Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Emne guide
:: Brugerhjørnet :: Adminnyheder
Emne guide
Forbedre sine emner:
Beskrivelser:
At beskrive ting i detaljer er en rigtig fed måde at emne fordi det skaber en stemning. ”hun gik ind i træ hytten, og hen mod ham” er sådan set fint nok at skrive, og det forklare hvad din karakter gør, men hvad med luften omkring hende? Hvad med træ hyttens dør? Hvad med gulvet? Hvad syntes hun om træ hytter eller har hun nogen dårlige eller gode barndoms minder om sådan hytter? Alle de ting er super fede at læse for din med spillere, hvis du kan beskrive eksemplevis hendes gang over gulvet sådan her ”Hendes nøgne hud på de bare fødder føltes som nåle mod huden, da hun gik over det ujævne og beskidte træ gulv. De gamle træ plader gav små knirke lyde der kunne høre gennem hele hytten mens hun bevæge sig over mod ham med lette usikkere skridt” det syntes jeg er federe at læse fra min skrive partner, og det skaber også mere at spille på. Nu ved jeg gulvet knirker, jeg ved hendes krops holdning er usikker, og det gav mig en stemning i hytten, som jeg som din skrive partner nu kan bruge i mit indlæg.
Husk at i kan beskrive alt omkring jeres karaktere, og hvis du vil have der skal stå et klaver op mod vinduet i hytten, og det ikke er mod noget tidligere skrevet, så skriv det, så din emne partnere nu ved der er et klaver som personen kan bruge som spille redskab. Find på ting omkring jer, er generalt et godt tip, både for stemnings skyld så det er federe at emne, men også for din medspillers skyld så personen har inspiration til sit svar.
Inspiration fra emnet:
At tage inspiration fra din emne partners svar ved jeg godt i alle gør, men hvad tager du inspiration fra? Husk at se de små detaljer og beskrivelser og brug dem til skabe spil med. Det behøver ikke kun være handlinger din emne partner laver, du kan søge inspiration i selve teksten der bliver skrevet. Hvis der bliver sagt det regner, og hun snøfter, så kan man tilbyde hende sin jakke, eller man kan skrive hvad ens karakter syntes som regn og måske falde ind i din egen karakters tanker, så han kan tænke tilbage på dengang han slog op med en pige, og selvom det ikke er noget du har tænkt på i forvejen kan du bruge det til at udvikle din karakters histoie. Hvis du bare søger inspiration i den stemning som din emne partner giver dig på et sølvfad.
Spille stil:
Der findes ingen rigtigt måde at skrive på, og der findes forskellige måde at skrive sine indlæg på, og som passer bedst til en. derfor hvis man er ny, eller bare vil prøve en ny spille still, så se på nogen af de andres emner, og se hvordan de gør det. Hvordan er deres emne opbygget.
Da jeg begyndte at emne, så jeg på brugerens Singals emne og det jeg kan nu skylder jeg til hende for hendes fantastiske skrive evner. Men har også søgt det hos Mina, Camille og Tristan, og de har alle givet deres ting til min skrive stil. Og de vil jeg også råde de nye til. Læs lidt på de ”gode brugere” og se hvordan de gør ting, og tag ved lære af deres egenskaber.
Udefra kommen handling:
den bedste måde at skabe spil i et emne efter min mening, er at lade der ting ske. Der kan komme en bi person ind i emnet, eller noget andet kan ske der tager spillet udfra den normale ramme. Det kan være små ting. Det kan være en der puffer sin skuldre i din karakter sådan kort når du går på gaden og snakker, det kan være en du kender som kommer for at trække spillerne med ud på et ”sidespor” så emnet kan få handling. Misbrug det her så meget i kan ^^ vil gerne give ideer osv, hvis I skriver til mig over pm, men vil ikke gore denne guide for lang ^^
Karakter handling:
Husk at når i emner skal jeres karakter gøre så meget som muligt, så jeres medspillere har nogen bolde at spille på. For den nemmeste bold at spille på er hvad sin emne partner direkte gør med omverden. Tanker og beskrivelser er fedt at læse, men hvis man ikke giver noget sin medspillere direkte kan reagere på, så får man ikke så fedt et svar som man ellers ville kunne havde fået.
Your Admin team - Your Will, Our Hands
Gæst- Gæst
Sv: Emne guide
*klapper*
XD
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)
Der er mange måder at gøre et emne levende og godt på, jeg vil bare sige at man kan også drukne og klemme livet ud af et emne , hvis alt beskrives i detaljer, men det vil jo altid være et temperament spørgsmål.
Aleck, Eric,Benjamin ( når han tager sig sammen og faktisk skriver ) ....har også legende let ved sproget og er meget dygtige , specielt er de dygtige til at benytte forskellige ord ( hvor jeg kan gentage det samme 10 gange i mangel af et synonym) disse ting betyder også noget.
Og jeg kunne blive ved...og ved....
Men det skal jeg nok lade vær med
Gæst- Gæst
med der virkelig ikke kan finde ud af at man gerne
vil have lidt spil i emnet eller så mister jeg iværtigfald
intressen!!
Gæst- Gæst
Tror nu nok mig og mit ego overlever
Superfed guide! Lige dét en masse sider mangler, det burde være et krav til alle sider, selvom jeg godt nok ikke har brug for det, for jeg er jo så fantastisk! *host*
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
Men god guide
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Jo, sender straks en ... *tager de nørdet briller på*
Gæst- Gæst
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Så er du en skattermus, når ja det er du jo alligevel søster!
Gæst- Gæst
Gæst- Gæst
» Guide: Hvad er en rollespilsside?
» En brugers guide til kreativitet.
» Guide: Styrke, fart og healing
» Guide: Profiler, grupper og emner
:: Brugerhjørnet :: Adminnyheder
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine