kadavermarch (Og den lille efterfølger som handler om Anholt) af...En forfatter jeg ikke lige husker. Men virkelige gode! En bog om zombier i Danmark. Episk. Sjovt. Godt. Smile

Tamora Pierce...Aldrig læst hendes bøger men har selv en veninde som er helt vild med dem, eller har været i hvert fald. Overvejer næsten at finde nogle fra hende og læse dem Smile

Ser selv Anime. Få, men det sker. Har læst noget af Shaman king, en gang jeg var syg, men finder den ikke så interessant længere. Dog elsker jeg Wolfs rain og Bleach. Death note er også god, selv om jeg på en måde er lidt trist over slutningen...

Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10224
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Lør 29 Dec 2012 - 14:59

Kadavermarch af Dennis Jürgensen, som også er MEGASEJ!
Han har givet stof til mange af mine mareridt!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sean Lør 29 Dec 2012 - 18:01

Haha, det var det han hed! Smile
Jeg må indrømme...Jeg har svært ved at få mareridt af bøger eller film. Men skulle det ske, er det efter film og ikke bøger. Der er simpelthen ingen bøger der har skræmt mig nok eller sat i den position hvor jeg fik mareridt. så jeg leder efter gyserbøger der forhåbentlig kan få en til at tænke lidt med..."Åh nej...åhåh...Uh!"
Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10224
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Lør 29 Dec 2012 - 19:16

Koontz: Skygger.
Den er SÅ klam... Læs den lige!
Så klam at det er good stuff!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sean Lør 29 Dec 2012 - 19:19

Hmm...den kan jeg ikke huske om jeg har læst. den lyder bekendt og tror nok jeg selv har den...eller har set den...Hvad handler den om? Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10224
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Lør 29 Dec 2012 - 19:59

Det handler om en læge i en skiby, der har hentet sin søster og kører hjem.. Men da hun kommer til byen er den fuldstændig død, alle mennesker er væk og alle dyr er væk. De finder så bagerens lig, og det er virkelig ækelt beskrevet..
Og så kommer politiet, og de undersøger det.. Og tilsyneladende er det et fortidsvæsen.. Ej, det er bare godt!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Søn 30 Dec 2012 - 13:56

Okay Spurv, nu har jeg reserveret Himmelkatten og Klodernes kamp på biblioteket, så de HAR BARE at være gode! (:

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sean Søn 30 Dec 2012 - 15:30

Haha Smile

Lyder bekendt...Jep, tror helt klart den står hjemme på hylden! Og så er den god.
Men Koontz er også bare god. Blander det overnaturlige ind i sine bøger, så det næsten lyder som noget der kunne ske. især eksperimentet. Smile

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10224
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Søn 30 Dec 2012 - 16:06

Det er jo lige frem svært, men the hungergames-serien, Golak-serien, Otoriklanensfortællinger & blodssøstre-serien er helt klart mine fortrukne serier ^^

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Søn 30 Dec 2012 - 16:10

Uh, jeg har lige brug for noget hjælp. Jeg har læst den her serie med en dæmon som hedder noget i stil med Bartholomæus. Der er vist træ bøger med et meget charmerende cover. Sådan en gammel dæmon med en spændende baggrund og... venner, så at sige. Nogen der kan hjælpe mig? ^^'

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Søn 30 Dec 2012 - 19:24

Den første hedder vist Amuletten fra Samarkand?
Og himmelkatten er mums O_o Håber, du nyder den!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Gæst Søn 30 Dec 2012 - 19:40

Uh, ja. Dejlig serie, kom lige i tanke om den~

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Rafaela Man 21 Jan 2013 - 12:52

Tror ikke der findes nogen større bogorm end mig her inde jeg kan sagtens læse fra jeg står op til jeg går i seng igen og det sker faktisk kun når jeg er igang med en helt vildt god bog jeg bare må læse færdig.
Jeg læser for det meste fantasy fordi jeg elsker bare det univers og fordi jeg har en meget livlig fantasi når jeg er alene. Jeg kan også finde på at læse krimie bøger fordi de vækker en lyst i mig til at finde ud af hvorfor det skete og hvem og klare mysterierne ved krimierne.
Jeg er lige blevet færdig med serien "min søster vampyren" som er helt vildt fantastisk til dem som sagtens kunne undre sig over om man kan være tvillinge søster til en vampyr når man nu er et menneske? Og den kan også realisere sig meget til virkelighedens verden med enæggede tvillinger.
Jeg er gået i gang med bogen Fallen-De sorte skygger og den kan anbefaldes 100% kort resume af den: Den handler om en pige der hedder Luce som kommer på en kostskole der hedder Sword and Cross. Hun kommer på den fordi hun blir dømt for mordet på sin kæreste da de var ude på en date i en mørk skov, hvor der så kommer nogle sorte skygger der svæver om hende og hendes kæreste. (Det skal lige siges det er kun hende der kan se disse skygger og har hun gjort siden hun var helt spæd) Der bryder så pludselig brand i kæresten hvor hun ikke gør noget. Hun kigger bare på som var en forstenet. Da hun så fortæller det til politiet med skyggerne og det hele mente de at hun var psykisk syg og forældrene blev så bange for hende, så de sendte hende på denne kostskole, hvor hun møder alle mulige mennesker som i virkeligheden er faldne engle både gode og onde og sandheden er faktisk at der kun er 2 mennesker på denne skole nemlig Luce og hendes veninde Penn. Luce møder så fyren Daniel Grigori som hun har det som om hun har kendt et sted fra før, men hun kunne ikke finde ud af hvor eller noget som helst og ham her Daniel forsøger så, at undgå kontakt med hende. Med tiden finder hun så mere og mere ud af Daniel og hans familie og det ender faktisk med, at Daniel fortæller Luce sandheden om at hun har levet sit liv om og om igen 7 gange, hvor det er hver gang efter nogle måneder de har været sammen bliver hun dræbt. Der er så en fyr der hedder Cam som er en af de onde faldne engle som vil dræbe Luce af jalousi fordi når han ikke kan få hende skal ingen andre havde hende.

Jeg vil ikke fortælle mere om bogen for synes i selv skulle læse den hvis det der resume gjorde jer "tændte" på at læse den og finde ud af mere hvad der sker for hende Luce. Der er en fortsættelse af bogen som hedder to glødne lys. Har ikke selv læst den endnu men det blir den næste bog jeg går igang med.

Hvis i mangler nogle bøger at læse så bare skriv har et helt hav af spændende bøger jeg har læst som nemt kan anbefaldes Very Happy
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Bogorme, klik her ;)  Empty Sv: Bogorme, klik her ;)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum