Periode | Renæssancen
Årstal | 1168
Årstid | Efterår
Måned | Oktober
Den sidst registrerede bruger er Victoria
Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner
Spørgsmål: Linjeophold i emner?
:: Brugerhjørnet :: Spørgsmål
Spørgsmål: Linjeophold i emner?
I dag, da jeg sad og skrev et emne, kom jeg til at tænke på noget. Linjeophold i et emne, altså hvor man trykker 'enter' for at lave et linjeophold, er noget jeg ved alle gerne vil have en gang imellem. Jeg har efterhånden set mange versioner: Nogle der slet ikke laver nogen ophold overhovedet i teksten(a killer for me). Nogen der laver en hel linje uden tekst, for ligesom at give et pusterum til læseren(et såkaldt linebreak). Nogen der bare laver et 'enter' engang imellem, for det ikke bliver for tungt at læse(kaldet linjeskift). Og så kom jeg til at tænke på: Hvad syntes i er bedst?
Personligt laver jeg selv lidt en blanding. Trykker enter når jeg mener det er passende, og hvis teksten bliver for lang eller 'scenen' skifter, laver jeg et helt linebreak uden noget tekst på en enkelt linje. Men jeg sad og blev lidt i tvivl om det var nok? Jeg skriver selv forholdsvist lange svar, og jeg syntes måske når jeg selv læser mine tidligere posts eller andre lange skrivers posts hvor de gør det samme, bliver det altså alligevel tungt engang imellem.
(Hvis nogen er i tvivl: Det jeg laver lige nu er hele linebreaks. Det er dét jeg mener jeg linebreaks.)
Så jeg ville lige smide spørgsmålet ud på siden: Hvad kan i bedst lide?
For jeg tror næsten selv jeg hælder imod at det er mest behageligt og mindst 'tungt' at læse emner hvor der er linebreaks i forholdsvist tit, men er det bare mig? Jeg kan overhovedet ikke klare det, hvis der ikke er nogen steder hvor der er trykket 'enter' for at lave et linjeskift, for så dør min hjerne totalt, jeg mister fokus og min krea er væk med et knips. Jeg tænker selv ret meget over at få nok linjeskift med, for ikke at gøre det tungt for mine læsere. Men jeg overvejer nu: Skal der faktiske linebreaks til for at det bliver 'let nok', eller?
Det kunne også være man skulle lave linebreaks i stedet for bare linjeskift, omkring tale og tanke, og så bare helt normale linjeskift resten af tiden? Er linjeskift godt nok hele tiden, eller skal der lige nogle linebreaks til for at man kan holde det ud? Eller er linebreaks tit den bedste idé?
Er jeg bare pivet og ukoncentreret? Someone?
- Del
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
Sv: Spørgsmål: Linjeophold i emner?
Evner/magibøger : Evne: De mørke flammer
Evner/magibøger : I'm connected to the spiritual world, both physically and mentally. Improved body-skills and senses.
I'll kill you twice.
Alane- Evolved
- Antal indlæg : 1818
Evner/magibøger : (1).Immunity ~ Alanes første evne gør hende immun overfor psykiske evner, til et vis punkt i hvert fald. Evnen kræver meget for hende at opretholde og eftersom det er en ret ny evne for hende er hun ikke den bedste til at bruge den! (2). Evolved ~ Hendes anden evne er en form for opgraderet formskiftning, men dette kan hun kun hvis hun har set væsenet eller dyret før og har haft tid til at studere det og dets adfærd, derudover skal hun havde smagt dets blod mindst en gang i sit liv, men så kan hun også få samme aura og duft med fra væsenet/dyret.
Jeg er heller ikke selv så god til at sætte afsnit i mine svar, da jeg synes det tager krea fra en over at man skal tænke over opbygningen af sine svar. Derfor trykker man da automatisk et par gange på 'enter', hvis det er et længere svar.
- Dog synes jeg bare du skal beholde din gode emne stil, hvis folk ikke kan følge med må de læse det to gange igennem! ^^
- Queen.
Gæst- Gæst
Og hvis der er mellemrum imellem nogen afsnit så synes jeg det er beder at svare fordi så har jeg et svar til hver afsnit også kan de måske være at man svare lige så langt
F.eks. hvis jeg har et emne med dig Deli, og jeg ved jo svare meget langt, så ville jeg nok skrive til dig og spørger om du ikke kunne lave afsnit fordi det ville hjælpe mig men også dig selv med at svare
Håber du forstår hvad det er jeg skriver ellers er du mere end velkommen til skrive så ville jeg prøve at forklare det lidt beder end jeg allerede har gjort
Gæst- Gæst
Jeg spørger, hvad der VIRKER bedst, for at gøre emnet luftigt at læse i. Hvis du fulgte med i et andet emne som du ikke skulle svare på, eller bare læste nogle indlæg, ville du så helst læse dét med linjeskift eller dét med linebreaks?
Har du været på VLM? Der laver de altid linebreaks i stedet for linjeskift, og jeg syntes endda nogengange det er ret behageligt at læse.
Men kan det være mere forvirrende end rart? Det handler ikke om emnets indhold eller om man skal svare, men KUN opbygningen på teksten?
Så Mikkel, det du siger er at du kun vil have hele linebreaks hvis det er en lang tekst? Så det ville altså forvirre dig hvis der var linebreaks i normallængde indlæg, eller bare omkring tale og tænke, eller lignende? Som eksempler?
Det ville ikke forvirrer mig voldsomt, nogen gange kan det bare være dejligt, altså jeg selv personligt gør det fordi jeg ved at mine emnepartner ville sætte pris på det hvis det nu bliver for langt, fordi det bliver langt en gang imellem
Og nej jeg siger at jeg ikke KUN ville havde det? jeg ville jo spørger om folk ville de for både min og min partners skyld.
Prøv at tænk på Deli, hvis du glemmer hvad dit emne handler om og du ville læse dit sidste svar, bliver du så ikke lidt træt i hovedet fordi det står i en lang sætning? uden nogen afsnit?
Gæst- Gæst
Du laver altså selv konstante linebreaks i stedet for linjeskift, eller hvordan er det jeg skal forstå dig?
Åh mit hoved ... Jeg forstår slet ikke hvor du får den tanke fra, at jeg mener at der er noget du KUN vil have? I denne her tråd spørger jeg om hvad din drømmeopbygning af et emne ville være. Hvordan vil du ALLERhelst have at den anden persons emneopbygning var? Linjeskift? Nogle få linebreaks? Linebreaks hele tiden i stedet for linjeskift?
Det er jo .. Lige netop derfor jeg spørger Mikkel. Jeg syntes selv mine emner kan blive tunge at læse engang imellem, så jeg håber at jeg kan få svar på hvordan det ville være BEDST hvis jeg opbyggede mine svar?^^
kort sagt: længere tekster er nemmere at overskue (og jeg får mere lyst til at læse dem) hvis de ikke er for tunge. Altså med en ny linje hist og her.
- Antal indlæg : 10266
Evner/magibøger : Forvandle sig til dæmon. Death-force manipulation. (se profil)
Det virker lidt som den generelle holdning tror jeg, og det er vel også hvad jeg gør nu. Så det er jo fint;)
» Til dem jeg emner med..
» Mangel på emner og relationer
» Højelver søger emner
» fravær, dog svare jeg emner.
:: Brugerhjørnet :: Spørgsmål
Fre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper
» Bog klub - idetråd til bøger
Tors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira
» A royal search for knowledge
Tirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata
» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Man 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria
» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Søn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx
» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria
» In the Hands of a Demon - Emery
Ons 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery
» Your new home, my little sweetheart
Tirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata
» As if anything would change (Valentine)
Søn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine