Log ind
Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Seneste emner
Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugereDen sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164971 indlæg i 8752 emner
Homoseksualitet i UW (Afstemning)
4 deltagere
Side 1 af 1
Homoseksualitet i UW (Afstemning)
Hej kære brugere!
Som mange af jer uden tvivl har opdaget, er homoseksualitet en populær ting at spille for mange af vores brugere. Og det skal de have lov til.
Men fordi vi lever i den verden, som vi gør, har vi altid fastholdt at man ikke åbent kunne være homoseksuel, fordi samfundet ikke bryder sig om det. Det bryder sig ikke om alt det, der ikke er "som det plejer" eller ikke er "normalt". Handicappede og sindssygdom bliver der som regel også set ned på.
Vi, jeres admins, snakkede om officielt at indføre noget om homoseksualitet på siden, så folk ved hvad de skal forholde sig til. Selv om vi kunne blive enige om, at det ikke var accepteret i samfundet og man i princippet risikerede at miste sine venskaber, bekendtskaber, sit job, sine fremtidsudsigter eller respekten i samfundets øjne, kunne vi ikke afgøre om det ligefrem var gjort ulovligt ved lov.
Vi snakkede om hvorvidt det var strafbart ved lov eller om folk selv valgte, om de ville være voldelige mod den slags. Og hvis de ville, om vagterne så bare vendte det blinde øje til?
Hmmm...
Så vi tænkte på at spørge jer!
Hvor slemt er det, hvis man bliver opdaget i den slags? Har UW en paragraf i sin lov eller er det op til de lokale samfund selv at "straffe" deres afvigere?
Hjælp os med at beslutte!
Som altid:
En stemme pr. bruger, kun en stemme pr. person, såfremt man har flere brugere.
Tak for jeres tid!
Med venlig hilsen
- Sean
På vegne af adminteamet
Som mange af jer uden tvivl har opdaget, er homoseksualitet en populær ting at spille for mange af vores brugere. Og det skal de have lov til.
Men fordi vi lever i den verden, som vi gør, har vi altid fastholdt at man ikke åbent kunne være homoseksuel, fordi samfundet ikke bryder sig om det. Det bryder sig ikke om alt det, der ikke er "som det plejer" eller ikke er "normalt". Handicappede og sindssygdom bliver der som regel også set ned på.
Vi, jeres admins, snakkede om officielt at indføre noget om homoseksualitet på siden, så folk ved hvad de skal forholde sig til. Selv om vi kunne blive enige om, at det ikke var accepteret i samfundet og man i princippet risikerede at miste sine venskaber, bekendtskaber, sit job, sine fremtidsudsigter eller respekten i samfundets øjne, kunne vi ikke afgøre om det ligefrem var gjort ulovligt ved lov.
Vi snakkede om hvorvidt det var strafbart ved lov eller om folk selv valgte, om de ville være voldelige mod den slags. Og hvis de ville, om vagterne så bare vendte det blinde øje til?
Hmmm...
Så vi tænkte på at spørge jer!
Hvor slemt er det, hvis man bliver opdaget i den slags? Har UW en paragraf i sin lov eller er det op til de lokale samfund selv at "straffe" deres afvigere?
Hjælp os med at beslutte!
Som altid:
En stemme pr. bruger, kun en stemme pr. person, såfremt man har flere brugere.
Tak for jeres tid!
Med venlig hilsen
- Sean
På vegne af adminteamet
- Antal indlæg : 10267
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Sv: Homoseksualitet i UW (Afstemning)
Personligt har jeg intet imod homoseksualitet - men taget i betragtning at vi spiller et spil i middelalder-settings, så virker det ikke rigtigt at indføre homoseksualitet som en norm
Naturligvis skal man ikke forbydes at spille homoseksuel, men det skal vel passe til tidsalderen, sådan ca?
Naturligvis skal man ikke forbydes at spille homoseksuel, men det skal vel passe til tidsalderen, sådan ca?
Gæst- Gæst
Men selv før middelalderen var homoseksuelitet faktisk temmelig udbredt! Nogle kulturer så ikke videre ned på det, så længe man stadig giftede sig, og fik børn som andre "normale" mennesker.
Men det er klart det ikke er noget man som sådan går og reklamer med, men mener ikke det skulle være forbudt ved lov ^^
Men det er klart det ikke er noget man som sådan går og reklamer med, men mener ikke det skulle være forbudt ved lov ^^
Claan- Antal indlæg : 135
Evner/magibøger : Adræthed.
Jeg tænker at når man nu følger religionen så meget, ville det være på rette plads at homoseksualitet er banlyst. Om man så gør det i smug eller hvad man nu gør er jo op til en selv og ens karakter. Men det ville give folk mere at spille på hvis det var strafbart, syntes jeg i hvert fald. At det er strafbart betyder jo heller ikke at man bør lade være, det er i sidste ende bare reglerne i den verden man spiller i, og som Sean har nævnt kan vagter bestikkes og whatnot.
Gæst- Gæst
Altså helt ærligt - UW er en verden med vampyrer og dæmoner. Vi ser heller ikke børnearbejde på siden? Tvunget ægteskab mellem unge kvinder og mænd? Kvinder kan også sagtens havde magtfulde titler, f.eks. er mange raceledere kvinder. Så hvorfor skulle sådan et åbent samfund diskriminere mod homoseksualitet? Jeg ved godt at det er for at gøre det mere realistisk men ærlig talt så er den her side ikke realistisk til at starte med (hvilket er helt fint, for det er et fantasy-univers vi befinder os i)
Så hvis vi skal diskriminere mod homoseksuelle, skal vi også diskriminere mod kvinder og gøre sorte mennesker til slave.
Det kan ødelægge spil for en masse der spiller biseksuelle eller homoseksuelle karakterer at skulle til at indføre sådan en lov. Hvis det er fordi at man godt kan lide plottet med at være hemmelig homoseksuel kan man sætte andet på spil som sin families ære. Og hvis det er fordi man godt vil spille at ens karakter er homofob, så kan man også spille det. Men det er lidt som en virkelig verden her - hvorfor skal et problem som ens karakter have ødelægge andres spil?
Det er selvfølgelig bare min mening. Men jeg synes det er noget man burde tænke over.
Så hvis vi skal diskriminere mod homoseksuelle, skal vi også diskriminere mod kvinder og gøre sorte mennesker til slave.
Det kan ødelægge spil for en masse der spiller biseksuelle eller homoseksuelle karakterer at skulle til at indføre sådan en lov. Hvis det er fordi at man godt kan lide plottet med at være hemmelig homoseksuel kan man sætte andet på spil som sin families ære. Og hvis det er fordi man godt vil spille at ens karakter er homofob, så kan man også spille det. Men det er lidt som en virkelig verden her - hvorfor skal et problem som ens karakter have ødelægge andres spil?
Det er selvfølgelig bare min mening. Men jeg synes det er noget man burde tænke over.
Gæst- Gæst
I skal være opmærksom på at det IKKE er en lov på siden. Vi admins opsøger jer ikke om natten og straffer jer, uanset hvilken seksuel orientering i har!
Det er kun in-game vi snakker om.
Jeg vil pointerer at vi faktisk har slaver og at kvinder generelt IKKE har de samme rettigheder som mænd. Hvilket vi admins er ret opmærksomme på, når folk ansøger. Vi søger for historien passer til, hvis en kvinden på nogen måde skal få en betydelig stilling.
Det er kun in-game vi snakker om.
Jeg vil pointerer at vi faktisk har slaver og at kvinder generelt IKKE har de samme rettigheder som mænd. Hvilket vi admins er ret opmærksomme på, når folk ansøger. Vi søger for historien passer til, hvis en kvinden på nogen måde skal få en betydelig stilling.
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
@Aya jeg kan godt følge hvad du mener, men så igen, burde det ikke være den enkelte spiller som tilpasser sig sidens miljø og normer, frem for at siden skal tilpasses den enkelte spiller?
og som Sean nævner er det blot in-game. Det betyder ikke at man er stor-homofob at man gerne vil have straf på in-game, i hvert fald ikke fra min side af. Men når jeg tænker middelalder-ish, så har homoseksualitet altid været noget ret så tyst, og jeg syntes personligt ikke at det ville være i rette jord at skubbe normer og meninger frem til at de er lannnnngt bedre end hvad vi faktisk har i den virkelige verden. Det bliver lidt for useriøst og lidt mere som om at man vil have at verdenen følger ens egne interesser, frem for at man prøver at udfordre sin kreativitet med rammer og regler for den tidsperiode man spiller i. Giver det mening det jeg siger?
Edit: Og så var det ikke kun sorte som var slaver dengang ^^' det var lige så vel hvide og fattige som sorte.
og som Sean nævner er det blot in-game. Det betyder ikke at man er stor-homofob at man gerne vil have straf på in-game, i hvert fald ikke fra min side af. Men når jeg tænker middelalder-ish, så har homoseksualitet altid været noget ret så tyst, og jeg syntes personligt ikke at det ville være i rette jord at skubbe normer og meninger frem til at de er lannnnngt bedre end hvad vi faktisk har i den virkelige verden. Det bliver lidt for useriøst og lidt mere som om at man vil have at verdenen følger ens egne interesser, frem for at man prøver at udfordre sin kreativitet med rammer og regler for den tidsperiode man spiller i. Giver det mening det jeg siger?
Edit: Og så var det ikke kun sorte som var slaver dengang ^^' det var lige så vel hvide og fattige som sorte.
Sidst rettet af Lavender Tors 8 Jun 2017 - 19:40, rettet 1 gang
Gæst- Gæst
Nu har jeg været på siden i 5 år, homosekualitet har generelt været et emne, som folk har spillet meget forskelligt på siden da. Nogle bruger det som en del af deres karakters udvikling at 'sådan her er de'. Andre har spillet åbent med det i diverse klubber i emnestederne osv. Nogle bruger det mere end andre, og alle har deres forskellig måde at formulere det ud i spillet på.. Jeg må derved være ret enig med Aya om at det er svært pludselig at forholde sig til at man kan blive straffet for det i samfundet, hvis man altid har spillet på det i flere år. Det vil være ret urealistisk for nogle brugere at skulle ændre deres karakters holdning til sådan en situation. På samme tid kan jeg sagtens se at det giver mening i forhold til UWs tidslinje men så igen er det jo et fantasy universe alting kan ske.
Måske man kunne lave nogle plots omkring det der er lidt større? I forbindelse med en eller nogle andre er kommet på noget magt og mener det skal straffes? Eller et andet plot så det ikke ødelægger nogle karakteres historier eller allerede igangsat spil. Det vil være synd, hvis nogle skulle føle sig trådt på fordi at de bliver bange for ikke at må spille det.
Måske mere at vi skal passe på med at gøre noget alt for stort ud af noget der kan vælte en eller flere personers karaktere.
Måske man kunne lave nogle plots omkring det der er lidt større? I forbindelse med en eller nogle andre er kommet på noget magt og mener det skal straffes? Eller et andet plot så det ikke ødelægger nogle karakteres historier eller allerede igangsat spil. Det vil være synd, hvis nogle skulle føle sig trådt på fordi at de bliver bange for ikke at må spille det.
Måske mere at vi skal passe på med at gøre noget alt for stort ud af noget der kan vælte en eller flere personers karaktere.
Gæst- Gæst
Synes det er lidt komisk at blæse op, når det har været sådan her i lang tid, og nu skal der pludselig gøres en lov ud af det. Det kan ødelægge mange karaktere, siden det er ret populært. Og der er helt sikkert nogen karakterer som har lyst til at være åben omkring det. Men nu skal alle tage det med i deres emner, og de skal passe på ikke at være for offentlige? Kan ikke se det logiske i det, og som Aya siger, så er denne side på ingen måde realistisk og kvinder får store titler.
Jeg ved det blev taget op, fordi en bragte det op på supportchatten og det er også oki, men synes det er en dum ide og at den lige burde tænkes om igen, selvom at der er blevet stemt.
Jeg ved det blev taget op, fordi en bragte det op på supportchatten og det er også oki, men synes det er en dum ide og at den lige burde tænkes om igen, selvom at der er blevet stemt.
Gæst- Gæst
Vi admins har altid opfordret de karakterer, vi har haft en samtale om det med, at huske på hvilken verden vi spiller i og personligt har jeg også altid spillet med at homoseksualitet ikke har været tilladt. Det har givet mig en masse spil, fordi jeg lader som om Sean har betydning i visse kredse - præcis som jeg er sikker på andre også har eller kan få spil ud af det. Så det kan lige så vel ødelægge andres spil, hvis det pludselig er en åben og fin ting som alle bare accepterer.
Jeg ville være et eksempel på hvem det ville ødelægge lidt at spillet, at det pludselig var en accepteret ting, fordi jeg altid har spillet med at det ikke var xD
Der ud over behøver det ikke betyde at man umuligt kan spille homoseksuel længere. Man kan stadig gøre det i skjul, der vil stadig være hemmelige klubber for dem og hvad der ellers fører med den slags.
Det er ikke ment som et angreb - jeg pointerer bare at der også er en anden side af sagen, som jeg i hvert fald personligt har oplevet og fået spil ud af. Som en almindelig spiller.
Men det er jo netop derfor vi spørger hvad I gerne vil. Som det er nu, vil vi tage udgangspunkt i afstemningen. Det er derfor vi har den.
Vi vil også tage udgangspunkt i tiden og hvilken retning vi mener UW skal udvikle sig i. Som det er lige nu, prøver vi at forholde os realistiske til den tid, som UW skal forestille at være i. En middelalder-renæssance-ish verden. Selv om nogen i sin tid måske har haft succes i at fremstå som homoseksuelle dengang, er det klart mit indtryk at flertallet dengang ikke så på homoseksuelle med glade øjne.
Hvis der er så mange, der har spillet med det er en åben ting, kan det være vi vælger at indføre en ting omkring magtskifte eller noget i den stil, som Isabelle foreslog. Vi ønsker ikke at ødelægge nogens spil, selv om vi generelt ønsker at bære UW i en bestemt retning. Det skal også tydeliggøres at UW INTET har imod homoseksuelle, men byder velkommen til alle spillere, uanset hvem de er!
Det er ikke, jeg gentager, IKKE et angreb på folk med en anden seksuel orientering off-game. Det skal I huske!
Jeg ville være et eksempel på hvem det ville ødelægge lidt at spillet, at det pludselig var en accepteret ting, fordi jeg altid har spillet med at det ikke var xD
Der ud over behøver det ikke betyde at man umuligt kan spille homoseksuel længere. Man kan stadig gøre det i skjul, der vil stadig være hemmelige klubber for dem og hvad der ellers fører med den slags.
Det er ikke ment som et angreb - jeg pointerer bare at der også er en anden side af sagen, som jeg i hvert fald personligt har oplevet og fået spil ud af. Som en almindelig spiller.
Men det er jo netop derfor vi spørger hvad I gerne vil. Som det er nu, vil vi tage udgangspunkt i afstemningen. Det er derfor vi har den.
Vi vil også tage udgangspunkt i tiden og hvilken retning vi mener UW skal udvikle sig i. Som det er lige nu, prøver vi at forholde os realistiske til den tid, som UW skal forestille at være i. En middelalder-renæssance-ish verden. Selv om nogen i sin tid måske har haft succes i at fremstå som homoseksuelle dengang, er det klart mit indtryk at flertallet dengang ikke så på homoseksuelle med glade øjne.
Hvis der er så mange, der har spillet med det er en åben ting, kan det være vi vælger at indføre en ting omkring magtskifte eller noget i den stil, som Isabelle foreslog. Vi ønsker ikke at ødelægge nogens spil, selv om vi generelt ønsker at bære UW i en bestemt retning. Det skal også tydeliggøres at UW INTET har imod homoseksuelle, men byder velkommen til alle spillere, uanset hvem de er!
Det er ikke, jeg gentager, IKKE et angreb på folk med en anden seksuel orientering off-game. Det skal I huske!
Jeg tror at folk leder mere efter ordet "autentisk" end "realistisk". Why? Hvor meget er lige realistik her på UW? Det er tydeligt at mærke at siden er stærkt inspireret af renæssancen/middelalderen, og man kan også mærke hvor meget arbejde der er lagt i. Hvordan der stille og roligt bliver lagt flere og flere goodies ind, som eksempelvis det med tøjet. På det punkt kan jeg godt forstå at det med homoseksualitet først er taget op nu.
Okay, karakterer har været åbne omkring det. Kirken var også engang åben for prostitution, fordi det var nødvendigt ondskab, men alligevel gik de imod det senere hen.
Just trying to make an example to help out.
Okay, karakterer har været åbne omkring det. Kirken var også engang åben for prostitution, fordi det var nødvendigt ondskab, men alligevel gik de imod det senere hen.
Just trying to make an example to help out.
Demiah- Antal indlæg : 49
Evner/magibøger : Hun kan kun en smule magi
Altså jeg synes personligt at vi skal infører en straff for homoseksualitet, netop fordi det blev set ned på i den tid. Man valgte at gå ind på siden, velviden om at reglerne var sådan, ergo er det ikke siden der skal gå efter hvad enkelte bruger går efter men hvad siden har haft hele tiden.
Desuden synes jeg også at det giver mere spil. Ingen siger at i hvert emne hvor to homoseksuelle står sammen, at de bliver jagtet igennem byen. Men hvor mange spiller ogås på homoseksuelitet på en åben gade? Normalt bevæger folk sig i et hjem hvor det er lukket og folk ikke kan se på det.
Jeg spiller med Jazmin at homoseksualitet ikke er ok.
Desuden synes jeg også at det giver mere spil. Ingen siger at i hvert emne hvor to homoseksuelle står sammen, at de bliver jagtet igennem byen. Men hvor mange spiller ogås på homoseksuelitet på en åben gade? Normalt bevæger folk sig i et hjem hvor det er lukket og folk ikke kan se på det.
Jeg spiller med Jazmin at homoseksualitet ikke er ok.
- Elizabeth Leidolf
Elizabeth- Evolved
- Antal indlæg : 1550
Bosted : The Sunfury Castle, when ever Valentine lets her stay there
Evner/magibøger : Skinwalking & Age Changing
//Afstemningen er blevet slettet.
Der er ikke længere nogen afstemningen og emnet er blevet lukket. Tak for jeres svar!
Der er ikke længere nogen afstemningen og emnet er blevet lukket. Tak for jeres svar!
Lignende emner
» Navigationslisten (Afstemning)
» Billeder til stedbeskrivelser? (afstemning)
» [Afstemning] Dato for møder!
» Nyt Meet-up [Afstemning]
» [Afstemning] Dato for meet-up
» Billeder til stedbeskrivelser? (afstemning)
» [Afstemning] Dato for møder!
» Nyt Meet-up [Afstemning]
» [Afstemning] Dato for meet-up
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Idag kl. 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Idag kl. 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Idag kl. 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» A ballad of song birds and cool hats ~ Katrina (Featuring Edgar)
Søn 17 Nov 2024 - 15:18 af Edgar
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper