Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Voteba13Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Voteba14Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst...

3 deltagere

Go down

Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Empty Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst...

Indlæg af Jake Lør 11 Jan 2020 - 9:35

Jeg har i går opdaget at der er en 'farlig side' som på en eller anden måde bliver ved med at blande sig i mine browserer når jeg logger ind på Melisandre.
Men umiddelbart ser det ud til at hun er den eneste bruger som er påvirket af dette...

Derfor vil jeg undlade at logge ind på hende og vil høre mine emnepartnere om de vil have det fint med at jeg svare emnerne fra Jakes bruger?
Det ser desværre ud til at være gået ud over emnerne med Althorns dødsengel og Codys sirene - hvilket betyder at jeg ikke kan få lov til at komme ind på emnerne...

Knus Kat

Sidst rettet af Jake Lør 11 Jan 2020 - 17:37, rettet i alt 2 gange

Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 721
Evner/magibøger : The Book of Air: Kontrol over luft. Samt forvandle sig til en sort drage

Tilbage til toppen Go down

Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Empty Sv: Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst...

Indlæg af Marcus Lør 11 Jan 2020 - 9:47

Det lyder underligt.. Hvordan har du opdaget det? Og er du sikker på det er browseren og ikke noget på din computer der gør det? Smile

Raceleder
Raceleder

Antal indlæg : 632
Evner/magibøger : -

Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst... Empty Sv: Problemer med 'farlig side' - Problemet er delvis løst...

Indlæg af Jake Lør 11 Jan 2020 - 9:52

Jeg fandt problemet igår, da jeg fik opdateret min norton beskyttelse - og det er på både Chrome, firefox og Explore.

Jeg troede først at det var chrome, så den fik jeg afinstalleret og geninstalleret - uden at det hjalp noget. Selve pc'en siger Norton er clean, og problemet kommer kun når jeg har været online med Mel, og hvis jeg ikke lukker browseren derefter, fortsætter problemet med alle andre sider jeg er inde på eller mine andre brugere her inde.

Raceleder
Raceleder

Evner/magibøger : The Book of Air: Kontrol over luft. Samt forvandle sig til en sort drage

Indlæg af Jake Lør 11 Jan 2020 - 9:54

fik taget en lille video af det igår:
[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Marcus Lør 11 Jan 2020 - 10:04

Så jeg tænker flere ting:

1. kan du sende link til den den besked du fik fra norton?

2. det ser ud til at norton finder et eller andet script der køre når du trykker ind på emner på UW

3. sker det kun når du klikker gennem notifications eller er det lige meget hvor du klikker hen på UW?

btw. min kæreste kigger med, han har lidt mere forstand på den slags end mig xD

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sean Lør 11 Jan 2020 - 10:16

Hej Kat

Jeg er opmærksom på problemet, men ikke umiddelbart i stand til at gøre noget ved det. Jeg har tjekket Danskforumsupport, og har for nu disse råd til folk, der oplever noget lignende:

- Først og fremmest kører vi en gratis version af hjemmesiden. (Som alt andet kan man købe sig en masse ting). Det betyder der ER reklamer på hjemmesiden. Fordi vi er en ret aktiv side, burde der IKKE dukke pop-up reklamer op. Danskforum arbejder selv på kun at have sikre reklamer, der ikke burde skabe problemer. Man kan prøve at skrive til dem med den specifikke reklame, men det er også muligt de påstår det er noget vi selv har sat ind: Det har vi ikke! Vi sætter ikke reklamer ind og mange af de links og javakoder vi bruger, er nogen de selv har liggende på deres support. Smile

- Ens antivirusprogram kan blive over-sensitivt. Det er selvfølgelig skræmmende, fordi det er designet til at passe på os. Nogle gange kan de godt finde på at sige noget er farligt, kun fordi de ikke kender det pågældende.
Sørg for at redigerer dens indstillinger, så den ikke blokerer underworld (danskforum). Det kan de godt finde på. Selv om diverse browsers påstår siden er usikker, har de fleste af os spillet på siden i årevis uden problemer. Så jeg tør godt sige at siden er sikker alligevel. Smile

- Disse problemer sker sjældent. Jeg tror måske jeg havde samme problem en gang, for mange år siden...Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde, eller om det gik væk af sig selv. Jeg har ikke hørt om andre, der har haft problemet, før nu. Det er muligt det vil gå væk af sig selv før eller siden. Men jeg ved det ikke.

Det eneste andet jeg har fundet ud af, er at danskforum gerne vil have man køber et SSL-certifikat, der basicly (så vidt jeg forstod) bare får de forskellige browsers til at forstå, at danskforum altså IKKE er farligt. Der stod intet om reklamer i den.
Vi har umiddelbart ingen plan om at betale noget for at køre hjemmesiden.

Edit:
Det var hvad jeg lige kunne læse mig til.
Jeg følger dog spændt med I hvad Marcus og kæresten måske kan finde på. Jeg tror I begge har lidt mere forstand på den slags ting generelt Smile
Tak for jeres hjælp!

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Indlæg af Marcus Lør 11 Jan 2020 - 10:37

Så vi har gravet lidt og er kommet frem til det følgende:

Adexchangeguru er et adware script som viser reklamer på danskforum, det er ikke noget der ligger på din computer, eller i browseren det er et script der ligger i hjemmesiden. Vi kan ikke fjerne det, da det er noget som danskforum har valgt skal være her virker det til - men det passer også meget godt med det Sean siger omkring betaling for hjemmesider vs. reklamer på hjemmesider.

Du skrev at du havde opdateret Norton før du fik problemet, så jeg er ret sikker på at Sean også har fat i den lange ende omkring overbeskyttende virus beskyttelse, mit råd til dig er at gå ind og se om du kan rette hvad Norton skal blokere af scripts. Jeg bruger ikke selv norton, men jeg kunne forstille mig det nok ligger ca. sådan her: Indstillinger --> generelt --> undtagelser. Herinde burde du kunne lave undtagelser for websider, filer og den slags.

Hvis det ikke virker (hvilket jeg tror det bør), så kan det også være fordi at Underworld ikke har https, hvilket betyder at al den information vi sender til den ikke bliver krypteret. Det er efterhånden standarden at alle sider har https, så der er en god del virusprogrammer der blokere eller advare imod sider som ikke har. Det er også derfor at de fleste siger at underworld ikke er sikker (men det er ikke fordi der ligger en virus på lur i hjemmesiden, det er på grund af informations kryptering). Grunden til at vi ikke har https er det SSL-certifikat som Sean snakkede om Wink

Jeg håber det hjælpe dig Kat, for jeg kan godt se det er irriterende! Smile
Du kan evt. skrive til mig hvis du har flere problemer med det eller der er noget jeg ikke har forklaret klart nok Smile

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sean Lør 11 Jan 2020 - 11:20

Tak Marcus! Smile

Jeg kan også meddele at det åbenbart er gratis alligevel, at opdatere sin hjemmeside til https. Det kræver bare en del arbejde, da alle links, billeder etc. skal ændres på siden.

Jeg prøver først med vores hemmelige admin-forum, der er en danskforum-hjemmeside i sig selv, for at se præcis hvad der vil ske. Der står det vil tage nogle dage, før det rigtig er implementeret.
Men det er måske noget vi vil arbejde med i fremtiden, hvis der ikke er nogle skjulte/ikke-skjulte betalinger. Måske det også kan afhjælpe eventuelle problemer i fremtiden Smile

Can someone tell me what I'm thinking? I am starting to dig the crazy~
Sean
Sean
Admin

Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)

Indlæg af Jake Lør 11 Jan 2020 - 15:02

Jeg har prøvet at gøre som du skrev Markus, men ved ikke om det er gjort rigtigt Smile Derfor har jeg taget endnu en video af det jeg har gjort, som du og kærsten kunne kikke igennem - hvis i har lyst.
Kan se at det lader til at være problemer ved bare at gå ind på emnet/emnerne - selv fra Jakes bruger.

[For at se dette link skal du være tilmeldt og logget ind.]

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Marcus Lør 11 Jan 2020 - 16:14

Jeg har set videoen igennem Smile

Jeg tænker måske det er nemmere at jeg skriver en pm til dig, end at vi ender med at spamme denne tråd Wink

Raceleder
Raceleder

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum