Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164973 indlæg i 8752 emner
Hjælp mod de udøde måske på vej [artikel]
:: Brugerhjørnet :: TUN: The Underworld News :: Arkivet
Hjælp mod de udøde måske på vej [artikel]
Diamond Universita har samlet de førende eksperter til at diskutere problemet
En større forsamling eksperter er på nuværende tidspunkt samlet i Dragons Peak for at diskutere de udødes eksistens, og om muligt løse problemet. Vigtigst er det at finde en måde at forhindre horder af udøde med at true beboede områder. Det undersøges også, hvorfra de udøde kommer. Mødet, der afholdes af Diamond Universitas magiske fakultet, er planlagt til at vare en uge, og fakultets leder, professor i runemagi, aritmetisk magi og elverlærdom, Esbaran Gamariël, håber, at man på denne tid vil nå frem til en løsning. Ved mødet deltager også repræsentanter for de forskellige racer og riger i UW.
Balancen forrykkes
Lisabel Zeno, professor i Angelogi (læren om engle), bekræfter rygtet om, at en ærkeengel er død. "Nogen siger, de kan mærke det i vandet og i luften, men det kan også beregnes med avanceret magi, og det er det, vi har brugt de sidste timer på. Nu ved vi med sikkerhed, at der er en mindre af os." Zeno, der selv er engel, har studeret ærkeenglenes historie i 142 år, og hun har blandt andet levet to årtier blandt månegængerne for at lære om skovens forhold til ærkeenglene. "Vi var nødt til først at finde ud af, hvorfor det her kan lade sig gøre. Vi har aldrig set noget lignende, og normalt ville det være fuldstændig umuligt," forklarer Miri Lawender, professor i forhistorisk tid, "og her er en forrykning i balancen mellem mørke og lys en af de mest sandsynlige forklaringer." Hvis der mangler en ærkeengel, vil det betyde, at mørk magi ikke længere er nær så begrænset, som det har været. "Der vil simpelthen ikke være samme modstand mod mørkets kræfter," beskriver Lawender. "Det er meget foruroligende, ikke kun fordi mørk magi ofte forbindes med ondskab, men også fordi enhver forskydning af balancen vil have store eftervirkninger. Dødningemagien her er måske kun en af de væmmelige dønninger, vi kommer til at opleve."
Størrelsesforholdet er afgørende
Bari Jameston, der har forfattet en lang række artikler om dødningemagi, står for næste debat, der kommer til at handle om, hvor dødningene kommer fra. "Man kan godt lave dødninge, det er ikke noget problem som sådan, og der findes også eksempler på de såkaldte naturlige dødninge, hvor en ånd eksempelvis bosætter sig i et afsjælet legeme, eller hvor sjælen holder fast i kroppen også efter døden, men dette her adskiller sig markant alligevel. Der er tale om en dimensionsforskel, simpelthen. Der er kun meget få andre eksempler på dødningemagi i så stor målestok, og ingen af dem har fundet sted indenfor vor tidsregning." Bari Jameston mener, man ved, hvad der har vækket så mange døde. "Der går rygter om, at det er en nekromantiker, der har skabt disse døde," siger han, "og det er jeg da overbevist om, at folk har ret i. Jeg kan ikke, eller i hvert fald har jeg ikke lyst til at komme i tanke om noget andet, der kan forklare det, i hvert fald ikke, hvis man kigger på, hvordan de opfører sig."
Gennemgående undersøgelse
Rygtet om, at dødningene er forårsaget af en stærk nekromantiker, er ellers bekræftet af mange kilder. Blandt andet vides det med sikkerhed, at en forvist dødningemagiker fra Diamond Universita har arbejdet med kontrol over lig i nærheden af sit hjem i udkanten af The Burning Desert, og at det er heromkring de første dødninge blev spottet. Samme nekromantiker meldes nu savnet. Af hensyn til retssikkerheden kan The Underworld News ikke oplyse nekromantikerens navn, som avisens ledlse er bekendt med. Det er imidlertid vigtigt at være helt sikker på, hvad der foregår, siger Gemma af Sølverstrand, som studerer åndevandringer og vandmagi. "Jeg ønsker da absolut at tro, vi allerede kender kilden, det er bare farligt at være alt for sikker. Vi er nødt til at undersøge det til bunds, hvis vi vil være sikre på, at vores tiltag rammer så godt som muligt, og det vil vi jo helst." Gemma af Sølverstrand har hidtil deltaget i beskyttelsen af Aquener, men hun er undtagelsesvis draget til Dragons Peak for at deltage i mødet. "Jeg komme for at få svar. Des mere vi ved, des bedre rustede er vi!"
Styret et sted fra
General Kai Wolf fra den 10. brigade er enig i dette. Den ellers pensionerede general, der nu er kaldt tilbage i tjeneste, deltager i mødet som analytiker af de udødes geografiske bevægelser. "Vi har prøvet at kortlægge deres hærgen så godt som muligt, men det har været en stor opgave. I første omgang fik vi kun få og spredte meldinger, hvilket er den største udfordring, for vi mangler godt startmateriale. Nu har vi rekrutteret flyvende væsner, engle, draconianere, shapeshifters og santuines, der har haft mulighed for at fortælle os, hvordan de vandrer." Der er et klart mønster i disse væsners bevægelser. "De angriber ikke bare hovedløst, som man skulle forvente. Der er eksempler på, at større grupper har ligget fuldstændig stille i mange døgn, for pludselig at angribe, som om de har ventet." Da det imidlertid er så godt som hovedløse væsner, man har med at gøre, ser general Kai Wolf dette som et klart tegn: "Vi må antage, at der er nogen, der styrer dem. Hvordan det gøres ved jeg ikke. Det er det, de her kloge hoveder skal finde ud af, jeg skal bare præsentere data, der kan give besked, og for mig at se ligner det velordnet guerillakrigsførelse. Nu skal vi bare finde ud af, hvor slynglen befinder sig, så kan vi rette et samlet slag i hans retning, så ville vi efter min mening kunne løse problemet." Hvorvidt dødningene skal bekæmpes med vold er endnu ikke fastlagt.
Straf
Generalen mener selv, det er et meget alvorligt problem, og på det punkt har han mange meningsfæller, men også modstandere. Lloyd Roa, forsker i titanerne, mener, at de udøde er en straf fra højere magter. "Vi har gået i skyggen af disse magter altid, hvorfor har vi aldrig tænkt mere over dem? De gamle guder kan umuligt være forsvundet helt, tro mig når jeg siger, at de vil gøre alt, de kan for at skaffe os, titanernes børn, ad vejen. Det gør de ved at dræbe os med os selv. En perfekt plan. De ved, at titanerne skaber liv og død, de skabte Elona'Dal og Del'Sharka, der er hinandens modsætninger, og ligesom disse to altid vil slås for at æde hinanden op, så vil vi skulle slås mod de levende døde, og hver gang de dræber os, vil de blive én flere og vi vil blive en færre. Ligesom når Del'Sharka omvender en af Elona'Dals tjenere! Dette er undergangen." Roa står dog meget alene med sin tese, og han er generelt en udskældt person i netop dette selskab af eksperter i magi og udøde.
I løbet af den kommende uge vil The Underworld News tale med en række eksperter om denne krise, og hver dag bringe en opdatering, der fortæller, hvor tæt, man er på en løsning.
Gæst- Gæst
Sv: Hjælp mod de udøde måske på vej [artikel]
- Antal indlæg : 10267
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Godt, du har læst den!
Gæst- Gæst
---
Et praktisk spørgsmål ( af min egen uvidenhed ) til admins:
Har vi universitet og militær? Jeg var af den opfattelse af der kun var the guardians , der var ' politiet' og at det hele var lidt middel alder agtigt ?
( undtaget den mondæne humvita by )
Gæst- Gæst
Der er militær. Men militæret består mest af byernes vagter (The guardians) og frivillige. Det er de folk, med højest rang inden for the guardians som kaldes oberster, generaler m.m. og som skal føre slagene bedst muligt.
- Antal indlæg : 10267
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Og militærmagt, det er vel meget logisk at de forskellige grupper har en mindre styrke, der så kan kombineres til en hær.. Sådan lidt som herremænd i gamle dage, der hver rådede over en styrke, som de skulle støtte konge med i krigstid mod at de så skrev under på kongens håndfæstning o-o
Og sådan kunne det vel også være her, der er jo forskellige raceledere med underordnede og sådan, guardiankorpset og Sakref har vel også en mindre styrke..
Det var sådan lidt det, jeg tænkte, i hvert fald XD Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl, jeg elsker at have noget konkret at bruge i mine artikler!
Gæst- Gæst
» Her er vi, du og jeg. Måske ved jeg noget, måske ikke. Det vigtigste er for mig, hvad du vil give for det...(Sandara)
» Lad ikke de udøde triumfere i vores ruiner! [Plakat]
» Fravær og måske et farvel
» Mere fravær måske. [Caroline]
:: Brugerhjørnet :: TUN: The Underworld News :: Arkivet
Igår kl. 16:54 af Katrina
» Your new home, my little sweetheart
Igår kl. 14:38 af Celenia
» please safe me - Savas
Tors 21 Nov 2024 - 13:42 af Savas
» The Fever Called Living ~ Dr. Trott
Tors 21 Nov 2024 - 13:17 af Dr. Trott
» As if anything would change (Valentine)
Tors 21 Nov 2024 - 13:00 af Sean
» Aften a long time - Sean
Søn 17 Nov 2024 - 21:04 af Lori
» Oh what a circus -Natalie
Søn 17 Nov 2024 - 15:56 af Madelena Gray
» Who am I now?? //Jake//
Søn 17 Nov 2024 - 7:40 af Jake
» A royal search for knowledge
Lør 9 Nov 2024 - 17:39 af Elizabeth