Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Nomineringer?  EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Nomineringer?  EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Nomineringer?  EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Nomineringer?  EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Nomineringer?  EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Nomineringer?  EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Nomineringer?  EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Nomineringer?  EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Nomineringer?  EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Nomineringer?  Voteba13Nomineringer?  Voteba14Nomineringer?  Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Nomineringer?

4 deltagere

Go down

Nomineringer?  Empty Nomineringer?

Indlæg af Marcus Fre 15 Mar 2019 - 13:39

@Vetis og jeg sad og kiggede lidt i det kreative hjørne i går imens vi snakkede på Discord.
Vi snakkede lidt om de nomineringer som er tilbage fra 2013, og vi synes begge to det virkede som en sjov og hyggelig ide man måske kunne bruge igen (evt. bare med andre kategorier and such).

Derfor snakkede vi lidt om hvordan det evt. kunne gøres så det var så inkluderende som muligt for alle bruger på siden, gamle som nye! Vi snakkede om at der kunne laves nogle kategorier og at der så i hver kategori kunne være 3-5 nominerede. Men for at alle kunne få en chance for at blive nominerede kunne man først stemme eller foreslå dem der kunne være i hver kategori og dem der bliver forslået oftest er så dem man kan stemme på inden for kategorien.

Så f.eks. der kunne være en kategori der hed "Mest aktion fyldte emne". Der ville så måske være plads til 3 emner der kan nomineres, så ville bruger så forslå emner til kategorien og de tre emner der foreslås flest gange bliver de emner man så kan stemme på inden for den kategori, når der skal stemmes hvem der får nomineringen.

Hvis i ikke helt ved hvilke gamle nomineringer jeg snakker om, så kan i se det gamle her: https://theunderworld.danskforum.net/f107-nomineringer-sommeren-2013

Vi synes det kunne være sjovt at lave, men vi ville høre hvad i andre synes om det? Smile

Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 632
Evner/magibøger : -

Tilbage til toppen Go down

Nomineringer?  Empty Sv: Nomineringer?

Indlæg af Sean Fre 15 Mar 2019 - 13:53

Jeg er en anelse usikker på hvordan du foreslår det skulle gøres?

Det er spændende og sjovt - og jeg vil selvfølgelig følge med tråden her. Vi har, som du rigtig nok siger, haft disse nomineringer før. Jeg tror halvt om halvt grunden til det "kørte ud" i sandet og forsvandt, var af flere grunde. Dels tiden der ligges i det. Det kræver jo at vi hele tiden opdaterer og folk hele tiden svarer og leger med - så evt. hvor ofte skulle disse ting foregå? (det kommer nok også an på kategorien)

En anden ting var at folk fik en badge på deres profil - men det er jeg ikke teknisk nok til at genskabe. Derfor snakker vi måske mere om noget i form af en undertitel, der vises på ens profil og evt. under ens FC, når man emner, medmindre folk har andre ideer. ?

Og så sidst men ikke mindst, hvilke kategorier der kunne være sjovt. - Og her tror jeg også man skal være lidt forsigtig. Der er folk der er periodisk aktive. Så et eller andet sted, risikerer man ikke at det er de samme der vælges igen og igen? Eller kunne man overveje en regel der siger man ikke kan vælges to gange i stræk (måske igen, alt efter kategori?)

Der er meget at overveje. Ikke for at række ned på ideen, overhoved ikke! Smile
Hvis folk gerne vil det, skal vi nok finde på en måde at implementere det. Jeg er bare bange for om folk føler sig overset eller kommer til at tage konkurrencen for seriøst - og ende med at blive kede af det eller tænker "Tsk, det er den samme som sidst, who cares?".
- Det siger jeg til dels, fordi det kan føles som en populær-konkurrence. Dem der nomineres, er dem der er populære.

Blot nogle ting at tænke over, og evt. hjælpe os admins med, i så fald vi skal prøve det af igen. Smile

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Indlæg af Marcus Fre 15 Mar 2019 - 14:00

Hmm, altså jeg tænkte ikke nødvendigvis det skulle ske ofte, måske kunne man bare holde nomineringer en måske to gange om året, netop for at det ikke er en popularitets ting, men mere for dem der er aktive i den periode hvor nomineringerne er i gang. For det kan være svært at få alle med, når der er perioder hvor folk er inaktive.
Ud over det tænkte jeg slet ikke at det skulle være så hightech at der skulle laves en titel eller noget i den stil. Jeg havde hele tiden en tanke om at det bare skulle være for sjov, ikke noget som præger selve spillet eller brugerne frem over. Det skulle måske hellere være en fællesskab ting, noget som kan være sjovt og fjollet, netop for at undgå at folk føler sig overset eller trådt på hvis de ikke får en nominering.

Kategorierne kunne brugerne være med til at lave? Så ville det også være mere fælles arbejde end det ville være admin arbejde. Men det er jo også op til de andre om det overhoved er noget de synes kunne være sjovt at gøre igen eller ej.

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sean Fre 15 Mar 2019 - 14:38

Det var som sagt ikke for at rakke ideen ned. Jeg syntes det er en fin ide, hvis folk vil det. Smile

Det var også blot for at vende alle aspekter af ideen. Og jeg håbede at lokke flere meninger frem, i forhold til f.eks. tid, hvor ofte etc. - f.eks. 2 gange om året virker som en god ide. Smile

Jeg havde ikke tænkt over man kunne vælge SLET ikke at give folk noget for at vinde. Det er også en fin ide. :3

Men ja, lad os se hvad folk siger xD

Sean
Sean
Admin

Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Indlæg af Katrina Fre 15 Mar 2019 - 15:59

Smile Syndes det lyder sjovt Smile
Følger spændt dette emne..

Antal indlæg : 796
Evner/magibøger : vand-evne - se "forklaring om evne"

Indlæg af Fenrer Lør 16 Mar 2019 - 6:42

Jeg syntes det er en MEGA fed ide xD
Jeg syntes det kunne være fedt om brugerne var med til at lave nogle af kategorierne, men måske man også skulle smække det op i adminnyheder og på FC, for at få flest muligt med, hvis altså det bliver vedtaget? x3

Følger self med på emnet xD

Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 640
Evner/magibøger : Auxi Mundi ~¤~ Åndernes Runer

Indlæg af Marcus Søn 17 Mar 2019 - 13:20

Det er fedt at i også synes ideen er sjov!

Jeg synes også at din ide @Fenrer om at brugerne kunne være med til at lave kategorierne er en god ide Smile Det vil selvfølgelig gøre planlægningen af det hele lidt længere, men det tænker jeg ikke er et problem som sådan.

Ud over det så tænkte jeg at man måske skulle forsøge at sætte deadlines på alt forberedelsen (og måske tage den i trin, så det ikke bliver forvirrende), så f.eks. hvis brugerne skulle være med til at lave ktaegorierne, så kunne man have et brainstorm emne der måske ville være åbent i x antal tid. Når det så lukkede kunne man lave kategorierne ud fra brainstorm emnet, og derefter gå i gang med at få forslået personer eller emner der skulle være de nominerede i kategorierne. Igen her skulle der nok være en deadline netop for at det ikke ville tage for længe, men også så folk var opmærksomme på at de skulle nå at foreslå ting inden for tidsrammerne.

Men det er bare sådan jeg tænker det kunne være sådan helt pragmatisk Smile

Hvad angår det med hvad man vinder, så synes jeg personligt at det bare skulle være "æren", uden at der fulgte noget andet med. Det er set mest fra det perspektiv, at nomineringerne i mine øjne skal være en sjov ting for alle, og at den ikke skal smitte af på spillet, men bare være der for det sociale og fællesskabets side af (hvis det giver mening for folk xD).

Jeg vil gerne (hvis det skal blive til noget) være med til at sætte ting op og i gang, men jeg vil dog også sige at det på nuværende tidspunkt stadig bare er en ide og derfor vil jeg mægtigt gerne have input fra flere, så vi evt. får flere ideer eller bare et mere klart billede om hvad folk synes om ideen Smile

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sean Søn 17 Mar 2019 - 13:28

Det lyder meget godt alt sammen Smile

Hvad angår "præmien", var undertitlerne skam også off-game, ikke in-game. In-game ville det jo slet ikke give mening. Smile
- Men jeg er helt med på, og foretrækker, at der ikke er andet end æren og praleriet bagefter.

Jeg tror der er flere, der måske bare har set tråden, men ikke nødvendigvis skriver noget. Når vi først går i gang, tror jeg der er flere der er med, end hvad denne tråd formentlig afspejler.
Men selvfølgelig vil flere meninger og inputs altid være godt, såfremt der skulle være andet, end at folk måske allerede er enige med det skrevne. Smile

Jeg syntes egentlig det kunne være fedt, hvis det var en brugerstyret ting - så det ikke er "admins" der nominerer folk, men tværtimod netop "fra bruger til bruger". Så @Marcus, hvis du har tid og overskud, og evt. med hjælp fra andre, giver jeg dig hermed officielt lov til at fortsætte med ideen! (Like you needed it anyway...Wink )

Selvfølgelig vil både jeg og resten af vores team støtte op og hjælpe til efter behov. No worries! Smile
Jeg kan jo godt lide tanken om vi også kan være med til at blive nomineret til et eller andet x)

Sean
Sean
Admin

Indlæg af Marcus Søn 17 Mar 2019 - 13:39

TAK! Very Happy Jeg vil gerne være torv holder (eller hvad man kalder det) :3

Men jeg tænker at lade denne tråd stå lidt endnu, bare så folk har en mulighed for at komme med ris og ros lidt endnu hvis de vil. Ellers er man også velkommen til at sende en pm Smile

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser: