Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164958 indlæg i 8752 emner
Nogle ting er bare uhåndterlige. Desværre for Firewood village. (Luce)
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Nogle ting er bare uhåndterlige. Desværre for Firewood village. (Luce)
Da hun endelig var kommet op i bad vidste hun godt, at tjenestepigen ville glo lidt da hun opdagede alle hendes ar på hendes krop. Det ville ikke undre hende ihvertfald, hvis der blev spurgt ind til hvordan man ville kunne have så mange ar på ens krop son hun havde.
Rafaela- Evolved
- Antal indlæg : 6218
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer
Tjenestepigen hjalp Luce så godt hun kunne, selv om hun blev en anelse usikker da hun bemærkede Luces maltrakterede krop. Hun tøvede lidt, men hjalp hende så.
hun var for skræmt til at stilel spørgsmål. Det havde Mary også lært hende, at man ikke skulle stille for mange spørgsmål...
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Da hun endelig var kommet i sit eget tøj som bestod af et par blå bukser som var lidt for store til hende om livet pga hun var blevet alt for tynd, men hun var glad for, at tjenestepigen havde nogle fif til, hvordan det kunne ordnet og hun fik sin lillae top på og en sort åben trøje udenover for og skjule alle mærkerne og arene på hendes arme. Nok var arene ikke så store, men der var dog alligevel så mange, at det ikke ville kunne undgås, at opdage dem alligevel. Hun bed sig lidt i læben. Hun vidste ikke hvad tjenestepigen tænkte og det irriterede hende lidt. Hun havde ikke sagt noget overhovedet siden hun hentede hende nede i opholdsstuen. "Hvad er det du tænker?" hendes stemme var rolig og mild. Hun ville vide hvad tjenestepigen tænkte. Hun satte sig på sengen og fik taget sine sorte støvler på der gik til lidt under knæet. Hun rejste sig og gik usikkert hen til et bord, hvor hendes børste og alt det lå. Hun tog børsten og reddet sit hår og satte det op i en høj hestehale. Spidserne af håret så nået slidt ud og trængte til og blive klippet lidt, men hun hadet og få klippet hår fordi hun elskede det.
Rafaela- Evolved
"Lige nu tænker jeg at jeg skal hjælpe dig ned til Herren igen" svarede hun forsigtigt. Det var skræmmende at være her og hun ville bare gerne få det overstået...Det var skræmmende når hun ingen øjne havde og alle de ar...Men hun måtte heller ikke være uhøflig. Så kunne hun blive fyret.
Sean forlod sit værelse og gik ned i marmorhallen. Han trak sine støvler på og bandt dem godt, men uden de maste kniven om det ene ben ind i huden på ham. Sigmund kom gående i det samme.
"Hestene er klar, de står udenfor" Sean nikkede og tog tasken på skuldrene. så manglede han kun Luce.
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Da hun havde fået stoffet og bundet det rundt om hendes øjenhuler satte hun sin hestehale over knuden på stoffet så det ikke kunne ses. Hun vidste, at hun ikke kunne skjule de få ar hun havde i ansigtet, men det måtte hun vel acceptere. Man kunne ikke skjule alt. Hun fik en sort kappe over sig med hætte som bare hang. Hun ville tage den på lige inden de gik ud af døren for og skjule noget af sit ansigt. Hun blev hjulpet ud af værelset og hen til trappen. Hun var meget usikker på, hvordan det ville gå og gå ned af den. Hun hadet trappen. Både fordi hun ikke kunne se trinene og gik meget usikkert selvom hun holdt fast i tjenestepigens overarm for og kunne mærke hvornår hun drejede og stoppede og gik. Hun gik langsomt ned af trappen
Rafaela- Evolved
"Jeg tænker ikke på noget..." hun hjalp hende forsigtig ned af trappen. Sean smilte til dem og tog imod Luce, da de var næsten helt nede fra trappen.
"Tak Matilde. Du kan gå." han kunne se tjenestepigen fandt det hele ret ubehageligt og lod blikket glide over den ny ren duftende Luce.
"Jeg håber det gik godt. Hun er ny til jobbet men Mary stod inden for at hun ingen problemer ville give. De er vist i familie langt ude..." han trak svagt på skuldrene da han ville hjælpe hende helt ned og over mod døren.
"Hestene er klar og jeg har de ting vi skal bruge. så jeg håber du er klar på en god rejse" smilte han og lagde en arm om ryggen på hende. ikke for at ligge an på hende, men for at få hende til at slappe lidt af og for bedst muligt at hjælpe hende med at finde vej.
Rafaela- Evolved
De var snart udenfor, hvor en tidlig aften allerede nærmede sig. Godt, så kunne de forsvinde i mørket og hans naboer, deres naboer, ville ikke have noget sladder at komme med i morgen. To heste, den ene brun og den anden grålig, stod klar med saddel osv.
Sean gik over og hjalp Luce op på den grålige. Heste prustede let, men stod ellers stille og bare ventede.
"Sigmund, vær venlig at holde øje med det hele så længe..." Sigmund stod der ude og kiggede på dem, som en slags afsked og for at hjælpe hvis der var noget. Han nikkede let.
"Selvfølgelig sir. Og I må have en god tur"
Sean smilte svagt.
"Tak" han steg op på den anden hest, da han var sikker på Luce sad sikkert på sin. Han red hen ved siden af hendes og tog det reb der var bundet fast på den, for at binde den fast til sin egen saddel.
"Der er et reb mellem de to heste, da du ikke kan se noget. Bare så vi bliver sammen og så din hest følger min" smilte han roligt til Luce.
Rafaela- Evolved
"og det har altid været min forbandelse" svarede han en smule kort. Han klemte om hesten med benene og den satte si bevægelse. han vinkede kort til Sigmund, som vinkede tilbage, før han gik ind. De red roligt mod udgangen af byen. De kom forbi enkelte vagter, men ingen stoppede dem.
De red. ud af byen, videre over landskabet som Sean kendte det, selv i mørket.
"Jeg har mad og vand hvis du får brug for det" sagde han på et tidspunkt midt i det hele og hvis hun bad efter det, gav han hende det.
//Er det i ordne jeg springer frem til Firewood village?//
Hun kunne høre hans korte grin. Var det et rigtigt grin eller bare et grin som han lavede for ikke og lyde kold og ligeglad med det hun havde sagt? Det var svært for hende og finde rundt i det hele uden sine øjne. Hun savnede og kunne se andres ansigtsudtryk når de snakkede til hende. Hun savnede bare generelt og kunne se det hele. Hun smilede stille hen imod hans retning. Det kunne vel ikke være en forbandelse og være den som tænkte helt og ikke halvt. Hun ville ihvertfald ønske hun kunne det samme som han kunne ved og tænke helt og ikke bare det halve "Hellere tænke det hele ordentligt igennem end tænke halvt" Hun mærkede, at hesten begyndte og bevæge sig. Hun holdt fast i sadlen for en sikkerheds skyld så hun var sikker på ikke og falde af. Hun smilede stille og begyndte og nynne en sang hun havde hørt for lang tid siden. Hun kunne ikke huske, hvem det var der havde sunget den for hende, men det var sådanset også ligemeget nu. Hun glædet sig faktisk til og kunne få det bedre. Hun vidste ikke om hun skulle fortælle ham det som var sket på et tidspunkt imens hun havde fået lov til og være lidt udenfor og få noget luft. Tankerne fløj rundt i hovedet på hende. Hendes tanker blev afbrudt af da hun hørte Seans stemme. Hun nikkede stille "Skal nok sige til når jeg har brug for noget" hendes stemme var lidt fjernt som om hun havde sine tanker et helt andet sted end hvor hun var. Det havde hun sådanset også. Hun bed sig lidt i læben "Sean...Jeg mødte Rafael igen...da jeg var blevet kidnappet af Zann..." hendes stemme var forvirret og lidt trist i det.
Rafaela- Evolved
"Måske er det en god ting. Men den kan også være svær" svarede han bare. Hun forstod det ikke. Selvfølgelig gjorde hun ikke det. Men nu havde han også en tendens til kun at sige tingene halvt og forvente folk hørte dem helt. hans smilte svagt af det. Det var også lige meget.
han lyttede til hendes nynnen og slappede selv af på turen. De bevægede sig igennem en lille del af skoven, forbi flere marker og enge. Visse steder endda et stykke med køer eller heste. De mødte få folk på vejen, der var ikke mange der turde rejse om natten, men heldigvis var deres tur problemfri. Byen dukkede endelig op i det fjerne, da han hørte Luces stemme igen. Rafael? Hvorfor nu det?
"Og hvad skete der så, hvad ville eller skulle han der?" spurgte han. Han hørte godt Luces tristhed og fik sin egen hest til at gå lidt lansommere, så hestene gik ved siden af hinanden istedet for hans gik lidt foran. Hans hånd gled ud og lagde sig på hendes skulder, så hun viste han var der og støttede hende.
Hun fik et mindre chok da hun mærkede, at Sean havde lagt en hånd på hendes skulder. Det var ikke så slemt så hun ville falde af. Hun lagde sin modsatte hånd ovenpå hans hånd for og være helt sikker på, at det var ham, men også for og berolige lidt sig selv. Hun sukkede lidt "Han ville...dræbe mig..." man kunne sagtens høre på hendes stemme et det var svært for hende og tale om det. En vind blæste dem kraftigt i ansigtet så hendes hætte fra kappen faldt af hendes hoved og hendes ansigt blev synligt igen.
Rafaela- Evolved
"Selvfølgelig vil han det" svarede han. Han fjernede sig fra hende igen og hoppede ned af hesten, bandt dem begge to fast til en pæl, før han hjalp Luce ned.
Han gik over til døren og bankede på. Der gik lidt tid, før et lys tændtes og en kom og åbnede.
"Hvad er det for en tid!" en ældre mand stod nu og så på dem. Manden havde kun et øje, det andet var dækket af et ar, men han så nu ikke ud til at have besvær. Han kiggede kort på dem.
"Dig! Ja, du kommer altid når det passer dig. Travl, formoder jeg? Kom ind, kom ind, så vækker jeg tøsen..." han vinkede dem ind og Sean hjalp afslappet luce ind i huset. Huset bestod af en stue, et lille køkken og en trappe op til nogle andre rum. Manden forsvandt op af trappen, han var kun klædt i en slåbrok.
Sean hjalp Luce over til en stol, så hun havde mulgiehden for at sidde ned. Selv satte han sig.
De hørte lidt larm oppefra og snart kom manden ned igen og så lidt på dem begge.
"Hun er på vej. Nå, hvad kan jeg så hjælpe med?" spurgte han og blev stående hvor han var.
"Min veninde her..." Sean gjorde en gestus over mod hende.
"I har før vist i kunne de mest underligste og umuligste ting. Hun har mistet synet og oplevet mange forfærdelige ting. Forbandelser er blevet kaster over hende. JEg ønsker jeres hjælp til at ændre de ting" Manden nikkede let.
"Når tøsen kommer, hun har styr på alt det der forbandelse halløj" nikkede han roligt
Rafaela- Evolved
"brug for flere ting? Eller gik ritualet godt? Var du i stand til at klare...udfordringen?" smilte hun, før hun pludselig blev stille, da hendes finger gled ned over hans pande og lidt efter hans brystkasse.
"Åh, det er sket. Og sikke et monster du er blevet" hun grinte svagt og så over på Luce med sine specielle øjne.
"Og hvad kan jeg hjælpe med denne gang?"
"Romerta. Dette er en af mine veninde. Som du kan se er der sket hende en del. Hendes øjne blev fjernet for nyligt og hun har lidt skade på både krop og sjæl. hun er forbandet med to forbandelser. Kan du hjælper hende?" Romerta, som kvinden hed, rejste sig og gik over foran Luce, tog hendes hænder. hendes egne var bløde og varme, hendes fingre lange og prydet med ringe. Hun rakte ud og fjernede stoffet fra Luces øjenhuler, hvorefter hun stirrede ind i dem, som om hun kunne se noget ingen anden kunne.
"Du er mærket. Så tæt på...så tæt på! Det vil give dig et syn tilbage. Et, men ikke det samme! Og styrken vil bryde de magiske bånd der er snoet omkring dig..."
Sean anede ikke hvad hun talte om. Han viste heller ikke om Luce gjorde det. Romerta talte tit i gåden.
"Men vi må være hurtige. Hurtigere, ellers virker det ikke!" Romerta rejste sig pludselig og så over på manden et øjeblik.
"Hent mine ting oppe på loftet, de sædvanlige og urterne!" Manden bevægede sig straks ovenpå.
Hun vendte sig om mod Luce igen.
"Stoler du på Sean?" hendes stemme var skarp og tydeligvis en der forventede et sandt svar.
Rafaela- Evolved
"Er hun seriøs? Ved hun det ikke?" kvinden rejste sig op samtidig med at hun rystede på hovedet, så det røde hår hoppede omkring hende.
"Kære kvinde! du er draconianer. Jeg kan mærke det i din aura, du er stærkere end de andre. Du er speciel. Skæbnen er ikke færdig med dig og alt dette har bare været et skridt tættere på..." manden kom ned med en lille taske og nogle småting i sine arme. Kvinden gik straks derover.
"Sean, skub bordet væk, jeg kræver plads"
Sean rejste sig og skubbede bordet over i hjørnet uden en lyd. Romerta spredte et gyldent tæppe ud over gulvet, foran Luce. hun tog nogle stearinlys og satte dem rundt omkring sig. Forskellige, nogle udefinerbare, genstande blev lagt hist og her, mens hun mumlede svagt for sig selv.
Til sidst så hun op på Sean og Luce, da Sean havde stillet sig ved siden af hendes stol.
"Godt. Det er vigtigt i høre efter. Dette bliver meget specielt, guderne vide det er årtier siden jeg sidst gjorde det her. Luce, dette vil blive smertefuldt, men noget der vil ske både uden eller med min hjælp. Det er vigtigt du har nogen i nærheden du stoler fuldstændig på, ellers..." hun trak vejret dybt og lavede pludselig en hastig bevægelse foran sig, som om hun beskyttede sig mod noget.
"Når mit ritual er færdigt, vil det begynde og så er det vigtigt i skynder jer udenfor, ellers eksplodere mit hus! Det er ikke bygget til at huse en dragonlycan..." hun fandt sine urter frem og strøede nogle af dem over sine stearinlys. en krydret lugt bredte sig.
"Er i klar?" spurgte hun så.
Hun bed sig lidt usikkert i læben og nikkede dog til sidst.
Rafaela- Evolved
Endelig åbnede hun øjnene, som nu var helt hvide, og så direkte på Luce, hendes arme gled fremad og pegede direkte imod Luce og ilden fra stearinlysene gled fra lysene og rundt i cirkel omkring dem. Så forsvandt ilden pludselig, luften blev normal igen og Romerta faldt om på gulvet, tydeligvis besvimet. Manden trådte straks frem og gik over til Romerta, men ikke yderlig bekymret. Han var vist van til det. så så han op på Luce og Sean.
"Hvis der sker nogle tegn...Hun burde have aktiveret et eller andet, tror jeg. Gå udenfor hvis Luce får det dårligt eller anderledes på nogen måde!" sagde han og så en ekstra gang på Sean, der nikkede.
Rafaela- Evolved
"Romerta kan være forvirrende, give flere spørgsmål end svar. Men hun har endnu ikke taget fejl i noget, heller ikke til...Mit eget ritual, en gang" han nikkede kort for sig selv, da han ville vise Luce ud, hvis hun gik med.
"Jeg ved ikke meget om dragonlycans, af gode grunde...Hvordan har du det? Føler du noget?" sean lod blikket glide over Luce et øjeblik, da han lod manden tage sig af Romerta. Ritualer og magi kostede og hver gang Romerta brugte det, tog det ofte al hendes energi, men efter nogle uger plejede hun at være helt frisk igen. Ingen andre kendte til hende, og især var der ingen der kunne koble hende sammen med ham. Ud over Luce, nu. Han håbede bare hun holdt tæt, i det mindste kunne hun ikke se det.
"Jeg har hørt noget om at der skulle komme forskellige tegn. Som om ens krop forvandles, forandre sig. Smerter af forskellige art"
Rafaela- Evolved
Det var fascinerede at se. Se hvordan kroppen forandrede sig og voksede sig større, ændrede form, hvordan hendes hud blev en helt anden farve...Han så til med store øjne, da hun forvandlede sig og trådte lidt ekstra bagud, da hun råbte han skulle passe på. Folk i de forskellige huse tændte lys og begyndte at komme ud for at se hvad der skete...
Rafaela- Evolved
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
» Halvdelen af Firewood Village lagt i ruiner (Artikel)
» nogle nye ting + Afstemning
» Der er så mange ting...(Luce)
» Uden fødder, kommer du ikke langt. Så hvorfor slapper du ikke bare af og besvare mine spørgsmål? (Luce)
Idag kl. 0:09 af Valentine
» Who am I now?? //Jake//
Igår kl. 20:47 af Jake
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata