Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Emner - Spørgsmål
:: Brugerhjørnet :: Spørgsmål
Emner - Spørgsmål
Så, jeg har længe tænkt på dette, men når jeg sommetider emner med folk, har jeg følelsen af at når de skriver lange svar, så forventer de ligeså lange svar. Jeg ved ikke om det er en debat der er blevet taget op før. Men jeg vil også blot høre jeres meninger... ?
Forventer i at folk skriver ligeså lange svar til jeres emner, eller er i ligeglad, så længe folk skriver noget i kan svarer på eller hvad?
- Elizabeth Leidolf
Elizabeth- Evolved
- Antal indlæg : 1549
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing
Sv: Emner - Spørgsmål
Personligt er jeg rimelig ligeglad, hvor langt dit svar er. Det er mere hvad dit svar indeholder. Giver du mig noget at svare på, noget der kan føre historien videre, altså kaster bolden over i min bane, så er jeg tilfreds
Det skal dog siges, at der nu alligevel er grænser for mig. Skriver man kun få linjer, vil jeg ikke selv sige, at man simpelthen har skrevet nok til, at der kan være noget at svare på. Man kan umuligt reagere på alt det den anden har skrevet og samtidig skrive lidt mere til på kun få linjer medmindre ens reaktion bare har været "Hun nikkede og sagde, at det ville hun godt", hvilket for mig ikke ville være nok til, at jeg ville kunne skrive et ordentligt svar igen.
I den anden ende synes jeg også at der er noget der hedder for langt et svar. For et år siden var der en "trend" i mellem nogle folk (inklusiv mig selv) at man skulle nå over 1000 ord for at have et godt emnesvar. Der pressede man ligegyldig - af mangel på bedre ord - information blot for at presse det op på over 1000 ord. Hvor længden pludselig blev vigtigere end indholdet. Heldigvis ser jeg ikke rigtigt den trend i dag men jeg har oplevet frustrationen over at skulle gå i gennem et langt langt emnesvar for kun at kunne finde én ting at kunne reagere på. Hvor det virker fuldstændig uoverskueligt for lige pludselig har personen skrevet 1000 ord men har kun givet dig nok at svare til til at du måske kan skrive halvdelen. Mange herinde er dog gode til BÅDE at skrive svar, der er lange og har en masse indhold.
Øh, tror lidt jeg mistede tråden, Elizabeth plaprer ind i øret på mig. MIN POINTE ER, at længden er ikke det vigtige i det hele. Indholdet er det vigtige. Det er ligemeget om du skriver 300 ord eller 1300 ord, så længe du giver en person nok at svare på til at de vil synes det er sjovt at skrive deres egen del af historien. Emneri skal jo være sjovt for begge parter involveret. Det skal hverken være noget der skal overstås eller en roman man skriver for sig selv så den anden ikke kan komme med
(I det her svar snakker jeg btw ikke om nogle bestemte personer, jeg snakker generelt. Elsker alle mine emner <3 )
Evner/magibøger : Bloodmanipulation
Jeg forventer kun af min emnepartner, at de er i stand til at give noget modspil, så emnet ikke dør ud, om man kan klare det med 4 linjer, eller om man kan klare det med 50, bare så længe der er noget at svare på ^^
Dust- Antal indlæg : 557
Evner/magibøger : Djævlefrugt: lyn
Om ikke andet, så er jeg enige med de meninger der allerede er givet.
For mig betyder det ikke så meget om folk skriver meeeegaaaa langt (nogle dage orker jeg ikke langt, hverken at læse eller skrive) eller om de skriver en middel/kort længde. Som folk siger, bare indholdet er der og der er nok at svare på og bide i. Og man ikke sidder alene med bolden og er den eneste der skal få emnet til at blive spændende xD
Dermed vil jeg gerne forsvare lange indlæg, nu hvor vi tidligere har haft en der forsvarer korte indlæg og jeg generelt føler folk har en modvilje mod dem.
Jeg ELSKER detaljer. Og selv om jeg ikke orker lange indlæg hver dag, elsker jeg at have nogle emner, med en god længde. Ganske enkelt fordi detaljerne er der. Reaktionerne. Omgivelserne. I hvert fald med en god emnepartner, som jeg har oplevet flere af på UW, er det en ren fornøjelse at læse indlæggene og selv komponere nogenlunde samme længde. Fordi jeg selv elsker detaljer, finder jeg ganske enkelt en fornøjelse i at emne med andre, der har samme forsmag for detaljer.
Dermed ikke sagt at jeg fravælger/tilvælger folk alt efter om de skriver 1000 ord eller ej. Og hvis de gør, venter jeg med emnet til jeg føler mig i humør til det. Man behøver jo ikke sende emnesvar af sted som kugler fra en pistol. Man må godt give sig tid og føle emnet. :3
Længden kommer an på emnet og mine emnepartnere. Om det er langt eller kort. Sådan tror jeg mange har det xD
Dr. Trott- Antal indlæg : 264
Bosted : Doomsville, på sin klinik midt i byen og Loris gamle hus
Evner/magibøger : Vita Natura
Jeg har selv intet imod at man skrive korte svar, bare der er noget at arbejde videre med
Og lange svar kan også være lækre, da de som regel indeholder forskellige detaljer, der også inspirere mig til at give et langt og detaljere svar igen.
bare spørg @Dust og @Vetis
Evner/magibøger : vand-evne - se "forklaring om evne"
Dust- Antal indlæg : 557
Evner/magibøger : Djævlefrugt: lyn
Oplever tit at når folk ser mine svar at de til tider kan virke en del nervøse eller til tider intimideret... mest af alt fordi de nemlig er bange for at de ikke selv kan skrive lige så meget. Siger dermed det som jeg altid siger: Du skal under ingen omstændigheder føle dig forpligtiget til at skrive lige så meget.
Man skal under ingen omstændigheder føle sig presset da det bare kan medføre at man får det dårligt eller presser et svar ud som man slet ikke er tilfreds med. Bare for at få flere ord på. Kære venner med dette problem, det er slet ikke nødvendigt. Skriv hvad i har lyst til og som gør jer glade. For mig vil det altid være kvalitet over kvantitet, men som nævnt hos andre så sætter jeg pris på lidt "kød" på skelettet. Giv din partner nok til at lege med. Beskriv situationen og dine omgivelser. Brug dine sanser. Hvad kan din karakter se, høre, lugte, føle og til dels smage? Har de nogen bestemte tanker om situationen de er udsat for? Minder det dem om noget de har oplevet før? Måske et flashback vis det er relevant. Prøv at fylde ud med nogen detaljer hist og her, men pas på ikke at lave en Tolkien XD
Prøver altid at give noget som folk kan lege med som jeg tidligere har set folk benytte sig af. Så benyt jer af jeres emnepartner og giv hinanden noget at lege med. Prøv også at lære jeres emnepartner at kende. Det kan gøres på forskellige måder og jeres karakter behøver endda ikke at spørge dem direkte eller noget. Dermed kan længden være fuldstændigt ligegyldigt.
Når det så er sagt... så foretrækker jeg skam at folk mindst skriver mere end 5 linjer. Alt under er næsten umuligt at svare tilbage på... selv for mig XD
Udover det vis i ser nogen skrive langt og kan lide det som de skriver, prøv måske så at spørge dem til råds. Selv er jeg mere end villig til at give nogen råd vis det skulle være.
Alt i alt er mine råd: hav det sjovt, udforsk jeres egen karakter samt jeres emnepartners, benyt jer af sanser og for gud skyld lad være med at føle dig presset eller stresset over at du nok ikke kan skrive en 3 siders fristil i et svar. Det er det de færreste som kan og alt tager noget øvelse så bliv ved med at skrive og snart vil du selv være en lange svars mester ;3
og vid at jeg elsker alle mine emnepartners svar og kan se at i ligger jeres hjerte i det, så bliv endelig ved <3 <3 <3
Vetis- Antal indlæg : 350
Evner/magibøger : Gendermorphing
Det er netop også det med bare der er kød nok så går det. Det er nok mere refleks end alt andet at jeg prøver at matche mine emnepartneres længde, nok mest fordi mit hoved hurtigt går 'omg det er så kort i forhold til deres, mindreværdskompleks, argh'. Og jeg har før haft store problemer med at lave bare normal længde svar.
For før jeg var på Athena skrev jeg måske 150-200 ord i hvert svar og det syntes folk var lige lovlig lidt. Så allerede der var jeg udfordret til at komme op på de 300-600 ord, og så kom jeg herind... Hvor jeg må indrømme den generelle svar længde lader til at være længere. Det har folk på Athena også kommenteret på, at mine svar er blevet længere efter jeg er dukket op herinde, hahahah! En af mine faste emnepartnere var ved at falde bagover da jeg pludselig skrev næsten dobbelt længde...
Men eh, ja... det var vist lidt et sidespor. Anyway, enig med folk. Intet imod nogen længde svar bare der er noget at svare på - har før prøvet en der brugte ca 500 ord på at beskrive tøjet selvom der var vedhæftet billede og alt muligt. Altså noget min figur kunne se på to sekunder og så var det overstået... Lange svar er heller ikke altid gode, hvis der netop bruges ord på ligegyldige ting, somfyld der ingen betydning har, der ikke driver historien frem eller udforsker figurerne. Så ja, kvalitet frem for alt <3
Og det sagt - så TAK til folk herinde, I har virkelig fået mig til at undersøge mine figurer meget mere end jeg har gjort førhen! <3 Har aldrig puttet så meget kød på mine baggrundshistorier før... Og har på fornemmelsen at mine figurer her også vil udvikle sig meget hurtigere end dem jeg har andre steder.
..... Undskyld for den mindre roman. :'D
Althorn- Raceleder
- Antal indlæg : 267
Bosted : Forestina, det umiddelbart største af træhusene i det Royale Distrikt.
Evner/magibøger : The Book of Light, Crystal Manipulation.
Men jeg må indrømme at jeg til tider har svært ved at overskue at læse et længere svar. Min lyst til at emne kan faktisk godt blive mindre hvis jeg synes det er overskueligt og derfor elsker jeg når folk holder det sådan.. Midtlang? Ikke for lang, men heller ikke for kort.
Jeg svarer personligt efter hvad jeg selv føler, men kan godt føle at når jeg svarer kortere end den person jeg emner med, så bliver jeg faktisk skuffet over mig selv, fordi jeg tænker; Hvorfor svarer jeg ikke så langt og så ender det tit med jeg bliver utilfreds med mit svar og der går længere tid før jeg svarer.
- Elizabeth Leidolf
Elizabeth- Evolved
- Antal indlæg : 1549
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing
Elizabeth skrev:Jeg svarer personligt efter hvad jeg selv føler, men kan godt føle at når jeg svarer kortere end den person jeg emner med, så bliver jeg faktisk skuffet over mig selv, fordi jeg tænker; Hvorfor svarer jeg ikke så langt og så ender det tit med jeg bliver utilfreds med mit svar og der går længere tid før jeg svarer.
Jeg er så enig med dig på det punkt, da jeg selv får samme følelse ind imellem
JEg er selv en af dem der gerne skriver langt, ligger gerne omkring 300-400 som minimum.
Det læste jeg har været oppe på er over 2000 ord xD
Forventer ikke at min emne partner ligger på mega mange ord, men egentligt bare at man er over de 200 ord
Gæst- Gæst
Men det er ved at være længe siden.
» Til dem jeg emner med..
» Åbne emner/tråde
» Mangel på emner og relationer
» Højelver søger emner
:: Brugerhjørnet :: Spørgsmål
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine