Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164957 indlæg i 8752 emner
Færdighedspoint
Side 1 af 2 • 1, 2
Skal vi have færdighedspoint?
Færdighedspoint
Dette er en afstemning om et emne, der er blevet diskuteret blandt admin.
Vi har snakket om at fjerne rang, men beholde E-rang. (måske blot under et andet navn)
Dette vil måske gøre en del ting nemmere og enklere, både for os og for jer. E-rang snakker vi om at beholde, både så dem der har opnået den ikke føler sig snydt og som en belønning til vores loyale brugere, der har opnået 2000 indlæg.
Men! Der har også været en anden ide op og vende. Færdighedspoint!
Her var vi splittet i to grupper og derfor spørger vi nu jer! Lad mig forklare ideen.
Vi har ikke vendt alle aspekter af ideen, dog, så der er nogle småting vi ikke har diskuteret. Men det skyldes også vi ikke ville bruge for meget tid med ideen, medmindre vi ved om brugerne kan lide den eller ej.
Færdighedspoint.
Alle får nogle færdigheder. Dette kan være styrke, adræthed, udholdenhed og intelligens. (bemærk, intelligens står ikke for hvor klog man er, men for hvor til magi man er). Når man opretter sig på siden får man nogle bestemte point. F.eks. 10 eller 20, som man kan placerer hvor man vil. F.eks. hvis man har en stærk karakter, får denne måske 6 i styrke, men 2 i intelligens, fordi karakteren hellere bruger et sværd, end kaster ildkugler efter andre.
Tanken var man kunne deltage i events og alt efter hvad man lavede i eventet, kunne man måske få et eller flere nye færdighedspoint. Eller måske kan man vinde nogle i konkurrence. Eller måske skal man have lov til at ansøge om nogle. Der har også været nævnt at man kan få flere point at fordele, når man opnår E-rang eller at man opnår E-rang når man f.eks. har 10 point i to forskellige færdigheder.
Tanken var vi ville gøre det så enkelt og nemt som muligt, foruden finde et passende tal, så folk faktisk kan skabe den karakter de har lyst til.
Argumenter imod:
- Det bliver for firkantet at sætte det hele i tal. Det vil virke begrænsende, fordi ens karakter skal passe inden for de givne rammer og skal sætte tal på sin karakter. Måske har man ikke point nok til at gøre sin karakter både hurtig og vildt stærk, hvis det f.eks. er det man ønsker.
- Det fjerner noget af kreativiteten. En kamp, in-game, er pludselig givet på forhånd.
- Det er for "Matematisk" og kan være svært at finde ud af hvor man skal sætte tallene.
- Der kommer for stor forskel mellem brugerne og de nye brugere bliver hurtig "svagere" end de gamle brugere. De nye brugere kan ikke oprette en 1000 år gammel, stærk vampyr og så faktisk være stærk, som det passer til karakteren.
Argumenter for:
- Det forenkler ens karakter og virker vejledende. Man ville hurtigt kunne få et overblik over karakterens styrker og svagheder.
- Det begrænser ikke folks kreativitet, fordi alt stadig kan ske i et emne. Selv om man er vildt hurtig, men ikke stærk, kan man f.eks. stadig skubbe folk ind i ting. Eller hvis man er vildt stærk, men ikke lige så hurtig, kan man stadig gøre andre ting, som gør at man kan vinde/skade den anden.
- Det udfordre spillerne. Hvis man som en adræt karakter spiller mod en stærk, skal man pludselig finde på en ny taktik til at vinde. Der er derfor stadig plads til kreativitet. Desuden betyder det ikke man automatisk vinder, bare fordi man er vildt stærk eller vildt adræt. Det hele kommer an på spillet.
- Man vil forhåbentlig kunne begrænse OP spillere og urealistiske situationer, som man normalt ikke ville kunne overleve. (OP - For stærke)
- Tallene er kun vejledende.
- Det vil give folk et nyt mål i deres spil, at opnå flere færdighedspoint i deres færdigheder, som en del af deres spil.
- Man kan lokke brugerne til at spille flere roller. F.eks. kan en byvagt få nogle ekstra point, fordi de skal være stærkere, så de kan holde sikkerheden. Eller en raceleder kan få nogle ekstra, fordi de trods alt er raceledere.
- Det minder folk om de også har svagheder og det ikke er en dårlig ting også at spille på dem og ikke kun på sine styrker.
- Brugerne, og admins, får nemmere ved at tjekke hinanden. Hvis nogen virker til at spille lidt urealistisk i forhold til sine point, kan man minde dem om det og faktisk have et reelt argument. F.eks. "Du har kun 2 i udholdenhed, så du burde være træt nu og ikke slå 100 nye undeads ihjel".
- Måske kan de nye karakterer, der vil være 1000 år gamle, stærke vampyrer ansøge om det? Så har vi hverken 300 stærke vampyrer, der er ældgamle og folk kan få flere point, så deres spil er mere realistisk?
Jeg vil stoppe nu. Dette er nogle af de argumenter er dukket op i vores samtale om emnet. Som i kan se, er vi lidt splittet om hvor god ideen er eller ikke er. Intet ligger fast endnu! Hvis i ønsker systemet, men har en bedre ide til hvordan det skal foregå, så kom gerne med den.
Desuden er vi ikke blevet enige om hvor mange point folk så skal have eller hvilke færdigheder der skal bruge. Det hele er endnu kun på idestadie, men jeg vil gerne lige teste vandet og se hvor varmt eller koldt det er.
På forhånd tak!
Og undskyld længden.
Hilsen
- Sean
Tilføjelse:
Billeder. Sådan her vil det nogenlunde se ud. Rowan har i sin tid givet os billederne.
(sådan ville det se ud direkte på profilerne)
(sådan ville det se ud under "Ret Profil")
Tilføjelse:
Afstemningen vil snart være slut og man vil snart ikke kunne stemme mere.
Konklusionen:
Givet det store flertal for et nej, bliver færdighedspoint IKKE sat ind. Admins vil diskuterer hvorvidt det vil fungerer som en frivillig ting.
Sidst rettet af Sean Søn 14 Jun 2015 - 11:00, rettet 1 gang
_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“
Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean- Admin
- Antal indlæg : 10266
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: Færdighedspoint
_________________
I have become my own version of an optimist.
If I can't make it through one door, I'll go through another - or I'll make one on my own.
Something terrific will come no matter how dark the present.
- Elizabeth Leidolf
Elizabeth- Evolved
- Antal indlæg : 1549
Reputation : 38
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing
Sv: Færdighedspoint
_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“
Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean- Admin
- Antal indlæg : 10266
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: Færdighedspoint
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Synes også vi skal passe på med at ændre for meget ved siden, så det ikke bliver alt for meget, at vi gamle brugere skal til at sætte os ind i.
Da det hurtigt kan blive uoverskueligt, synes jeg
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Det kommer måske til at virke meget som et RPG spil til PC eller PlayStation, og ikke så meget som et skrivespil hvor vi skal udvikle os og vores karakter igennem spil, som man ikke kan gøre med pointene på samme måde.
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Ved færdighedspoint (som jeg gerne indrømmer at jeg selv var en del af at finde på), vil vi kunne sætte tal på om vores karakter er ekstra hurtig eller ekstra stærk. På den måde er vi alle "lige stærke" men har bare forskellige talenter. En hurtig varulv og en stærk vampyr kan således sagtens være "lige stærke", men samtidig kæmpe helt forskelligt. Dette ville medfølge at en person, som fx en vampyr, ikke pludselig skal spille med at han er super hurtig, super stærk og har super stærk magi - og desuden kan han udstå 100 slag. Hvis vi lader vores karakterer fordele 20 point på de fire kategorier ( Udholdenhed, Intellekt (Magisk Styrke), Fysisk Styrke og Adræthed), så har vi mulighed for at kunne matche hinanden hele tiden.
Eksempel: Karakteren Bob har følgende færdigheder:
Fysisk Styrke: 2
Magisk Styrke: 10
Udholdenhed: 2
Adræthed: 6
Bobs ildkugler slår PISSE hårdt, men han kan ikke tåle at blive slået særlig meget og han slår faktisk ikke selv så hårdt.
Eksempel 2: Karakteren Ib har følgende færdigheder:
Fysisk Styrke: 10
Magisk Styrke: 0
Udholdenhed: 7
Adræthed: 3
Ib er ikke så adræt, så han kan næppe slå saltoer eller undvige alt og alle. Men tilgengæld slår han HÅRDT og så kan han godt tåle et par slag. Mod Bob vil han kunne klare sig, fordi han kan "tåle" at blive ramt af magien (ikke uendeligt, naturligvis), og hvis han kan komme tæt nok på Bob, så kan Ib nok slå ham i gulvet med et enkelt slag. Men Bob har ligeledes mulighed for at banke Ib ved at kaste en masse ildkugler efter ham først og bevæge sig hurtigt (ved hjælp af adræthed).
På denne måde balancerer vi karakterer internt, så der ikke er nogen der føler sig snydt fx i kamp.
Systemet kan også bruges hvis man kæmper mod NPC'er - man kan nemlig lige prikke til sin medspiller og sige "hej, jeg kan se at du har 4 i udholdenhed, og nu er du altså blevet stukket af et skelet og har kæmpet mod 4 andre - måske er det på tide at din karakter tager en lille pause?"
Jeg er personligt ikke typen der skriver til andre, hvis jeg synes at deres karakter er en smule overpower i en NPC kamp - og det har jeg heller ikke lyst til, hvis jeg ikke kan komme med noget andet argument end at "det ikke er realistisk". For... vi spiller jo i en fantasy-verden; MEN der bør eksistere grænser og vi BØR være realistiske (i mine øjne) -- ellers er det altså død kedeligt. Jeg synes personligt at det er mega sjovt at spille på min karakters svagheder og uheld, da det fører noget farve til spillet. Det er ikke sjovt at spille med supermand. Det er det altså bare virkelig ikke.
Men det er bare min mening :)
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Jeg vil med det samme sige at dette skyldes at jeg personligt har det nemt med skemaer og at ting følger regler (I hvert fald det meste af tiden)
Jeg tænkte derfor om det ikke burde gøres sådan at alle starter med f.eks. 20 point som så kan fordeles, derefter skal det være muligt selvfølgelig at få adgang til flere point på forskellige måder hvor mine tanker er:
-Ingame Events
-Offgame konkurencer
-posts
Personligt synes jeg at i som admins burde tage fat i det system danskforum har der gør det muligt at give forskellige subforums en point værdi, dette kan så bruges til at man samler point sammen ved at skrive ingame emner, når man så har nok af disse point har man lov til også at have flere færdighedspoint.
grunden til jeg vil foreslå det, er simpelthen fordi der nok er nogle folk på siden, som ikke har den store lyst til at deltage i offgame emner, eller som ikke af den ene eller anden grund kan deltage så godt i events, og jeg synes så det ville være en smule synd at de ikke kan udvikle deres karaktere.
Og til folk som frygter at det gør det umuligt eller bare svært at være kreativ, så vil jeg pointere at det jo ikke er meget anderledes end så mange PnP spil, og bare fordi ens karakter i dem er beskrevet med point, stats, scores og så videre så er det stadig mere end almindeligt at være kreativ. Jeg personligt finder det nemmere at være kreativ med mine DnD karaktere end jeg er med Sajro her f.eks. har ofte nemmere ved deres svagheder, og quirks.
Derudover frygter jeg dog at mange vil blive skræmt væk fra siden, at folk simpelthen ikke vil være her fordi det er for strengent og "begrænsende" fordi det er folk som gerne vil lave karaktere som ikke kan passe ind i det her system.
_________________
- Varulve Form (Klik for at se):
Sajro- Evolved
- Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)
Sv: Færdighedspoint
- Og på andenvis ville jeg sikkert også kunne lide selv ideen. Men det virker bare for firekantet. Det sætter virkelig kreativitet og udfordringer på afstand.. og som Sajro siger.. så kan det ske at skræmme folk væk. Fordi, at man føler der er mindre frihed.
Blot et par ekstra få ord
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Caroline:
Den holder ikke i længden. For det første er der folk, som Rowan har nævnt han er en af, der ikke vil skrive til sine emnepartnere omkring det. Det kan skyldes forskellige grunde. Måske finder man det ubehageligt, måske gider man ikke fordi man møder det i alt for mange emner og føler det er dødt løb. Måske er man ny bruger og tør ikke, for hvad hvis man er den der tager fejl? Der er mange grunde til at folk ikke nødvendigvis siger til, hvis de føler nogle ting i emnerne ikke er helt som de skal være.
Personligt (Lad det ikke være en hemmelighed jeg kan lide ideen om færdighedspoint) tror jeg ikke det blokerer så meget for kreativiteten. Hvordan skulle de kunne det? Jeg forstår det ikke helt. Tværtimod udfordre det folk til at tænke mere over hvordan de spiller, hvordan de slås...Og det er vejledende tal. En kamp kan stadig være lige spontan og alle parter kan stadig vinde. Man kan stadig bruge sine omgivelser i en kamp osv.
_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“
Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean- Admin
- Antal indlæg : 10266
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: Færdighedspoint
Ikke at man ikke gør det i forvejen, men det vil blokere nogles lyst til at skrive. Fordi, at de ville tænke: Hvad nu hvis de retter på mig? Hvad nu hvis, at de ikke synes min karakter burde kunne gøre dette?
Hvilket jeg nok ville komme til at tænke, alt for meget.. og vil nok miste lysten til at emne på grund af, at jeg ville føle mig presset til at skulle smide min karakter i en boks.
Også det med at folk kan skrive til en: Hey din karakter burde ikke kunne gøre sådan. Du har ikke point nok..
Eller noget i den stil. Det vil være ligesom at spille Pokemon på gameboy.. når man lander i en kamp. Og tænker det mindster lidt det sjove i at være på siden så.
Det selvfølgelig bare min mening
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Personligt mener jeg ikke det vil være noget problem. I princippet sætter man bare nogle tal på hvor ens karakter er stærk eller svag - så man burde ikke opnå det problem med hvorvidt man overholder det, når man emner. For ens karakter er stadig den samme og kan stadig de samme ting, vi har bare fået en (for mig at se) bedre guideline for hvor OP man må spille. Så siden alt er det samme (med undtagelse af man netop ikke slås mod 20 NPC uden at få en lille skramme?) burde det ikke være et problem.
Desuden burde folk helst ikke ende med at skrive til hinanden hele tiden for at rette hinanden - Ja, selvfølgelig, nu har man nogle tal, som støtter ens lyst og mulighed for at skrive "Hey! Det der er vist ikke helt fair...", hvilket netop støtter folk der normalt ikke bare ville skrive "Hey, jeg syntes faktisk du er OP", men samtidig er man jo netop enig i hvor stærk og svag man er og derfor er der forhåbentlig mindre risiko for man spiller uhensigtsmæssig. Og dermed forhåbentlig chancen for man får beskeden om at man ikke spiller som man skal.
Igen, det er bare min personlige mening.
Som admin, dog, er jeg neutral og jeg takker for din mening.
_________________
„When we are good, they never remember. When we are bad, they never forget.“
Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean- Admin
- Antal indlæg : 10266
Reputation : 114
Bosted : Doomsville
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: Færdighedspoint
Det er folk der simpelthen bare spiller / leger / skriver på den måde , og det kan ikke ændres ved disse ting.
Det er et spørgsmål om at emne realistisk ( som feks Rowans eksempel ) eller om man emner 'for fantasifuldt '
Jeg synes det bør være helt frivilligt om man vil bruge sådan noget. Og jeg synes også at end evner / styrker / kløgt osv er meget afhænig af hvilken situation / erfaring / overskud osv ens karakter har i den givende situation - så derfor vil det alligevel kun være guidelines.
Jeg stemmer derfor ikke for det er noget siden SKAL HAVE - men det er da fint hvis nogle vælger at sætte det ind.
Jeg tror det var Caroline der nævnte det også - men .... Ja ... Fornyelse er godt , men vær varsom med ikke helt at tabe Underworlds gnist og ånd , ved at ændre på så meget , og inden for relativ kort tid. Det er naturligvis en helt personlig anskuelse fra min side også
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
Igen - der er ingen med op adfærd der ændrer dette , fordi der er et skema i en profil , det har jeg ihvertfald aldrig set - og skulle det ske så har i da løst en meget stor udfordring , for oftest er det ligegyldig hvilke svagheder man trækker frem , omstændigheder der drøftes , urealistiske styrker man fremhæver , så har disse personer bare et modtræk eller forklaring på dette - så at håbe et skema med tal gør man undgår dette , deeeeet tror jeg ikke
Jeg tror det kan skubbe en del væk - men hvorfor ikke bare gøre det frivillig ?
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
1) Ens karakter spiller med en anden karakter - de bekæmper nogle NPCs og er i konstant kamp. Man synes, at ens medspiller er ganske overpower og man ville normalt påpege sådanne ting til folk; som man jo skal. Problemet er, at ens medspiller er en admin og ikke vil lytte til hvad man har at sige. Medspilleren har mange argumenter for, hvorfor deres karakter skal have lov til at være OP. Hvad gør du?
2) Du spiller med en anden karakter. Emnet starter og det første der sker er at din medspiller "uden videre" knækker halsen på en NPC, som din medspiller har brugt megen tid på at forklare, er en rigtig STÆRK NPC. Spillet fortsætter og du indser at denne medspiller er voldsomt OP. Du kontakter en admin og fortæller dem om situationen - admins siger, at de godt ved at det er en OP medspiller du har, men at de ikke kan gøre noget, fordi personen har et stort temperament og ikke tager sådan "kritik" så pænt. Derfor kan de ikke hjælpe dig. Hvad gør du?
Dette er to reelle situationer - og de sker begge to både på UW men også på andre sider. Måske er de ikke sket endnu - måske sker det hele tiden. Sådanne situationer bør undgås, men hvis man ikke kan komme med andre argumenter end "det skal være realistisk" eller "det er ikke fair", så er der ikke meget at gøre.
At gøre den frivillig... Jo det kunne man godt. Men så kan du jo også bare fjerne dine færdigheder, hvis du møder en person der er stærkere end dig. Så kan du "bare" spille at du er stærkere end ham. Det nytter jo heller ikke noget?
Jeg kan godt forstå hvis I er imod det, og jeg vil ikke prøve at omvende jer - jeg prøver bare at forklare min egen holdning til hvorfor dette kunne være en god idé (: I sidste ende er det admins beslutning og hvis man ser på afstemningen, så er folk vidst imod det. Desværre.
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Min erfaring er bare at intet point system vil ændre på det .
Det er personligheden det gør man spiller sin karakter så op , for hvis det ikke var den , så ville et ' hey - måske skulle du lige være OB's på om det er helt fair hvad du skrev ' være nok til vedkommende sagde ' ups - det har du sku ret i '.
Dem du beskriver sådan har ikke lyst til at graduerer svagheder i deres karakter , og fremstår derfor 98 % af tiden , næsten uovervindelige.
Og jeg har aldrig set nogle tal opstillet - kunne rette ind på det. Desværre.
Det er blot endnu en ting at diskuterer fortolkning af , og jeg er derfor stor fortaler for , man skriver til sin partner og siger pænt ' hov ... Nu mister emnet lidt fornøjelse for mig , når du kan al det der' for kan man ikke nå personen med ord - kan et tal heller ikke.
Desuden som Caroline siger - så er man jo stærk i nogle situationer og svag i andre? Så skal man til at snakke om hvordsn man kan være det , hvis tallene dikterer anderledes
Så jeg forstår din pointe - men tror absolut ikke den har betydning for de emner du beskriver / ligesom en uddybelsen af evne svagheder helelr ikke har
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
At lave en boks med det om din karakter kommer ikke til at ændre på andres adfærd. Folk vil stadigvæk spille ligeså normalt. Det ikke engang sikkert de ville udfylde den, og hvis de gjorde ville de sikkert ikke følge den. Det er det samme som at forvente alle i skolen laver sine lektier.
Der mange ting vi kan, men vi kan ikke rigtig bestemme over folks handlinger.. lige meget, hvor irriterende det kan være at skrive med sådanne mennesker.
Der nogle der kan håntere tingene bedre end andre...
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Jeg er forresten også ret elskværdig! (; Og du er nu også meget sø'!
Caro: Hmm, ja... Tror desværre at det er den mest normale løsning "bare" at undgå personen. Jeg ved ikke hvor holdbar den er i længden, dog. Men who knows! d:
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Altså jeg ved selv hvordan det er og være udsat for disse folk som spiller meget OP (dog har jeg ikke støt på nogen her på siden) og det slet ikke sjovt på nogen måde efter min mening og vil så sige at man kan jo tage fat i personen også håbe på det bedste og hvis personen ikke vil lytte så kan man jo bare sige når men det var jo så bare det emne eller også kan man tage det med en admin.
Men at sætte det her ind så vil jeg personligt føle at jeg sidder i en sandkasse.
Gæst- Gæst
Sv: Færdighedspoint
Jeg vil derfor gerne, både for egen skyld, og admins skyld høre nogle flere begrundelser for hvorfor du ikke kan være kreativ bare fordi en del af ens karakter skal beskrives med nogle tal?
Nu ved jeg personligt at der er mange på sider som disse som spiller RPG spil, og jeg ville godt nok blive overrasket hvis de folk ikke har en tendens til at lave interessante begrundelser og baggrundshistorier for f.eks. deres karaktere i Skyrim, og de handlinger de karaktere tager.
_________________
- Varulve Form (Klik for at se):
Sajro- Evolved
- Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)
Sv: Færdighedspoint
Da vi er en skrive side , synes jeg det er meget mere nuanceret , detaljeret , personificeret og sjovt at benytte adjektiver til at beskrive min karakter , inclusiv de ting i vil sætte point på -
Et af problemerne er for mig at styrke , kløgt, osv feks er da meget afhænig af situationen man står i, og baggrunden for det. Jeg synes det er sjovt at vi på en skrive side skal modargumenterer så meget for at fortrække ikke at bruge en boks med tal til at oplyse hvad vores karakter kan xD
for mig er det langt mere kreativt at udvikle beskrive og emne ud fra nuancer og detaljer , og med at beskrive min karakter med ord , fremfor tal
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
F.eks. Du sætter at din karakter har en 7 i kløgt eller intelligens, men eftersom den alligevel kun er vejledende, så skriver du samtidigt ind i din mere dybdegående beskrivelse at Camille er utroligt klog til computere men er ikke særligt dygtig til engelsk.
Der er jo ingen der siger at du ikke må beskrive det, jeg ville da i hvert fald ikke forvente at tanken var at disse tal skulle erstatte den mere dybdegående beskrivelse af en karakter, men istedet bare være en del du også gør. Du har jo allerede når du laver en karakter besluttet dig for mange af disse karakteristika, såsom hvor stærk, udholdende, ædrat og klog din karakter er. Så hvad er problemet ved samtidigt at beskrive den med ord, så lige hurtigt sætte tal på?
Det er det jeg forsøger at få argumenter for, hvorfor er det begrænsende? Der er jo ingen der stopper jer i også at være mere beskrivende end blot som så?
_________________
- Varulve Form (Klik for at se):
Sajro- Evolved
- Antal indlæg : 6527
Reputation : 8
Bosted : Udenfor Firewood Village
Evner/magibøger : Nightcan... Immunitet overfor psykiske evner og magier + Exoskelet(Se profil)
Sv: Færdighedspoint
Og igen - hvis du hjalp op spillere var jeg på , men jeg som sagt så tror jeg det ligger i folks personlighed , da det ikke blot er en karakter - men alle de karakter de skaber , uanset race og evne , der har 'den adfærd ' - og en kasse med tal er jeg enig med Caroline i , vil ikke ændre dette. ^^
Men jeg respekterer og forstår at nogen elsker ideen - og ser det gode i den
For mig bliver det bare en lidt ' gamer agtigt ' tilgang til det
Og HVIS vi får det - så bør de point man har være HELT ens for Alle. Ingen har flere points end andre. For det vil da være noget af det mest uretfærdige EVER at det kan på ikke ens kløgt eller styrke feks - fordi man vandt en konkurence.
Vi har vores rang der spiller ind der , og det er da rigeligt. Men det en helt anden debat - i know xD
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Sv: Færdighedspoint
Camille- Antal indlæg : 452
Reputation : 3
Bosted : Mest på sin skole
Evner/magibøger : Telekinese, medfødt samt det 6 øje , fremtvunget og udviklet gennem en giftrus.
Side 1 af 2 • 1, 2
Igår kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata