Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyIgår kl. 20:10 af Taliia

» A cozy afternoon at the inn - or not... ~ Natalie
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyIgår kl. 17:26 af Natalie

» A most wonderful union - fællesemne
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyIgår kl. 0:28 af Natalie

» It's been a long long time
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyIgår kl. 0:18 af Valentine

» Two Sinners Walk Into a Bar - Valentine (XxX)
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyFre 10 Maj 2024 - 23:25 af Valentine

» Lena beware of the city - (Sean)
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyFre 10 Maj 2024 - 17:41 af Sean

» Det halve væsen ~Sean (Fortidsemne)
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyFre 10 Maj 2024 - 17:25 af Sean

» A ballad of song birds and cool hats ~ Katrina (Featuring Edgar)
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyFre 10 Maj 2024 - 15:58 af Lenore

» I need you to hear the story - Genevira
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; EmptyFre 10 Maj 2024 - 11:50 af Genevira

Mest aktive brugere denne måned
Genevira
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Lori
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Valentine
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Sean
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Lenore
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Natalie
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Jake
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Edgar
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Abigail
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 
Celenia
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba13Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba14Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164709 indlæg i 8728 emner

Naturfags opgave (HJÆLP!) D;

Go down

Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Empty Naturfags opgave (HJÆLP!) D;

Indlæg af Rafaela Søn 30 Jun 2013 - 19:33

Hej alle sammen

Jeg efterlyser en eller flere der er gode til naturfag for har en opgave til på fredag som jeg bare ikke kan finde ud af og min naturfags bog beskriver ikke det jeg leder efter så ville være dejligt, hvis der var nogle genier her inde som vil hjælpe mig med det Very Happy

Der er 23 opgaver, men har fået lavet 14 af dem resten forvirre mig temmelig voldsomt.
Skriver opgaverne længere nede så kan i altid svare, hvis i ved svarene til bare nogle enkelte af dem ^^

Opgavernee jeg gerne vil have hjælp til:
15. Hvad er det 2 atomer stræber efter, hvis de skal lave en kemisk forbindelse?
16. Nævn enzymer der arbejder henholdsvis i tarmen, mavesækken og munden og hvad gør de?
17. Hvad kan man forhindre svampesporer i at udvikle sig?
18. Hvordan opdeler vi vitaminerne, giv eksempel. Hvilke kan deponeres i kroppen?
19. Hvad er mange "ensymers" efternavn?
20. Hvordan vælger man nemmest rengøringsmider, der ikke skader miljøet eller dit helbred?
21. Hvad er den anbefalede fordeling mellem energien, vi skal have fra kulhydrater, fedt og proteiner?
22. Hvad er de 2 grundlæggende immunforsvarsystemer og nævn nogle eksempler på dem.
23. Nævn nogle elementer der kan forbedre vores immunforsvar.

På forhånd tak ^^

_________________
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Empty Sv: Naturfags opgave (HJÆLP!) D;

Indlæg af Gæst Man 1 Jul 2013 - 1:41

15: Der findes mange former for kemiske forbindelser. En kemisk forbindelse involverer deling eller transfer/opgivning af elektroner for at opnå en stabil elektron-konfiguration for de forbundne elektroner. Hvis et atom giver elektroner til det andet atom så kaldes det en ionbinding. Hvis elektronerne er delte kaldes det en kovalent binding (gælder kun halvmetaller eller ikke-metaller). I begge tilfælde er forbindelsen stabil. En stabil forbindelse består oftest i, at der ligger otte elektroner i den yderste skal eller der er otte valens elektroner. Dette fører til oktet-reglen: "I kemiske forbindelser, giver eller deler atomerne elektroner for at opnå 8 elektroner i yderste skal."

16: Med et enkelt ord beskrevet som "fordøjelses-enzymer". Et af disse er Amylase, som bruges til at nedbryde stivelse. Dette enzym kan findes både i bugspytkirtlen og i munden. Derudover findes der Ptyalin, som ligeledes findes i spyttet, og også nedbryder stivelse. Begge disse enzymer omdanner stivelsen til maltose. Derudover bliver fordøjelses-enzymer delt op i grupper alt efter hvilken funktion de har:
Proteaser og peptidaser: Splitter proteiner ned til små peptider og aminosyrer.
Lipaser: Splitter fedt ned til tre fedtsyrer og et glycerol molekyle.
Carbonhydrase: Splitter kulhydrater såsom stivelse og sukker ned til simple sukker såsom glukose.
Nukleaser: Splitter nukleinsyrer til nukleotider.

17: Undgå for fugtighed og mørke. Lys og tørke dræber alle svampe. Jeg har ikke noget bud på, hvordan du kan beskrive dette på en mere boglig måde.

Så gad jeg ikke besvare flere for i aften. Håber du kan få svar på de sidste (:

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Empty Sv: Naturfags opgave (HJÆLP!) D;

Indlæg af Rafaela Man 1 Jul 2013 - 14:11

Rowan tusind tak for hjælpen, men dog er noget af det du har skrevet ikke det samme som står i min naturfags aflevering overhovedet, men er virkelig glad for, at du vil hjælpe mig og kunne sagtens bruge noget af det du har skrevet

_________________
Naturfags opgave (HJÆLP!) D; 83020884_1014395945560305_5621735818184884224_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ohc=_-QOf5E8nh0AQmgE45onKRHcpCxlNcz3r2Y4nWEHFa1-MFitJsW1oulPQ&_nc_ht=scontent-amt2-1
Rafaela
Rafaela
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 6208
Reputation : 5
Bosted : Dragons Peak - hos Jake
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer

Tilbage til toppen Go down

Naturfags opgave (HJÆLP!) D; Empty Sv: Naturfags opgave (HJÆLP!) D;

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum