Log ind

Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email

Periode | Renæssancen

Årstal | 1168

Årstid | Efterår

Måned | Oktober

Seneste emner
» Oh, My Sweet Summer Child - Juniper
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyFre 1 Nov 2024 - 12:48 af Juniper

» Bog klub - idetråd til bøger
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyTors 31 Okt 2024 - 15:29 af Genevira

» A royal search for knowledge
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyTirs 29 Okt 2024 - 19:47 af Renata

» What do you get, when you mix a broken heart with bad company?... A sinful cocktail.
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyMan 28 Okt 2024 - 23:38 af Victoria

» Wait a meow-ment... this can't be good! - Dr. Trott
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptySøn 27 Okt 2024 - 2:02 af Vinyx

» Ny hersker af Aquener (admin nyhed)
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyLør 26 Okt 2024 - 17:53 af Victoria

» In the Hands of a Demon - Emery
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyOns 23 Okt 2024 - 23:18 af Emery

» Your new home, my little sweetheart
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptyTirs 22 Okt 2024 - 20:12 af Renata

» As if anything would change (Valentine)
Lige kommet til byen! - Sort Skæg EmptySøn 20 Okt 2024 - 23:20 af Valentine

Mest aktive brugere denne måned
Juniper
Lige kommet til byen! - Sort Skæg Voteba13Lige kommet til byen! - Sort Skæg Voteba14Lige kommet til byen! - Sort Skæg Voteba15 

Statistik
Der er i alt 192 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Victoria

Vores brugere har i alt skrevet 164955 indlæg i 8752 emner

Lige kommet til byen! - Sort Skæg

Go down

Lige kommet til byen! - Sort Skæg Empty Lige kommet til byen! - Sort Skæg

Indlæg af Gæst Søn 22 Apr 2012 - 20:28

Vejer: gråt og regnfyldt
Tid: 20:00
Sted: En lille kro på havnen
Omgivelser: Der sidder masser af folk inde på den lille kro, atmosfæren er hyggelig, de fleste er fulde og rundt omkring er der skændes højlydt.

Thyra hamre døren op og kigger sig omkring på den lille kro, *her ser godt ud, forhåbentligt har de noget ordenligt øl*. Hun går målbevidst hen mod kroværten. Da hun er kommet hen til ham træder hun på hans fod, så han kigger ned, "Et stort krus øl, tak" siger hun og smiler indsmigrende. Kroværten kigger surt på hende, hun finder nogen penge frem og viser ham dem, "jeg burde da kunne få et krus for det her?" siger hun utålmodigt. Kroværten er stadig irriteret, men giver hende dog et krus øl. "tak skal du have" siger hun med et forførende smil og går ind i krostuen. Hun kigger sig omkring, får øje på en mandelig dværg og sætter sig overfor ham. "Ohøj!" siger hun som hilsen, "og skål!" hun tager en slurk af sit krus.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Lige kommet til byen! - Sort Skæg Empty Sv: Lige kommet til byen! - Sort Skæg

Indlæg af Gæst Søn 22 Apr 2012 - 20:43

Sort skæg sad inde på en lille kro og slappede af. I sin ene hånd havde han et stort krus øl, og i den anden holdt han sin trofaste pibe. Han tog en stor slurk af øllen, han havde allerede fået et par stykker, og tørrede skægget med ærmet. Han havde ikke meget opmærksomhed på de andre folk i kroen, han kom her ikke for selskab.. han kom her for kolde drikkevarer.
Da han havde tømt endnu et krus og forsynet sig med et nyt, tændte han sin pibe og nød øjeblikket. Han havde haft en travl dag i smedjen, som kun øl og tobak kunne kurerer. Han løftede blikket og så på døren idet den blev sparket op. Klar til igen at koncentrere sig om piben, fangede en ung skønhed hans øjne. Langt sort hår og en beklædningsdragt man ikke kunne få øjnene fra.. især på et bestemt område hvilede hans øjne længere end de burde. Han fulgte hende med blikket, da hun satte kursen imod kroværten. En kvinde der vidste hvad hun ville have! Han så hende smile til kroværten på en måde der gav Sort Skæg røde øre og fik ham til at så ned i sin øl.
Han løftede blikket da stolen overfor ham blev trukket ud, og han så den mørkhårede skønhed sætte sig overfor ham. ”S-skål” sagde han forfjamsket og skyndte sig at skylle sin øl ned. Hun skulle ikke tro han ikke var et mandfolk!

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 22 Apr 2012 - 20:51

Hun sendte dværgen et stort smil, "ja øllet her er jo ikke det bedste jeg har smagt ..." hun tog endnu en tår, "men det er heller ikke det værste" hun tørrede sig om munden med bagsiden af hånden. "det er godt at se en mand, som kan drikke! jeg er efterhånden træt af alle de svagdrikkere, mennesker og elvere og jeg ved snart ikke hvad ... nej en rigtig mand, han kan drikke!" sagde hun bestemt. Hun betragtede ham bedømmende, han så jo ikke værst ud, høj, men ikke for høj, og med et rigtigt skæg. Og så havde han gode øjne, en mand med gode øjne var altid værd at bruge tid på, det havde hendes mor altid sagt.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 22 Apr 2012 - 21:01

Sort Skægs blik endte flere gange steder på den smukke dværg hvor det ikke burde, og han endte med at kigge ind i skønhedens mørke øjne. Det havde et helt særligt glimt.. som de mørkeste kulminer, men med glimtende diamanter dybest inde lige under overfladen.
Han nikkede enigt til hendes kommentar om øllen ”ja, den er ikke som den min far plejede at brygge.. en opskrift der er gået i arv gennem hele min slægt.. som min gamle bedstefar sortskæg plejede at sige: ’Sæt aldrig et menneske til at gøre en dværgs arbejde’ og som min far plejede at fortsætte: ’men hvis de gør, så sørg for at få en slurk alligevel’” Sortskæg smilede lidt i skægget og røg lidt på sin Pibe ”mit navn er Sort skæg den syvende, søn af Sort Skæg den sjette” præsenterede han sig og lavede en lille buk, dog stadig siddende ”og hvad har man så valgt at kalde en sådan skønhed?”

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Søn 22 Apr 2012 - 21:26

Thyra lo larmende, "ja, det er så sandt som det er sagt! skal der brygges øl, så skal den brygges af dværge" Hun tog endnu en tår, "men menneskebryg er bedre end vand" sagde hun med et grin. Hun kiggede sig omkring, som for at sikre at de var alene, "ja, og godt nok er mændende gode at have på havet, men det er også alt de kan bruges til, hvis du forstår hvad jeg mener" hun blinkede med det ene øje og lo igen.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tirs 24 Apr 2012 - 21:40

Sort skæg brølede af grin og slog sig på lårende. Han smilede stort til hende, så der kom små smilerynker omkring hans øjne. "Aya, fordi sprut er bedre end vand" skålede han højt.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Tirs 24 Apr 2012 - 22:04

Hun løftede sit krus, "Aya! og fordi den bedste sprut er dværgesprut!" skrålede hun som svar. Det var fantastisk sådan at finde godt selskab og øl det samme sted.

Gæst
Gæst

Indlæg af Gæst Fre 27 Apr 2012 - 11:04

Sort skæg så overrasket og utilfredst ned i sit gamle træ krus, da det gik op for ham det var tomt. Han mumlede nogle bandeord på et gammelt dværgesprog og hoppede ned fra sin stol. Han landede på gulvet, og det gav nogle utilfredse knirke lyde fra sig.. Sort skæg havde et par gode kilo på armene fra sit arbejde i smedjen, og endnu nogle mere behagelige kilo på maven fra al den øl. Han så op på Thyra ”kunne jeg friste dig med endnu et krus?” spurgte han, og ville ikke gå op og hente øl uden også at have tilbudt sit kvindelige selskab.

Gæst
Gæst

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum