Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Forår

Måned | Maj

Seneste emner
» Why? What for? Honestly? - (Taliia)
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyIdag kl. 13:38 af Abigail

» My Only, My Own (Edgar)
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyIdag kl. 12:50 af Edgar

» Opdateret emnesteder (adminnyheder)
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyIgår kl. 12:37 af Sean

» I need you to hear the story - Genevira
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyMan 29 Apr 2024 - 10:24 af Lori

» Angels and demons on the run - Emery's fraværstråd
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyFre 26 Apr 2024 - 19:03 af Sean

» Dont Think I dont know your guiltyness - Jake
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyTors 25 Apr 2024 - 11:38 af Sasha

» Lena beware of the city - (Sean)
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyOns 24 Apr 2024 - 13:10 af Madelena Gray

» A sneaky human, and a metal vampire
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyMan 22 Apr 2024 - 21:10 af Renata

» Nothing is what it was... ~ Renata
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? EmptyMan 22 Apr 2024 - 20:24 af Renata

Mest aktive brugere denne måned
Edgar
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba13Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba14Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba15 
Abigail
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba13Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba14Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Voteba15 

Statistik
Der er i alt 189 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Alysia

Vores brugere har i alt skrevet 164684 indlæg i 8727 emner

Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

3 deltagere
Skriv nyt emne   Besvar indlægget

Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Delilah Tors 20 Mar 2014 - 19:32

Hej guys!

Som folk der kender min karakter nok ved, så har hun et ekstremt grimt sprog. Derfor har jeg aldrig så meget som overvejet det, når jeg satte et bandeord ind i overskriften på en af mine tråde. Men! Så sker det jo at anonyme folk( heh ..) gjorde mig opmærksom på at det ikke altid er lige fedt for alle, at der er et bandeord så 'frit tilgængeligt' eller hvad man siger. Altså, at noget af det første man ser, som karakteriserer emnet, er et bandeord.

Og fordi det forvirrede mig super meget, da jeg aldrig har skænket det en tanke, så smider jeg nu et spørgsmål ud på siden, for at få andres mening om det. Jeg vil jo ikke støde nogen eller gøre noget ubehageligt for nogen, men grundet min karakter så falder det mig alligevel helt naturligt at skrive sådan i overskriften, da overskrifter for mig stadig er en del af 'emnet', og jeg derfor stadig skriver det som min karakter.

Så spørgsmålet er:
Mener i, at det er fint at der er bandeord i et emnes overskrift? Altså, ville i have noget imod det, eller finder det ubehageligt på noget plan? Mindsker det jeres lyst til at gå ind i et emne, hvis der er et bandeord i overskriften, eller påvirker det jer i virkeligheden ikke?
Hvis ja, vær sød at uddybe hvorfor, for jeg kan simpelthen ikke fange den. Grimt sprog må være for stor en del af mig, I guess;)
Og hvis i har, er det så noget andet end grimt sprog i et emne, eller hvad? o.o

- Del

_________________
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Gæst Fre 21 Mar 2014 - 0:24

Personligt har jeg intet imod hårde ord i overskrifter. Hvis det på nogen måde påvirker mig, er det positivt frem for negativt, fordi det for some reason tiltrækker mig. Det må have noget at gøre med, at det skiller sig ud, fordi det ofte kun er et enkelt emne ud af en god håndfuld, der indeholder bandeord.

Og nej, jeg kan virkelig ikke se, hvorfor det skulle kunne gå nogen så meget på. Hvis det var en børneside, fair nok, men så vidt jeg ved, er denne side ikke rettet mod en bestemt målgruppe. Det fører så også til, at siden skal kunne være for alle - også dem, der muligvis bliver stødt over hårdt sprogbrug - men så længe det er som en del af spillet, altså enten som overskrift eller i selve emnet, synes jeg ikke, de kan klage. De har selv valgt at være her, og det kan umuligt være jordens undergang, ellers burde de nok starte på en mere børnevenlig side, for de findes skam også.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Gæst Fre 21 Mar 2014 - 8:22

Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod bandeord, men bruger dem ikke selv. Her på siden ses det aldrig, blandt andet fordi Eric ikke kender ordne. På andre sider bruger jeg dem i ny og næ, men det er yderst sjældent.
Mit forhold til bandeord i tekster er dog ikke helt godt. Med risiko for at lyde som en gammel nar, vil jeg nu fortsætte med mit 'men': Jeg syntes det kan blive fladt og smageløst. Fair at der kommer et enkelt hist og her (også i overskriften) men man skal også passe på at det ikke bliver for meget. Jeg forstår folk der finder det frastødende.
Trækker man tråde til bøger osv, vil man sjældent finde bandeord i dem, med mindre det er en skrivestil eller et særligt karakteristisk træk ved en karakter. Det gør, for mig, det lidt mere smooth og prof at se på en tekst der ikke ligner en skydeskrive med bandeord, men det skal selvfølgelig ikke forhindre folk i at bruge dem.

Håber folk forstår det - og fortsæt god aften Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Sean Fre 21 Mar 2014 - 9:13

Min mening minder meget om Erics.
Jeg bruger sjældent selv bandeord, til dels fordi jeg gerne vil have at Sean virker lidt...sofistikeret og fordi jeg IRL kun bruger dem, hvis jeg er sur o.o
Min mening er også at en stor flod af bandeord virker mindre "Professionelt" end slet ingen. Med undtagelse når folk snakker, da det kan være med til at fortælle hvem personen er Smile

Men jeg syntes stadig at man skal tænke over hvilke ord man bruger i sin overskrift - Overskriften kan alle se, mens det nok ikke er alle der gider tjekke ens emne. Jeg er stort set ligeglad med om man bruger dem i emnet - Det er på eget ansvar, men overskrifterne kan være svære at undgå og derfor syntes jeg også man skal tænke lidt over det.

_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10222
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Camille Fre 21 Mar 2014 - 10:01

Hvis bande ord bruges i flæng mister det effekten. Nøjagtig som hvis man hver gang man møde en pige er hun det smukkeste man har set.
Alting skal doseres i rette mængder. Og en karakter bliver ikke nødvendigvis barsk af at bande i hveranden linie.

Et eksempel på hvor grovheden støtter fint op om hele karakteren er Abbie. Han spiller rollen uden slinger i valsen. Afviger kun enkelte gange når det passer i den røde tråd - så han er en af dem hvor det for mig personligt faktisk bliver en del af karakteren. Og når det er det - kan det have sin berittigelse. Smile

I selve overskriften har jeg lyst til vende det om og spørge : hvorfor der ? Er det karakteren der skriver overskriften ? Jeg plukker altid min overskrift udfra en af de ting emnet vil dreje sig omkring.
Det er ikke fordi bandeord støder mig på nogen måde - men hvad ligger til grunde for man ser de skal være i en overskrift , kan jeg ikke se Smile

Så jeg er med på Sean og Eric her - men alt er jo en personlig oplevelse Smile

Men -
du jo en vidunderlig skribent Delilah - mange misunder dig din levende skrivestil - så bare fyr løs:)
Camille
Camille

Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.

Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Delilah Fre 21 Mar 2014 - 16:58

Så, er jeg helt forkert på den når jeg siger at den generelle holdning fra de der har skrevet i tråden, er at det er ok at der er bandeord i overskriften, så længe man ikke overdriver det? Eller er jeg på det helt forkerte spor her?

Der har været et par kommentarer og spørgsmål igennem tråden, jeg lige vil kommentere lidt yderligere på, siden det ikke går for langt fra trådens oprindelige spørgsmål:

Camilles 'er det karakteren der skriver overskriften':
Ja, jeg ved godt det var et retorisk spørgsmål, men du får lige et svar fra min holdning alligevel!
Mit svar: Ja. I princippet. Når jeg skriver i et emne - om jeg starter tråden, laver overskriften, eller har svaret i den hundrede gange - så er det min karakter jeg skriver som. Min karakter er ikke begejstret for vampyrer, så jeg ville ikke lave en overskrift hvor vampyrer blev sat i fokus som en god ting, selvom vampyren i princippet var den 'gode' i vores emne. Jeg ville sætte det fra Delilahs synsvinkel, og vise at Delilah syntes vampyrer er noget lort(undskyld mit sprogvalg, hvis folk ikke er så begejstret for grimt sprog!).
Min karakter bander. Meget. Derfor har jeg aldrig tænkt over, om det var forkert eller mærkeligt på nogen måde, at der engang imellem poppede et bandeord op i overskriften. For jeg skriver det fra min karakters synspunkt, og i sin grad med min karakters sprog, så derfor finder jeg det naturligt.
Eksempelvis havde jeg et emne med Nicolas, der omhandlede hans og Carolines forhold. Det ville for mange være en sød gestus han gjorde, hvor han forsvarede Caroline og sit forhold, men fordi jeg skrev det fra min karakters synspunkt, blev overskriften: "A leechcouple. Cute in a disgusting way.", siden hun kalder vampyrer for 'igler', og ikke finder kærlighedsforholdet særlig .. tiltrækkende. Er jeg helt ude at svømme med min holdning her?

I forhold til om en karakter er "grov" eller "sej" hvis den bander:
Nej der er jeg simpelthen helt enig med dem, der mener at det slet ikke gør dem seje at de bander. Hvorfor skulle det? Bandeord er ikke andet end ord der ikke er set som særligt pæne, og at man bruger dem, betyder ikke andet end at man forsøger at være provokerende, eller ikke ved hvordan man formulerer sig bedre. At jeg har den holdning overrasker måske nogen, da min karakter bander .. Ahem, voldsomt meget, men der vil jeg understrege at jeg aldrig har udviklet hendes sprog i den retning, for at gøre hende "sej" eller "tough". Og hvis jeg havde, så havde jeg misforstået det;)
Personligt, syntes jeg at hvad der gør en karakter "sej" handler meget mere om de handlinger denne karakter laver, og på ingen måde hvad de siger. Delilah har nogle dybe personlige grunde til at bande, som jeg ikke vil komme ind på her - her skal det understreges at de er ubevidste, for hun render jo ikke rundt og tænker over præcis hvad hun siger og hvornår. Der fik jeg hende til at lyde lidt dum, men det gør hun altså ikke. Impulsiv!
Hvis man vil gøre en karakter "tough", så synes jeg nærmere man skal lade dem have et mere fast og præcist sprog, hvor de ikke 'behøver' at have bandeord for at sige ting. Det er langt mere .. Hvad kan man kalde det .. Spændende, på det led at ens karakter har flere sider, end bare bandeord. Jeg har det lidt som om jeg fornærmer min egen karakter, men det er min holdning til bandeord i forhold til karakterer. Yes, let's move on!

Omkring Erics lille trådstrækning henimod bøger:
Åh ja, se der må jeg sætte en lille stopklods for hvor enig jeg er! Jeg syntes der er stor forskel på bøger og PBP, helt simpelt fordi vi ikke udgiver noget som helst, og vores skriverier skal ikke fornøje andre end os selv og vores emnepartnere. Jeg kan komme med en hel del eksempler på personer, hvis skrivestil aldrig ville nå en bog fordi de er lidt specielle, men som jeg syntes er fantastiske emnepartnere alligevel.
Personligt ville jeg aaaaldrig nogensinde kunne få udgivet en bog, hvis jeg brugte samme skrivestil som jeg gør i mine emner. Men det er fordi, når jeg emner(såvel som jeg tror andre gør når de emner), så skriver jeg ikke med henblik på at det skal være letlæseligt, spændende men samtidig tilbageholdende, ærbødigt men ikke for gammeldags, and so on. Vi skriver fordi det er hyggeligt og sjovt, og sådan skriver man ikke bare for sjov, hvis man gerne vil have det udgivet.
Derfor syntes jeg vi skal passe på med at forsøge at sammenligne bøgers skriverier med vores egne igennem PBP, helt simpelt fordi forfatterne til dels er gode nok til at blive udgivet, og til dels fordi det er et andet miljø man skriver for, og en anden måde vi skriver på. Vores er hygge, deres er alvor. Stor, stor forskel!

Og så en kort én, til Camilles kompliment:
Wow, tak! Uventet og lidt tilfældigt, men en kærkommen tilføjelse, haha!

_________________
Spørgsmål: Bandeord i overskriften? 2n7qjp-2
Delilah
Delilah
Evolved
Evolved

Antal indlæg : 3644
Reputation : 27
Bosted : Unkown. On the road.
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.

Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål: Bandeord i overskriften? Empty Sv: Spørgsmål: Bandeord i overskriften?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Skriv nyt emne   Besvar indlægget
 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum